Uusi V-max kiinnostaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 2001 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.
Pitäähän se paikkansa ettei vanha maxi ole ns.hyvä pyörä. Ehkäpä juurikin nuo puutteet ja aikoinaan hyvinkin vetoja omannut kone tekevät siitä sen kulttipyörän. Mun mielestä maxilla on hauska ajaa sellaisenaan. Ei siinä tarvi mitään hyviä ajo-ominaisuuksia olla, ei se sporttipyörä yritäkkään olla.
Näkeehän sen jo päällepäin kun katsoo niitä keulassa olevia risuja ettei ne voi toimia painavassa pyörässä. Ainakaan vauhdikkaassa ajossa... Toivottavasti uudessa on tuota samaa tunnetta ajossa.
Nyt eletään ja nautitaan 2010 luvun mukavuuksista,eikä tunnelmoida edellisistä fiiliksistä
buttrock.gif

Tästä on kyse gen 2 VMAXista
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Joo ne tutut ketkä ovat kokeilleet ovat olleet aivan myytyjä. Itse en ole uutta kokeillut. Mutta numerotkin on numeroita, ei niitä voi ohittaa. Turbopyöriä on liikenteessä paljon ja niissä on potkua aina enemmän eli ei se 200 hv ilmoitettu ole mitenkään ainutlaatuista. Ja tehoonkin tottuu AINA. Toisaalta siinä on kuutioita niin hyvin, että saattaa olla makea peli. Tekisivät siitä keveämmän kalliimmman version tai niinkuin sanoin se kone olisi mahtava aihio omavalmisteen tekijälle, jos se onnistuisi Suomessa.
Nyt kun Desmosedicissä on parempi putki ja tehoa enemmän 1098R tuntuu laiskalta.
Toisaalta turbopyörissä viive ja turbon potku saa ne tuntumaan tehokkaammilta kuin ovatkaan.
 
Juu-u... mitä enemmän tuosta lukee ja tutkii testejä, niin sitä vakuuttavampi laitos se vaan on. Putki kiinni ja PC, ja polletkin pomppaa takapallolla 200 pintaan... Ei sillä että tuo oikeasti yhtään tarttis lisää.  
wink.gif


Minusta tuo keskustelu painosta ei kuulu V-MAX topiikkiin. Vähän yhtä noloa olisi mennä vaikkapa jonnekkin jenkkiautofoorumille kiljumaan, kuinka painavia rotiskoja ne on verrattuna sun omaan kameleonttivärillä ite maalattuun "lasikuitu/tuplaturbo/cossuun"... EI NÄIN!

Se on powercruiseri, eikä mikään gramma sinne gramma tänne muoviluoti... Ja mitä isompi & rumempi sellanen, sen parempi ja päheempi vaan! Uusi Maxi ei anteeksi pyytele, eikä muuten pidäkkään...

Jenkkilässä olivat putkiviritteisellä uutukaisella menneet varttimailinkin 9,5 sek pintaan... Se on suhteelisen kova lukema, olkoon painoa tai ei. Ja siihenhän toi vehje on tehty. Järkeä ei oo, eikä ole ollut tarkoituskaan!

Toisaalta, mulle henk.kohtasesti olisi ihan sama vaikka tossa ei olisi kuin se 100 kaakkia. Hankkisin silti, on vaan niin härskin näkönen kapistus... Ja mä olen sen verran pinnallinen, että ulkonäkö se on pyörässä oltava kohdillaan. Taikka tässä tapauksessa oikeen kaukana kaikesta sovinnaisesta ja perinteisestä.

033102beer_1_prv.gif
 
Noniin... 2009 vm. V-MAX tilattu  
inlove.gif


Onneksi olen laivalla vielä 3 viikkoa töissä, niin ei tartte kotonaan kynsiä pureksia odotellessa. Lupasivat että syyskuun alussa pääsee sitte heti hyppäämään itse pirun sarviin kiinni...  
062802moto_prv.gif


OU-MAI-KAAD... että pitää olla miehen keksinä taas...

P.S Ostakeepa joku multa hieno bemu pois kuleksimasta
tounge.gif
 
Noniin... 2009 vm. V-MAX tilattu  
inlove.gif


Onneksi olen laivalla vielä 3 viikkoa töissä, niin ei tartte kotonaan kynsiä pureksia odotellessa. Lupasivat että syyskuun alussa pääsee sitte heti hyppäämään itse pirun sarviin kiinni...  
062802moto_prv.gif


OU-MAI-KAAD... että pitää olla miehen keksinä taas...

