V-Strom

On ollut jo vuoden ja tyytyväinen olen 1000:een versioon.

Muutamia pikku parannuksia vakio Strommiin olen tehnyt.
4) vakio ohjaustanko kannattaa vaihtaa matalempaan (esim. Tomasselli 81 cm, Storm Motor Oy) ja jäykempään -> parempi ohjattavuus ja matalampi ajoasento asfalttikäyttöön.

Tästä jos saisi ihan linkin nettisivulle ja muidenkin kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta.
 
Terve,

viime syksystä ollut pienempi V-Strommi,
A2:ksi värkätty Prätkäpajalla, hyvin pelaa, 6 tonnia ajeltu.

Meinasin vaihtaa eturattaan piikin pienempään,
ja onkin vanha aika valmiin näköinen, ohessa kuva.
Ajettu 34 tkm, mahtaako tämä olla tyypillistä kulumaa?

Ketjut/takaratas näyttää olevän viellä OK.

Aika runsaasti ..skaa muuten suojan alla/ rungossa siellä liepeillä...
 

Liitetiedostot

  • 20200515_213443_resized.jpg
    20200515_213443_resized.jpg
    72,6 KB · Katselut: 53
34 tkm on ihan normi kestöikä ketjuille ja rattaille. Hiukan makuasia vaihtaako nyt vain eturattaan pikkurahalla ja ajelee niin kauan, kuin jo venynyt ketju ja kulunut takaratas antaa myöden vai vaihtaako koko paketin kerralla.

Niin pienistä kokonaiskustannuksista on kysymys versus luotettavuus ja huolettomuus, että vaihtaisin kaikki kerralla.

Eturattaan ympäristö on ihan peruspaikka jaskalle, pesu ennen talvisäilöntää on tullut tavaksi.
 
Ok, kiitos tiedosta, samoilla linjoilla...:thumbup:

On kuulunut nuorisolta valitusta, että tuulenpyörrettä on.
Meinasin kokeilla givin touring pleksiä d260st, josko helpottaisi,
onko tästä kokemusta?

On vissin 18 cm korkeampi kuin vakio.

Puigin Airflowsta on tässä ketjussa jo maininta, että jeesaa.
Mutta ei kuulemma saa olla "lippaa" maskissa,
muuttuu pappamopoksi...:orgmp3:
 
On kuulunut nuorisolta valitusta, että tuulenpyörrettä on.

Tunnettu ilmiö netistäkin luettuna ja omissa kokemuksissa. Yksi tuulenyörteiden lähde ovat vstromin kantikkaat peilit. Jotkut vaihtavat ne toisenlaisiin tai sitten tekevät saman, johon minäkin päädyin eli hommasin Motonetista peilien siirtopalikat ja siirsin peilejä viitisen senttiä sivummalle. Peileistä lähtevä pyörre ei enää osu kypärään ja pää ei enää ole jatkuvasssa ravistelussa. Maksoivat kympin kappale. Helppo on asia tarkistaa, kun ajaessa kädellä tunnustelee peilin reunasta lähtevää ilmavirtaa ja miten vaikuttaa, jos sitä ohjaa kädellä poispäin kypärästä.

Mulla on tuossa pyörässä alkuperäistä korkeampi pleksi ja edistyksellisempi säätelymekanismi (mikä sen nimi nyt olikaan). Hyvin on hiljaista meno, kun tuuli ei kertakaikkiaan osu kypärään, olkapäihin tahi kaulaan. Lämpimällä kelillä tulee suorastaan kuuma.
:cruising:
 
Selvä,
tämä peiliasia hyvä tieto, kiitos:thumbsup:

Oliko ne Motonetistä tämmöiset:

DZ Hardware Peilin loitonnin musta
38-1508
 
Ja kun kerran näpit rasvassa ährään pyörää,
niin ryöstin sen koeajolle....on tämä vstrommi vain
varustettu hyvällä alustalla, hymyssä suin nurkka-ajossa
jyrää hidastetöyssyistä läpi ilman jarrua...tuntuu versys
vähän norsulta...:thumbsup:
 
Mä laitoin just parit kumiletkusta pätkityt spacerit visiirin ja sen pidikkeen alapuolen ruuvien alle, lasin kulma muuttui sen verran ettei enää pyöritä kypärää ollenkaan niin pahasti kuin aiemmin.

Helppo pyörä ropata kyllä, nyt ois tehty _kaikki_ huollot ja loppukesän saa toivottavasti vaan ajaa. Uusi takapamppu pitäis vielä jostain löytää, ZX10R:n iskari ois ollu muuten passeli mutta yläpään mollukan takia ei mahtunut paikalleen.
 
Viimeksi muokattu:
YSS:n takakeppi maksoi ebay.it:stä hankittuna noin 270€ toimituskuluineen ( hurja hintaskaala eri kauppiaiden välillä ) ja siirsi takajousitusmukavuuden tyydyttävästä erinomaiseksi. Suosittelen!
 
Bilteman riserit ja Heedin kaatumaraudat asennettu, saa nähä tuliko sorateille lisää luottoa. Alkuperäiset pyöränlaakeritkin oli jo aika loppu reilun 100 tkm jälkeen, kummasti hiljeni uusilla :grin:

YSS:n takakeppi maksoi ebay.it:stä hankittuna noin 270€ toimituskuluineen ( hurja hintaskaala eri kauppiaiden välillä ) ja siirsi takajousitusmukavuuden tyydyttävästä erinomaiseksi. Suosittelen!

