Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitkään kutkutellut SP:n hankinta ja eilen tuli haettua moinen talliin. Vuoden -00 laitos, taitanee olla nimimerkki killa:n aikanaan omistama mopo.

Joku tuossa V2:ssa kiehtoo ja 999 ducatin myyminen kyrsi sen verran, että jotain vastaavaa oli saatava tilalle :)

Nyt tutustutaan laitteeseen ja kesällä fiilistellään mutkapätkiä sekä todennäköisesti ulkoilutetaan vähän radallakin :orgmp:
 
Hetkinen, olikos killalla ihan bränikkä varakonekin siihen, vai kukas se oli?
 
^
Okei. Muistan nähneeni lähemmäs kymmenen vuotta sitten kuvan tehdasuudesta koneesta lavalla. Oli jotain puoltoista kiloa.
 
Juuri näin, vaihtoi siihen uuden koneen kokonaan ja sitten möi pois pyörän ja vanhan koneen halvalla.
 
Se olis sitten VTR ajossa 5 vuoden tauon jälkeen. Jäi lepäämään etupumppujen alkaessa vuotamaan, vaihteistokaan ei enää ihan kymppi ollut. Kesken kauden piti hommata tilalle toinen pyörä ja tuo jäi seisomaan. No tilapäispyörän myin pois kolme vuotta sitten ja siitä asti tullut ajettua vain yhtenä päivänä kaverin pyörällä.

Nyt sitten tuli kaivettua Honda tallista ja pumppuihin teetin huollon, teki mieli taas ajelemaan... :cruising:
No jarrupalat oli öljykyllästetyt, öljy maannut 2011 paistoleimalla olevalla eturenkaalla, alkuperäinen akku kypsyi vihdoinkin (ei akutkaan kestä 20 vuotta, 15v meni vielä)! Nämä meni siis vaihtoon.

Vaihteisto paukkuu ja hylkää vedättäessä 3 vaihdetta pois ja laittaa sen kakkoselle, tuolle pitää vielä temput tehdä tulevaisuudessa. Nyt täytyy ajella varovasti ja laskea vaihteita kun ylikierrosten vaara on olemassa.

Lyhyenä havaintona, on se ajoasento melkoisen etunojainen, ranteissa tuntuu pitkän tauon jälkeen. Muuten menee kyllä hienosti, edelleen hyvä ajettavuus, jarrut, kaikki muukin :thumbup:

Ps. Lähti muuten käyntiin 5v vanhalla bensalla kuin palmun alta
 
Miltä Suomen SP kuskien kevät näyttää??

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla

Ihan ok:ltahan se vaikuttaa; vanhaks kaiketi tulossa, kun viluttaa ja ei ole kummoisesti tullut ajeltua vielä:sad:

Ei sitä jotain SP-miittiä olis tarkoitusta järkätä tälle kesälle?
 
Ihan ok:ltahan se vaikuttaa; vanhaks kaiketi tulossa, kun viluttaa ja ei ole kummoisesti tullut ajeltua vielä:sad:

Ei sitä jotain SP-miittiä olis tarkoitusta järkätä tälle kesälle?

Voisi kokeilla järjestää, Lahti ainakin mainittiin viimevuonna mahdolliseksi kohteeksi?
SP2 vielä pilttuussa, sopivia kelejä on niin vähän kesässä. Ensin on liian kylmää ja sitten liian kuumaa...
 
Jos jollain sp1/sp2 nurkissa tarpeettomana niin tarjoa. Talven aikana olisi tarkoitus joku pyörä hankkia.

Viestit YV:llä.
T. Matti
 
Täällä ilmoittautuu newbie VTR SP1 onnellinen omistaja. Pyörä on vuosimallia 2001.
Kaikki aikaisemmat pyörät on ollut rivinelkkuja joten tulevasta kesästä tulee mielenkiintoinen 
 
Täällä ilmoittautuu newbie VTR SP1 onnellinen omistaja. Pyörä on vuosimallia 2001.
Kaikki aikaisemmat pyörät on ollut rivinelkkuja joten tulevasta kesästä tulee mielenkiintoinen 

Tervetuloa tyytyväiseen twini porukkaan. Jos kaipaat hirvittävää tehomyllyä, joudut pettymään. Mutta jos haluat upeaa fiilistä ja pyörän ja kuskin saumatonta yhteistyötä, olet valinnut oikein.

Meillä on Facebookissa Suomen VTR SP1/2 omistajien ryhmä. Laita yyveetä jos haluat mukaan.
 
Kiitos! Kyllä mä luulen VTR SP1 tehot riittävän mun fiikistelyihin aivan mainiosti. Nakattu yv:tä.
 
Onko kenelläkään kokemusta näistä säädettävistä clipareista, onko roskaa vai käypää tavaraa?https://www.probrake.de/Clip-on-handlebars-REVO-for-Honda-VTR-1000-SP1-00-01-SC45

Pitkäaikainen haave sp:n omistamisesta on alkanut nostelemaan taas päätään vuosien pyörättömyyden jälkeen, mutta tiedän suorilta että niska/hartiaseutu ei kestäisi hetkeäkään vakio clipareilla ajoa.

Itsellä Gillesin Variobarit, säätöjä niissäkin kohtuudella, mutta ei toki nosta noin paljoa kuin nuo linkin tuotteet niiden specsien mukaan.

Kandee varmistaa että mahtuvat, SP:ssä aika helposti ottaa kiinni yläkatteeseen ääriasennossa. Toki stongaa käännellään parkissa, joten liekö sit ongelma:p
 
Joo siinä saa äkkiä jarrunestesäiliön syliin jossain tankslapperissa jos ei huomioi hieman ahdasta tilaa erilaisilla clipareilla ja niiden asennolla. Etukate kuitenkin suht jämäkkä siinä kohdin tukiraudan vuoksi.
 
Back
Ylös