• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^ Mittaa ennen tilaamista että nastat käyvät kumiin mihin niitä meinasit, omien mittailujen tuloksena kaikki ammuttavat piikit menee liian syvälle.

Juu siis ajattelin huomenna soittaa puljuun missä tekisivät ne renkaat... pitääkö heille hommata kumit vai tilaavatko itse.

Juu, laita tänne speksejä jos saavat jotain pidemmällä piikillä tehtyä. Ainut pidempi jonka itse löytänyt oli Maxigripin HM11R -ruuvinasta, tulee vaan aika kalliit kumit. Itse ostin piikkikumeja varten Maxxis M6024:t, niissäkin nappulan korkeus vaan n. 9 mm. Kendalta tulee kanssa jotkut rupulikumit, mutta ei ole näkynyt edes jenkeillä vielä.

Mäkin yritin ottaa Satapiikille yhteyttä sähköpostilla, mutta ei kuulunut vastausta. Olisin itsekin ottanut rallinastoitetun renkaan. Eivät varmaankaan jaksa vaivautua mokomien moponkumien vuoksi kun isojenkin pyörien kumeja menee kaupaksi.

Tilasin sitten nämä norminastoilla olevat tuolta www.sparewheel.fi ltä.

Juu siis ajattelin huomenna soittaa puljuun missä tekisivät ne renkaat... pitääkö heille hommata kumit vai tilaavatko itse.

Joo se voi olla ettei kausikiireiden päällä ollessa paljon hetkauta meidän mopokumit. :D Kyllä se kieltämättä aika tuskaselta projektilta vaikutti mitä sitä nastoittajakaverin kanssa pohdiskeltiin, sisärenkaan laittamalla vois ehkä jotain saada mut ei itseä kiinnostanut se leikki, kun on kerrankin jossain vehkeessä tubelessit niin saa ollakin.

Mä ostin se Savat Raahen Motocafesta (hyvä palvelu), jotenkin näytti niin lupaavan kitkaisilta kumit että päätin törsätä. Vielä kun ehtis ne jossain välissä asentaakin..toivotaan että ens viikonlopuksi sais jo kalenteria raivattua.

Jaa niin ja Motonetilläkin muistaakseni ollut 12" nastoja myynnissä, olivat vaan omasta kaupasta loppuneet siinä kohtaa kun tilasin.

Nääkö ei sitten käy?
product_thumb.php

varmaan käy mutta ku hanskoista oli puhe.. kelkassa olen käyttänyt noita ja hyvin keväällä klassikolla ajeli ilman kahvalämppäreitä 271km mökiltä kairassa mutkien ja soiden kautta Rovaniemelle..

Asensin Klanin oman pistokkeen mankin tankoon ja otan siitä hanskoihin virran. Hyvin toimi eilisen sadan kilsan testilenkin. Ei jäädy näpit enää.

perinteiset hopeahaalarit vielä ku olis kuskilla päällä, niin olis porukalla vielä enemmän ihmettelemistä. :D

Asensin Klanin oman pistokkeen mankin tankoon ja otan siitä hanskoihin virran. Hyvin toimi eilisen sadan kilsan testilenkin. Ei jäädy näpit enää.

Voi kuitenkin olla että akku oli "nettomaksajana", eli että akku oli kotona tyhjempi kuin lähdettäessä. Toisaalta riippuu tosiaan niistä hattiwattivolttiampeereista... yms.

Moro kaikille. Tilasin keväällä keltaisen monkeyn ja saapuikin syksyllä mutta en kerennyt sillä edes ajamaan. Onko miten monella nuo renkaat nypyttänyt vai ostanko suosiolla siihen jotkin paremmat?

Tutkimuksien tuloksena nuo hanskat ottavat 24w virtaa ja käytin niitä vain puoliteholla, joten uskon että mankin laturi nyt tuon pystyy tuottamaan. Eikös se laturi puskenut 150w.
Pitää seurailla tilannetta ja akkua.
Aamusta viikon työreissuun joten nyt saa apina levätä ja monkey myös...:grin:

Moro kaikille. Tilasin keväällä keltaisen monkeyn ja saapuikin syksyllä mutta en kerennyt sillä edes ajamaan. Onko miten monella nuo renkaat nypyttänyt vai ostanko suosiolla siihen jotkin paremmat?

onnittelut pyörän valinnasta. :jpstyle:

nostaa keulaa ja pyöräyttää rengasta. sitten näkee ainakin pahimmat nypyt. itsellä tuli takuuseen uusi etunen, asennetaan paikoilleen keväällä, kun ajokausi taas alkaa. thaimaan ihmeet ne taitaa olla nuo alkuperäiset, tuskin huonommaksi menee jos vaihtaa toisiin, mutta kokeile nyt ensin niitä keväällä.. :)

Aamusta viikon työreissuun joten nyt saa apina levätä ja monkey myös...:grin:

tuli mieleen sanonta hakkaa apinaa... :grin:

onnittelut pyörän valinnasta. :jpstyle:

nostaa keulaa ja pyöräyttää rengasta. sitten näkee ainakin pahimmat nypyt. itsellä tuli takuuseen uusi etunen, asennetaan paikoilleen keväällä, kun ajokausi taas alkaa. thaimaan ihmeet ne taitaa olla nuo alkuperäiset, tuskin huonommaksi menee jos vaihtaa toisiin, mutta kokeile nyt ensin niitä keväällä.. :)

tuli mieleen sanonta hakkaa apinaa... :grin:

Eiköhän sitä ensikesänä tule käytyä Rovaniemellä että voidaan pitää monkien kokoontumisajot vaikka merihelmen parkkiksella.

ABS resetistä aapinen sanoo...

Kytketään pinnit yhteen "työkalulla" ja vemputetaan jarrukahvaa valon mukaan. Huoltomiehen tulee myös ohjeen mukaan kysellä onko taustalla "poikkeuksellista" ajoa. Se sudittelu ja keuliminen voi hämätä.

Liitetiedostot

• reset.jpg
    reset.jpg
    87,3 KB · Katselut: 159
Mp-maailmassa juttua apinasta. Se mun aiemmin mainitsema motorradin juttu suomeksi ja sitten virityksestä hieman.

Back