Uusi Tiger

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja steve
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

steve

New member
062802jumpie_prv.gif
Uudessa Moto-Ykkösessä (1/2007) koeajo Triumph Tiger 1050.
 
H-D centerissä oli näytillä ja vaikutti ihan näpäkältä. Joten jos rahaa olisi niin...
 
Ei tuota Tigeria ole muuallakaan varsinaisesti haukuttu: tässä englanninkielinen arviointi ja täällä useita saksankielisiä.

Olen tässä jo kuukauden päivät haaveillut siirtymisestä tiikerin selkään keväämmällä. Täytyy sopivan tilaisuuden tullen käydä tutustumassa lähemmin, sittenhän sen tietää, onko vaihto edessä vai ei.
 
Pakko myöntää , että mitä enemmän sitä katselee ja siitä lukee sen enemmän alkaa vaihto kiinnostaa ! Mitenhän käy messuilla kun kolme päivää sitä työkseen tuijottaa , jokohan sen jälkeen Daytona lähtee .
 
Oli Tukholman messuilla valkoinen ja keltainen. Oli todella hyvännäköinen. Mutta siinä ja ST:ssä olleet takaboxit oli aivan järkyttävän korkeat/korkealla.

Pitää mennä keväällä täälä kans koeajamaan.

t,McM
 
Saksalaiset lehdet valittivat ensimmäisissä koeajoissaan uuden tiikerin jarruja. Nyt Motorrad 5/2007:ssä oli pikku-uutinen, että Triumph on ottanut moitteet vakavasti ja vaihtanut jarrut samoiksi kuin Daytonassa. Olivat koeajaneet tiikerin uusilla jarruilla Etelä-Ranskassa ja totesivat, että hyvin toimii, eikä enää ole sijaa toiveille. Triumph myös vaihtaa jarrut jo toimitettuihin yksilöihin. Niin sitä pitää!
 
Todella hienolta näyttää kuvissa ja luonnossakin. Messuilla kuolasin tosissani.
Todellinen unelmapyörä olis meikäläiselle, tosin selvästi ulkona hintaluokasta. Jospa sitten kun lotossa napsahtaa...
 
Todella hienolta näyttää kuvissa ja luonnossakin. Messuilla kuolasin tosissani.
Todellinen unelmapyörä olis meikäläiselle, tosin selvästi ulkona hintaluokasta. Jospa sitten kun lotossa napsahtaa...
Käväisin eilen paikallisen trumppa-myyjän puheilla... On toi uus tikru kyllä luonnossa huppuhieno!

Kehui, että uudet tikrut on myyty loppuun?? Ehkä joskus loppuvuodesta sais jos nyt tilais.

Ei sillä, en oo tikruun vaihtamassa, mutta ilmeisesti menekki on ylittänyt tehtaan kapasiteetin, joten kaikille halukkaille ei riitä uutta mopoa jos heti haluaa?!?
confused_orig.gif


Aika outoa...
 
Pakko myöntää , että mitä enemmän sitä katselee ja siitä lukee sen enemmän alkaa vaihto kiinnostaa ! Mitenhän käy messuilla kun kolme päivää sitä työkseen tuijottaa , jokohan sen jälkeen Daytona lähtee .
Vähän sama tauti meikäläisellä. Toivottavasti se liian korkea, kuten aiemmat Tiikerit
thumbs-up.gif
Otin kylmätyypit sekä vanhasta että uudesta tiikeristä, ja sen uuden ajoasento on selvästi parempi. Ei ole ihan yhtä korkea, ja jalkatapitkin on suht sopivalla korkeudella. Stonga oli onneksi pikkasen edessä, ettei ihan pystyssä ajeta. Eli siis helpommin varmaan pärjää tuon uuden tiikerin kanssa. Hiukka leveältä se ajoasento tuntui noin ensalkuun, mutta silti vahva hinku koeajoon jäi.
 
Nii,onkohan jollakin jo oikein omakohtaista kokemusta kys.moposta?Täytyy sanoa,että se on kyllä nätin näköinen peli.Ylivoimaisesti sutjakkaimman näköinen tämän tyylin pyöristä,nykyaikaisin sanoisin..Heittäkää nyt jotain kommenttia vaikka koeajosta tai jos jo omistat Tiikerin niin vielä parempi.Onko kellään vertailupohjaa vanha vs uusi Tikru?
 
Nii,onkohan jollakin jo oikein omakohtaista kokemusta kys.moposta?Täytyy sanoa,että se on kyllä nätin näköinen peli.Ylivoimaisesti sutjakkaimman näköinen tämän tyylin pyöristä,nykyaikaisin sanoisin..Heittäkää nyt jotain kommenttia vaikka koeajosta tai jos jo omistat Tiikerin niin vielä parempi.Onko kellään vertailupohjaa vanha vs uusi Tikru?
Eiköhän pian tuo "koeajokausi" ala noissa alan liikkeissä niin ei muutakuin koittamaan. Kaverilla on vanhan mallin Tikru jota olen saanut ajaa. Ainakin tuo vanha malli tuntuu itselle hieman liian korkealta. Saa nähdä kuinka tuo uusi malli sopii.
thumbs-up.gif
 
Nii,onkohan jollakin jo oikein omakohtaista kokemusta kys.moposta? Heittäkää nyt jotain kommenttia vaikka koeajosta tai jos jo omistat Tiikerin niin vielä parempi.

n.650km takana ja hymy ei kasvoilta katoa. Pelkkää positiivista tunnetta minulla. Miten sitä nyt kuvailisi.. sanat eivät riitä kertomaan, kyllä se on ajettava itse.
062802moto_prv.gif


Tilasin koeajamatta ja vähän tietysti jännitti mitä sieltä tulee, mutta pyörä ylitti odotukset.
 
