roskakuski
New member
Nyt eletään ja nautitaan 2010 luvun mukavuuksista,eikä tunnelmoida edellisistä fiiliksistäPitäähän se paikkansa ettei vanha maxi ole ns.hyvä pyörä. Ehkäpä juurikin nuo puutteet ja aikoinaan hyvinkin vetoja omannut kone tekevät siitä sen kulttipyörän. Mun mielestä maxilla on hauska ajaa sellaisenaan. Ei siinä tarvi mitään hyviä ajo-ominaisuuksia olla, ei se sporttipyörä yritäkkään olla.Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 2001 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.
Näkeehän sen jo päällepäin kun katsoo niitä keulassa olevia risuja ettei ne voi toimia painavassa pyörässä. Ainakaan vauhdikkaassa ajossa... Toivottavasti uudessa on tuota samaa tunnetta ajossa.
Tästä on kyse gen 2 VMAXista