• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on sitten tuo Takegawa 01-08-0179 / N-15 -nokka-akseli asennettuna...

Pieni moka kävi loppuvaiheessa: Kun kiinnitin sen vasemman kopan ison ja pienen, ympyrän muotoisen tulpan, niin se pienempi (jonka alta näkyy T-merkki) kiristäessä hieman halkesi siitä kuusiokolon ympäriltä. Erittäin heppoista alumiinia! Ratkaisuksi pistin kierteisiin hieman sellaista valkoista teflon-kierreteippiä, siltä varalta jos halkeaa kokonaan. Näin kävi kun tuntui ettei tahtonut kiristyä kunnolla. No mutta, täytyy tilata joko vakiotulppa (>10 $) tai sitten vaikka Motorkitiltä se Takegawan setti (38 €), jossa tulee iso ja pieni tulppa mukana (ehkä ovat kovempaa tekoa?). Vai olisikohan jokin korvaava (halvahko) tulppa tuon pienen tilalle? Sen kierre on 14 mm.

https://bikerzbits.com/ <- Tuolta tuli tilattua 2x pientä tulppaa ja 1x iso tulppa (tarkistusreikä ja moottorin pyöritysreikä tms.), juuri tuon pienen tulpan repeämän vuoksi. Tilauksen tein 15.7.2020 ja eilen 3.8.2020 osat saapuivat. Eipä kestänyt kauaa. Nuo tulevat suoraan Thaimaasta, elikä mankin valmistusmaasta, joten uskoisin tulevan suoraan tehtaalta jälleenmyyjälle, jolloin turhia välikäsiä on vähän ja osat pääsevät lähtemään nopeasti eteenpäin. 2 pientä tulppaa maksoivat yht. 10,88 € ja yksi iso tulppa 4,84 €. En edes halua tietää miten kullan arvoisia nuo olisivat Suomen Hondan maahantuojalla. Ainakin nykyisen autoni maahantuojan hinnat ovat sikakalliita ja en voi tukea sellaista kiskurointia. "Thailand Post - Small Packet Airmail 10-21 Days"-tilaustapa maksoi "huikeat" 7,17 €, kaikki yhteensä 24,46 €. Annetaan nyt sitten +1, peukku :thumbup: ja suositus tälle puljulle. Tilauskustannukset taitavat tuolla kuitenkin nousta ihan mukavasti kun lähtee tilaamaan painavampia ja isompia tilauksia, mutta osien hinnat ovat niin matalat, että ehkä se antaa hyvän offsetin. Tässäpä vielä kuva:

https://imgur.com/xyb3I7I
 
Tässä on nyt ollut vähän vähemmän ajoa viime aikoina, mutta tulipahan käytyä taas vähän päristelemässä. Lopuksi 4-tietä takaisin kotiin päin ja mikäs siinä alamäkeen huippuja testaillessa...polvet tankkiin ja päätä tankoon. Mittari jaksoi kivuta 120, sitten 121 ja vielä enemmän...lopuksi jäi lukema 123:een / 8500 rpm, koska edessä oli joku autojen jonotukko ja piti jarruttaa. Gearing Commanderin mukaan 8500 rpm vakioratastuksilla = 117 km/h. Ihan hyvin noilla tehoilla ja kulutuksella. :WAZAAP:
 
Apina nähty KymiRingillä. Paras aika oli 3:30,33.

Merkittävän eron huomasin pienkonebensalla ajaessa. Olin kerennyt laittaa jo pyörään talvi bensat ja en saanut kulkemaan sitä pitkällä suoralla kuin 99km/h GPS:llä mitattuna. 98:silla olen ajanut loivaan alamäkeen 130km/h.

Pyörä muuten vakio, paitsi heinekenau renkaat alla. Heinekenaut toimi mainiosti radalla, suosittelen.

apina.jpg
 
Viimeksi muokattu:
jotenkin tuo kuvio vaan näyttää hieman oudolta. melkein sliksi.:blink: sais pikkasen enemmän olla rantua, mutta varmasti tasaisemmin noillla kulkee kyllä.
 
ei kai tuossa ole tehoa eroa ku jotain 0,4hv.

