susukisuki
New member
kertokaa nyt tyhmälle japsipyörän omistajalle paljonko esim tommosessa 1200sessa sporsterissa on vääntömomentti kun siihen aina vedotaan?mun vanhassa 1100sessa on110nm ja koneja 136.onko paljonkin enemmän hd,ssa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu saman olen huomannut, että jotkut HooRee miehet eivät yhtään kestä sitä, kun niille koittaa kertoa faktojaEnpä tiedä Sportin vääntöä, mutta eiköhän se siinä sadan paremmalla puolella ole.
Tää koko vääntömomentti-homma on aika mielenkiintoinen juttu. Muutama viikko sitten kävin (kännissä) mielenkiintoisen keskustelun erään jo pitempään Harrikoita harrastaneen kaverin kanssa. Hän suuttui perkeleesti ja syytti mua tietämättömyydestä, kun sanoin, että vaikka nykyisessä pyörässäni on vääntöä paperilla enemmän kuin edellisessä pyörässäni(Kawa ZRX1200R. Takapyörällä tehoa 116hv ja vääntöhuippu 119Nm. Yli sata Njyyttonia jo 3000kiekasta ylöspäin...), niin Kawa peittoaa käytännössä mennen tullen HD:n.
Itse kuvittelen "käytännön" vääntömomentin tarkoittavan esim. sitä, että kun 60km/h:ssa vääntää suurimmalla vaihteella kaasun pohjaan, niin mitä sitten tapahtuu... Kawa alkoi kiihtymään tasaisesti ja väkevästi, nykimättä, pornon imuäänen saattelemana. Omalla Bobilla en voi kuutosta käyttää alle 80 vauhdissa(loikkari). Viitosella pyörä kyllä kiltisti lähtee vetämään, mutta huomattavasti Kawaa verkkaisemmin. HD kyllä lähtee valoista vaikka kakkosellakin vaivatta, eli kyllähän siinäkin siis voimaa koneessa on, vaikka jotkut muuta väittävätkin. Ja pyörästäni pidän kovasti, eli mihkään (paitsi toiseen Harrikkaan) en sitä vaihda.![]()
Mutta kertokaa nyt tietämättömälle(minä näemmä) mitä tuo vääntömomentti tarkoittaa käytännössä??![]()
![]()
Juu, kauheesti laitettu spora isolla tilavuudella, niin melkeen pärjää jo muutaman vuoden vanhalle vakiolle 600cc pyörälleLievä offtopic, mutta TÄSSÄ H_D:ssa on vääntöä ja tehoakin ihan kivasti![]()
e: Osaako joku tietäjä sanoa, mikä tuo vastassa oleva pyörä on? Mulla loppuu tunnistustaidot...
Vähemmän siinä on, eikä pärjää missään suorituskykytestissä.kertokaa nyt tyhmälle japsipyörän omistajalle paljonko esim tommosessa 1200sessa sporsterissa on vääntömomentti kun siihen aina vedotaan?mun vanhassa 1100sessa on110nm ja koneja 136.onko paljonkin enemmän hd,ssa![]()
Juu, alavääntö "hämää", eli antaa illuusion hyvästä kiihtyvyydestä. Ja onhan se ok, sen ihan lyhyen pyräyksen kun kestää. Jos oikeesti halutaan pelin laukkaavan, niin sen pitää antaa kunnolla tehoa ja kiertää.Hyvä esimerkki on myös ZZR1100, jonka omistin ennen Rexiä. Zetorissa oli/on tehoa ihan mukavasti nykymittapuunkin mukaan, mutta persdynossa se tuntui Rexiin verrattuna melko laimealta. Siis puhun tällasesta "normiajosta" muun liikenteen seassa. Esim. ohituksissa Zetorissa joutui käyttämään kiivaasti vaihteita, mutta suurilla kierroksilla sitten tapahtuikin paljon... Rex TUNTUI tehokkaammalta ja eittämättä olikin sitä ala- ja keskikierrosalueella. Olen nähnyt ZX10R:n ja ZRX:n tehokäyrät samalla lapulla ja Rex oli huomattavasti tehokkaampi noin 8000kiekkaan saakka. Noh, kiihtyvyydessä myös välitykset vaikuttavat paljon tietysti asiaan.
Pakko kuitenkin sanoa, että tuon mun HD:n suorityskyky yllätti mut kun koeajoin pyörän 2005. Lyhyissä pyrähdyksissä Bob on yllättävänkin nopea, mutta, kuten Tylyttäjäkin sanoi, kierrokset loppuvat kesken, kun pidempään vedätetään...Vaan eipä sitä ihan vakiona ole sripille tarkoitettukaan, vaikka kyllä olis kiva päästä kokeilemaan.
Tässä muuten Biken isojen customien vertailutestien tuloksia:
HD Dyna Wide Glide: 0-100km/h 4,7sek, 60-140km/h 13,5sek
HD V-Rod: 3,9sek ja 9,6sek
Honda VTX 1800: 5,0sek ja 15,7sek
Kawa Mean Streak: 5,4sek ja 14,6sek
Suzuki VN 1500 Intruder: 6,4sek ja 22sek
Eli aika samoissa lukemissa pyöritään vaikka HD:n kone onkin vanhaa perua oleva konstruktio...Tämä EI sitte ollut mikään provo! Tiedän kyllä pyöräni olevan hidas, kun sitä sportteihin vertaa...![]()
![]()
Siis päinvastoin kuin tuo aloitusviestiTämä EI sitte ollut mikään provo!
Just näin. Ja niissä se väännön huippuarvokin alakierroksilla on huono tilavuuteen nähden. Eli ne puheet, että "HD:ssa on hurjasti vääntöä", eivät perustu yhtään mihinkään.alotus ei ollut provo.aina vedotaan vääntöön kun puhe menee h-dhen.elikkä vääntö ei ole kummoinen vaan se on pikku kierroksilta asti käytössä, antaa siis voiman tunteen.vähän niinkuin iso diesel kone autossa,tuntuu riskiltä mutta kierrokset loppuu kun tuntuu makealta.
Olisko vanhakoppainen 1000 gsx-r??Lievä offtopic, mutta TÄSSÄ H-D:ssa on vääntöä ja tehoakin ihan kivasti![]()
e: Osaako joku tietäjä sanoa, mikä tuo vastassa oleva pyörä on? Mulla loppuu tunnistustaidot...
Ziisus mikä hintapyyntö 4 vuotta vanhalle laitteelle.Uus yritys eli tästä mukavan väännökäs matkalaite! Aika lailla samoja numeroarvoja kuin Rocket III:ssa...