• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Kyllähän se pyörä korkeammaksi tulee niillä palikoilla. Sitä myöden myös ajettavuus muuttuu, mutta eipä sillä nyt kovin kummosta merkitystä ole. ..........................

................

Kaikkien teorioiden mukaan se korkeampi olemus huonontaa ajettavutta, mutta en minä siitä mitään pahaa voi sanoa. Samalla lailla sillä ejetaan mutkatietä, kuin mitä muutkin pojat meidän torstaiajeluilla. On vaan aivan hemmetin paljon helpolmpaa ajaa emännän kanssa, kun valot ei osota kuuseen...

........................

-M
Laitoin kuukausi sit ebaysta korotuspalat alle. Kyllä siitä korkeampi tulee ja keskiseisontatuki just irrottaa takarenkaan maasta. (Olen tangonvaihdon lisäksi myös laitatuttanut satulani istuinkuoppaa tasaisemmaksi n.30mm verhoilijalla.)

Korotuspalat muutti ajoasentoa ja tuntui ekapäivänä ihan erillaiselta. Nyt sitä ajaa niinkuin ennenkin ja valot ei valaise kaikkia mahdollisia liikennemerkkejä.
smile_org.gif

Emäntä kyllä sano kyytiintulemisen vaikeutuneen vanhalla tyylillä. Nyt pitää kuulemma nousta kuin hevosen selkään. En pidä ajomuutosta mitenkään huonona.
Tuli tilattua koiranluut...
Nyt on eka koiranluu ajelu suoritettu ja oon kyllä tyytyväinen luihin  
062802jumpie_prv.gif

Nyt voi kanttaillakkin paljon jyrkemmin, kun on ajotossun kärki ylempänä!

Säädin samalla etusta jäykemmälle ja takasta hieman löysemmälle, niin avot on hyvä kurnauttaa sorallakin nimismiehen kiharoista yli ja asfaltillakin ihan ok!

Ajoasento alkaa nykyään muistuttamaan lähinnä sorakyykkyä...

Hyvä homma Suharille....

Mä taasen puuhailen tuon vanteiden muutoshomman kanssa. Sainkin AKE:lt< tiedon, ettei tarvita mitään muutoskatsastuksi, eikä lupia, kun renkaan koko pysyy alle 51 mm. Siis 17" vannetta kehiin.

Tulee aika hurja vehje, kun takarengas tullee olemaan 190/50/17". Saas nähdä mahtuuko ja saako ketjut oikein.

En aloita sen tarinan dokumentoimista tänne, koska täällä saa p:tä niskaan, kun kirjoittelee. Mä tulen valitettavasti pitämään tätä foorumia sen reissutiedotteiden takia. Mun keskustelut vaihtuu toisille, kansainväliselle VSRI-foorumille, koska siellä ei v-tuilla. Siellä on vaan asiaa ja ystävällisiä keskusteluja rakentavassa hengessä.

Nytkin järkkäilen ensikesän reissua saksalaisten ja espanjalaisten ajajien kanssa sillain, että mennään Nårdkappiin Suomen lävitse ja minä näyttelen vähän paikkoja. Sorry vaan kaikkien puolesta, mutta tänään mulla tuli mitta täyteen eräässä toisessa säikeessä.

terv,

-Matti

Mitäs mieltä olette DL:ien ABS-jarruista? Biken testissä niitä moitittiin liian hidastoimisiksi. Itse en ole päässyt testaamaan miten se käytännössä näkyy?
lookaround_orig.gif

Mitäs mieltä olette DL:ien ABS-jarruista? Biken testissä niitä moitittiin liian hidastoimisiksi. Itse en ole päässyt testaamaan miten se käytännössä näkyy?
lookaround_orig.gif
Uskaltaisimpa melkein väittää, ettei KATUajossa mitenkään. Ihan rivakasti pysähtyy, ja laite myös pitää suuntansa jarrutettaessa, niin asfaltilla kuin hiekalla.

Eipä ne varmaan niin yyber-kehittyneet ole, jos joihinkin uusimman sukupolven e-abseihin vertaa, mutta toimivat sinällään aivan mainiosti, ja ovat teknisesti erittäin luotettavat. Ja kun ei kyseinen kampe ole kovin rankkaan offroad-ajoon muutenkaan mikään paras vaihtoehto, niin puoltavat paikkaansa 100-0.

