• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi org.lainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahinko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
teretulemas vaan kaikki uudet
sport05.gif

Pakkohan se oli tänne rekkautua, asiallinen foorumi kaikin puolin. Paljon hyviä vinkkejä, oheita ja muuta mukavaa.

Olen siis 24 vee motoristin alku Helsingin sykkeestä, alla Kotarin muoviohjus mallia RC8. Ei muuta kuin lapaa pystyyn jos kohilleen sattuu.

Meinaa pistää hiuka kiukuks.. Kahdesta autokoulusta jo ilmoitettu, että oon liian lyhyvä ajamaan heidän moottoripyöriään  
bawling.gif
. Koulun etsintä jatkukoon ja en nyt mielestäni ihan tappi ole: 164 cm  
nixweiss.gif
.
Oho, itse olen 159cm mulle ei mitään siitä sanottu, vaikka kun istuin pyörän päällä ja vain varpaat osu maahan.

riippuen tietty ihan autokoulun pyörästä ja kunkin kuskin jalkojen pituudesta verrattuna kokonaispituuteen, mutta ite oon 162 senttinen ja avokin kawa er-6n (samanlainen pyörä kuin autokoulullani on, tosin en aja isolla pyörällä korttiani) ei tuota minkäänlaisia hankaluuksia..
nixweiss.gif

U:kissahan minä ensin kävin. Tänään on sitten soittokierros Laitilaan ja sitten Raumalle jollei muu auta...
Entisenä Porilaisena sanoisin kyllä et älä nyt Raumalle kuitenkaan ...

600:n shadow sopii vaikka miten lyhyelle. On kiva ajaa jne. Kauhean kovaa ei kulje, mutta eihän pyörän päällä saa kiire olla.

Niin ja terve tuloa HelinäX
600 shadow kulkee sen minkä säännöt sallii ja huomautuksesta päätellen liikaakin. On mukava ajaa ja voi madaltaa jos vieläkin korkeus ottaa kiinni. Omaa oli jo madallettu ku sen ostin.
smile_org.gif
Itse olen 167cm. Ajo mukavuuteen vaikuttaa todella paljon miten jalat ylettyy maahan.
cool.gif

Tervetuloa seuraan vaikka noviisi täällä olen itsekkin.

Morjes kaikille!
Olen päälle kolmekymppinen, aloitteleva motoristi  
smile_org.gif

Ostin ensimmäisen "ison" mopon pari viikkoa sitten. Viimeksi ajellut piikkisellä ja niistä ajoista lähtien haaveiilut isommasta pyörästä.

No nyt sitten painoin tuollaisen: YAMAHA FZ6-S -06, Dewilin slipareilla  
cool.gif

Morjestellaan kun kohdataan!

Kolmenkympin kriisiä pukkaa tai jotain, mutta tänä keväänä se pyöräkuume poltti ittensä lopullisesti läpi. Rivakasti liikkeelle ja kuukaudessa on ostettu ajovermeet, pyörä (Honda CBR600F vm -99) ja autokoulukin etenee. Tosinkin lakko vaikeuttaa huomattavasti mun kortin saamista.  
bawling.gif

Metriäkään en ole uudella pyörällä vielä ite ajanut, tallissa oottelee. Ja polttelee niin p**keleesti. Enkä itse asiassa ole ajanu viimeseen kymmeneen vuoteen muutoinkaan millään moottorilla varustetulla kakspyöräsellä. Joten ehkä mie teen asiat vähän väärässä järestyksessä, mutta nää ei ole ihan aina järkiasioita, toi Cebari oli vain pakko saada. Odottelen kauhulla ja toisaalta ihan innoissani ajotunteja, sitä ku on vähän nössö jo näin aikuisiällä, mutta toivottavasti kun kokemus karttuu ja taidot kehittyy, niin tää on just niin upeeta ku muisti ja mielikuvat ovat antaneet ymmärtää. Mutta se selvinnee tässä kesän mittaan, tai sit musta tulee vaan mummoköröttelijä vaikka onkin ihan kohtuu vehe alla.  
sport05.gif
Hyvän ja pomminvarman pyörän olet hankkinut
033102beer_1_prv.gif

Mikä väri ?

Heps vuan kaikille..
Kalakukkotehtaalta liki 30v poikalapsonen ilmottautuu
keltaisella 600 Gixxerillä.(eipä näitä kuopiossa ole kuin tämä yksi ;) )

Kilometrejä tuli kevarilla joskus aikanaan ja nyt tuli sitte hankittuu pari heppaa enempi, ja himot olis jo nyt isompaan
062802moto_prv.gif
...