P.S Ostakeepa joku multa hieno bemu pois kuleksimasta  
tounge.gif
thumbs-up.gif
Siinähän pääset laskeskeleen tunteja viimisellä viikolla
062802moto_prv.gif
 
Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 1993 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.

edit. V-max oli vuonna 1993
Tänään sain mahdollisuuden nähdä kokoelmasi,enkä enään ihmettele,kun korostat vaatimukssasi moottoripyörän painoa  
bowdown.gif


Pelisi ovat varmasti laitettu viimeisenpäälle ja parhaista mahdollisista palikoista  
062802jumpie_prv.gif


Noita Ducateja ei voi laittaa samalle viivalle vs vakio VMAX !
Kuten tänään varmaan huomasit  
crazy.gif


Katupyöriksi voi hommata monenlaisia pelejä,ja tässä on siitä malliesimerkki  
062802moto_prv.gif
 
062802moto_prv.gif


Nauttikaa omistanne ja niiden ominaisuuksista....,niin minäkin,vaikka puutteellisia ovat jokainen  
033102bebe_1_prv.gif
 
Joo V-Maxikin oli positiivinen yllätys. On parantunut paljon vanhasta mallista. Koneessa on vielä reilusti virivaraa. Painavahan se on, mutta painopiste on aika alhaalla. Sillä on helppo kiihdyttää kun se ei keuli tahattomasti ja pitoakin tuntui olevan. Taitaa olla helpoin lähtijä liikennevaloista mitä on olemassa, ei ainakaan tule mieleen muita samanlaisia.
Hypermotardia ja paria jääratapyörää et nähnyt kun ne ei mahdu talliin ja ovat muualla.
Haaveena olisi tehdä Hypermotardiin keveämpi runko Outokummun lujitetusta Duplex-putkesta. Nykyinen rungon valmistaja (alihankkija) käyttää ALS450 hiiliterästä ja siitä olisi helppo keventää useita kg samoilla mitoillakin vain seinämää ohentamalla. Lisäksi kompressori niin olisi tehoja 120-130 ja kiloja 160 pintaan kuivana. Tai ehkä paino tulee kompurassa takaisin. Joka tapauksessa takahäkin vaihto alumiiniseen jo kevensi lähes 5 kg.
Kyllä ne jenkitkin aloittaa keventämisestä ja alustasta kiihdytyspelien laiton. V-Max on selkeästi muskelipyörä toisin kuin V-Rod Muscle vaikka sitäkin semmoisena mainostetaan.
 
Tässä on 2010 uusi väri V-Maxiin http://www.alltommc.se/news.php?id=1455

Muuten se ei muutukkaan ens vuodeksi kirjoituksen mukaan.
Nonnih, ja 2011 sitten keltanen ja 2012 vaaleenpunanen...?  
omg.gif


Eijei sentään, kyllä tän tyylin vehkeitten TÄYTYY olla myös tylyn värisiä. Musta, harmaa, tummat värit noin yleensä...  
cool.gif
Totta se TÄYSTEHOINEN malli tulee joskus vuonna 2012
sport05.gif
 
Millaset äänet tuossa muuten on vakiona? Onko ihan armoton nuhapumppu?

Lisäksi tietty kiinnostelee jos joku on täällä jo laitellu putkia omaansa uusiksi? Samoin tuo kaamea rekisteri/vilkkutelinehässäkkä, onko se miten iso duuni siistiä hemmettiin sieltä?

Vielä pitäis pari viikkoa jaksaa odotella lomia ja sen jälkeen oman MAXIN puikkoihin. Täytyy sanoa, että fiilistä on kyllä nostateltu googlettamalla ko. mallista KAIKKI... Ja aina vaan se jaksaa hymyilyttää, että perk*le pitikin mennä tilaamaan!!!  
inlove.gif
 
Tulet  
inlove.gif
sitä peliä,kun saat sen !
Putkivirityksiä on monenlaisia saatavilla jo tällähetkellä,mutta itse ajattelin vetää vakioilla eka kesän ja olla hereillä sitten ensikeväänä,kun tarjonta lisäntyy.
Kilpiteline ja tukkoinen putsari meni tosin vaitoon heti .
Evolta teline ja Ufolta putsari  
biggrin.gif

Tiedät varmaan paikat ja osoitteet  
thumbs-up.gif


Niin ja ne peilit oli perseestä ja tilasin Evolta uudet....,jos tilaat,niin pelkkä vasen ajaa asian
062802moto_prv.gif
 
Juu, en kyllä sekuntiakaan epäile etteikö olisi vaikuttava peli... Kun jo pelkkien googletuksien kautta tässä on aivan  
bowdown.gif
ko. vehjettä kohtaan!

