Uusi V-max kiinnostaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Loppuu kesä vaan kesken, mut onneks tässä on nyt sitten 6 viikkoa pelkkää lomaa & aikaa tutustua uuteen silmäterään.
Sinä aikana sä kerkiät ajaa enemmän kuin keskiverto motoristi koko kesänä
biggrin.gif
 
En tiedä onko tämä ollut jotakin possunuhan ensioiretta mutta minuakin on alkanut jotenkin perverssillä tavalla kiinnostaa tuo v-max. Ois kuitenkin näköä, tehoa ja kuitenkin korttikin pysyisi ehkä paremmin taskussa kuin Busalla. No, joutuu odottaa että taantuma taittuu ja hallitus hyväksyy hankinnan --> sen verta kallis laitos että saisi muutakin mukavaa
smile_org.gif
 
- Ajo asento on mukava.
- Ajoviima ei haittaa, kovassa vauhdissa pieni etukeno päälle ja sitähän ikäänkuin sukeltaa ilmavirtaan... Tämä on meikäläisen eka naku, ja yllättävän hyvä noin on matkustaa. Paljon mielummin noin, kuin esim. pahoin pyörteilevällä katteella...
Tuo sama fiilis valtasi minut,mutta totuus on toisenlainen  
crazy.gif
, reilut neljätuntia tuli ajetteua "hiukan" rivakampaa erikoiskoetta ja yläkerta oli aivan sekaisin ja kipeä  
shaun.gif
.
Ilman tuuliohjainta on mahdotonta pukata montaapäivää max. nopeudella.......
 
No Tampereelta pukattiin Kotkaan aikalailla rivakasti, eikä vielä alakanu kyrsiin tippaakaan. Jos olis saman tehny vaikkapa vaimon FZS.llä ja vakiopleksillä, niin huomattavasti enemmän olis kyrsinnä...

Tietysti, tämä on tätä alkuhuumaa... joten palataan astialle vaikka muutaman tonnin päästä.  
tounge.gif


Mutta nimenomaan pohjautuen kokemuksiini tuon vanhan fasuni kanssa... Joskus, jos kuskin mitat, pleksin korkeus ja vielä kypärän aerodynamiikka ei sovi yhteen... niin tulos on hemmetin huono!
Nyt sentäs tuosta yhtälöstä on yksi muuttuja poistettu. Ja ei tunnu ollenkaan huonolle tämä Roof puhtaassa ilmavirrassa... Kokeileppa "roskakuski" erilaisia kypäriä samassa pyörässä. Jumalaton ero voi sieltäkin löytyä!
 
Kokeileppa "roskakuski" erilaisia kypäriä samassa pyörässä. Jumalaton ero voi sieltäkin löytyä!
Arai repi päätä irti aivan perkeleellisesti,kun vauhti oli 140-180km/h ja väitän vieläkin,että siinä vauhdissa nakupyörällä ei Roof toimi sen kummemmin kuin Arai  
biggrin.gif

Pieni tuuliohjain on ainoa lääke  
tounge.gif

Alussa ajattelin ja minusta tuntui,että tuuli kohtelee kuskia todella hellästi,mutta väärässä olin  
crazy.gif
 
Kokeileppa "roskakuski" erilaisia kypäriä samassa pyörässä. Jumalaton ero voi sieltäkin löytyä!
Arai repi päätä irti aivan perkeleellisesti,kun vauhti oli 140-180km/h ja väitän vieläkin,että siinä vauhdissa nakupyörällä ei Roof toimi sen kummemmin kuin Arai  
biggrin.gif

Pieni tuuliohjain on ainoa lääke  
tounge.gif

Alussa ajattelin ja minusta tuntui,että tuuli kohtelee kuskia todella hellästi,mutta väärässä olin  
crazy.gif
Nuo vauhdit alkavat olemaan kyllä aika myrkkyä mille vaan kattettomalle pyörälle, ainakin jos meinaa vähänkään pidempään mennä. Muoviluodeille nuo taas alkavat vasta sopia... Kumpi on isompi paha, on sitten jokaisen oma asia. Mulle molemmat, kiitos.

Ps. Vanhalle maxille tuo 180km/h alkoi olemaan myrkkyä jo pelkälle pyörällekkin.
biggrin.gif

Uusi menee ilmeisesti kuin juna sen mitä kulkee?
 
Tuohon voi olla vaikea muunlaista laittaa. Vanhassa Maxissa kaytin pehmeita laukkuja ja magnet tankkilaukkua, ei taida sopia uuteen.

Kilvesta paatellen pyorasi on rekisteroity Andromedan tahtisumuun...
biggrin.gif
 
Tuohon voi olla vaikea muunlaista laittaa. Vanhassa Maxissa kaytin pehmeita laukkuja ja magnet tankkilaukkua, ei taida sopia uuteen.

Kilvesta paatellen pyorasi on rekisteroity Andromedan tahtisumuun...    
biggrin.gif
Juu, eikä oikeen olis muutenkaan tuo omatunto antanu periksi tähän mitään laukkusarjoja tai muita tavaratelineitä hankkia. Siksipä tässä olenkin niin hemmetin tyytyväinen, että löytyi pienellä miettimisellä noinki simppeli ratkasu...
cool.gif
 
Onkos joku meistä muuten laitellu omaansa tuota X-pipea?

