• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mies 41v , Vantaa

CBR 1100 XX -97

Osakasko 70% 134,88€
liikennevakuutus 30% 354,96€ eli yht 489,84€
Vakuutus ympärivuotinen ja IF:ssä

Tulihan se lehmän vakuutuskin haettua.. ajokausi 4kk (voi joku tykätä joulukuussa ajamisesta suomen olosuhteissa.. minä en.) ja IF edelleen puhtaasti halvin. Pelkkä liikenne 135,-/vuosi boonuksia 50%. Ei oo kallista, ei.. :) Ja juu, pyöränä 1100cc suzuki 98kw ja karmeesti painoa 90-luvun alusta.

hmm.

72kW
-94 1100W
45v vakuutuksenottaja
Perusvuosimaksu 1785 liikennevakuutuksella
Bonusta 35%
Keskittämisalennus 15%
Vuosimaksu yhteensä 986,35

Osakasko
Perusvuosimaksu 99,25
Keskittämisalennus 15%
Vuosimaksu yhteensä 84,36

Maksettavaa 1070 euroa.
Ja jos pidän mopoa 4kk liikenteessä tulee maksettavaksi 356 euroa.

Jumangekka. 3 euroa vuorokausi.

Ei tässä nyt kaikki taida stemmata. No Tapiola oli nopealla vilkaisulla kalliimpi
On se vaan niin väärin että bonuskin kasvaa vain 5% vuodessa. Prkl.

Viimeksi muokattu:
Itsellä Yamaha XJR 1200 -98, papereissa lukee 72kW ja 260kg. Ikää kuskiltä löytyy 24 vuotta ja tällä haavaa bonukset on kaskossa 70% ja liikennevakuutuksen 40%:ssa. Vakuutusyhtiönä on LähiTapiola(ent. Lähivakuutus). Vuosihinta ympärivuotisella vakuutuksella on aikalailla 500€ vuosi, tarkkoja lukuja en ylös ole ottanut, kun lasku tulee neljästi vuodessa. Hintaan vaikuttanee varmasti syrjäinen sijainti - Mouhijärvi. Pidän ihan siedettävänä, jopa persaukisen näkökulmasta.

hmm.

72kW
-94 1100W
45v vakuutuksenottaja
Perusvuosimaksu 1785 liikennevakuutuksella
Bonusta 35%
Keskittämisalennus 15%
Vuosimaksu yhteensä 986,35

Osakasko
Perusvuosimaksu 99,25
Keskittämisalennus 15%
Vuosimaksu yhteensä 84,36

Maksettavaa 1070 euroa.
Ja jos pidän mopoa 4kk liikenteessä tulee maksettavaksi 356 euroa.

Jumangekka. 3 euroa vuorokausi.

Ei tässä nyt kaikki taida stemmata. No Tapiola oli nopealla vilkaisulla kalliimpi
On se vaan niin väärin että bonuskin kasvaa vain 5% vuodessa. Prkl.

Melkoisia eroja lähes samanlaisissa pyörissä.. itsellä ei ole osakaskoa mutta ei ole keskittämisetujakaan kun autojen vakuutukset siirrettiin pop-vakuutukseen. Popin hinta pelkälle liikenteelle (ympärivuotinen) olisi ollut samoilla bonareilla karvan yli 500eur/vuosi.. eli IF:illä ajelen lähes neljä ajokautta samalla hinnalla.. :paikallatuulee:

Pojan 125 Husse tuli laitetuks alkuun IF:lle. Tuli vakuutuskirja tänään, ja hintaa koko komeudelle rapiat 1800€ vuosi. Hetimiten menin kaivaan Pohjolan vakuutustarjousta, ja hinta putos tonnilla, piti ostaa pois. No nyt pitää toiki vaihtaa POP vakuutukseen, kun siellä näytti tarjouslaskuri jotain pikkuse vajaa 600€. On hinnoissa ereoja joo.
Pyörä: Husse 125 11kw
Omistaja: Mies Hesasta 58v.

Toki pitää siirtää kundi haltijaks, heti ku saa harjoitteluluvan.
Sit sekataa vakuutukset taas uusiks.

ot.
tapiolasta soittivat eilen ja ohimennen kysäsin mitä maksais hinuri vakuutus pärrälle,tovin siinä selvitteli asiaa ja selvisi että osakaskoni sisältää sen :)
mites jos joutuu hinuuttamaan niin saako sen lähelle kotia jos äkäslompolassa menee rikki?

