• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Max vaihtui Multistradaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minusta MTS:ssä parasta on juuri ne S-mallin Öhlinsit, mutta täytyy tunnustaa etten ole perusmallia kokeillut. Koko Termillä + ECU:lla lähtee se nykiminen pois, mutta en tiedä onko nykiminen jäljellä uudessa softassa.
Juu, kyllä toi pikkasen nykivän olosta on tietyillä kierroksilla toi meno. Pitääpäs kysellä softapäivitysten perään huomenna ku menen hakemaan liikkeestä laukut messiin...
"Kokotermistö" olis tietty HIENO, on vaan niin tolkuttoman hintanen paketti!

biggrin.gif
no ekkös sää oo jo tottunu kaikkeen älyttömän hintaseen...
biggrin.gif

biggrin.gif
no ekkös sää oo jo tottunu kaikkeen älyttömän hintaseen...
biggrin.gif
No siis... Tehoja kun tuo ei tartte yhtään lisää, näilläkin pelottaa. Mut ääntä sais olla, ja pelkkien äänten takia ei heleketti viihtis melkeen 3 tontun settiä laittaa.
Kattelin että Mivv tekee tohon ainakin jotain "decat" settiä... eikä maksa ku parisattaa. Ja mullahan on tossa jo toi Termin lyhyt pönttö. Joten niistä sais aika makian setin aikaseksi  
inlove.gif

Tässäpä ääninäyte moisesta: MIVV DECAT & TERMI

Onko tossa se "race" ecu? Mikäli näin niin ei muuta kun katti hittoon vaan. Mikäli ei niin voi olla että muuten menee laiheliinille...

mulla toi mivv ghibili ..sen verran meteliä lähtee että killeri on pysynyt paikallaan,kovilla kierroksilla parkuu aika mukavasti =)
toi termin tumppi ja katti pois taitaa olla huomattavasti äänekkäämpi,katin kun heitti pois nii herkemmin kone sammahtelee kun kaasun löysää tyhjäkäynnille(fatducit on,pitäs kokeilla ilman niitä onko eroo) 3500rpm ärsyttävää pientä epäröintiä tasakaasulla(olisko power commanderista apua?) aktiivisessa ajossa vetää mahtavasti! =) streetfighterissä mulla oli täys termi ja race ecu, ei nekään täysin poistanut sitä alakierros epäröintii,minusta monsterin s4r testaretta toimi jouhevammin termin täys setillä siellä alapäässä

Onko tossa se "race" ecu? Mikäli näin niin ei muuta kun katti hittoon vaan. Mikäli ei niin voi olla että muuten menee laiheliinille...
Mä en usko että pelkällä decat putkelolla vetasee sen laihemmalle...
Sitten eri juttu jos tuonne laitellaan kokoputkistoa ja vapaammin virtaavaa suodatinta ja näin ollen tehdään koko ilmapumpusta (sitähän polttomoottori on) "reilusti" vapaammin hengittävä. Sit voipi olla ettei osaa vakio ECU enää korjailla riittävästi.

Olen aikalailla samaa mieltä kuin mitä tän linkin takana lätistään, olkoonkin että on selkeetä myyntipuhetta: Decat lätinät

By the way... Nyt on sekin ihme nähty, että otin ja heitin Termignonin sliparin autotallin hyllylle ja laitoin vakiovaimentimen paikoilleen.
Puhtaasti koska: Vakiovaimennin tupla ulostuloineen on paljon paremman näkönen ku tuollanen teinicarbon Termi... ja äänissä ei ole minkään valtakunnan eroa ku on toi catti paikoillaan!

Voisin luopua tuosta Termistä jos jotakuta kiinnostaa siitä jotain hyvittää, sanotaanko 400 €. Ja hinta on valmiiksi tingitty  
wink.gif

Tossapa kuvatus...
normal_SL705599.JPG

Missäs asteissa tän pitäis käynnistellä noita flektejä? Meinaan tänään keskustassa asfalttipoijaat oli tukkinu hommillaan liikenteen, ja siinä seisottiin valoissa pidemmänki aikaa. Lämmöt kerkes nousta aina 105 asteeseen, enkä kuullu että olis vielä flektejä lyöny päälle...
lookaround_orig.gif

Mikäs ohjausyksikkö uudessa multissa on, ihan mielenkiinnosta kyselen? Marelli?
Täytyy sanoa, että olen itse paljon tyytyväisempi uudessa monsterissa olevaan siemensin yksikköön. Vanhassa oli jonkun verran käyntihäiriöitä ja pientä nykimistä, sekä vakiolla että DP:n eculla.
Ja kyllä tuo vanha s2r laihalle meni putkilla ja decatilla.

