• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

V-Strommi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moksu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.

Moksu

New member
Hallitus anto luvan ostaa mopon. Mieles olis tommonen DL 1000 V-Strommi. Ensin kyllä meinasin Varaderoa, mutta jostakin syystä strommi kuitenkin iskee enemmän. Haluaiskin vielä kommentteja kyseisestä värkistä  
062802moto_prv.gif
 
Tuolta voisi löytyä apuja myös. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=84662
 
Katsasta nyt kumminkin myös se 650-kuutioinen! Moni pitää parempana ja ketterämpänä ja hyvin se myy vaikka tonninenkaan ei paljoa enempää taida maksaa. En ainakaan viime kesänä yksin ajellessa isompaa kaivannut ja varmaan tänäkin kesänä tuolla tulee jonnekin päin Eurooppaa lähdetyksi. Ja kuulemma kaksi päälläkin plus matkavarusteissa pärjää "Alppikuninkaalla".
 
Meilläon tonninen strommi 02. Käytettynä ostettu, ollut meillä neljä vuotta. Tehty kaksi n.10 000km euroopan reissua kyytiläisen kanssa. Ajoasento on hyvä ja myös kyytiläisen istuma-asento on hyvä. Isäntä sanoo ettei kuorma juurekaan vaikuta ajo-ominaisuuksiin. Kaikinpuolin ollaan tyytyväisiä.
062802moto_prv.gif
 
sanoi:
Niin, ja sama pätee aikalailla suoraan Varaderoonkin.  
biggrin.gif

Pitää varmasti kutinsa. Etsiskelin ja ihastelin Varreakin pitkään, mutta Strommista on viimeaikoina tullu se ykkös pyörä
thumbs-up.gif
 
Itsellä kans tonninen strommi ja ei voi muuta kuin kehua:) Aluksi harkitsin pikku strommia, mutta kun ekaa kertaa istahdin nykyisen pyörän sarviin, niin olin myyty. Lähes kaksimetriselle kaverille mukava ajoasento sekä tilaa vielä vaimokkeelle + kolmelle laukulle.
Mukava matkajuhta, mutta menee kivasti myös kaupungissa.
 
Itsellä kans tonninen strommi ja ei voi muuta kuin kehua:) Aluksi harkitsin pikku strommia, mutta kun ekaa kertaa istahdin nykyisen pyörän sarviin, niin olin myyty. Lähes kaksimetriselle kaverille mukava ajoasento sekä tilaa vielä vaimokkeelle + kolmelle laukulle.
Ergonomiassahan 650- ja 1000-Stromin erottaa vain se, että pienemmän satulasta on leikattu tuuman verran pehmusteita pois. Lisäfyllillä tai ostamalla tonnisen satulan (satulapohjat samat eli passaavat ristikkäin) saa tonniseen ihan saman ajoasennon. Tilat ovat muuten 1:1 (sama runko).

Tällaiselle metriseitenviis-pätkällekin pikku-Stromin ajoasento turhan tiivis; parani kertaheitolla korkeammalla satulalla.
 
On se varmasti loistava valinta. Ite ajelen pikku-stromilla eikä mitään pahaa sanottavaa siitäkään
buttrock.gif


mullakin on pituutta 190 cm, ja hyvin mahtuu kyytiläinen + kaikki tarvittavat matkasälät kyytiin.
 
Kahdessa edellisessä viestissä näkee hyvin, miten ajo-ominaisuuksia, tehojen takapuolituntumaa (ostanko 100hv vai 105hv pyörän) ja yleisesti mitä tahansa vertailua tehdään vaan siitä omasta näkökulmasta ja fiilistuntumalla.

Tenere-Heikki 175cm varrella ei mahdu kunnolla kuussatkun puikkoihin, kun yli 190cm pituinen mänä laittaa samaan pyörään ongelmitta kyytiin itsensä lisäksi vielä vaimonsa ja tavaransakin.
biggrin.gif


Tässähän ei ole mitään väärin, mieltymyksiä kaikki tyynni. Sanonpa vain, ettei liikaa kannata liikaa mielipiteisiin päätöstänsä perustaa (varsinkaan jos ei tunne vastaajaa  
wink.gif
).
 
Varaeero ja tonninen Stromi on aika samantyyppisiä kamppeita, Hondassa vähän kookkaampi kate, Suikan moottorissa hieman enemmän ytyä. Hondaan saa absit (minkä ainakin itse lasken plussaksi matkapyörässä) mutta jos molemmat ilman absia, se taitaa silloinkin olla hiukan Suikkaa kalliimpi. Kumpainenkin on varsin kyvykäs ja luotettava matkapyörä, on ihan puhtaasti siitä kiinni, kummasta itse tykkää enemmän.

En ylenkatsoisi DL650:kään... itse asiassa aika moni tuntuu ihan viime vuosina huomanneen, että se pystyy hämmästyttävän likelle samaan kuin tonniset. Ei tietysti moottoritiellä kaksipäällä ja täysin matkavarustuksin ole optimaalisin, mutta kuinka suuri osa omasta ajosta sitten on tätä, onkin ihan toinen juttu. Pikkustromi sitä paitsi jaksaa tuon kokoiseksi pyöräksi jopa sellaista ihmeen hyvin, moni muu 650 tuntuu paljon hengästyneemmältä.

650:ssa 2007 ja uudemmat (eli euro3-mallit) on myös tosi bensapihejä, 400 tai jopa 450km toimintasäde vakiotankilla on reissun päällä ihan okei ominaisuus, tonnisen saa viedä huoltikselle jo paljon aiemmin (DL:issä tankin tilavuus on sama).
 
Millaisia eroja Vstromilla, Varaderolla ja Aprilian Caponordilla on? Suzuki taitaa olla pirtein näistä ja paras jousitukseltaan?
 
Mulla on se pienempi versio ja kakspäällä jaksaa hyvin motarillakin. Toisaalta siinä isommassa on parempi keula. En oo vaihtamassa eli ihan tyytyväinen, tosin eka pyöräni.
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back
Ylös