Uusi Thunderbird ajettu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harald73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuohan näyttää ihan Honda Rebeliltä... Ja se ei ole hyvä asia se.
biggrin.gif
Ja jos joku sattuu ajamaan roketilla viereen niin sitten illuusio on ainakin varma
biggrin.gif

Vitun ruma ja suorastaan pyhäinhäväistys triumphille koko peli
miksi ihmeessä tollasen tekivät, ei voi muuta kuin ihmetellä.. vai thaimaassako on suunniteltukin..varmaan
tounge.gif

mieluummin ostaisin rebelin... ja tusinan muita
biggrin.gif

Tuohan näyttää ihan Honda Rebeliltä... Ja se ei ole hyvä asia se.
biggrin.gif

08_Honda_Rebel_2.jpg

TB_01.jpg
Onko se tuo alempi? Yliporattu kustomi yliporatulla gs500 koneella? Eihän tuossa oo mitään hienoa versus rocketti??
Kauneushan on katsojan silmässä, kuten sanonta kuuluu.

Entisenä Rocket kuskina ( 4 kesää ), musta uusi TB on hieno peli. Pelkkä kuva ei kyllä kerro koko totuutta, vaan kyllä pyörä pitää livenä nähdä ja ennen kaikkea ajaa.
TB on huomattavasti parempi ajaa kuin iso ja kömpelö Rocket, varsinkin hieman mutkaisemmalla taipaleella ero on huima TB:n hyväksi.
Kone muistuttaa hieman Rocketin konetta väännöltään, jota toki Rocketissa on tarjolla enemmän, mutta  TB taasen painaa vähemmän.

Äänet tosiaan vakiohuiluilla aika olemattomat, mutta silti mukavan matalat ja hienommat kuin Rocketissa.
Vielä kun saa kunnon putket, niin avot.

Kuitenkin kaikken ei tarvitse tykätä, onneksi kaupoissa löytyy vaihtoehtoja vaikka millä mitalla, mutta epäilijöille suosittelen koeajoa, saattaa nimittäin mielipide muuttua...:)

Nähdään baanalla !

T-T

P.S. jalkatappien siirtoa ihmetelleelle voin kertoa, että 194 cm mittaiselle ne eivät todellakaan ole kaukana
smile_org.gif
eli siirto parantaa ajoasentoa huomattavasti.

P.S.2. Tuohon kuvasarjaan voisi lyödä vaikka vielä kuinka monta pyörää, myös HD:n eikä suuria eroja olisi siltikään. Kyllä ne prätkät loppujen lopuksi vakiona aika samalta näyttää.
Itsehän niihin voi sitten mieleisiään muutoksia tehdä, jolla sitten erottuu joukosta.

Ulkonäköasiat on sellaisia joista on turha kinastella, mutta en vain oikein näe mitä muuta erilaista, kuin rivikakkosen Veen sijaan, tuo tuo verraten H-D:n tai japsien kustomeihin? Olisivat tehneet joko jotain radikaalia ulkonäön suhteen tai sitten ottaneet kunnolla tehoa ulos tuosta ja sitten alusta ja jarrut sen mukaan. Hinnasta ei minulla ole tietoa, mutta ei kai tuo uutena voi maksaa enempää kuin n. 15te? Vai voiko? Rocketissa on sentään se oma juttunsa, tuossa ei vaikuttaisi olevan.

Tokihan Triumph olisi voinut tehdä TB:stä erikoisemman ? mutta varmaan halusivat pitäytyä kuitenkin perus customissa.
Mitä voiman ulos ottamiseen tulee, niin miksi tehdä toinen Rocketti ? Tämän pyörän tarkoitushan oli tulla nimenomaan American/Speedmasterin ja Rocketin väliin ja siihen se istuu kuin nenä otsan alle.
Mitä hintaan tulee, niin toki pyörä enemmän maksaa kuin 15 t€, maksaahan melkein America/Spedekin jo melkein sen.
TB maksaa 20 t€ joka on musta ihan ok hinta pyörän kokoon ja ominaisuuksiin nähden. Kuitenkin halvempi kuin samaa luokkaa oleva HD.
Japseihin en edes vertaa, koska mulle ne eivät ole vaihtoehto, ei millään pahalla japseja kohtaan...

Tämän pyörän tarkoitushan oli tulla nimenomaan American/Speedmasterin ja Rocketin väliin ja siihen se istuu kuin nenä otsan alle.

Mitä hintaan tulee...

Japseihin en edes vertaa, koska mulle ne eivät ole vaihtoehto, ei millään pahalla japseja kohtaan...
No juu, tuohon segmenttiin se kyllä osuu oikein hyvin. Etenkin jos tilanne on se, ettei japseihin koske pitkällä tikullakaan, eikä H-D:tä ole varaa ostaa.

Mulla ei ole mitään keinotekoisia rajoitteita pyörän ostamiselle (kuin yksi ja se on selittämätön Kawasakin hylkiminen). Eli voisin ostaa H-D:n tai Trumpan (Thruxtoneita joskus kattelin sillä silmällä, Rocketti pitäisi koeajaa), mutta voin yhtä hyvin ajaa japanilaisellakin. En silti maksaisi mielestäni huonommasta pyörästä neljäsosaa enemmän, vain merkin tai valmistusmaan takia. Selkeästi paremmasta voisin maksaa tai jos kyseessä olisi jotain mitä muualta ei saa.

