Ecueditoria käyttäen vakio vaihdekohtaiset sytytyskartat VS. 5.sytytyskartta lukittuna kaikille vaihteille (=TRE) Kävin kokeilemassa ajossa kumpaakin asetusta ja totesin, että pidän vakiosta enemmän, joten jätettiin pyörä sytytyksen osalta vakioasetuksiin. Mielestäni karttalukitus päällä pyörästä tuli vain kulmikas ajatteva pienellä kaasulla, vailla kummempaa hyötyä. Nopeudenrajoitin otettiin ecueditorilla erikseen pois, vaikka ei tuo taida 300kmh laukkutelineet kiinni muutenkaan mennä
OK. Selkishän tuo.
Tuossa setuppikavalkaadissa herää tietysti taas näitä tuunausten peruskysymyksiä, joiden
selvittely + kokeilu ja lopullinen kokonpanon valinta vie aikaa/rahaa/tupakkia aika lailla mikäli
ei käytännössä "oikaista" jossain kohtaa... eli todeta että tällä nyt mennään.
Tuossa ko vertailussa kun "säätäjä toteaa", ettei soppapuolta ole tarpeen muuttaa, törmätään heti
ihan peruslogiikalla siihen, että seokset on "tontilla"...… mutta ei ole todellista käsitystä
siitä, onko vitosen sytkäkartta lukittuna saatavissa soppaviilauksella tuntuma samaksi/jopa paremmaksi
kuin nyt oli eri sytkäkartoilla, mutta "samoilla sopilla".
Ihan vanha jutska on se, että tehopeleillä kuitenkin ajetaan pääosin erilaisilla osakuormilla,
soppasäädöillä on useimmiten havaittava vaikutus tuntumaan vaikka käyriin ei saa oikeen mitään eroa.
Tästä päästäänkin taas toiseen vanhaan jutskaan.
Haetaan nyt mitä haetaan, mutta parhaaseen lopputulemaan ei vaan päästä ilman
riittävää testiajoa/nysväystä kun penkissä on ensin päästy "tontille" asioiden kanssa.
"Puolitiehen jättäminen" ei toki tarkoita sitä, ettei peli olisi selkeästi parempi kuin mistä lähdettiin.
Kohtuu/budjettisatsauksesta, hyvästäkin, saadaan vielä kummasti usein arvokastakin parannusta
"hinkkaamalla" vielä systemaattisesti hieman eteenpäin.
Harva tuosta "lopusta" on valmis maksamaan sepälle käypää hintaa katuhommissa, mutta
se on taas toinen juttu.
Ei ole mielipidekysymys. On vaan resurssi/arvostuskysymys, eikä "ei paras"
ole usein ollenkaan huono.