Hyvä,hyvä!Onneksi olkoon uudesta moposta.Jahka saat virneen laskettua siedettävälle tasolle ja mielihyvähormoonit lakkaavat hitusen jylläämästä,niin laita vähän juttua uutukaisen ajokokemuksista.Routaheittojen ja savisilmien aikaa kun tässä vielä tovi eletään,niin se puoli kiinnostaa ja tietty maantieajelu ohituksineen ja repivine kevättuulineen.Kyllä,täytyy itse mennä koeajolle,jahka tässä kelit vähän paranee.Lähin Trumppa puoti vaan aikas pitkällä..Muuten,minkä kokoisille kavereille ajattelisit Tikrun käyvän noin ajoasennon puolesta?Ihan kuvien perusteella vaikuttaa melko tilavalta??
 
Hyvä,hyvä!Onneksi olkoon uudesta moposta.Jahka saat virneen laskettua siedettävälle tasolle ja mielihyvähormoonit lakkaavat hitusen jylläämästä,niin laita vähän juttua uutukaisen ajokokemuksista.Routaheittojen ja savisilmien aikaa kun tässä vielä tovi eletään,niin se puoli kiinnostaa ja tietty maantieajelu ohituksineen ja repivine kevättuulineen.Kyllä,täytyy itse mennä koeajolle,jahka tässä kelit vähän paranee.Lähin Trumppa puoti vaan aikas pitkällä..Muuten,minkä kokoisille kavereille ajattelisit Tikrun käyvän noin ajoasennon puolesta?Ihan kuvien perusteella vaikuttaa melko tilavalta??
Taas tuli lisää kilometrejä... kohta menee yli ekan huollon km raja eli 800km. Sen kun saa tehtyä niin seuraava huolto on vasta 10.000km. Edelliseen pyörään eli 1997 thunderbirdiin verrattuna Tiger on kuin juna. Halkeamat tiessä tai niiden paikkaukset eivät vie pyörää vaan voi huoletta keskittyä linjan valintaan oman kaistan puitteissa. Aika pitkäjoustoinenhan tuo tuntuu olevan, mutta tehdassäädöissä jo jämäkkä tällaiselle 93kg painavalle kaverille. Jousituksessa säätöjä joka suuntaan enkä ole vielä niitä lähtenyt kokeilemaan. Ajoasento on tilava ja kuin minulle tehty (183cm). Alkuperäiskate/pleksi myös tämän mittaiselle ok. Ja tuosta triple 1050 koneesta sitten riittäisikin tarinaa novellikokoelmaksi asti... tai ehkä siitä selviää sillä että sanoo "toimii".
 
Onko sulla vakiopönttö käytössä vai vaihdoitko heti sen Trumpan tarvikepöntön jonka avulla lupaavat heti 10 heppaa lisää
eek.gif
 
Pakko myöntää , että mitä enemmän sitä katselee ja siitä lukee sen enemmän alkaa vaihto kiinnostaa ! Mitenhän käy messuilla kun kolme päivää sitä työkseen tuijottaa , jokohan sen jälkeen Daytona lähtee .
Vähän sama tauti meikäläisellä. Toivottavasti se liian korkea, kuten aiemmat Tiikerit  
thumbs-up.gif
Otin kylmätyypit sekä vanhasta että uudesta tiikeristä, ja sen uuden ajoasento on selvästi parempi. Ei ole ihan yhtä korkea, ja jalkatapitkin on suht sopivalla korkeudella. Stonga oli onneksi pikkasen edessä, ettei ihan pystyssä ajeta. Eli siis helpommin varmaan pärjää tuon uuden tiikerin kanssa. Hiukka leveältä se ajoasento tuntui noin ensalkuun, mutta silti vahva hinku koeajoon jäi.
Niinno, vanha tiikeri kun oli tehty kolkkien koluamiseen ja sorateille ja tämä uusi ilmeisesti kilpailijaksi CBF:lle sun muille, niin pakostahan sitä eroa syntyy. Allekirjoittaneen mielestä tosin aivan väärään suuntaan.

Hieno pyörä varmasti, mutta olisivat nyt samalla vaihtaneet vaikka mallinimeä tai jotain.
 
Hieno pyörä varmasti, mutta olisivat nyt samalla vaihtaneet vaikka mallinimeä tai jotain.

Eikös se Tiger nimi alunperin kuulunut jonkun muun sortin pyörälle kuin endurolle?

Minulle tällainen "jokapaikan höylä" sopii kuin otsatukka sialle. En tarvitse ihan niin kuraisten paikkojen ominaisuuksia että endurorenkailla olisi käyttöä, mutta ajogeometria saa tarjota myös sora/hiekkatielle mahdollisuuden ja sellainen tämä uusi Tiger tuntuu olevan. Ei välttämättä ratakisoihin, eikä tiettömille taipaleille, vaan kaikkeen sille välille.
 
Back
Ylös