Jees, morjesta vaan kaikille yhtälailla ja tasapuolisesti! 36 vuotias mopoilun pariin tauon jälkeen palannut uusnoviisi kanta-hämeestä ilmoittautuu porukkaan. Alla GSX-R1000 K1.
Hyvää kesää kaikille  
cool.gif

No en oo vielä tännekkään ilmoittautunut niin kai se nyt sitten täytyy... Uusi motoristi 25v, jonka kipinä syttyi kaverin r6 testatessa. Nyt alla viime syksynä hankittu 2008 FZ1-N.

Ilmoittautuu... 25v ikää ja tän kesän ollu eka isomopo alla. Siihen asti ajettu vaan enduroo harrastepohjalta joku 3vuotta?

Moro!

Olen kolmekymppinen mies Tampereelta. Kesä 2008 tuli harjoiteltua 800 Intruderilla, viime kesä 600 CBR RR:llä ja nyt on kulkineena K9 1000 GSX-R.

Saa rohkeasti ottaa yhteyttä ja pyytää ajelulle.

Morjestellaan kun kohdataan!  
smile_org.gif

Joo morjesta vaan
smile_org.gif
Minäkin olen hetkisen pörränny täällä ja pyöränä on Honda Rebel 125, joka tosin vaihtuu huomenna Aprillia Sport Proohon. Taidan olla hullu tai mielenvikainen kun aikuinen mies pörrää pikku pyörällä, mut näissä pysyy toi vakuutus maksut aika lailla kurissa ja tolla hondalla painelin yks vkl 980km
biggrin.gif
Ja kun reissua ajelen niin hyvin on pärjänny näilläkin vehkeillä. Kun kortti tulee takas, joka läksi yli komisaarin tietämättömyydestä niin taas lähen reissuun eli 16-18.7 on vanhalla kotikunnilla kokoontumiset eli Kirjavankierros Haapaveellä

No iltaa. Parin-kolmen vuoden rankutus tuotti toivotun tuloksen, vaimo tiuskaisi yks sunnuntai: "Osta se v*tun pyörä sitten"
Kahdessa päivässä oli pihakoivun alla levännyt -76 El Camino vaihdettu -86 Vifferiin.  
buttrock.gif

Ei oo mopoaikojen jälkeen omaa pärrää ollut. Tästä on aikaa, syntymäajan nokkelimmat päättelee nickistä.
Muita romuja on kyllä ruuvattu hommatippa nokanpäässä.
(Nää kädet ei vissiin vaalene enää?)
Helevetan hyvin kaali rauhoittuu pyörällä ajellessa, tämmöselle stressipalloyrittäjälle hyvä homma.
Ai niin, mm. tämmösiä hommia  mie kaverin kanssa koitan nykertää.

Pyörästä ja sen ropaamisesta taijan tekasta topikin Hondu-puolelle.

Noniin, tervehdys.

Eli jo reilut kymmenen vuotta mopoilua takana, ja vasta nyt löysin sivustolle. Ensin kevarilla pakolliset pari vuotta. Sen jälkeen lainapyörillä monta kesää (kiitos sukulaissuhteen erääseen isoon alan liikkeeseen), ei tosin paljoa kilsoja kertynyt, kun pyörän sai vain muutamana v-loppuna/kesä... Ja nyt viimeset kaks kesää omilla peleillä (ensin cbr600f -93, nyt sv1000s -03).

Ensi keskiviikkona suikka vaihtuu honda cb1000r:ään, joka siis eka ihan uusi pyörä, ylivuotinen tosin.

Ajelen käytännössä kaikki ajot pyörällä niin kauan kuin vain ajokelit sallii, satoi tai paistoi. Eli auto on käytössä vain talvisin. Tietysti muijan autoa lainailen jos pakko tulee. Pitempiä reissuja ei ole vielä alla, mutta silti kilsoja omilla pyörillä tullut 6-7tkm/ajokausi. Ajotavaltani olen perus tissiposki, eli en uskalla keulia tms. koska pelkään - en niinkään itseni vaan - pyöräni puolesta...

Mukavantuntuinen foorumi tämä tuntuu olevan parin päivän selauksen perusteella. Paljon asiantuntevaa porukkaa, eikä kovin tuomitsevaa meitä "nyyppiä" kohtaan. Varmasti viihdyn sivustolla, vaikken välttämättä kovin aktiivisena kirjottelijana, niin lukijana ja vinkkien etsijänä ainakin.

Back