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että tuo TB jää kyllä jalkoihin sekä Yamahan 1900 Midnight Starille, että etenkin Suzukin M1800R Intruderille. Ensin mainitulle ainakin ulkonäöllisesti, ja jälkimmäiselle myös ominaisuuksiltaan. H-D:n Night Rod (ehkä V-Rod) lienee Trumpan Rocketin ohella ainoat vaihtoehdot mulle, mikäli kustomeissa pysyn kun pyörän joskus vaihdan. Tai sitten Yamahan uusi V-Max. Hinta/laatu/ominaisuudet kokonaisuutta miettiessä M1800R on edelleen selvästi paras vaihtoehto.

"No juu, tuohon segmenttiin se kyllä osuu oikein hyvin. Etenkin jos tilanne on se, ettei japseihin koske pitkällä tikullakaan, eikä H-D:tä ole varaa ostaa."

Japseja mulla on ollut jo prätkäilyharrastukseni alkuaikoina, joten kokemusta niistäkin riittää. Niitä en halua enää lisää.

Siitä onko varaa ostaa HD ei ole kysymys, jos HD:n olisin halunnut olisin sen myös ostanut.

Mun mielestä vaan TB on hyvä ja hieno prätkä, enkä kaipaa siihen mitään ylimääräisiä tai uusia hilavitkuttimia, jätetään ne japanilaisiin....
Tb:ssä kaikki turha on jätetty pois ja mukana on kaikki mitä moottoripyörässä tarvitseekin olla.

Ja uutuutenahan siinä on nimenomaan tuo mahtava moottori. Muuta uutta ei perinteikkäässä prätkässä juuri tarvitsekkaan olla.

Mutta mielipiteitä on monia ja onneksi myös prätkiä erilaisia, kukin ostakoon omanlaisensa mieltymystensä ja varojensa mukaan..

Turha niistä on sen enempää vääntää.

tykkäsin pyörästä ja ainoastaan palkansaajan pelimerkkien vähyys ja haluttomuus ottaa kovasti velkaa estää hankkimasta tuota.

Tarjouksen pyysin ja kun Sakke kovasti oli sitä mieltä, ettei voi hyvittää niin hyvin vanhasta mopedista kun on alkup. ketjut ja rattaat.
Kiitokset Sakelle, säästi minulle melkoisen tukun rahaa.
No miksi sitten pyytää tarjouksen kun kerran tietää ettei kauppoja tule kuitenkaan vaikka hyvittäisi kuinka paljon, paitsi jos kauppias olisi isosti väliä maksanut niin jo vain mietintämyssy lämpenemään, tai ehkäpä The aromipesä kypsyttäisi mielen kaupantekokuntoon, lompsaa tuskin sekään lihottaisi!
Ihan vaan esimerkkinä tämä otos omista ristiriidoistasi, toisia syyttelet mielinmäärin jos vähänkään erehtyy olemaan erimieltä kuin sun omat ja tunnetut ehdottomat mieli(puoliset)piteet.

Turha niistä on sen enempää vääntää.
Totta turiset. Itseäni vain kiinnosti aihe ajatuksena se, josko seuraavaksi vaihtaisi Thunderbirdiin, mutta asiaa ja pyörää tutkittuani en usko näin käyvän. Tosin jostain syystä muutenkin on katse suunnattuna ehkäpä Moto-Guzzin suuntaan seuraavaksi.  
062802moto_prv.gif
Guzzithan on mageita pelejä...sellaisen voisi joskus itsellekki vielä hommata...saa nähdä

tykkäsin pyörästä ja ainoastaan palkansaajan pelimerkkien vähyys ja haluttomuus ottaa kovasti velkaa estää hankkimasta tuota.

Tarjouksen pyysin ja kun Sakke kovasti oli sitä mieltä, ettei voi hyvittää niin hyvin vanhasta mopedista kun on alkup. ketjut ja rattaat.
Kiitokset Sakelle, säästi minulle melkoisen tukun rahaa.
No miksi sitten pyytää tarjouksen kun kerran tietää ettei kauppoja tule kuitenkaan vaikka hyvittäisi kuinka paljon, paitsi jos kauppias olisi isosti väliä maksanut niin jo vain mietintämyssy lämpenemään, tai ehkäpä The aromipesä kypsyttäisi mielen kaupantekokuntoon, lompsaa tuskin sekään lihottaisi!
Ihan vaan esimerkkinä tämä otos omista ristiriidoistasi, toisia syyttelet mielinmäärin jos vähänkään erehtyy olemaan erimieltä kuin sun omat ja tunnetut ehdottomat mieli(puoliset)piteet.
Alle 16 viestiä vuodessa ja mun kirjoitukset toimii näin tehokkaasti. Taidan olla parempi tässä kuin luulinkaan. No, parempi silti lopettaa kaltaistesi perässähiihtäjien provoaminen, jos maltan.

Onkos tää nyt se ISO paralleltwin? Jos niin miten vertautuu 1900 Yamaha Midnight Stariin tai esim. M1800R suzukiin?
Joo-o, taitaa se olla se ISO.

Kävin koeistumassa ja verrattuna Suzukin M1800R:ään tuntui pieneltä, kapealta ja heppoiselta mopolta.
Ajattelin käydä jossain välissä ajamassa, jonka jälkeen saatan raportoida lisää sillain vertailumielessä.

Hinta tossa ei kyllä ole mitenkään kilapilukykyinen ja ainakin Tampereen myyntipisteessä esitetään hintalapussa todella harhaanjohtavasti.

ei kai tuo uutena voi maksaa enempää kuin n. 15te? Vai voiko?
Tätä mäkin kuvittelin ja yllätyin kun hintalapussa luki, jotta 15290 pidin sitä kohtuullisena.

Mutta...Mitä vitt...siihen tulee vieläpäälle yli 4000 veroja?!?
Olin kyllä siinä käsityksessä, että suomessa hinnat pitää ilmoittaa veroineen.

Yhteishinta yli 19500 on tosta kyllä jo liikaa!

Back