• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Mulla loppu pyörteily lähes totaalisesti kun laitoin Stromiin Tuonon peilit. En olisi ikinä uskonut että peilien osuus ajoviimasta johtuvaan ravisteluun on niin suuri. Plexi on edellisen omistajan toimesta sport malliseksi sahattu, mutta veikkaisin ko. peilien auttavan pyörteilyyn myös touring plexien kanssa.
Minun Stromissa on jonkun edellisen omistajan jäljiltä Tuonon peilit ja Suzukin oma sport-pleksi. Pyörteilyä ei mainittavasti ole, mutta osuuhan ajoviima kyllä kypärään kun kuski on melkein pari metriä pitkä.
Kokeilinpa sitten pyörän mukana tullutta orkkispleksiä paikalleen. Aivan hirveä turbulenssi. 70 km työmatka oli yhtä tuskaa, paluumatkaksi nostin pleksin ylempään asentoon muttei auttanut mitään. Peilit eivät siis yksinään auta ongelmaan, ainakaan pitkällä kuskilla. En olisi uskonut että ravistus on noin voimakasta.
 
Orginaalipleksi aiheutti kuuspuolkissa infernaalisia pyörteitä yli kahdeksassakympissä, mutta Givin Airflow poisti pyörteilyn käytännössä kokonaan ainakin kotimaisilla nopeusrajoituksilla. Kypärämelu aleni pieneen murto-osaan!

Aivan uusi tunne kun tuulta tai pyörteilyä ei tunne, eikä korvat soi!:)
 
Alkuviikosta saapui Givi Airflow ja sen kanssa nyt vajaa 300 kilometriä ajettuna. Siihen loppui suhinat ja pyörteilyt, erittäin hyvä varuste :)
 
Olen tässä vähän katsellut tonnista stromia kakkospyöräksi itselle, onko lähemmäs 100tkm ajettu koneeltaan vielä sellanen ettei tarvi koneremonttia heti tehä? Toki käyttäjästä kiinni kuinka pidetty ja huollettu mutta yleensä ottaen.
 
Cosmo accessories Kreikasta myy kaikennäköistä V-Strommeihin. Itsellä on 2018 mallissa keskituki ja pohjapanssari. Niiltä löytyy myös tappien madallussarjaa 650 malliin. Näyttää kopiolta Jenkkilän Adventuretech sarjalta mikä minulla siirtyi 2006 mallista tähän uuteen. Erinomainen modi.
 
^jenkkitilaukseen tulee osan hinnan päälle rahti, tulli ja päälle vielä alv, eli kannattaa olla tarkkana noissa tilauksissa ja hintavertailuissa.
 
Sama setti käy kaikkiin 650 malleihin. Minä tilasin aikoinaan tuolta Jenkeistä mutta en muista paljon jäi hintaa lopulta. Cosmon setti näyttää ihan samalta ja on edullinen. Suosittelen myös tuota fork bracea. Ihan ehdoton V-Strommiin.
 
Mistähän löytyisi jalkatappien "alennussarjaa" V-Stromiin, myykö Suomessa kukaan ?

Facebookissa Bosley`s Pegs tältä kannattaa kysyä. Puolalainen, luotettava ja kohtuuhintainen tekijä. En tiedä muuta yhteydenotto konstia kuin tuon Facebookin.
 
Sama setti käy kaikkiin 650 malleihin. Minä tilasin aikoinaan tuolta Jenkeistä mutta en muista paljon jäi hintaa lopulta. Cosmon setti näyttää ihan samalta ja on edullinen. Suosittelen myös tuota fork bracea. Ihan ehdoton V-Strommiin.
Tilasin, myös fork bracen ja tangon korotuspalat :)
 
Jos V-Strommiin haluaa edullisesti isommat jalkatapit niin itse hankin Ebaysta Kawasaki Klr 650 87-05 mallin offroad tapit. Kävivät suoraan paikoilleen. Maksoivat posteineen muistaakseni alle 20€ ja nyt niillä on menty kahdessa Strommissa noin 50tkm ilman ongelmia. Paljon paremmat kuin originaalit.
 
