• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Tässä hyvät DL 650/1000 V-STROM sivut:
http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html
vasemmassa laidassa V-STROM:n alta löytyy kaikkee kivaa
smile_org.gif

buttrock.gif
Kyllä orkkis plexi ravistaa... olen kokeillut jokaista plexin asentoa ja orkkis plexin keskimmäinen korkeus asento on minusta (186cm) paras ja kun ajaa hieman kyyryssä.

Liekkö se Givin plexi mistään kotoisin?
Onko kenelläkään ollut tällaista pleksiä:
http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_accessori.asp?CO_ID=510

Näyttäisi olevan leveämpi ja korkeampi kuin orkkis...
mulla on ja se kyllä paransi aika paljonkin, mutta sen jälkeen joutuu kattelemaan maailmaa enempi pleksin läpi. Sitten hankin mastadin säädettävät kiinnitysraudat ja jo on alkuperäiselläkin pleksillä hyvä ajella, ja toimii ne isommallakin pleksillä
062802moto_prv.gif
Millaiset ne mastadin kiinnitysraudat on?
http://madstad.com/suzukiv-strom-2.aspx
tuolta voit käydä kattomassa. mulle tuli nin viikossa viime vuonna eikä näin halvan taalan aikana maksanukkaan juur mitään (ei peritty tulleja sun muita)
062802jumpie_prv.gif

Renkaista vielä. Nyt on bridgestonet haukuttu. koskeeko negatiiviset kokemukset muitakin malleja, kuin trailwingejä?

Mites esim. noi battlewingit? Sain niistä ok. tarjouksen ja näin sellaiset yhden GS:n alla. Näytti ok, mutta onko kokemuksia ??

nixweiss.gif
TIIÄPPÄ NOISTA SILTAKIVISTÄ?
ITSE ARVELIN OSTAA SEURAAVAKSI METZELER TOURANSET, ON NIIN PALJON TULLUT HYVÄÄ PALAUTETTA NIISTÄ.
NYT ALLA ON Continental TKC80 renkaat, JOTKA EIVÄT OLE NIITÄ HILJAISIMPIA ASFALTILLA... MUTTA SORATIELLÄ MAAN MAINIOIMMAT!
MUTTA AINA EI JAKSA KURVAILLA SORATEITÄ PITKIN, VAIKKA SE NIIN MUKAVAA ONKIN
sport05.gif

Renkaista vielä. Nyt on bridgestonet haukuttu. koskeeko negatiiviset kokemukset muitakin malleja, kuin trailwingejä?

Mites esim. noi battlewingit? Sain niistä ok. tarjouksen ja näin sellaiset yhden GS:n alla. Näytti ok, mutta onko kokemuksia ??
Moro,

Vertailepa sitä renkaan reunan rakennetta, niin pääset luultavasti itsekin oikeisiin päätelmiin.

Se BW101:n reunan rakenne on pirskuleen joustava, johtuen siitä nappulakuvioinnista. Itse en usko, että liukkaus asfaltilla johtuu mistään muusta syystä, kuin siitä että se rengas soveltuu löysälle hiekalle rakenteesna puolesta.

Asfalttirenkaissa reunalla on tiukempaa ja kovempaa kuviota, vaikkakin kumiseos on hiekalla muutenkin pehmeämpi.

Katsopa vielä oikein suurennnuslasilla niitä renkaan ominaisuuksia, joka tekee esim. Metzeler Z6:sta niin erinomaisen myös kukkarolle. Sen kukutuskestävyys on aivan huippuluokkaa, mitä ei välttämättä pysty sanomaan muista.

Mikään ei estä ottaa kokeeksi niitä mainitsemiasi Battlewingeja, kerro sitten meillekin miten meni...
wink.gif

Itselläni juuri tänään Z6:sta Z6:een -vaihtoprojekti. Ostan renkaat Reliatecista (Mopo.org -kauppa) ja asennutan ne Kumiveikko Tmi:ssa alle. Katsotaan, kuin Gummiveikko toimii...

->
033102beer_1_prv.gif

EDIT: Ai niin, se hinta tälle setille pyörii noin 290 € huitamilla asennettuna ja tasapainotettuna molempiin päihin...

Paljonko tuli edellisellä Z6 sarjalla kilsoja, kestääkö yli 10k? Tuntuu olevan aika oiva valinta, saatanpa päätyä itsekin noihin. Sorakilsat jää alle 50 km. / kausi. Nää trailwingit alkaa olla mallia silestone 7000 km. kohdalla.

Z6-etunakki kestää varmaan sen 20 tkm.

Z6-takakiekko kestää sen 10 tkm, kun ajaa yksi päällä ja suomalaisia nopeusrajoituksia. Välissä kiihdyttelee ja ajaa sillai "reipasta menoa"... Sen saa varmaan kestämään 15 tonniakin, jos ajaa sukkasillaan.

