Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan ekaksi suosittelen tarkistamaan TPS asennon. Eli pyörä dealer modeen ja tarkistat mittaristosta mitä asentoa TPS näyttää. Googlettamalla löytyy hyviä ohjevideoita ja käyttäjän oppaasta myös, jos sellainen tuli pyörän mukana.Tänää pääs koeajolle vstromilla mikä tuli talvella ostettua. Ihan ok muuten pelas mutta tyhjäkäynnissä ja pintakaasussa pientä rykimistä...
Kun ajossa nostaa kaasun nii tyhjäkäynti jää johonki 2500rpm tuntumaan ja siitä yleensä muutaman sekunnin jälkeen tipahti normaaliin 1200. Joskus kuitenki jäi pidemmäkski aikaa 2500 tuntumaan. Jos kytkimellä luistattaa kierrokset alas nii jää normaaliin 1200 paikkeille kuitenki ja siinä käy pääasiassa ihan hyvin. Ehkä 2kertaa meinas sammahtaa.
Ajossa huomaa että rykii kans vähä välillä alta 4000 kierroksen ja tasakaasulla ihan pientä rykimistä. Mulla on ollu samanlainen pyörä aiemminki eikä siinä ollu tollasia ominaisuuksia lainkaan.
Käynnistyy hyvin jne. ja starttipilotilla koittelin ettei mitää imuvuotojakaa vaikuttais olevan.
Putket on vakiot ja ilmanputsari vakio ja vaihdettu just. Tulpatki vaihdoin ja ne oli ehkä hivenen mustat.
Ilmahan on vielä raikas mutta ei kai se tollasia oireita pitäs tehä. Tankkasin täyteen uutta bensaa ja ajelin jonku 30 kilsaa.
Reippaammalla kaasulla tuntus toimivan hyvin ja tehot tallella.
Tosiaan talvella ostettu nii ei tietoa miten oireillu ennen.
2004 vuoden 1000 vstrom kyseessä ja 65tkm mittarissa. Venavälysten säädöistä ei tietoa mutta ei ekana tulis mieleen että niistä tollee oireilis.
Olisko ideoita mistä lähtis vikaa ettimään? Onko jotain TPS vikaa ja millähän sitä todentais?
Käytä moottori lämpimäksi ja säädä tyhjäkäynti 1100 rpm. Sitten dealer modessa säädät tps -C00 eli kun käy tyhjäkäyntiä, niin viiva on keskellä. Jos vielä käyntijäiriöitä niin sitten tarkistat ryyppyautomatiikan, että on pieni välys eikä jää kantamaan. Lopuksi ruiskujen synkkaus. Jos ei edelleenkään toimi kunnolla, sitten jännitteensäätimen ja tps-anturin mittaus.Joo googlailin jo ja dealer modessa kattelin että tps sensori ei ainakaa oo säädöissään. Pitäis ilmeisesti olla tyhjäkäynnillä keskellä C:tä ja mulla on ala asennossa. Jossain 4000rpm kohdalla vasta keskellä c:tä ja yläasentoon nousi vasta jossain 6000rpm kohdalla. Hankalassa paikassa se tps nii ei kerenny tänää säätämään.
Jotenki tuntu että sammuksissa se tps reagoi eri lailla kun käynnissä. Samaten huomasin että latausjännite vaihtelee jossain 13 ja 15 voltin välillä kun valot välillä kirkastu ku tallissa käyttelin. Viittaakohan toi vialliseen jännitteen säätimeen ja voiko se sitte taas aiheuttaa noita käyntihäiriöitä?
Olisko jollai kokemusta jos se tps tollee käyttäytyy nii onko toivoa säädöllä saada kohdalleen vai pitääkö suosiolla tilata uus?
O/D -valo vilkkuu.
Mitä tps näyttää dealermodessa? Seilaako tyhjäkäynti? Onko fast idlessä ja kaasuvaijerissa oikeat välykset? Bensatankin huohotinletku vapaana?O/D -valo vilkkuu
Kaasun käyttäytyminen on tullut kummalliseksi. Tasakaasulla kun ajelee, niin välillä kierrokset laskee ja hetken päästä taas palautuu...
Kuutosella ajaessa tuossa vedon hidastusvaiheessa O/D -valo sammuu ja sitten palautuu taas samaan aikaan kun ollaan taas normaalisti menossa mukana.
Onko kenelläkään vihjettä mistä voisi olla kyse?
Vaihdenäyttöä tms. ei ole käytössä. Ruiskun synkkaus ja säätö juuri tehty.
Mitä tps näyttää dealermodessa? Seilaako tyhjäkäynti? Onko fast idlessä ja kaasuvaijerissa oikeat välykset? Bensatankin huohotinletku vapaana?
O/D valon vilkkumisesta en osaa sanoa. Ei ole tullut vastaan itsellä.