Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä idea, kannatetaan. Minua voisivat kiinnostaa erilaiset pleksit jos sinulta tuo "kuttaperkan" vääntely sujuu. Olisi hieman kohtuullisemmat kustannukset kuin kaupasta ostettuna.Tere,
Jos joku todella tietää moisen lähteen, josta tommosia voisi ostaa, minä voisin olla mukana rahoittamassa sen kyseisen heppulin katteita, koska tekisin sillä rahoitusoptiolla kopiot niistä katteista. Mulla on luvat korjata lentokoneita ja tunnen ao. materiaalit erittäin hyvin. Voisin niiden muottien avulla valmistaa niitä katteita lisää, huomattavasti halvemmalla hinnalla.
Olisiko kellään kiinnostusta ostaa ne katteet, joihin minä ottaisin osaa esim. 1/5 rahoitusosuudella? Se muottien tekeminen ei vahingoita mitenkään alkuperäisiä katteita, koska siinä käytetään väliaineena 6-kertaa vahattua muottivaha-pintaa sekä PolyVinyyli-alkoholi kerrosta, joka on melkein Elmu-Kelmun tapainen pinnoite ja joka peseytyy vedellä pois.
Ylipäätään minulla on mahdollisuus valmistaa moottoripyörän katteita kaikista mahdollisista lujitemuovimateriaaleista, jopa alipainen muottisysteemeillä, joilla saadaan kilpapyörien katteet erittäin kevyiksi laittamalla väliaineeksi eli sandwitch:ksi kutsuttuun rakenteeseen balsa ja muovivaaohto täytteitä.
keskittyen olennaiseen,![]()
Mielessä kävi, että laitan suoraan privana HTT*:lle tuonTCP:ltä löytyy pikku-Stromiin alakatetta.
Tuon TA:n kuvalinkkimoton alakatteet näyttävät lähinnä modifioiduilta SV:n katteilta?
* * * * *
Ja heti perään EDITtiä: eivät olekaan SV:n kuttaperkkaa, vaan ranskalaisen JMV Conceptin tekeleitä. Löytyy sekä isoon että pieneen Stromiin.
Et ole ainoa. En ymärrä mitä järkeä on ostaa täysin hyödyttömiä ja helposti rikkoutuvia muoviosia V-Stromin kaltaiseen pyörään.Olenko minä ainoa jonka mielestä nuo ala katteet näyttävät hölmöiltä![]()
Mielestäni markkinoilla olisi paremminkin tilausta konversiosarjalle, jolla Stromin etukatemuovit saisi riisuttua vähemmiksi ja enemmänkin maastokelpoisiksi (pikku-urilla Stromin kanssa rymistellessä mieleen hiipii aina pelko, jotta "kohta se koko kuttaperkkahökötys tipahtaa tärinästä eturenkaan päälle"...).Et ole ainoa. En ymärrä mitä järkeä on ostaa täysin hyödyttömiä ja helposti rikkoutuvia muoviosia V-Stromin kaltaiseen pyörään.Olenko minä ainoa jonka mielestä nuo ala katteet näyttävät hölmöiltä![]()
![]()
Mutta tuskinpa noiden sivukatteiden myyntiluvutkaan ovat mitenkään päätä huimaavia.
Ei tuo hopeanvärinen alakate ainakaan sivustapäin kovin pahannäköinen ole. Eivätkä kai ne kestopäällysteellä ja kumipuoli alaspäin ajettaessa sen helpommin rikkoudu kuin muutkaan muoviosat.Mielestäni markkinoilla olisi paremminkin tilausta konversiosarjalle, jolla Stromin etukatemuovit saisi riisuttua vähemmiksi ja enemmänkin maastokelpoisiksi (pikku-urilla Stromin kanssa rymistellessä mieleen hiipii aina pelko, jotta "kohta se koko kuttaperkkahökötys tipahtaa tärinästä eturenkaan päälle"...).Et ole ainoa. En ymärrä mitä järkeä on ostaa täysin hyödyttömiä ja helposti rikkoutuvia muoviosia V-Stromin kaltaiseen pyörään.Olenko minä ainoa jonka mielestä nuo ala katteet näyttävät hölmöiltä![]()
![]()
Mutta tuskinpa noiden sivukatteiden myyntiluvutkaan ovat mitenkään päätä huimaavia.
