Vakuutusyhtiö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvajussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vahvajussi

Kouluttaja
Moro,

Mitenkäs asiassa pitäis edetä kun pyörä meni lunariin ja vakuutustarkastaja tarjoo ihan naurettavaa summaa? Vetoo syksyyn sun muuhun älyttömään. Arvion moposta oli saanu yhdestä korjaamoliikkeestä jossa "pojat" oli heittänyt, että 3000:n pyörä. Netistä ei löydy myynnissä yhtään saman ikäistä, mutta vanhemmistakin pyydetään 4500-5500.

Mihin voi valittaa jos ei sopua synny?

edit: Ai ni lisätään: "Kai pyysit sen lunastustarkouksen kirjallisena?"
Nyt on vasta keskusteltu puhelimitse. Pitääpi pyytää kirjallisena. Mitäs minä sillä kirjallisella muuten teen?
omg.gif

Mitäs minä sillä kirjallisella muuten teen?  
omg.gif
No sen kanssa on helpompi mennä vaikka kunnallisen kuluttaja-asiamiehen juttusille, ne ei yleensä piittaa huhupuheista mutta mustaa valkoisella on eri juttu...

EDIT: niin ja yleensä tollasissa tapauksissa se kirjallinen tarjous on parempi kuin suullinen, sillä ne kokeilee mikä menis läpi....

eikö vakuutustarkastajilla ole mitään taulukkoa tai vastaavaa, onko todellakin mutu-heittoja ne niitten arviot ??

eikö vakuutustarkastajilla ole mitään taulukkoa tai vastaavaa, onko todellakin mutu-heittoja ne niitten arviot ??
Sitähän minäkin ihmettelen. Tää äijä kuitenki sanoi hinnan perustuvan korjaamon arvioon.
V*tut korjaamoista. Noilla laitteilla on olemassa markkina-arvo, jonka vakuutustarkastaja voisi halutessaan vaikka laskea käytettyjä pyöriä kauppaavista julkaisuista. Kysy sinäkin, mitä mieltä naapurin Reiska on.

edit: Tapauksestasi muistinkin, että täytyy tänään oikaista Turvaa muutamista yksityiskohdista. Toisin sanoen kysyä, missä on 20 bonusta kaskostani? Entä mitä tapahtui sovituille maksuerille ja miksi on niin vaikea ymmärtää, etten edelleenkään halua ajella jouluna, vaan pyörän seisontaan kuun vaihteessa. Lisäksi osoitteeni voisi korjata oikeaksi, nimen sentään muistivat. Sitä vastoin voisivat hyvittää 2 kuukautta kaskosta aikaa, jolloin pyörääni ei ollut vakuutettu heidän yhtiössään.

Huh huh
biggrin.gif

Sitähän minäkin ihmettelen. Tää äijä kuitenki sanoi hinnan perustuvan korjaamon arvioon.
Yleensähän vakuutustarkastajat perustavat hintansa vastaavien mopojen myyntihintoihin, ts. selaavat motopalstaa ja soittelevat myyntiliikkeisiin kysyen hinta-arvioita.. harvemmin korjaamoilla on tietoa myyntihinnoista. Tee itse vastaava galluppi ja esitä perusteltu vastatarjous, tiedä sitten paljonko auttaa..

Prkl, ei sais yleistää mut vakuutusyhtiöiden touhut on ihan syvältä. Mullekin tulee IF:stä laskuja vaikka oon seisonta-ajan selkeesti ilmoittanut. Nyt sitten vielä tämä lunarihomma. Mitä saakelin hyötyä kaskosta on jossei se korvaa kuin murto-osan vahingoista? Kyllä niitä auliisti myydään, mut kun jotain pitäis korvata niin menee ihan mahdottomaksi. Taidan päästellä ens kesän kokanaan ilman vakuutuksia.. sen verran nyt v*tuttaa tämä.
062802moto_prv.gif

Soita tulliin ja kysy minkä hintaiseksi he arvioivat vastaavan pyörän, kun laskevat veroja tuontipyörälle. Voi olla, että poikeaa vakuutusyhtiön näkemyksestä jonkin verran.

Onkos nykyään mahdollista pyytää heitä etsimään vastaava pyörä tilalle? Jos saa paskan tarjouksen niin voi kehottaa heitä itse etsimään sillä rahalla vastaavan pyörän.