Tän löytämisessä ebaysta meni joitain kuukausia, mutta löytyi. Hakuun MZ456-340TRL-24, tässä siis 9,5 kg/mm jousi ja pikkaisen yli 260€ posteineen. Yhden YSS:n 8,5 kg jousella tilasin jo Saksastakin kun oli 244€ kuluineen, mutta myyjä perui ja ilmoitti ettei saa tilattua (eli ois menny liian halvalla).

Kuitenkin, nakkasin eteen 1200 Banditin jousien lisäksi 5W-öljyt, ja nythän toi on orkkispampulla melko tasapainoinen ja monttuteillä välttävä. Täytyy ekan kunnon reissun jälkeen kattoa mitä tekee, mutta uus takaiskari melkein vaatii sitten jo etupäänkin päivitystä.
 
Kaks päällä n. 150 kg kuormalla YSS vakiojousella, riittävällä preloadilla ja edessä vakiojouset Motulin 5W:llä on toiminut erittäin hyvin sekalaisessa ajossa hiekkatie/reikäinen suomalais asfalttitie olosuhteissa.

Sanoisin jopa, että niin suuret kuin pienet heitot tasoittuvat erinomaisesti.

Ainoastaan ihan pienet, toisiaan seuraavat asfalttiepätasaisuudet tuntuvat hiukan tärinänä ohjaustangossa, mutta silloin ollaan jo käytännössä saivartelutasolla.
 
On tässä korttia hankkivana tullut katseltua V-Stromeja, ihan vain oletettavan sekalaisten teiden takia. Nettimotosta löytyi yksi todella houkutteleva tarjous, vähäisillä kilometreillä. Veikkauksia siitä, että onkohan kyseessä vain helkkarin hyvä tarjous, vai onko kyseessä maanantaikappale, mistä ei ole nautittu?

https://www.nettimoto.com/suzuki/dl/2504580
 
On tässä korttia hankkivana tullut katseltua V-Stromeja, ihan vain oletettavan sekalaisten teiden takia. Nettimotosta löytyi yksi todella houkutteleva tarjous, vähäisillä kilometreillä. Veikkauksia siitä, että onkohan kyseessä vain helkkarin hyvä tarjous, vai onko kyseessä maanantaikappale, mistä ei ole nautittu?

https://www.nettimoto.com/suzuki/dl/2504580


Vaikea uskoa modernissa Suzukissa olevan maanantaikappaleita. Renkaat saattais olla noin vähän ajetussa alkuperäiset, ne kannattaisi siinä tapauksessa vaihtaa, reilut pari satkua voi varata siihen jos näin. Venttiilit pitäisi tsekata 25000 huollossa, siitä muutama satanen jos ei ole jo tehty tai ei omin avuin taitu. Jarru- ja jäähdytysnesteet menee vaihtoon varmaan kans, etupumppujen stefat ja öljytkin varmaan vaihtoa vailla. Ketjunkin noilla kilometreillä saa paskaksi.

Tulevat huoltokulut kannattaa siis huomioida hintaa arvioidessa. Jos noita on jo tehty tai itte tekemällä onnistuu niin sittenhän ei oo ongelmaa.

Ja keskiseisontatuki puuttuu. Se on munsta varsin oleellinen lisävaruste.
 
Juu, keskituki helpottaa ketjunrasvausta ja renkaanvaihtoa. Reissussa myös pakkaamista. Tietysti riippuu vähän siitä mitä tekee itse. Pelkällä sivutuellakin pärjää jos asentaa ketjurasvarin. Muuten on yksinään aika jopi saada ketju voideltua.

Mut muuten voisi olettaa että laitetta on kohdeltu inhimillisesti, tämän tyyppisiä pyöriä ei hankita kuminpolttoon.
 
Tuskin pyörän kilometrit minkään pyörästä johtuvan ongelman takia on alhaiset, on vaan ollut omistajalla tai useammalla jotka ajaa vähän.
Noista huolloista sen verran, että vähäiset kilometrithän eivät sitä tarkoita etteikö huoltoja olisi tehty. Ei voi suoriltaan olettaa että pyörä tarvitsisi enemmän huoltoa kuin enemmän ajetut.
 
Tuskin pyörän kilometrit minkään pyörästä johtuvan ongelman takia on alhaiset, on vaan ollut omistajalla tai useammalla jotka ajaa vähän.
Noista huolloista sen verran, että vähäiset kilometrithän eivät sitä tarkoita etteikö huoltoja olisi tehty. Ei voi suoriltaan olettaa että pyörä tarvitsisi enemmän huoltoa kuin enemmän ajetut.

Huoltokirja on mainittu, siitähän ne selviää.
 
Juu näin ajattelinkin. En ehkä ala itse kuitenkaan huoltamaan, vaikka kaikkea on tullut näperreltyä, pitää vaan maksaa osaavalle. Enkä kyllä ole satavarma siitä mitä hankin, saatan päätyä johonkin matkasporttiin.
 
On tässä korttia hankkivana tullut katseltua V-Stromeja

Ainakin itselle oli vstrommi hyvä valinta ensipyöräksi, viime syksynä
aloitin mp-touhut sillä. Helppo ajettava ja monikäyttöinen.

ABSt oli itsellä kriteerinä, jarrutustekniikan omaksuminen voi
ottaa hetkisen.
 
Back
Ylös