välitykset gsxr600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuulapää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuulapää

New member
vaikuttaako miten jos vaihan taake isompaa ratasta. tuntuuko missään jos vaikka +2 tai +3 piikkiä isompi? pitäis saada vähän helpommin etu rengas ylös nostettua. Kuka näitä vakiota isompia rattaita myy, jotka sit myös sopii mun pyörään?

vaikuttaako miten jos vaihan taake isompaa ratasta. tuntuuko missään jos vaikka +2 tai +3 piikkiä isompi? pitäis saada vähän helpommin etu rengas ylös nostettua. Kuka näitä vakiota isompia rattaita myy, jotka sit myös sopii mun pyörään?
Vaik allright. ja saahan noita varmaan kaikista huolloistakin.

Itsellä tuo projekti, yllättäen, kesken, piti eteen vaihtaa yks pienempi...

Pääset helpommalla/halvemmalla kun paat eteen -1 piikkiä. Ei tartte hankkia pidempiä ketjuja ja rataskin on halvempi. Kunhan pidät huolen, ettei eturatas mene 15 piikkiä pienemmäks, ketju joutuu muuten tekemään niin jyrkän mutkan että kuluu nopeasti ja joutuu turhan koville..

Vaikuttaa se ihan mukavasti. Sä voit suoraan laskea sen vaikutuksen prosenteissa, eli jos sulla vaikka nyt olis edessä 17 piikkinen ja paat 16 piikkisen, niin 1/17 = n. 6%.. Elikäs jos sulla on ennen ollu 5000rpm isoimmalla vaihteella 100km/n nopeudessa, niin sit se olis n. 5000rpm * 1.06 = 5300rpm.

Takarattaan vaikutus lasketaan ihan samalla tavalla. Elikäs jos sulla on takana 42 ja paat 44, nii vaikutus on 2/42 = 4.8%.

Taka- ja eturattaan suhde lasketaan suoraan jakamalla piikkien määrä, eli jos takana on 42 ja edessä 17, niin 42/17 = n. 2.5 -> 1 piikin muutos edessä vaikuttaa saman verran kuin 2.5 piikin muutos takana.

siitoksia näin nopeista vastauksista.
smile_org.gif
tylyttäjän laskelmat saivat pään aika sekaisin (matikka 5
blush.gif
), joten hankinkin -1 eturattaan kun kuullosti paremmalta. kerron sitten miten kävi..
bowdown.gif

Hehe kyl mä älysin noi laskut vaikka 5 matikka onki tosin toi onki ammattikorkeen vitonen
biggrin.gif
Kuulapää näinkö oikein täs yks päivä et ajoit ilman vasemman puolen sivukatetta
062802moto_prv.gif

([Repe sanoi:
@ Elo. 31 2004,15:04)]Hehe kyl mä älysin noi laskut vaikka 5 matikka onki tosin toi onki ammattikorkeen vitonen
biggrin.gif
Kuulapää näinkö oikein täs yks päivä et ajoit ilman vasemman puolen sivukatetta
062802moto_prv.gif
Aivan oikein näit
biggrin.gif
. Faitteriks menee tämä pyörä nyt, se on 1 asia mikä on varma!
buttrock.gif

No kuis se sillee...kontannu vai muuten vaa tekee mieli repii katteet pois
tounge.gif
Itel on 1 asia mikä on varma et haluun katteet takas tohon mopoon
cool.gif

([Repe sanoi:
@ Elo. 31 2004,15:59)]No kuis se sillee...kontannu vai muuten vaa tekee mieli repii katteet pois
tounge.gif
Itel on 1 asia mikä on varma et haluun katteet takas tohon mopoon
cool.gif
ehei enmä konttaamisesta tykkää.. teen vaan pyörästä pyörän näkösen. 15 piikkisen rattaan eteen ostin, koitan saada alle. Rossi tanko ja maski vielä jostain pitäis tonkia. koko mustaks aattelin laittaa tankin ja taka-katten. Kävin jo repimässä tarrat irti takaata, jo näyttää paremmalta. sit sit sit....
buttrock.gif

t: kuulapää

Unohtiko kuulapää puolessa tunnissa omat salasanat, vai rupesko nickki kyllästyttämää?
omg.gif
omg.gif

Jees, pienempi eturatas vaihtunee itsellekin tulevan talven aikana....

Vai että faitteria se rakentelee...

Jees, pienempi eturatas vaihtunee itsellekin tulevan talven aikana....

Vai että faitteria se rakentelee...
Kyllä kyllä, sainpas vaan päähänpiston että kele, tästähän vois rakentaa vaikka komeen faitterin, siitä se sitten lähti. Kiroilematta ja kiukuttelematta tää projekti ei tietenkään ole sujunut ja se oli odotettavissa, mä kun en kauheen kärsivällistä tyyppiä ole näissä tekniikka hommissa
biggrin.gif

Noniin takaratas on vaihettu "vahingossa" piikkiä isommaks. Kävin vielä ostamassa 15 piikkisen eteen ja malttamattomana asentamaan.. Ja mitä vielä, entinen omistaja oli jo vaihtanu 15 piikkisen rattaan.
lookaround_orig.gif

Katteet nyt on kokonaan pois joten keula hieman keveempi. Ihan hyvin se +1 piikkiä taaksekkin vaikutti. Ykkösellä vääntää tupin nurin niin johan rupeaa etupää vatkaa kuin viimeistä päivää. Kaasu päälle-kaasu auki ja meinas yli mennä samperi. Nyt vain rossi tanko kiinni kunhan löytäis edes jostain raiserit. Allright- ei oo ei tuu, Storm- ei oo tohon sopivaa, Tokimoto- hiljasta o. Mistä sitten?
bawling.gif

heh on kyl ulkonäkö muuttunu sit viime näkemän..hehe niinku mulki sattuneesta syystä
crazy.gif

Back