suzuci
New member
Tätäkin aihetta vois nostaa
Kausi on avattu ja talven viritykset testattu. Talvella tulikin tehtyä yhtä sun toista säätöä kun intoa oli ja pyörä tuntui tarvitsevan pikku muutoksia.
-Olennainen: äänet. Eli savupiippu vaihdettu. Seuraus: liikennevaloissa kuulee käykö kone eikä tarvi enää tarkistaa kierroskulumittarista.
-Perää ylös. Korotuslinkuilla haettiin jyrkempää ohjauskulmaa. Seuraus: mutkien ajolinjojen pitäminen helpompaa. Ennen mutka piti ajaa joko tosi kovaa, kantata kunnolla tai sitten hiljaa ja kesken mutkan korjata ajolinjaa. Jotenkin tuntui että kalllistus on tehtävä on/off tyyliin eli joko ajat pyörä täysin pystyssä tai kanttaat kunnolla. Nyt kurvit menee pehmeämmin, ajolinjan voi pitää paremmin ja tämän kevään vähäisellä soratie (mutatie) kokemuksella vaikuttaa että soralla käyttäytyy aivan yhtä rauhallisesti kuin ennenkin.
-Suorempi tanko. Alkuperäinen tuntui raskaalta ajaa pitkää matkaa. Kädet ja varsinkin yläselkä väsyi. Jos halusi lepuuttaa käsiä ja ojentaa ne suoraksi nojasi taaksepäin. Ei mitenkään rentoa. Eteen nojatessa kädet oli koukussa. Nyt ajoasento on parempi.
-Samalla norsunkorvat sekä kahvalämppärit. Norsunkorviksi ostin originaalit koska muovin vuoleminen ei kiinnostanut. Kahvalämppärit on tarvikemalliset kalvot ja säätimenä on/off sekä lisäksi portaaton säädin joka pätkii jännitettä. Eli antaa sykkivää tasajännitettä ja pulssin pituuden voi määrätä potikkaa kääntämällä (rakennusohjeet internetin ihmeellisestä maailmasta). Toimii loistavasti.
Kausi on avattu ja talven viritykset testattu. Talvella tulikin tehtyä yhtä sun toista säätöä kun intoa oli ja pyörä tuntui tarvitsevan pikku muutoksia.
-Olennainen: äänet. Eli savupiippu vaihdettu. Seuraus: liikennevaloissa kuulee käykö kone eikä tarvi enää tarkistaa kierroskulumittarista.
-Perää ylös. Korotuslinkuilla haettiin jyrkempää ohjauskulmaa. Seuraus: mutkien ajolinjojen pitäminen helpompaa. Ennen mutka piti ajaa joko tosi kovaa, kantata kunnolla tai sitten hiljaa ja kesken mutkan korjata ajolinjaa. Jotenkin tuntui että kalllistus on tehtävä on/off tyyliin eli joko ajat pyörä täysin pystyssä tai kanttaat kunnolla. Nyt kurvit menee pehmeämmin, ajolinjan voi pitää paremmin ja tämän kevään vähäisellä soratie (mutatie) kokemuksella vaikuttaa että soralla käyttäytyy aivan yhtä rauhallisesti kuin ennenkin.
-Suorempi tanko. Alkuperäinen tuntui raskaalta ajaa pitkää matkaa. Kädet ja varsinkin yläselkä väsyi. Jos halusi lepuuttaa käsiä ja ojentaa ne suoraksi nojasi taaksepäin. Ei mitenkään rentoa. Eteen nojatessa kädet oli koukussa. Nyt ajoasento on parempi.
-Samalla norsunkorvat sekä kahvalämppärit. Norsunkorviksi ostin originaalit koska muovin vuoleminen ei kiinnostanut. Kahvalämppärit on tarvikemalliset kalvot ja säätimenä on/off sekä lisäksi portaaton säädin joka pätkii jännitettä. Eli antaa sykkivää tasajännitettä ja pulssin pituuden voi määrätä potikkaa kääntämällä (rakennusohjeet internetin ihmeellisestä maailmasta). Toimii loistavasti.