• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vakuutustarjous

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kenesis

New member
Vakuutusyhtiö Turvasta soitti heppu, joka kertoi huomanneensa minulla olevan pyörän vakuutukset Ifissä. He kun ovat päättäneet kilpailla Ifin hinnoittelussa pihalle, vakuutusehtoja muuttamatta, niin he tarjoavat nyt tilaisuuden siirtää vakuutukset heille, minulle edullisempaan hintaan. Hänen kaverinsa oli kuulemma säästänyt 300 euroa, kun siirsi vakuutuksensa heille. Minä siitä kyselemään, että kuinka halvalla sen sitten saisi.
No, äijä tarkisti pyörän tiedot rek. numeron perusteella ja meni sitten oudon hiljaiseksi. Sanoi viimein, että ei he kyllä tuohon Ifin hintaan pysty mitään tarjoamaan. Vuosimaksu olisi ollut 700 euroa. (liikenne, osakasko)
Tällä hetkellä maksan 480 euroa. Turvassa ei kuulemma pyörän ikä vaikuta vakuutusmaksuihin, kun taas Ifissä vaikuttaa. Joskus vanhuudesta (vm 89) voi olla iloakin. Arvatkaa, tuliko kaupat?

No mulla IF ja sen takia vaan että selvästi halvin ympärivuoden vakuutus täydel hoidol...

No mulla IF ja sen takia vaan että selvästi halvin ympärivuoden vakuutus täydel hoidol...
Juu, eipä ole kanssa tarvinnut vaihtaa sen takia IFistä pois. Aina vaan halvin ympärivuotinen tuntuu olevan siellä.
En tosin tänä vuonna tehnyt edes kyselykierrosta, tiedä sitten pitäisikö Turvaa kiusata aiheella, jos kerran kilpailla haluavat. Viimeksi vaan kun kilpailutin, Turva antoi jotakuinkin kalleimman tarjouksen mopovakuutuksesta.

Mullakin IF voitti edellisen tarjouskierroksen yli tonnin erolla seuraavaan yhtiöön. Kukaan muu ei kehdannut pyytää edes yli kahta tonnia, saati lähes kolmea
biggrin.gif

Kannattaa myös kysellä aktiasta tarjousta. Ite oon sieltä saanu yli 200€ halvemmalla kuin muilta vakuutusyhtiöiltä. -00bleidi turvassa halvin 670€, aktiassa 420€. Kilpailutin kaikki vakuutusyhtiöt,if,fennia,pohjantähti ja pohjola.

Meikäläiselle soitti IFin myyjä tossa olikohan viime syksynä ja ehdotti että voisi tehdä tarjouksen moottoripyörän vakuutuksista. Totesin siinä sitte yllättyneenä ja ehkä hieman huvittuneena, että ovat ainaki aikasemmin ihan tarkotuksella hinnoitelleet ittensä pihalle. Myyjä kuitenki halus kattoa mitä pystyis tarjoomaan koska olivat kuulema hiljan muuttaneet hinnoitteluaan. No siinä sitte näpytteli pyörän tiedot koneellensa ja hetken kuluttua totes että no joo, tuskin tähän hintaan tätä vakuutusta haluat. Toivotettiin sitte toisillemme hyvää päivänjatkoa.

Pohjantähti voitti tänä vuonna ylivoimaisesti kaikki muut, sinne meni 2-pyöräisten vakuutukset.

IF tarjosi superhinnoiteltua pakettitarjousta auton ja moottoripyörän vakuutuksista. Auto suht. sama kuin nykyinen ja moottoripyörä karvan alle 300€ kalliimpi kuin nykyinen ja nämä hinnat siis pakettina. Erikseen ostettuna hinta nousisi. Arvatkaa vaihdoinko Fenniasta IFiin?

Turva lähetti minullekin liikennevakuutuksesta tarjouksen ja ilmoitti soittavansa viikon päästä, että oliko hinta kohdallaan. Noh.. Hinta oli 2,5 kertainen Ifin vakuutukseen. Jos 60% olisi vielä hinnasta puottanut, niin olisi ollut samalla viivalla
biggrin.gif

If ei kyllä miun 04 bladeen pystynyt tekemään Tapiolan tasoista tarjousta,ympärivuotinen vakuutus olisi ollut 300€ kalliimpi. Ja kai se on niin, että keskittämisellä säästää  
062802jumpie_prv.gif

If ei kyllä miun 04 bladeen pystynyt tekemään Tapiolan tasoista tarjousta,ympärivuotinen vakuutus olisi ollut 300€ kalliimpi. Ja kai se on niin, että keskittämisellä säästää  
062802jumpie_prv.gif
Iffillä tuntuvat rankaisevan pyöriä jotka vähänkään viittaavat ärrään tai ärärrään
smile_org.gif

esim viime vuonna VFR:n liikennevakuutuksen perusvuosimaksu (Espoo) oli tuplasti Tapiolan vakuutukseen (Tapiola n.700€ If n.1500€)

062802jumpie_prv.gif
Iffillä tuntuvat rankaisevan pyöriä jotka vähänkään viittaavat ärrään tai ärärrään
smile_org.gif

esim viime vuonna VFR:n liikennevakuutuksen perusvuosimaksu (Espoo) oli tuplasti Tapiolan vakuutukseen (Tapiola n.700€ If n.1500€)
mutta jos on tarpeeksi vanha ärrä ja vielä alitehoinen
wink.gif

niin IF antaa ehdottomasti halvimman.

330€/vuosi 45% bonareilla
thumbs-up.gif

Ei aina auta keskittäminenkään. Mulla oli tilanne juuri toisinpäin, vaikka kaikki muut vakuutukset onkin Tapiolassa.
Ympärivuotinen iikennevakuutus Tapiolassa: 673,61 € (keskittämisedut mukana)
Ympärivuotinen iikennevakuutus Ifillä: 351 €

Onko nuo vakuutusyhtiöiden nettilaskurit ihan päteviä "kilpailutukseen"?

Ei siinä tapauksessa IFfilläkään ole jakoa OP-Pohjolan keskittämisalennuksia vastaan, lähes puolta kalliimpaa pukkaa...

Eipä tarvinnut vaihtaa, Pohjolasta löytyy halvimmat Espoossa majaileville GSA:lle ja LT:lle.

Iffin laskurissa on muuten ihan kiva bugi: Uuden mallisilla rekkareilla joissa numerot on ennen kirjaimia ei sieltä tarjousta saa... Ainoastaan rekkarilla jossa kirjaimet on ennen numeroita... Joutui oikein asioimaan ihmisen kanssa sieltä tarjouksen saadakseen... muissa toimi ihan ok tuo nettilaskurikin...

Kannattaa myös kysellä aktiasta tarjousta. Ite oon sieltä saanu yli 200€ halvemmalla kuin muilta vakuutusyhtiöiltä. -00bleidi turvassa halvin 670€, aktiassa 420€. Kilpailutin kaikki vakuutusyhtiöt,if,fennia,pohjantähti ja pohjola.
Itsekin otin Aktialta vakuutuksen. Puolet halvempi kuin muut. Kyselin tarjouksia myös Pohjolalta, Lähivakuutukselta ja Tapiolalta. En vielä Ifin tarjousta tiedä, mutta eiköhän se tällä viikolla vielä selviä.

Back