• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Öljyistä kysymys.
Millä öljyillä V-storm pelaa parhaiten?
Omakohtaisesti voin kertoa että Motorex:in tuotteilla ei laatikko pelaa kunnolla.
Öljyillä ajettu n.1tkm ja joutuu vaihtamaan pois kun ei toimi...
(ja jotain muuta kuin Delvac:cia  
biggrin.gif
)

Öljyistä kysymys.
Millä öljyillä V-storm pelaa parhaiten?
Omakohtaisesti voin kertoa että Motorex:in tuotteilla ei laatikko pelaa kunnolla.
Öljyillä ajettu n.1tkm ja joutuu vaihtamaan pois kun ei toimi...
(ja jotain muuta kuin Delvac:cia  
biggrin.gif
)
No nyt on sillälailla, että testasin tämän Delvac ölpän.
Ajelin niillä n. 1200 Km ja pelasivat ihan ok. Kuitenkin mielestäni vaihteet eivät menneet ihan niin hyvin päälle, kun on ylistetty ja mekaaniset äänet samat kuin vanhoilla öljyillä. Joten ihan piruuttani vaihdoin öljyt Valvolinen DuraBlend 10w/40:iin. Mielestäni vaihteet menee paremmin päälle ja mekaaniset äänet pienempiä riippumatta siitä onko kone kylmä tai kuuma.
Suosittelen Valvolinen DuraBlendia  
smile_org.gif

Öljyistä että Castrolia oon käyttänyt ja ei ole ollut mitään onkelmia.

Joo onhan se rupulalla kivempaa ku voi kunnolla luottaa tohon etuseen vaan tulee tota pikitie ajoa niin paljo ettei raski laittaa.
Seuraavaksi tulee alle Mezelerin Tourancea. Onkos kellään Stromi kuskilla kokemuksia? ulkomailla ainakin pitävät siitä paljon.

P.S Onkos kukaan lähössä heinäkuussa Kontoralliin Ranualle?

Touracet täällä alla jo kolmatta kautta... Km tulee niin vähän että meneevät mainiosti vielä tämän kauden. Nyt noilla ajettu n. 12tkm, että meikäläisen ajossa näyttäävät kestävän ihan tolkuttomasti
tounge.gif

Oli melkoinen ero alkuperäis siltakiviin, joilla liukastelin 2 kautta. Etenkin kostealla asfaltilla ero oli järkyttävä...

Alkuperäisasennetut Trailwingit on kyllä mustat ja pyöreät, muttei paljon muuta.

Nyt on Tourancet alla, ja ne on huomattavasti paremmat, kuivalla ja märällä. Tosin itse tykkäsin asfaltilla Michelin Anakeesta vielä enemmän, se on mielestäni ollut puhtaan katurenkaan (Z6) jälkeen paras asfalttikumi, mitä minulla on tässä kamppeessa ollut alla.

Tourance ja Anakee myös vaikuttaisi suunnilleen yhtä kestäviltä - eli erittäin kestäviltä, takasellakin pääsee yli 15 tonnia, kun pitää huolen oikeista paineista.

jebu jee, eli kyllä ne Metzukat sitten tulee alle kiitti vaan.
062802moto_prv.gif

Paineista ei oo ollu ressiä ku on typpikaasut paineilman sijasta renkaissa.

Todennäkösesti tuleva V-Stromin omistaja tässä arpoo nyt 650 ja 1000:n eroja normaalissa käytössä (esim. itsellä matka-ajoa lappiin, sorateiden kiertelyä ja tammukkaojien etsimistä). Istuskelin tuossa "eräässä liikkeessä ™"tonnisen päällä ja juttelin myyjän kanssa mukavia mm. 650:n väännön vähyydestä verrattuna tonniseen. Kuuspuokkia joutuu kuulemma kierrättämään enemmän tuolla maantiellä.

Nyyppä vasta kortin saanut kun olen, niin en nyt suoraan kyseenalaistanut myyjän höpinöitä. Tekniset tiedot kertoo kuiteski tämmöstä:

650:   67hv/9800, 60Nm/6400
1000: 98hv/7600, 101Nm/6400

Mites yleensä moottoripyörän vääntöjä vois suhteuttaa omassa päässä, jos testaaminen ja ajokokemus on toistaiseksi vähäistä? Kumpaakaan mallia en ole koeajanut, tonnista todnäk. tässä viikon sisään.
Tere,

Sen voipi sanoa, jotta tonninen on enemän suoran ja hiekkatien kone, kuin mitä 650 tarjoaa keveydellään. 1000:ssa on maastokäyttöön ja tiukan kinttupolun jyräämiseen panssarivaunun ominaisuudet. Painaa liikaa ja tehoa on kolme kertaa enemän kun tarttee.

Mutta sitten kun taasen ajellaan muualla kuin metsässä, -ah- sitä potkua ei korvaa mikään.

Itse tein tonniseen katu-modiksen, jossa eteen tuli 120/70/17 ja taakse 190/50/17 renkaat. Hiekkatielle ei sitten tarvitse mennä, ennen kuin vaihtaa takasin orkkis-vanteet.

