• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strom

Moi.
Rouvan VStorm 650 on kadonnut etujarrun vaijerin kiinnityspultti.
Mahtaako kukaan tietää mikä tuotenumero/koko kyseessä?

Iso kiitos jo etukäteen.
Shrekfin
 

Liitetiedostot

  • IMG-20190810-WA0007.jpg
    IMG-20190810-WA0007.jpg
    95 KB · Katselut: 77
Jos en nyt ihan väärin muista, niin omassa ex. Vm 08 650 stromissa oli tiheämmät kierteet kuin meillä kaupassa saatavissa.. 1.25 tms. Tuli huomattua kun norm marketin pulttia koitin asentaa...
 
Mitenkähän peilien loitontaminen onnistuu - siis netistä löytyy valmiita ratkaisuja, mutta niissä on tämmöisiä ehtoja kuin "jos kierteet sitä sun tätä...". Eli justiinsa nuo kierteet. Vaikka Banditista löytyi tavalliselle rautakaupan standardikierteiselle pultille sopivia koloja, niin vstromissa lienee toisin? Tai ainakin kierteet voivat eri puolilla osaa olla eri suuntiin? Näin oli ainakin, kun laitoin vaihtajan tankoon pidennyspalan (cosmo accessories) jalkatappien madallussarjaa asentaessa.

Onko jollakulla omakohtaista kokemusta aiheesta ja mistä löytyi sopivat osat? Löytyykö kotimaasta?

Edit1: Motonetista löytyy näemmä pultteja M10x1,25-

Edit2: Tilasinkin sopivat peilit Nakkilasta...
 
Vaihtajan tangossa pitää olla toisessa päässä tappia vasenkätinen kierre, koska siinä on säätö.
 
Odottelen pihaan hyvin sisäänajettua ekan vuosimallin pientä Strommia ja oletus on että jousitukselle tarttis 100 tkm jälkeen varmaan tehdä jotain :grin:

Tonnisen takaiskari kävis ilmeisesti suoraan ja se on huollettavaa mallia, pikaisesti iskaritaulukoita vilkuiltuani myös SV650:n takaiskari taitaisi olla sopiva.

Mitähän muita vaihtoehtoja olis ja mitä olette Strommeihinne laittaneet? Öhlinsit ois toki kivat mutta ajattelin sijoittaa max. 150€ per pää, ei pääse pyörän hinta kasvamaan turhan isoksi.

Iskari on 340 mm pitkä, yläpään kiinnitys 30 mm leveä 10 mm reiällä, alapään kiinnitys ilmeisesti 30 mm leveä haarukka M10 pultilla. Esijännityksen kaukosäädölle ei välttämättä oo tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa toi hinausauto pyörän kotiin sillai etten ollu itte kyydissä :D
Nyt ei tarttis kuin hakea tankki täyteen ja selvittää pakkasnesteiden tilanne niin siinähän se sitten peitteen alla säilyy kevääseen asti.

Positiivisena yllätyksenä oli teräspunosletkut, ikävänä yllätyksenä liike ei ollut laittanut mitään papereita mukaan vaikka huoltohistoriaa oli ilmoituksessa listattuna. Toisaalta, eipä noissa mun muissakaan pyörissä ole huoltokirjoja ollut :grin:

Uudet nesteet ja öljyt sisään, kovaa ajoa ja korjauksia tarvittaessa. Etustefat näytti ainakin hikoilevan mutta eipä sitä parilla tonnilla voi priimaa odottaa. Kunhan ei ny mitään isompaa löytyisi...
 
Viimeksi muokattu:
Satkun verran ajetun jousitusrempasta en osaa sanoa, mutta pikkukilometrisen kuuspuolkin jousitus muuttui varsin verrattomaksi hiekkatiekurvailussa, kun takaiskariksi tuli YSS:n uusi keppi ( Italian ebaystä tilattuna kuluineen 270€) ja keulaan uudet Motulin 5W öljyt ( noin 10 egee ).

Ehkä satkun kilsoilla uudet etujouset olisivat kova sana?
 
Ehkä satkun kilsoilla uudet etujouset olisivat kova sana?