Tuolla jenkkilän foorumilla nimittäin olivat testanneet dynossa vakiota Maxia. Sen jälkeen samaan pyörään oli tehty ilmaboximod & laitettu toi X-pipe kiinni, ihan vakioilla vaimentimilla. Ruiskuun ei oltu koskettu, pelkästään näin melkeen ~15hv lisää takapallolle... Aika uskomatonta prkl.

Ja ennen kaikkee, pyörän originaali ulkonäkö ei kärsi & tuon ilmaboxmodin tekeminenhän ei maksa penniäkään.

- Mut mitä mahtaa maksaa toi X-pipe, Suomeen toimiteltuna?

Alkoi nimittäin kyllä väkisin kiinnostamaan...  
omg.gif
 
No ei sentäs... mutta tokihan sitä pitää pyörä tehdä ittensä näköseksi (lue pilata) pikkuhiljaa, niinku kaikki raaserit tähänkin asti!

Yhtään ei tosiaan helpota ku selailee noita V-Max foorumeita, onneks tässä on pitkä talvi edessä kohtpuoliin  
tounge.gif


Kyllä uus Bike luettu on, ja jälleen oli V-MAX täysin väärässä porukassa testattavana... BMWK1300R ja B-King?!? What the hell, mää vaan ihmettelen suuresti miten Maxi tuohon joukkoon mukamas sopii? Ei se ole sporttipyörä millään tasolla... Kyllä mua vähän jopa nolottaa tuollasten testien puolesta.

Sit toisaalta vaikee on Maxia laittaa V-Rodien taikka näitten muitten isojen powercustomeidenkaan sarjaan. Se nyt vaan on omanlaisensa muskelipyörä, jolle ei tällä planeetalla ole verrokkia kukaan vielä tehnyt.  
wink.gif
Totta turiset,kun V-MAX on jotain ennenkokematonta aivan samoin,kuin Rocket oli muutamavuosi sitten  
wink.gif

Molemmat olen omistanut ja mielestäni niiden vertailu keskenään on hauskaa ja vain hauskaa,koska ovat aivan erillaisia kokemuksia kuskille.

Yamaha on luonut V-MAXin myötä aivan oman luokan pyörämaailmaan ja vain ajamalla voi sen todeta  
biggrin.gif
 
Yamaha on luonut V-MAXin myötä aivan oman luokan pyörämaailmaan ja vain ajamalla voi sen todeta  
biggrin.gif
Juu, sen verran siinä Biken testissä oli tajuttu... että totesivat sentään näin:

"Moottori, moottori ja vielä moottori. Jokaisen pitäisi ajaa V-Maxilla edes kerran..."

Sit mua pikkasen nauratti, et millaset rimppakintut siellä on ollu testaamassa kun mukamas repii polvia erilleen vauhdissa?!? Oikeen kuulemma käy kunnon reisilihastreenistä? En oo kyllä huomannu ko. efektiä ollenkaan...
Herranen aika sentäs. Kun porukka muutenki testailee tuolla noita pyöriä aina jollain muovikyykkyjen standardeilla, ai että on kankea... ompa hemmetin yllättävää ku painoa on yli 300 ja akseliväliin mahtuis melkeen 2 kilokyykkää. Ne vaan nolaa testi testiltä itteään tuolla... ei tämä nyt ole ensimmäinen, eikä varmaan vimonenkaan floppi.

Saakohan tähän laitteeseen muuten jostain kumia joka pitää? Onkos siitä kokemuksia? Tää ensiasennuskumi kun tuntuu nyt 2700km jälkeen vaan liukastuvan entisestään. 1.llä ja 2.lla nyt ainakin lyö tyhjää jos availee, asfaltista riippuen vielä kolmosellakin?!? Ei hyvää päivää... On kyllä kamalata, ja niin lapsellista että päiväkotiin pitäis määrätä takasin.
inlove.gif
 
Joo, no sen huomasin itsekin pyörän päällä, että pikkasen levittää haaroja enempi ne ilmanotot. Mutta ei kai siinä sen kummempaa.

Eikös se ole ihan hyvä, että kumi luistaa, tarvittaessa... Sutimisesta ei sakoteta, mutta keulimisesta kyllä.
 
Sutimisesta ei sakoteta, mutta keulimisesta kyllä.
Väärin. Taitaa peräti olla oikein metrihinta.
Juuri näin! Muistaakseni lakusta 50€ metri. Korjatkaa kun olen väärässä.
Tä, ihan oikeesti vai?

Olishan tuo hienoa jos joskus sais kokeilla miten tämä lähtee sutimatta. Vaan pahoin pelkään ettei nyt ainakaan katukumeilla sitä fiilistä pääse kokemaan...
sad_orig.gif
 
Sutimisesta ei sakoteta, mutta keulimisesta kyllä.
Väärin. Taitaa peräti olla oikein metrihinta.
Juuri näin! Muistaakseni lakusta 50€ metri. Korjatkaa kun olen väärässä.
Oho! Lonkalta heitin oman kommenttini, joten on varaa antaa periksi jos joku tietää paremmin.

Taitaakin olla siinä V-maxissa se on/off-kaasu, josta jotain muita syytetään.
omg.gif
 
Back
Ylös