Ehkä ne sitten on liian hitaat, jos sattuu koeajaessa olemaan sikanopea, kirjava ja kisakireä nahkapuku päällä...
tounge.gif

edit. Eivät nuo kuuspuolikkaan vakiojarrut tosiaan mitkään täydelliset ole, varsinkin kevyesti jarrutettaessa tuntumassa on parantamisen varaa, ja vaativat mielestäni silloin myös turhan paljon voimaa suhteessa saatavaan jarrutehoon. Muttei tuo abs:n toimintaan sinällään liity mitenkään. Ei-abs versioissa ymmärtäisin tuon voimantarpeen, ettei vasta-alkajat lipsauttele niin helposti etupäätä alta, mutta absillisessa etujarru olisi voitu tehdä herkemmäksi, kun sitä ei saa lukkoon. Teräspunosletkuilla ja erilaisilla jarrupaloilla etujarrua saa tosin parannettua jo selvästi.
(Mutta absit siis tässä kamppeessa edelleen toimii kuin junan vessa).

Olen tyytyväinen et 2007 DL650:een tuli ABS-versio. Eka pyöräni ja vaikutti ostopäätökseeni kyllä. Ei pahaa sanottavaa toiminnasta.

kahvalämppärit on hyvä keksintö kahvasuojien lisäksi. Joku halpistarvike ja huomaa kyllä laadusta. Kylmällä ilmalla käytän grillaustehoa ja ei ne kahvat oo sulanut. Paksut hanskat tuntuu sit vasta lämpenevän.

Ok. Eli kaikenkaikkiaan ABS versioon sijoitettu lisäraha ei mene kankkulan kaivoon.
Suzukilla absit on viime vuosina kustantaneet 500 euroa extraa, ja se on äkkiä aika mitätön raha siinä vaiheessa, jos se voi auttaa edes yhden kerran oikein tiukassa paikassa. Turha luulla, että se oma 100% maksimisuoritus jarrutuksen suhteen löytyy juuri sillä nanosekunnilla, kun sitä oikeasti kaivattaisiin, ja silloin ei ole aikaa ottaa uusiksi.

Varmasti paras 500 euron turvavaruste, mitä on saatavilla. Vaikka se ihan kaikista paras yhä edelleen löytyykin sieltä kuskin korvien välistä.

Omassa Strommissa (dl1000, 05) polttoaineen merkkivalo on ollut jo useamman vuoden "mykkä". Vilkuttaa tyhjää, vaikka tankki olisi täysi. Itse olen tuon kanssa oppinut elämään, mutta rupesin miettimään, että minkälainen operaatio tuon kuntoon laittaminen olisi? Olisko heittää vinkkiä, mistä rupean vikaa metsästämään?

Olisi varmaan syytä tutustua sähkökaavioon ja yleisiin ohjeisiin. Täydellinen tietous löytyy täältä, sivun alaosasta täydet tiedot omatoimiseen huoltoon (mm. sähkökaaviot):
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/VStrom.html

Varmaan pitäisi alkaa etsimään liitinvikaa ensiksi. Tätä varten joutuu kyllä purkamaan katteet etuosasta, jotta tankin voi sitten ohjeiden mukaisesti nostaa ylöspäin takaosastaan tuen varaan. Vasta tämän jälkeen pääsee näkemään paremmin konehuoneen puolelle. Samaan syssyyn kannattaa sitten ohjelmoida muutkin huoltotoimet, jos meinaa itse tehdä. V-Strom on omatoimihuoltajan kannalta aika helppo tapaus. Ruiskurungon synkkaus on tosin v-mäinen toimi, kun mittayhteet on paikassa, jonne ei meinaa päästä mitenkään käsiksi!

Katteet on kiinni sekä ruuveilla että muovinipsuttimilla. Jälkimmäisten toimintaperiaate on yksinkertainen: painetaan keskeltä tappia sisään ohuella puikolla. Kun naksahtaa, kiinnitin lähtee irti.

normal_Vee-strom2~0.jpg

Tilasin ne hmmm... täytyypä kaivella osoite...

Ka löytyihän se...  Dragrace ja 399 euroo tai maalattuna 525 euroo.

Hö! No ei sitä sieltä löytynyt enää... mut jostain helekutin Dragracesta sen kuttaperka palan tilasin viime keväänä!

Löytyhän ne vihdoin. susrajan suharille kiitokset  
bowdown.gif
Ilmottamasi hinnat näyttäis pitävän kutinsa. Minkälainen toimitusaika oli kun tilasit?

Linkit: 650 v-strom 04->
         1000 v-strom 02->    
Tais tulla viikossa - parissa viikossa ja muistelen ettei niitä ollut varastossa Suomessa, vaan Drag tilas ne Italiasta.
Ovatten Ranskalaista valmistetta á la JMV Concept. (Linkki). Itse ostin ne IBAN-pankkisiirrolla ja toimitusaika oli noin 1 viikko.

Pahasti vaiheessa oleva projekti helmikuun alussa:
vaiheessa090204.jpg

-M

Back