7.2 kilowatt (KW) = 9.6552 horse power(KM)
6.9 kilowatt (KW) = 9.2529 horse power(KM)

jos nuokaan lukemat paikkaansa pitää.

miksi muistelen, että mankia kaupattiin 9,6 heppaisena aikanaan.. :)
 
ei kai tuossa ole tehoa eroa ku jotain 0,4hv.

7.2 kilowatt (KW) = 9.6552 horse power(KM)
6.9 kilowatt (KW) = 9.2529 horse power(KM)

jos nuokaan lukemat paikkaansa pitää.

miksi muistelen, että mankia kaupattiin 9,6 heppaisena aikanaan.. :)

Joo totta, luin virheellisesti 7,8. No ainakin tuo viides vaihde olisi varmasti hyvä. Eiköhän nuo vm 21 mankit ole vielä vanhaa mallia kuitenkin?
 
Oma kokemus 300 kilsaa ajelee apinalla päivässä. Sitte alkaa olla vaikee keksiä miten istuu. Vaikka kampe on mun mielestä ergonominen (verrattuna +50v vanhoihin itäpärriin) niin tämmösellä pitkän matkan ajo on työtä eikä nautiskelua.

Grom etuvalo parani hieman. Mutta ei ole pyöreä vieläkään. Onneksi "tribaali hässäkkä" 15 suuntaan vääntyileviä muoviosia ei tullu. Kumma miten iän myötä uudet asiat muuttuu vaikeiksi hyväksyä.

Projektiapina valojen väsäystä vailla. Tuli 2 x 4H ledit Wishistä. Iha valepolttimot (wirrankulutus olematonta) mutta tässä tapauksessa se on vaan etu. Liittimessä tulee 8 johtoa ajovaloon ja diodi ohjaus piirretty kaaviossa lampun sisälle. Hohoijaa. Aina tullu jotain muuta tekemistä kun koittanu keksiä miten rele tms maadottaa. Onneksi tuli talvi.
 
Näitä mitään viritellä tarvitse, matkapyörien aatelia :D
IbaFinland Rautaperseyhdistyksen tilastoilta napattu
SS1000 12.7.2020 Honda Monkey 125, 2018
ja aivan tehdas säädöillä, jopa hieman ylipaino kuski :WAZAAP:
 
reipasta!:thumbup:

minä ku luulin, ettei ajoja hyväksytä jos korona aikaan niitä suorittaapi. mutta olikin toukokuussa loppunut tuo ohjeistus. näemmä ite puheenjohtaja ajanut tuon ajon. minkähän vedon on hävinnyt.. :D

en kyllä itte lähtisi tuota edes yrittämään, reilu 300km mennyt pisin reissu päivässä tähän mennessä. yllättäen alkoi eniten tuntumaan jaloissa. vinkka käy jalkoihin ja yrittää koko ajan levittää kinttua, niin se rasittaa ajan myötä eniten. ei ole kyllä tullut moneen vuoteen noita ajettua, ollu muutakin tekemistä.

kuskin ylipainosta ei kyllä tilastossa ollu mainintaa. :grin:
 
104 kg löytyi pikaisella googletuksella..ei ole luhistunut alle vaikka 140 kg on varmaan ainakin ylitetty. :D

Uutta Monkeya ilmeisesti pukkaa! Uuden Gromin tekniikalla (5 vaihdetta). Muuten ei vissiin parannuksia ja rumempi värityskin imo.
 
Istahtaen vähän huolettomammin satulaan vaikutti takajousitus pohjaavan.. n. 112 kg. elopainolla.
 
jousen alle se koropala, niin ei mene pohjaan niin helposti. pitäis ite sitä kokeilla, mutta ku on niin laiska..
 
Back
Ylös