Täytyy kyllä myöntää, että tuommonen käyttökokemus V-Stromista vetää varmasti pahimmankin epäilijän hiljaiseksi!
On ollut varmasti yksi elämää suuremmista reissuista! Hienoa, että pääsitte ehjänä sinne ja takaisin.
Ehdottomasti juuri näin, oli ilman muuta paras reissu mitä olen tehnyt, ja aika pitkällä rakosella seuraavaan. On muutamana talvena tullut käytyä lentokoneen avulla ajelemassa eteläisessä Afrikassa, ja useammassa paikassa Aasiassa, ja Eurooppaa olen tahkonnut ristiin rastiin monena kesänä ja talvena, muttei vielä koskaan aiemmin ole tullut Suomesta lähdettyä ajamalla näin pitkälle.
Joo, voin rehellisesti sanoa, että vaikkei sitä näön perusteella uskoisikaan, DL on yksi lujimmista pyöristä mitä markkinoilta löytyy. Aika moni ns. "oikea" Adventuure-pyörä jää jälkeen, mitä tulee tekniseen luotettavuuteen vaikeissa olosuhteissa. Esimerkiksi takarungot tuntuu katkeilevan monesta luotettavana pidetystä laitteesta, DL:n kanssa ei ongelmaa, vaikka hirmuinen kuorma päällä koko matkan.
Esimerkiksi bensan kanssa ei ollut oikeastaan mitään ongelmia - vaikka muutamassa maassa, esim. Iranissa, jossa on persialaiset aakkoset, meillä ei ollut minkäänlaista hajuakaan, mitä se kama on, mitä me tankkiin laitamme! Aina se kuitenkin puksutti vähintään välttävästi, joskus tosin hieman nakutteli ja kuulosti sepelimyllyltä..... mutta mitä olen noita muiden kiertelijöiden huonoon bensaan liittyviä juttuja lueskellut, niin aika vähin ongelmin päästiin siinäkin suhteessa.
Epäilin hieman ennen retkeä lähteä ruiskupelillä matkaan. Nyt en enää kaasarihärpäkkeellä edes lähtisi!
Edit: Moni tuntuu olevan myös sitä mieltä, että "adventure-pyörässä" kuuluu olla pinnavanteet. Enpä tiedä tuostakaan, sillä oman DL:ni valuvanteet vaikutti ainakin silmämääräisesti selvinneen hyvin matkasta. Eikä muuten ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun tuli tempaistua tuo (aivan hirmuinen) lasti päällä aikamoista vauhtia helvetinmoisiin kuoppiin, mitä tiet on sielläpäin täynnä. Olin monta kertaa täysin varma, että nyt meni vanne solmuun, mutta ne vaan kesti kaiken. Eräs esimerkki siitä, kuinka DL on lujempaa tekoa kuin miltä se näyttää. Pinnavanteethan vaativat huoltoa pysyäkseen kuosissa, joten lujat valuvanteet ovat tällaisella pitkällä matkalla käytännössä paremmat (samoin on tubeless-renkaat jotka voi tarpeen vaatiessa paikata ulkoa, irroittamatta rengasta vanteelta). Sitäpaitsi pinnavanteetkaan eivät suinkaan ole täysin tuhoutumattomat.