Veikkailisin samaa, lisäksi vois laittaa uudet liukupalat yms. pienet ja halvat hilppeet. YSS:n Fork Valvet menisi siinä samalla mukavasti, niistä on hyviä kokemuksia ja sopivan jousiparin metsästämällä hintakin jäisi alle tuon maagisen 150 euron.

Edellisen '09 DL650:n jousituksessa ei varsinaisesti ollut mitään vikaa keulan dippailua lukuunottamatta, mutta siinä oli kilometrejä neljännes tuosta. Itte sisuskalut lienee suht samat kuin viis vuotta vanhemmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän, että jotkut ovat kokeneet vstromin etujousituksen joustavan kovissa jarrutuksissa liikaa ja ovat siksi vaihtaneet jäykempiä etujousia.
Itse olen ajanut sen verran paljon pitkäjoustoisilla pyörillä, että jäykemmät etujouset eivät ole edes tulleet mieleeni. Mielestäni keulan herkkä toiminta on selkeästi etusijalla verrattuna harvinaisiin täysjarrutuksiin, jotka nekin ovat hyvin eleettömiä jopa kaksi päällä ajaessa, vaikka 15 cm:n liikevarasta tulee silloin kohtalainen osa käytettyä.

Sekalaisessa hiekka/asfalttitieajossa ja preload löysimmällä, 5W öljyillä, ei keula ole muutaman ajokauden jälkeen kertaakaan ollut viittä senttiä lähempänä pohjaamista ( pölyjäljet liukuputkissa ), vaikka kohdalle on osunut muutama reipas jarrutus ja useampi melko kovavauhtinen ison tiessä olevan yllättävän kuopan ylitys.
Maastoajot tulee ajettua toisella, siihen paremmin tarkoitetulla pyörällä.

Toki ratakova jousitus alle kymmenen sentin liikevaralla dippaa kovassa jarrutuksessa paljon vähemmän, mutta se lienee toinen tarina.
 
Yleensä pyöriin on löytynyt Service Manual/ Workshop Manual hyvinkin helposti. 2014 V-Strom DL1000 on tulossa ja tähän en ole manuaalia löytänyt vielä. Onko vinkkejä?
 
Pyörän mukana tulleessa omistajan käsikirjassa on normaalit huollot ohjeistettu varsin hyvin, mutta varsinaista Service Manualia ei uudempaan malliin ole löytynyt mistään.
Mikäli et saa omistajan käsikirjaa pyörän mukana, niin lähetä yv ja saat paluupostina scannatun kopion.
 
Eiköhän se omistajan käsikirja tule pyörän mukana perjantaina. En siis ole ainoa joka on etsinyt löytämättä service manualia. Kai se joskus löytyy.
 
Päivän vinkkinä ei-ABSillisen vanhemman 650:n omistajille Motonetista 750 Gixxerin ketju/rataspaketti, 116-lenkkinen Dyna Chainsin 525-ketju ja 45-piikkinen JTR1792-takaratas 47,40€. Tuotekuvaus lupaa teräsrattaita, mutta ainakin toi mun paketissa ollut on alumiinia. Eturattaan pitäis senkin olla käypäinen, mutta on 17t eli jo vähän raskas. Itte taidan laittaa 14-piikkisen.

Ei mopoilusta oo pakko kallista väkisin tehdä :orgmp:
 
Ekat koeajot sokko-ostoksella tehty, 105 tkm rullatussa pyörässä on kuin onkin jotain laitettavaa!
Jousitus on vähemmän yllättäen aikansa elänyt ja etuputket märät. Noihin onkin jo kilkkeet hommattuna ja taakse tulee ZX10R:n iskari, eteen 1200 Banditin jouset + uudet stefat. Lisäksi kone käy tyhjäkäyntiä huonommin kuin edellinen vähemmän ajettu, joten voisi synkata ruiskurungot + säätää TPS:n, tsekata venttiilivälykset sekä jossain välissä vaihtaa ketjut ja rattaat.

Nettimotoon ilmestyi joku viikko takaperin samanlainen, jolla ajettu yli 200000 km, joten ekat sata tonniahan on vasta sisäänajoa.
 
Back
Ylös