Tässä muutamat fotot:

img1955026.jpg

img1955006.jpg

-M

Onko kellään tietoo minkälaisia eri tuulisuojia on saatavilla,mulla on alkuperäinen ja siinä nämä madstadin säätö raudat,mutta en löydä kyllä hyvää asentoo siitä.
Mun mielestä se pleksi pitäis olla vähä leveempi,pyörteily tuntuu tos kainalon kohdalla ja kypärän sivus ylitse kyllä menee tuuli hyvin kun ei oo pituuttakaan kun 176cm.

Niin ja onko kukaan kokeillu eri kypärillä mulla vanha joku lazer joka on tehty kelkka käyttöön enemmän.

Stromissa pleksin pienentäminen toimii yleensä parhaiten noihin pyörteily juttuihin.
Itellä oli alkuperäinen säädettävällä lisä spoikalla niin kyllähän sillä ajeli mutta ei se miellyttävää ollu (pituutta n.172)
Sitten tein pleksistä tollasen lyhkäsen ja toimii ku kuula kalloon. Pleksin myötä on tullut käytettyä avokypärää enemmän ja enemmän...tossa vertailu kuvaa...

P9210058.jpg

hjpjpopjh.jpg

Jep, itsekin laitoin DL:ään kymppitonnin ajettuna, eli noin 50tkm sitten Suzukin matalan sporttipleksin, eikä ole tarvinnut sen jälkeen pyörteilystä murhetta ottaa.

Ilmavirta kypärän yläosaan on kylläkin voimakkaampi kuin vakiotuulisuojalla, mutta ilma kulkee melko suoraan. Hyvin kylmällä kelillä voi tulla päänuppiin vähän kylmä, se on oikeastaan ainut haittapuoli, muuten toimii tosi hyvin ainakin Suomen rajoitusten puitteissa. Ulkomailla tuo on ollut vielä 150-160 km/h mittarinopeudessakin aivan siedettävä, se riittää minulle täysin. Tykkään muutenkin siitä, ettei pleksi peitä näkyvyyttä tielle suoraan eteen.

Monesti näkee kasattavan järkyttäviä kirkontorneja noita pyörteitä vastaan. Ne voi ehkä olla tarpeen jossain autobaanalla, mutta meidän maassamme riittää tällainen matala ja pyörteilemätön melko mainiosti. On hiukan fiksumman näköinenkin!

Onkx toi sportti lärppä oikeasti niin paljon parempi, kuin orkkis pyörrevatkainpleksinpala?

Jep, erittäin paljo parempi, osta jos saat edullisesti, ite tehtynä saa sellaisen ku haluaa(lue tulee)
biggrin.gif
sitte vaan
062802moto_prv.gif

Mulla toimii tuo sportti-lärppä ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.

Itseasiassa se normi-lärppä keskiasennossa, jossa alimmaisten ruuvien alle on laitettuna 8 mm korokkeet, on parempi kuin mikään muu. Itse olen 191 cm ja tällöinkin virtaus taittuu riittävästi kypärän ylitse. Jos se normi-lärppä on vakiokulmassaan, se ei pysty kääntämään virtausta, jolloin niitä perhanan pyörteitä tulee kypärään. Kun sitä lärppää kallistaa taaksepäin, se alkaa toimimaan paremin omassa tehtävässään.

smile_org.gif

-M

Minulta löytyy taas sporttipleksistä toisenlaisia kokemuksia. Ehkä ei pyörteilyä ollut, mutta kypärämelu melkonen. Sitten laitoin madstadin säätöraudat ja givin isomman pleksin. Nyt olo melkein kuin ajelis Gold Wingillä. Pleksiä kun kallistaa vähän taaksepäin, niin yli näkee ja hyvin suojaa. Voin suositella ja voinpa vaikka myydäkin kyseisen härpäkkeeen. Kaupanpäällisenä tulee koko pyörä!

Mulla alkuperäiset 3 asentoa oli ihan kamalia. Laitoin 26mm holkit alempien ruuvien alle, niin tuli tosi hyväksi. Nyt kun emäntä (lyhyt) istuu useammin takana huomasin pyörteillyn olevan 110stä ylöspäin tosi voimakasta. Heiluttaa kuskia reippaasti. Loitoin laminar-lipin. Ei heiluta enää. pisarat jää visiiriin. Meteli on ollut aina kohtuukovaa kaikilla variaatioilla paitsi jos kyyristyy pleksin taakse tai seisoo tapeilla.

(niin pituus oli 190cm)

Mä totesin tuon täysin pyörteettömän ilman liittyvän lähinnä iltahetkiin lepotauoilla. Tosiasia on se, että ulkona tuulee ihan helvetisti, kun ajaa prätkällä. Mietin samalla, että miksi mun tarttis laittaa jotain bussipysäkin kokoista lirpuketta eteeni, jos sen saman metelittömyyden saa aikaan laittamalla tulpat korviin -> nou probleemos.

Se vakiolippa on mun mielestäni yksi moottoripyörähistorian ruminmpia insinöörin saavutuksia, joten ainaikin meikäläisellä vaihtuu pyörä, jos jotain muuta haluaa. Tuo sporttiplexi on mielestäni jopa kaunis ja riittää mulle perusteeksi pitää sitä pyörässä kiinni. Mun mielestä tuo sporttiplexi teki ajometelistä helvetillisen, mutta tyydyn kokonaisuuteen että se on söpö
inlove.gif

Tuo Kostin tuunaama lärpyke on myös varmaan ihan kiva kokeilu, kunhan vaan isäntä itse tykkää siitä.

wink.gif

-M

Back