Kyselin kans joskus hinauksesta ja tais olla et kuskaavat lähimpään korjaamoon tai paikkaan josta sen voi saada takaisin ajoon. :)

Oma vakuutus: zx10r (2004) Liikennevakuutus 304 euroa vuodessa ja täyskasko 272 euroa vuodessa. Bonukset 70/70 ja LähiTapiolassa vakuutukset. Lisäksi tuohon on vielä keskittäjä ja jotain muita samantyylisiä etuja. Eli vuodessa yhteensä 576 euroa.

Kyselin ennen ajokauden alkua tarjouksia, IF:ltä tarjosivat sopivat 3200 euroa vuodessa :orgmp:

Pojan 125 Husse tuli laitetuks alkuun IF:lle. Tuli vakuutuskirja tänään, ja hintaa koko komeudelle rapiat 1800€ vuosi. Hetimiten menin kaivaan Pohjolan vakuutustarjousta, ja hinta putos tonnilla, piti ostaa pois. No nyt pitää toiki vaihtaa POP vakuutukseen, kun siellä näytti tarjouslaskuri jotain pikkuse vajaa 600€. On hinnoissa ereoja joo.
Pyörä: Husse 125 11kw
Omistaja: Mies Hesasta 58v.

Toki pitää siirtää kundi haltijaks, heti ku saa harjoitteluluvan.
Sit sekataa vakuutukset taas uusiks.

Kiitos tästä vinkistä. Itse myös katselin aamulla vakuutuksia pojan 125 Kotarille, hintahaitari oli tuosta papattimesta ensialkuun 1300-2500€ välillä.
Sitten pisti Sikin viesti silmään, kiitos siitä, ja soitto POP:iin, ja hinnaksi tuli se vajaa 600€ täyskaskolla.
Itselle ei tuo POP olisi tullut varmaankaan missään vaiheessa mieleen.
Vähensi isän v***tusta aika paljon.

Täyskasko tuo tietysti turvaa ja jokaisen oma valinta minne euronsa tunkee, mutta miten olette jäsennelleet päätöstä osakasko vs. täyskasko? Tässäkin ketjussa on immeisiä, jotka pistää 13 vuotta vanhan mopon kaskoon +600€ vuodessa.

Tuossa kun noita olen kilpailuttanut, niin Folksamista tosiaan saisi kaiken sinne keskittämällä täyskaskollisen vakuutuksen 1200€ pintaan. Silti siinä on about 500€ eroa osakaskoon per vuosi. Muissa se ero on luokkaa 700€. Aika hurjalta tuntuu, jos vaikkapa 10% papattimen arvosta pitäisi vuosittain kaskoon laittaa.

Hankalia ja henkilökohtaisia päätöksiä tietysti, mutta olisi mielenkiintoista kuulla hitusen ajatusprosessista sen taustalla? Itse tuota arvoin ja arvoin ja päätin, että 10% on liikaa, joten otin osakaskon. Pyöräkin tosin naku ja ei mitään rahoituksia tms., jotka kaskoa vaatisivat.

...mutta olisi mielenkiintoista kuulla hitusen ajatusprosessista sen taustalla?

Omalla kohdalla taustalla on puhtaasti se että tulee työntekijäalennus ja näinollen maksaa vuodessa täyskaskon kanssa vakuutus 800€. Jos ei tuota alennusta olisi niin mentäisiin osakaskolla.

Pyörä: Kawasaki ZX6R 2008
Sijainti Kokkola
Ikä 24, mies
Bonukset: liikennevakuutuksen 25% + 9,2%, osakaskon 12,5% (keskittäminen, maksutapa ja bonusasiakkaan lisäalennus)

Vakuutuskausi: ympärivuoden
Liikenne 448,74€
Osakasko: 64,14€
Yht. 512,88€ (viimevuonna ~630€???)
Yhtiönä: Pohjola

Kellään kokemusta mitä tädit sanoo jos kyselee täyskaskoa ja siihen hyviä bonuksia heti alkuun?
Ei nimittäin huvittais maksaa sitä ~1200€/vuosi... (tuon tais viimevuonna antaa luvut jos oisin täyskaskon ottanu...)