Ja sitten pinnavanteet, lisää joustoja...![]()
EDIT: kirjoitusviheriö
Katteita valmistaa JMV Concept Ranskassa. Eurobikesin kautta niitä on tilattu, mutta tilaukset saattavat viipyä melkoisesti ja tavara voi olla aivan jotain muuta kuin tilattua.Tällainen osui silmiin nettimotossa Stromeja katsellessani. (ei, ei ole pyöräkuumetta) Onkohan nuo sivukatteet jonkun omaa tuotantoa, vai saakohan nuita jostain ostaa? Aika matkapyörän näköiseksi muuttuu noilla katteilla. Passaakohan nuo samanlailla isompaankin stromiin?![]()
![]()
Mitenkäs Masa on niiden pleksien laita, onnistuvatko ne? Taitaa olla eri laatuista kuttaperkkaa kuin katteet mutta lämpöä ja vääntöähän se polykarbonaattikin tottelee. Ainakin tuollainen sporttipleksi kiinnostaisi, mahdollisesti myös syyskelejä ajatellen sellainen suojaavampi ladonovi.Tuo HTT:n mainitsema pikkukate olisi hyvä, koska siihen saa näköjään samalla kiinnitettyä kaatumaraudat, jotka vaatiii ne moottorin ylätuennan 4:t kiinnityskorvakkeiden paikat avonaisiksi.
Jos jollakin on intoa ostaa ao. katteet, allekirjoittanut voisi osallistua kustannuksiin, saamalla kopioida itselleen niistä katteista muotin.
tästä saisin sitten tehtyä niitä katteita huomattavasti halvemmalla, kuin mitä kaupan ao. katteet maksaa.![]()
terv,![]()
Tere,Mitenkäs Masa on niiden pleksien laita, onnistuvatko ne? Taitaa olla eri laatuista kuttaperkkaa kuin katteet mutta lämpöä ja vääntöähän se polykarbonaattikin tottelee. Ainakin tuollainen sporttipleksi kiinnostaisi, mahdollisesti myös syyskelejä ajatellen sellainen suojaavampi ladonovi.
Pleksejä lienee jo erilaisia Strommeihin asennettunakin eli jos niiden "monistaminen" onnistuu niin sitten lienee syytä aloittaa keskustelu sopivasta vaivanpalkasta originaalin lainaajalle.
Ja jos niitä madallus- tai korotuslinkkuja löytyy jo valmiiksi tilattuna ja niitä kohtaan on kiinnostusta niin voisin hieman tutuilta koneistajakavereilta kysyä että miten ja mihin hintaan metalliosan monistaminen onnistuu?
EDIT: Vihreitä
Hjuva, asia siis etenee jo vauhdilla. Ei-vakiopleksejä on jo varmaan tilattuna ja asennettuna, ainakin lyhyttä sporttipleksiä ja sitten Laminar LipTere,
Mulla on työn alla mun puuseppäkaverin kanssa muotti, jolla tehdään uudenlainen katedesign K7-kaltaisien strommien katteeksi. Mä olen tutkinut nyt tuota virtausta kevyien lankojen avulla ja tullut siihen päätelmään, että normaali kate on hyvin-hyvin syvälle sakannut. Sen virtauksen taitto-ominaisuudet paranee vain sillä, että yläosaa taitetaan taaksepäin, kuitenkin niin, että sinne jää semmoinen loppukäyryys (hyvän maun mukainen muoto huomioiden). Se orggiskate päästää virtauksen melkein samaan tasoon, johon kate päättyy. Sillä normaalikatteella ei ole kykyä kääntää tarpeeksi sitä kuskin kypärää kohti tulevaa virtausta (lue tarpeena 191 cm kuski). Sitä katetta täytyy käyristää noin puolivälistä alkaen taaksepäin, jotta ilmalla olisi ylipäätään mahdollisuutta saada kiihtyvyyttä pleksin kohdalla ylöspäin.
Me tehdään se muotti tässä alkukesän aikana ja sillä on tarkoitus tehdän polykarbonaattilevystä lämpö- ja alipainemuovaamalla em. kaltainen kate.
Nuo sivukatteet tulee 100-kertaa helpommalla työllä pienissä sarjoissa, jos ne tehdään lasikuitulaminaatista. Ne muotitkin valmistetaan lasikuitulaminaatista. Nyt vaan pitäisi joku saada innostumaan ostamaan ne katteet, että voisin ostaa häneltä laina-aikaa ja koppioida ne katteet. Tällöin niitä uusia katteita särkyneiden tilalle saisi hyvin-hyvin-hyvin paljon halvemmalla, kuin kaupasta.
terv,![]()