Mä vaihdoin jokatapauksessa molemat uudet, koska sen etupyörän on syytä olla hyvä. Ja sanotaanhan sitä niinkin, että mp on just niin hyvä kuin sen renkaat ovat
idea3.gif

Eli, Z6 tilaus....Reliatec, osto....Kumiveikko, aennus... Onnela
biggrin.gif

->
062802moto_prv.gif

Z6:set tilattu. Eilen letkassa
sport05.gif
tänään
033102beer_1_prv.gif
, tosin ei liikaa, aamulla muksun kevätjuhliin vetäsee suvivirret
biggrin.gif

Mulla on Leo Vincen sliparit. Ne maksaa jotain vähän yli 500 €, tai jotain sinne päin...

Jos ostat Ackrapovicin tai jotain muuta, kukkaro kevenee tonnin verran, eli ei mitään järkeä.

V-Strom pitää helvetilliset jytinät, jos slipareissa ei ole dB-killereita. Ne äänet on itseasiassa niin kovat, että kypärän kanssa joutuu käyttämään korvatulppia, jottei korvat soi tillikkaa ajon jälkeen. Äänet on kyllä muhkeat, ja takuulla päät kääntyy kadulla. Itseasiassa mulle kävi niin talvella, kun sytyttelin ensimmäisen kerran mopon käyntiin änkkäreiden vaihden jälkeen, että kaverini lapsi (3-v tyttö) alkoi itkemään ihan vuolaasti. Hupsista, äänet olikin melkoiset ilman killereita.

Kysyin kerran kaveriltani, jonka edestä kiihdytin reippaammin, että miltä kuullosti, oliko äänet pahat... "Ei millään pahalla Masa", sanoi frendi. "Pyöräsi ei ole enää mikään nelikymppisen pyörä". Ymmärtäisin sävelet, jos ikää olisi puolet puntarissa...
sad_orig.gif

Että ihan oman kukkaron mukaan kannattaa tuunata, ja kannattaa pitää sheriffit mielessä, jos ajelee ilman killereitä. Takuulla kääntyy sheriffien huomio moiseen vekottimeen
omg.gif

No jaa, täytyypä välillä otta itse vähän "voiteluainetta"
033102beer_1_prv.gif

-Masa

L-V:t täälläkin ja totta on että äänet ilman db-killereitä on melkoiset... Mua ei tosin oo vielä hävettänyt (siis ne äänet, muutama muu asia ehkä) vaikka olenkin Masan kanssa samaa ikäluokkaa. Sikshän ne slipari(t) hankintaan että saadaan lisää ääntä.
Renkaista vielä, ite oon tykänny ajaa Touranceilla kun soralle tulee pakostakin poikettua, eihän ne mitkään rupulirenkaat ole mutta perstuntumalta soratiellä ja hiekkasella asfaltilla tunnokkaammat kuin "aidot" katurenkaat.
Eikä Tourance ole huono kestämään, takasella meni samat noin 14 tkm kuin orkkis siltakivellä ja etunen on 10 tkm ajettuna "kuin uusi".

Kuinka paljon Leo vinsseillä killeri kiinni kovenee soundi?
thumbs-up.gif

Muuttuuko soundi matalammaksi vai kirkuvaksi?
Ei ilkee ajella immeisten ilmoilla, jos ääni on ihan
033102ass_1_prv.gif

Vakio DL 650 pönttö on iso ja soundit kuin mopedissa...

Leon kaveriksi ois hyvä varmaan olla: K&N filtteri ja Power commander?

Onko teillä Power commanderista kokemuksia?

Kuinka paljon Leo vinsseillä killeri kiinni kovenee soundi?
thumbs-up.gif

Muuttuuko soundi matalammaksi vai kirkuvaksi?
Ei ilkee ajella immeisten ilmoilla, jos ääni on ihan
033102ass_1_prv.gif

Vakio DL 650 pönttö on iso ja soundit kuin mopedissa...

Leon kaveriksi ois hyvä varmaan olla: K&N filtteri ja Power commander?