Mun mielestä toi IF on lähinnä vitsi. Ikää 33, ei mainittavaa vahinkohistoriaa ja raha-asiat OK. Ja laskuri antaa
tällaisen tarjouksen. Pitäkööt tunkkinsa ;)

mopovakuutus.jpg

Mitä tätä ketjua olen lueskellut, niin IF antaa järjellisiä hintoja vain Oulussa asuville :D Mulle tarjosi 3500€ liikenne+osakasko.

Aika hurjalta tuntuu, jos vaikkapa 10% papattimen arvosta pitäisi vuosittain kaskoon laittaa.

Hankalia ja henkilökohtaisia päätöksiä tietysti, mutta olisi mielenkiintoista kuulla hitusen ajatusprosessista sen taustalla? Itse tuota arvoin ja arvoin ja päätin, että 10% on liikaa, joten otin osakaskon. Pyöräkin tosin naku ja ei mitään rahoituksia tms., jotka kaskoa vaatisivat.

Joo, yritti Pohjolan virkailija tarjota mullekki täyskaskoa 20 vuotta vanhaan GS500seen. Sanoin että juu kuule otetaan se liikennevakuutus vaan ku seki jo vuodessa puolet pyörän arvosta :D

muokkaus: Lisäisin tähän vielä sen verran että mikä juttu tää on että Pohjolassa ei oo enää seisontaa pyörille? Maksaa If vakuutus 5 kk ajalta saman verran kuin 12kk jatkuvaa Pohjolasta, niin en valita, mutta ihmettelin vaan.

Mun tietääkseni nimenomaan Pohjolasta ei ole enää vuosikausiin saanut seisonta-ajallista vakuutusta, korjatkaa jos olen väärässä. IF:stä kyllä tosiaan saa tuollaisenkin.
Toisaalta Pohjolan ympärivuotinen ei ollut aikanaan kalliimpi kuin aiempi seisonta-ajallinen, ainakaan jos ajokuukausia oli vähintään kuusi, näin muistelisin.

Viimeksi muokattu:
Mun tietääkseni nimenomaan Pohjolasta ei ole enää vuosikausiin saanut seisonta-ajallista vakuutusta, korjatkaa jos olen väärässä. IF:stä kyllä tosiaan saa tuollaisenkin.
Kyllä, Pohjolasta ei edes saanut seisonta-ajallista vakuutusta, eikä monesta muustakaan. IF tarjosi, ja hyvään hintaan...

Mies 23v.
Vantaa
Kawa Z750 -08'
Pohjola, ympärivuotinen vakuutus. Ilman keskittämisalennuksia.

Liikennevakuutus 667€.
Isokasko 448€, 60% bonus kolariturvasta.
Yht. 1115€ vuodessa.

IF tarjosi 2500€/5kk ja 7kk seisonta. Pitäkööt tunkkinsa.

Minulla taas mikkään muu yhtiö ei tunnu pääsevän edes lähelle if:n hintaa
Olen mies ikää 30 kotipaikka hyvinkää
Pyöränä 1100 suzuki
Tällä hetkellä ympärivuotinen liikenne vakuutus 750 ja osakasko 86

Muiden yhtiöiden paras tarjous tähän mennessä on ollut 1680+kaskot

Mies 42, Raasepori, BMW R1200RT '05, IF

Vuosimaksut;
Liikenne, bonus 60% 225,84€
Täyskasko, bonus 70% 228,98€
Yhteensä 454,82€

tarkistimpas piruuttaan muitakin vakuutusyhtiöitä, heidän laskureden kautta (sama vakuutus);
Turva 840€
Pohjola 736€
POP 993€
Aktia 582€
Lähitapiola 691€

Viime vuonna Pohjola halusi tehdä vakuutustarjouksen, kun muut pankkiasiat siellä hoituu.
Annoin IF:in vakuutuskirjan, jossa hinnat ja kaikki, jonka mukaan teki. Vakuutukseen kuului omakotitalon vakuutukset, henkivakuutuksia, kolme autoa ja tuo mp.
Pohjolan "tarjous" oli 60% nykyistä kalliimpi. En vaihtanut :p

Viimeksi muokattu:
Oletteko muuten tietoisia että parilla yhtiöllä on jo ns. harrasteajoneuvovakuutus olemassa 15 v. vanhoille peleille? Ainakin toisella - 50% lähtöbonus. Oliko LähiTapiola?

Back