Mullekin tulee IF:stä laskuja vaikka oon seisonta-ajan selkeesti ilmoittanut.
No äläs nyt. Mun kohdalla taasen ovat mokanneet jo kolmesti:
1. Autoa kohtasi kaskosta korvattu onnettomuus = bonarit meni => vaihdoi Tappiolasta IF:iin ja kappas ketaletta, olivat palauttaneet kaskoon täydet 70%
thumbs-up.gif

2. Mopovakuutusta ottaessani tiedä sitten hymyilinkö niin nätisti vai mikä, mutta vakuutuskirjaan ilmestyi -10% asiakaskohtaista erikoisalennusta ja on siellä vielä tänäkin päivänä VAT, perhesopimus, järjestö yms. alennusten LISÄKSI
thumbs-up.gif

3. Hankittiin sitten perheeseen 2. autokin ja muijan nimiin. IF anto jo ihan startissa liikenne 50% + kasko 70% (1. autossa on 70/70) vaikka muijallakaan ei ollut iskeä tiskiin bonarin bonaria. Ja kuin kauneuspilkuksi tuo sama -10% asiakaskohtaista erikoisalennusta hällekin
thumbs-up.gif

Onkos nykyään mahdollista pyytää heitä etsimään vastaava pyörä tilalle? Jos saa paskan tarjouksen niin voi kehottaa heitä itse etsimään sillä rahalla vastaavan pyörän.
Näinhän se pitäisi toimia. Minulla on kyllä se käsitys, että hommaavat samanlaisen tilalle, jos lunastushinnasta ei pääse yhteisymmärrykseen.

1. Autoa kohtasi kaskosta korvattu onnettomuus = bonarit meni => vaihdoi Tappiolasta IF:iin ja kappas ketaletta, olivat palauttaneet kaskoon täydet 70%
thumbs-up.gif
Sama juttu kävi mulla kun vaihdoin vakuutusyhtiötä. Eli kaskon vahinkohistoria ei siirry uuteen yhtiöön. Uudessa yhtiössä sain heti täydet boonukset. Vuosimaksu tipahti sen myötä pitkälti yli 100€. Piti oikeen varmistaa asia vielä vakuutusyhtiöltä, ettei tule jälkikäteen ikäviä yllätyksiä. Liikennevakuutuksen vahinkohistoria siirtyy yhtiötä vaihdettaessa.

On ilmeisesti melko yleistäkin että vahinkotarkastaja "ehdottaa" ensin pienempää korvaussummaa ja kokeilee meneekö läpi... kannataa pysyä tiukkana! tätä mieltä oli mm. vakuutusyhtiössäkin kun kerroin ettei summa täysin mielllytä. Tosin en jaksanut riitauttaa asiaa koska kesä oli vasta puolessavälissä, korvausmenettely olisi varmasti viivästyyt ja paljon. Suostuin ehdotukseen ja sain rahat 3 viikossa ja uuden pyörän alle.

Kyllä mullekkin aika naurettavaa summaa tarjottiin varastetusta pyörästä, korjaus summa olis ollut pikkuisen korkeampi kuin pyörän hinta. Tinkasin hinnan mieleisekseni
tounge.gif
lujana joutu olemaan kyllä, ja tuokin mahdollisuus pitäisi olla et korjautat vanhan entiselleen makso mitä makso
thumbs-up.gif

Uuden mopon ollessa kyseessa, ei ongelmaa, itse asiassa sain enemman kuin "olisi pitanyt"...

Uusissa fillareissa tosiaan ainakin tänä kesänä kaikilla kavereilla jotka tötöilleet, on korvaukset olleet yllättävän hyviä. En sitten tiedä noista vanhemmista.

Ihan mielenkiinnosta, mikä fillari sulla oli?

Ja kaikki on hyvä pyytää kirjallisena, voi sitten niistä koota sopivan valituksen, eikä tartte kertoa että "puhelimessa se sano jotain niinku..." Helpompaa kaikille. Kuten joku tuolla ehdottikin, tee vähän galluppia noista hinnoista, kerää sopiva lista ja lähetä tarkastajalle. Nettikauppapaikat ja tullin saitti hyviä varmaan tähän. Tullillahan on sivuillaan taulukot missä näkyy noitten pyörien verotusarvoja maahantuontitapauksissa, sieltä saa varmaan hyvää referenssiä.

Mullekin tulee IF:stä laskuja vaikka oon seisonta-ajan selkeesti ilmoittanut.
thumbs-up.gif

2. Mopovakuutusta ottaessani tiedä sitten hymyilinkö niin nätisti vai mikä, mutta vakuutuskirjaan ilmestyi -10% asiakaskohtaista erikoisalennusta ja on siellä vielä tänäkin päivänä VAT, perhesopimus, järjestö yms. alennusten LISÄKSI
thumbs-up.gif

3. Hankittiin sitten perheeseen 2. autokin ja muijan nimiin. IF anto jo ihan startissa liikenne 50% + kasko 70% (1. autossa on 70/70) vaikka muijallakaan ei ollut iskeä tiskiin bonarin bonaria. Ja kuin kauneuspilkuksi tuo sama -10% asiakaskohtaista erikoisalennusta hällekin
thumbs-up.gif
Onpas erikoista, kun minulle ovat vannottaneet että autoissa lähtee liikennevakuutus 0%:sta AINA. Eli että siihen eivät voi hyvää hyvyyttäänkään antaa bonuksia (kuulema laissa sanottu).

Jos puheesi pitävät paikkaansa pitää tehdä muutama vihainen puhelu.

Back