V-Stromi tulossa ASAP, mutta tämänkin koko ketjun luettuani tarvisin hieman kokemusperäistä kommenttia/mielipidettä. Eli nykypyörinä vanha Honda Transalp 600 ja Yamaha Virago 1100. Näistä Yammu väistyy Suizan tieltä. Kysynkin onko V-Strom 650 selvästi tehokkaampi tuohon Alppiin verraten? Tykkäisin kyllä woimasta eli DL1000 kiinnostaisi siinä mielessä. Transalppi luultavasti jäisi vielä "rälläilymopoksi". Taas uudempaa DL650 saa ABS:llä samoilla rahoilla kuin vanhempaa tonnista.
V-Stromista tulisi pitkäaikainen kulkine. Kumpiko nyt sitten noilla tiedoilla pitäs laittaa??? Perkele että on vaikeaa...
 
Minullahan oli viime kesänä hankinnassa matkaenduro ja tarkoitus valita BMW GS650 - Honda Transalp 650 - V-Strom 650 kolmikosta.
Bemaria en ehtinyt päästä koeajamaan, Transalpin ja V-Stromin koeajoin ja jälkimmäisen ostin.
Nimenomaan voimanpuute oli se joka sai jättämään Transalpin ostamatta, reilusti toistasataakiloisen kuskin alla potku ei vaan riittänyt. Kyseinen yksilö olisi kyllä ollut varsin siisti, hyvä ja kohtuuhintainen.

Mitään kokemusta ei ole juuri 600:sta.

TM testissä v.2007 mitattu teho oli Transalpissa 49,1 hv ja V-Stromissa 70,4 hv.
Eihän tuo mikään raketti ole, tonninen olisi mieluisampi, mutta vähissä hevosvoimissa parinkymmenen hepan ero tuntuu aika radikaalisti.
 
Minä olen koeajanut 2015 1000cc V-Strommin. Eipä sen tehot mitään erityistä säväytystä tehnyt verrattuna 650 malliin. Nykyinen uusimman mallin 650 tuntuu persdynolla tehokkaammalta kuin edellinen ensimmäisen generaation versio. Autobaanalla Saksassa voi olla tarvetta tonnisen lisätehoille muualla en ole kaivannut.
 
Olihan tuossa tonnisessa aika mukavasti vääntöä. Viime kesänä tuli sellainen käytyä Tampereella kokeilemassa koeajopäivänä. Myös 650 tuli kokeiltua kesällä. Varsinkin vakioputkella tuo 650 menee todella herkästi rajoittimelle. Matkanteko-kruisailuun molemmat riittää kyllä varmasti, mutta tonnisella on helpompi ohitella.
 
Vuoden päivät sitten tuli ajatus hankkia kurapyörän rinnalle pyörä, jolla voisi tehdä päiväretkiä myös vaimon kera ja nimenomaan sellainen, jolla hiekkatie olisi yhtä houkuttava vaihtoehto, kuin pikitiekin.

Vannoutuneena :D Honda-miehenä kävin hyvin toiveikkaana kokeilemassa Trans-Alppia, mutta epämielyttävä tärinä viitosella ( suurin vaihde ) nopeusalueella 90 -110 ja idioottimalliset ABS:t, takajarru vaikuttaa myös etujarruun jätti pyörän pois laskelmissa.

Epäilin aluksi tärinän olleen yksilövika, mutta kävin ajamassa kolmea yksilöä ajomäärillä 7 tkm -20 tkm ja kaikki täristivät eniten käyttämälläni maantienopeusalueella enemmän tai vähemmän.

Kävin ajamassa myös muutamaa 650 V-stromia ja valinta oli selvä.

Nyt yhden kesän kokemuksella voin todeta kuuspuolkin absillisen v-stromin olevan erittäin mukava matkakumppani myös kaksi päällä ja soratiet ovat puhdas ilo.
Edes kaksi päällä ei käytännön voima lopu edes ohitustilanteessa ja moottori vetää erittäin tasaisesti koko kierroslukualueen. Sekalaisessa ajossa keskikulutus kaksi päällä 3.8 - 3.9 litraa satasella.

Ainoa moitittava asia on mielestäni hirveät pyörteet aiheuttava kate, joka kannattaa heti päivittää Givin Airflowlla. Pyörteily ja kypärämelu häviävät kuin taikaiskusta.

Olikohan kuuspuolkin vuoden vakuutukset ( miinus seisonta-aikahyvitys ) täyskaskolla jotain runsas 400 euroa?
 
Back
Ylös