Vuoden päivät sitten tuli ajatus hankkia kurapyörän rinnalle pyörä, jolla voisi tehdä päiväretkiä myös vaimon kera ja nimenomaan sellainen, jolla hiekkatie olisi yhtä houkuttava vaihtoehto, kuin pikitiekin.
Vannoutuneena

Honda-miehenä kävin hyvin toiveikkaana kokeilemassa Trans-Alppia, mutta epämielyttävä tärinä viitosella ( suurin vaihde ) nopeusalueella 90 -110 ja idioottimalliset ABS:t, takajarru vaikuttaa myös etujarruun jätti pyörän pois laskelmissa.
Epäilin aluksi tärinän olleen yksilövika, mutta kävin ajamassa kolmea yksilöä ajomäärillä 7 tkm -20 tkm ja kaikki täristivät eniten käyttämälläni maantienopeusalueella enemmän tai vähemmän.
Kävin ajamassa myös muutamaa 650 V-stromia ja valinta oli selvä.
Nyt yhden kesän kokemuksella voin todeta kuuspuolkin absillisen v-stromin olevan erittäin mukava matkakumppani myös kaksi päällä ja soratiet ovat puhdas ilo.
Edes kaksi päällä ei käytännön voima lopu edes ohitustilanteessa ja moottori vetää erittäin tasaisesti koko kierroslukualueen. Sekalaisessa ajossa keskikulutus kaksi päällä 3.8 - 3.9 litraa satasella.
Ainoa moitittava asia on mielestäni hirveät pyörteet aiheuttava kate, joka kannattaa heti päivittää Givin Airflowlla. Pyörteily ja kypärämelu häviävät kuin taikaiskusta.
Olikohan kuuspuolkin vuoden vakuutukset ( miinus seisonta-aikahyvitys ) täyskaskolla jotain runsas 400 euroa?