"Evolta" teline vai... tuohon puljuun en ole törmäilly kyllä?!? Viitikö laittaa pikkasen lisää...

Minäkin kyllä ajattelin odotella noitten putkien kanssa, että tulee enemmän tarjontaa. Laittaa sitten kerralla sellaset silmää miellyttävät röörit. Kun vielä toi tuntuu olevan sellasta "Bilteman autovaimennin" osastoa mitä on tarjolla... Lukuunottamatta Akran mallia, joka nyt ei sekään oikeen osu mun silmään. Jotain enemmän tuota originaalia muotokieltä kunnioittavaa pitäis löytyä...  
wink.gif
 
Kattos tuolta: http://www.evoluzione.net/evo-cycle-yamaha.htm

Siellä näkyy olevan tarjolla myös race ecu, jonka väitetään poistavan turhat teho- ym rajoitukset.

Niistä äänistä. Vakion äänet olivat kyllä pettymys. Kerran tossa vahtasin, kun yksi kaveri kävi suorittamassa usein toistuvan tankkauksen ja lähti meneen. Jos olisi ollut selin ja kuunnellut, niin ei olisi tiennyt moottoripyörän käyneenkään paikalla.
 
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla.
Kerro lisää. Customin, johan Wingin koneesta on tehty 2 eri versiota.... Vanhan padan ympärille tämä. ja uuden padan ympärille jo vuonna 2004 tämä. Onkos milanossa ollut vanhaa mallistoa esillä?

Tätä odotellessa
 
Elekää nyt hyvät ihmiset alakako täällä V-Max topiikissa haaveilemaan jostain HÅNDISTA ... Hus hus
tounge.gif
 
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla.
Kerro lisää. Customin, johan Wingin koneesta on tehty 2 eri versiota.... Vanhan padan ympärille tämä. ja uuden padan ympärille jo vuonna 2004 tämä. Onkos milanossa ollut vanhaa mallistoa esillä?

Tätä odotellessa
Se oli juuri tuo tätä odotellessa
 
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla.
Kerro lisää. Customin, johan Wingin koneesta on tehty 2 eri versiota.... Vanhan padan ympärille tämä. ja uuden padan ympärille jo vuonna 2004 tämä. Onkos milanossa ollut vanhaa mallistoa esillä?

Tätä odotellessa
Se oli juuri tuo tätä odotellessa
Hox kaverit yksi juttu  
biggrin.gif
,eli nyt eletään tätä päivää,eikä huomista. Jos jäät odottamaan tämänhetken kuumimman pelin kovinta kilpailijaa,niin et pääse ajamaan ikenäkuunpäivänä......
Ajetaan nyt tarjolla olevana ja vaihdetaan sitten tulevaisuudessa,jos/kun  siltä tuntuu  
062802moto_prv.gif

Tuntuu kyllä vaikealta kuvitella,että Honda "ryöstäisi" ja peittoaisi tuon fiiliksen ja tunteen,mitä VMAX-09 tarjoaa  
nixweiss.gif
 
Näinhän tuo on, tosin uuden V-maxin hommaaminen on tehty mahdollisimman hankalaksi. Toisaalta vasta conseptipyörän ominaisuudessa esielty EVO6 ei kilpaile maxin kanssa juuri mitenkään. Nakupyörä vs powercustom, siinä on lähtökohdatkin täysin erilaiset. Varsinkin jos EVO6 omaa samanlaisen automaattivaihteiston kuin DN-01, jo siinäkin on iso ero.
Kuten todettu, niin ei pidätellä hengitystä sitä odotellessa, vaan ajellaan kaupasta saatavilla.

Tosin näistä vaihtoehdoista varmaankin tuo 4 versio olisi ollut hyvä vaihtoehto uuden maxin haastajaksi, jos sellaista olisi silloin ollut. Laittoivat sitten 2 version tuotantoon asti.

Summa summarum, ei tehdä tästä honda -topikkia.
EVO6 jos tulee, niin se on ennennäkemätön, max oli jo nähty, siitä tuli vaan lähes täydellinen versio päivitettynä. (olisin toivonut vähintään 2 litran pataa)
 
Back
Ylös