Mikäs ohjausyksikkö uudessa multissa on, ihan mielenkiinnosta kyselen? Marelli?
Täytyy sanoa, että olen itse paljon tyytyväisempi uudessa monsterissa olevaan siemensin yksikköön. Vanhassa oli jonkun verran käyntihäiriöitä ja pientä nykimistä, sekä vakiolla että DP:n eculla.
Ja kyllä tuo vanha s2r laihalle meni putkilla ja decatilla.
Orkkis ja racing ECU Mitsubishin valmistamia

Vaan ompa se luojan lykky että ovat laittaneet tuohon ne 4 moottorinohjausmoodia. Meinaan vaikkapa tuolla Sport asetuksella ei viiti kyllä 3 min. kauempaa kaupungissa nytkytellä... Aivan suolesta!
Melkosta nytkyttelyä tietty tuntuu olevan muutenkin ku edellisiin mopoihin vertaa, mutta se kait kuuluu asiaan näitten "vajaamukisten" kanssa?
tounge.gif

Jousituksen säädöistä piti pikkasen kans kysellä. Mulla kun on toi karvalakkimalli, niin mistäs mä löytäisin sellaset jonkun hyväksi testaamat sporttisemmat säädöt?
Vois kliksutella ne tuonne pamppuihin paikoilleen ja se olis siinä.

Nyt tuntuu pikkasen liian pehmeeltä meno kun innostuupi. Aikanaan fazeriin pengoin jostain saitilta jousitukseen (jonkun radalla testaamat) "hyvät säädöt" ja tykkäsin niistä kyllä ittekkin. Omalla mutulla en viiti juuri muuta ku esijännitystä mennä nappuloimaan. Sillä näistä hommista kun ei mitään tajua, niin ei viiti myöskään teeskennellä tajuavansa...  
wink.gif

Täältähän orgista löytyy paljon vääntöä ja mielipidettä. Välillä asiaakin! www.ducaticlubfinland.fi kannattaa lisätä suosikkeihin, sillä siellä päivittyy nykyään aika kivasti uutta tietoa tapahtumista ja maailman uutisista. Muutenkin DCF:n touhu on aktiivista nykyisellään ja tapahtumia on ympäri Suomea

biggrin.gif
onkos jo vaihto kaduttanut, vai vieläkö tuntuu hyvältä...  
biggrin.gif
No siis ei todellakaan kaduta!

Ihan loistoveto oli vaihtaa... Teho / paino suhteessa ei kärsiny yhtään, joten ei tässä osaa sitä V-maxin tehoakaan ikävöidä ollenkaan! Ja oijoi sitä riemua ku mutkaa vetää MTS:llä... Korkeelta ja kovaa, olkoon routapattia taikka ei!
tounge.gif

Mattamustaksi meinaan vetää koko kapistuksen nyt sit kuitenkin, ja ne äänet tietty kohdilleen. Se on siinä sitten! Ihan mahtava "allrounder" vehje. Ja vähintään yhtä ruma kuin Max, joten se on pelkkää rakkautta tämä taas!
inlove.gif

No mikäs nyt noin "itkettää"? Onko sulla samanlaisia vaihtofiboja havaittavissa vai?
tounge.gif

Onhan se niinku liikeessäkin vaihdon yhteydessä todetiin että: "Uuskoppanen Maxi on pirun hieno pyörä, muttei sillä mitään oikeen tee..." Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Kokoisekseen varsin ketterä, ja tehokas. Mutta kyllä se paino vaan tuntuu liikaa omaan makuun mutkapätkillä. Olo on ku pikajunan selässä istuisi ranteitaan venyttelemässä.

Täysin eri maailma avautu tän MTS:n kanssa. Jo se, että tankilla ajaa 330km ihan huoletta helpottaa elämää hemmetisti. Puhumattakaan tosiaan mutkakäyttäytymisestä ja siitä, että laite todella tuntuu tykille. Keula repii syliin ihan jatkuvasti senkun rannetta "kouristaa"
062802jumpie_prv.gif

Täysin eri maailma avautu tän MTS:n kanssa. Jo se, että tankilla ajaa 330km ihan huoletta helpottaa elämää hemmetisti. Puhumattakaan tosiaan mutkakäyttäytymisestä ja siitä, että laite todella tuntuu tykille. Keula repii syliin ihan jatkuvasti senkun rannetta "kouristaa"  
062802jumpie_prv.gif
Olen kanssa havainnut näiden mukaenduroden parhaana puolena pitkän toimintasäteen ja sen että alusta ei ihan pienestä patista mutkassa säikähdä ollenkaan.
Josko sitä ensi kesänä miettisi MTS:ää ihan vakavasti...

biggrin.gif
byyääähhhh...
bawling.gif

biggrin.gif

oonhan mä jo syksystä asti ollu tota mts;daa ostamassa mutta se jyväskylän kauppias oli ihan pönttö ja nyt kun kämppään tuli pikku remontti ihan odottamatta ,ei vaan resurssit riitä ja maxi ja huskykin seisoo tallissa ajan puutteen takia...

jaggekin on vieläkin talvisäilössä vuokratallissa ja tollasen 100neliön alakerran remontti ottaa töiden lisäksi ihan kaiken hereilläoloajan, kun runkovesijohto halkesi keskeltä taloa, ihan pikkasen ottaa nyt hermoon...

peruuntu jo jänkhä ja gardan reissutkin,tän paskan takia...
kaboom.gif
kaboom.gif
crazy.gif

No kylläpäs sulla vastoinkäymistä riittää!
sad_orig.gif
Mutta sellastahan tämä perkuleen elämä välillä on... Tsemppiä!

Juuri laitoin MIVV:n decat putken tilaukseen Englannista, joten ens lomalla Ducce jylisee sit niinku sen kuuluukin, naapurien iloksi tottakai!
tounge.gif

Back