Onko kellään käytössä tuollaista???tämmöinen laite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan tossa mainos kuvassa ole digitaalista nopeusmittaria?sanoi:Digi toimii moottoripyörissä, joissa on digitaalinen nopeusmittari sekä digitaalinen kierroslukumittari.
Sama vika, seiskaa (vaihdetta, ei lehteä) tulee haettua ajellessa ties kuinka vitusti, tommonen numeronäyttö saattais ainakin vähentää turhia kutoselta ylöspäin "vaihtoja"...Jaa-a. Kun ajattelen omaa ajokäyttäytymistäni, niin kyllä tulee usein sitä seiskaa haettua ja muutenkin turhaan vaihdepoljinta läpsyteltyä. Tyhmempiäkin hankintoja varmaan löytyy.
<pilkunnuuskinta>Mittari voi olla digitalinen (=elektroninen), vaikka osoitin olisikin perinteinen viisari![]()
jooMulla ei löydy edes kutosta, vaikka yrittänyt olen monesti.
Viive tulee siitä laitteen sisäisestä laskennasta - pitää mitata pätkän aikaa molempia suureita saadakseen laskennan suoritettua ja siten myös näytön numeron "kohilleen"näyttö toimii pienellä viiveellä
Niinpä -Sama vika, seiskaa (vaihdetta, ei lehteä) tulee haettua ajellessa ties kuinka vitusti, tommonen numeronäyttö saattais ainakin vähentää turhia kutoselta ylöspäin "vaihtoja"...
Jep. Oppii muuten aika nopeasti yhdellä silmäyksellä näkemään nopeusmittarin osoittamasta sekä nopeus- ja kierroslukumittarien neulojen välisestä kulmasta, mikä vaihde on pesässä. Ei sitä tietenkään aina, esim. radalla, ehdi katselemaan. Mutta ei ole niin väliksikään.Mulla ei löydy edes kutosta, vaikka yrittänyt olen monesti. Ei toi mun mielestä ihan turha ole. Jos on vääntävä moottori, niin silmässä olevan vaihteen arvaaminen voi olla aika vaikeaa. Toisaalta, jos mylly vetää, niin mitä väliä? Ja jos ei, niin pykälää pienemmälle...
![]()
Eli kaipa se sit on turha? Suurimmalla vaihteella kiekat on tavallisissa maantienopeuksissa kyllä jäänyt muistiin. Mulla mittarinäyttämä on 90 km/h vauhdissa 3000 rpm. Suunnilleen.