jyrhen
New member
Kyllä tänään todellakin rupesi tuntumaan että kotilokuskit yrittää tosissaan tappaa meikäläisen.Heitin tyttären mopottimella ukille ja mummille kyläilemään.No,menomatkalla edessä ajanut autoilija sai yht"äkkiä päähänsä että päästänpäs bussin tuolta kolmion takaa tulemaan.Ei muuta kuin liinat kiinni.Meikäkäläisen silmät olivat varmaankin kuin teekupit,kun huomasin auton takapuskurin lähestyvän turhankin nopeasti.Nooo ei muuta kuin mopo "parkkiin" auton vierelle,(muuten olisi puskuri sanonut morjens) ja kotilokuskia tervehtimään.Kaveri pyöritteli autossa päätään,oli varmaankin tapahtunut jotain sellaista,mitä minä en kertakaikkian ymmärtänyt.Noo puuskuttaen tytär hoitoon ukille ja mummille,ja eikun takaisin kotia kohti.Pääsin soukanväylälle,ja kappas, Toyota Yaris liimautui takafillariin kiinni. Ajeltiin siinä peräkanaa 70km/h:ssa,ja tuli aika jarruttaa Espoonlahden valoihin.Takana tapahtui jotain merkillistä,koska peilistä kun katsoin,Yaris oli osittain kanttarin päällä,eli oli väistänyt minua.Siinä vaiheessa rupesi jo pelottamaan että mitäköhän tässä vielä....Ajot sujuivatkin rauhallisesti parisen kilometriä,aina kivenlahden Teboilille asti.Kotilokuski oli tulossa Tebiksen pihasta,huomasi minut,jäi odottamaan,ja kun olin melkein kohdalla,lähti kumit vinkuen samalla morjestaen,kun taas meikäläinen harjoitteli lukkojarrutuksen saloja.Kypäräkin oli varmaan punainen kiukusta,mutta hei olin melkein kotona.Viimeiset kurvit Saunalahden suuntaan,eteen tuli hyvän etäisyyden päässä pihalta auto.Ajeltiin siinä rauhallisesti peräkanaa,kunnes tuli se ikioma kodin risteys.Edellä ajava päätti pistää liinat kiinni risteykseen,jotta kaveri pääsisi pois kyydistä.Ja taas jarruteltiin rajusti.Tässä vaiheessa meni kuppi lopullisesti nurin.Kyytiläinen oli juuri nousemassa autosta,kun vedin mopon viereen,ja rupesin huutamaan sydämeni kyllyydestä painokelvotonta tekstiä.Sälli taisi ottaa itseensä,koska painui takaisin autoon,ja auto jatkoi matkaa.Loppu matka n 500metriä sujuikin sitten rauhallisesti ja ennenkaikkea turvallisesti.....
Ja tämä kaikki tapahtui välillä Saunalahti-Soukka-Saunalahti.
Ja tämä kaikki tapahtui välillä Saunalahti-Soukka-Saunalahti.