Onko teillä Power commanderista kokemuksia?
Ilman killereitä (= pienet lisävaimennin huilut) meillä meidän asuinalueella ihmiset, joihin olen tutustunut koiralenkillä kertoo, että sinäkö se olet, jolla on se "hieno" moottoripyörä
biggrin.gif
. Toinen nuorempi mieshenkilö kertoo, että ääni kyllä kuuluu mennen tullen ja ihan mihin aikaan vaan. Meinaan vaan, että vapaat putket pitää ainakin 1000 strommissa sellaiset jytinät, että se kuuluu kauas ja ikkunat helisee lähellä. Se ääni ei ole sellaista vinkumista ja ininää, vaan se on massiivista JYTINÄÄ. Kovermmilla kierroksilla ääni on todella voimakas ja on suorastaan liikaa missä tahansa kadulla ajellessa. Mä itse aloin ihan oikeasti pelkäämään, että kissalanpojat pistää mun mopon uudelleen katsastukseen asian tiimoilta, jos oisin jäänyt kiinni. Nyt on killerit visusti kiinni paikallaan, jotta naapurisopu säilyy....
wink.gif

En nyt muista kumpi se niistä vapaavirtaussuodattimista oli, mutta ainakin Allrightista ostettavassa ei ole niitä tiivisteitä, jotka pitäisivät suodattimen reunoilta. Mulla siinä Allrightista ostetussa pääsi vuotamaan puhdistinkoteloon pölyä, joka ei oikeasti ole hyvä asia.

Jos laitat vapaavirtaussuodattimen, powercommander pitää säätää samalla kerralla. Vaarana on nääs se, että vakio ruisku vetää seokset liian laihalle ja tulee vaaratilanteita.

033102beer_1_prv.gif

Aiheen vierestä ja siihen liittyen, löytyykö tietoa onnistuuko pohjapanssarin laitto ainoastaan alkuperäisen moottorin/tankinsuojaraudan kanssa vai käykö joku lukuisista muista raudoista?
nixweiss.gif

Meinaan vaan, että alkuperäiset raudat näyttävät vähän pienoisilta verrattuna tarvikkeena saataviin, mutta pohjapanssari olis kuitenki aika hieno!
cool.gif

Aiheen vierestä ja siihen liittyen, löytyykö tietoa onnistuuko pohjapanssarin laitto ainoastaan alkuperäisen moottorin/tankinsuojaraudan kanssa vai käykö joku lukuisista muista raudoista?
nixweiss.gif

Meinaan vaan, että alkuperäiset raudat näyttävät vähän pienoisilta verrattuna tarvikkeena saataviin, mutta pohjapanssari olis kuitenki aika hieno!  
cool.gif
En tiedä rautoloista, mutta pohjis ois tarpeen!
Pesin pyörän ja huomasin että oksa oli osunut öljynsuotimeen (tehnyt lommon) ja jäänyt kiinni suotimen ja motin väliin...
Olin ajellut soratiellä, jossa oli oksia tippunut puista.

Onnex ei ollut mennyt öljynsuodin puhki!

Se öljynsuodatin on kyllä kieltämättä aika ihme paikassa...
crazy.gif

Puhumattakaan jäähdyttimestä! Ei tarvii kovin kummonen kivi olla, niin on jo hyvän rempan ainekset kasassa. Touratech ainakin kauppas, jonku näköstä suojaa sinne pohjaan, jos ei viitti ostaa maahantuoja myymää!

Vakiona DL:ssä ei tosiaan ole moottorille minkäänlaista suojaa.
Ajoin viime talvena Helsingistä Sydneyyn 650:llä, ja siinä oli Suzukin pohjapanssari ja kaatumaraudat.
Viimemainittuihin oli jopa hitsattu hieman lisää rautaa, koska kannoimme vararenkaita niissä kiinni (muualla ei ollut tilaa niille, olimme matkassa tyttöystäväni kanssa 2-päällä)

Maavaraahan tässä pyörässä ei ole liikaa, ja tällaisen kuorman kanssa vakiojousituksella sitä on tosi vähän.
Pohjapanssari tulikin kajautettua aika huolella ja monta kertaa kaikenlaisiin hidastetöyssyihin (niitä on Aasiassa joka paikassa, ja ovat veemäisen isoja ja välillä hankalia havaita ajoissa!)

Kerran Pakistanissa katselin hieman väärään suuntaan ja tiputin kaupunkiruuhkassa koko etupään viemärireikään, jossa ei ollut kantta, onneksi tosin aika hiljaisessa vauhdissa. Silloinkin pohjapanssari pelasti isommilta vaurioilta. Panssari vääntyili matkan aikana aivan muodottomaksi, mutta toisaalta sitä oli helppo aina välillä paukutella hieman takaisin muotoonsa...

Jos vähänkin meinaa poiketa teiden ulkopuolelle Suomessakin, niin kunnon pohjapanssari on pakollinen hankinta.

Pyörä toimi hienosti koko matkan, 15 maata ja puoli vuotta, reissu joka ei ihan heti kohta unohdu. Pyörä on -07 ja sillä on ajettu 50.000 killometriä!

Edit: jäähdyttimen ympärille oli myös laitettu Suzuki original lisävarustesuoja"ritilä"... se on melko tukeva ja estää rikkoutumisen, jos nyt ei joku pesispallon kokoinen kivi satu juuri sinne osumaan. Syylari ei alkanut vuotamaan reissussa.

Back