Anna kun arvaan... Suzuki ja 1000 km ensihuolto?ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Anna kun arvaan... Suzuki ja 1000 km ensihuolto?ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...![]()
Periaatteessa ei muuten vaadi, käytäntö on kuitenkin toinen juttu. Takuun säilymiseksi tulee noudattaa valmistajan/maahantuojan julkaisemia huolto/hoito-ohjeita. Jos ohjeita noudatetaan, on takuu voimassa luvatulla tavalla. Mutta jos tulee näytön paikan tarve, niin milläpä todistat mitä itse tallissa olet puuhastellut...Ja takuu vaatii huollattamista liikkeessä.Helposti; kaikki eivät osaa...En voi tajuta miksi ihmiset ei huolla itse pyöriään.
Jos tuohon nyt on jotain sanomista, niin liikkeen virallinen vastine varmaan olisi paikallaan. Ketaan kiinnosta tuollaiset puolittaiset vihjailut.En yleensä tällaisiin juttuihin kommentoi, mutta eipä tämä kyseinen asia nyt aivan näin ollut.
Hyvää Juhannusta silt
Terv.J-P
Mulla aikoinaa annettiin Yamaha FZ 750 oikein tosi huoltoa. Vein syksyllä pyörän huoltoon talveksi, jotta ehtivät saada sen mulle seuraavaan kauteen kuntoon. Piti katsoa läpikotaisin. Pyörä oli valmis ei seuraavaan kauteen vaan seuraavaan talveen. Mutta piti olla hyvin huollettu. JA![]()
Nokka-akselin ketju oli vaihdettu, ja öljyt, ja männänrenkaat. No siihen toki tarvittiin tuo yli 1 1/2 vuotta aikaa. Mutta mutta...
500 kilometriä huollon jälkeen:
Oikeasta poskesta kiertokanki pihalle...![]()
Ei muuta kuin ammattimiehille tutkittavaksi että mikä mättää, kun rempasta tullut kone noin pian hajoaa.
No mitä löytyi tutkimuksessa:
- Kiertokankien pultit oli samat jotka oli ollut kiinni ennen avaamista -> liikaa venyneet.
- Yhdetkään niistä ei oltu väännetty lähellekään oikeaan momenttiin kiinni
- Lohkot oli tiivistetty taloussilikonilla, jota oli sitten irronnut öljyn sekaan
- Kutosvaihteelle ei ollut riittänyt enää voitelua, koska sille tuovan putken pää oli rikki, kutos vaihde kulunut
Toullaisen työn jälkeen luonnollisesti reklamoin liikeeseen ja vaadin hyvitystä kirjallisesti, tämä kaikki sattui n. 4 vuotta sitten, enkä vieläkään ole saanut vastausta.![]()
No ei viitti liikaa muistella kun taas alkaa![]()
Ei muuta kuin jusseja kaikille![]()
1000km ajettu Yamaha ja pitäisi ensihuollossa säätää jo venttiilit? Miksi?yamaha ja 1000kmAnna kun arvaan... Suzuki ja 1000 km ensihuolto?ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...![]()
Jos itse tekisin 1000km huollon pyörääni ja se ei pitäisi pahaa ääntä niin en tarkastaisi venttiilien välyksiä.1000km ajettu Yamaha ja pitäisi ensihuollossa säätää jo venttiilit? Miksi?yamaha ja 1000kmAnna kun arvaan... Suzuki ja 1000 km ensihuolto?ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...![]()
Tuon liikkeen erittäin hyvän maineen tuntien juttusi haisee tosi pahasti!![]()
Hieno vastine! Tällä tavalla kuuluu ottaa vastuu teoistaan. Kaikille todellakin sattuu virheitä, ja jos ne hoidetaan näin, niin hyvä tulee! Hyvää Jussia!Moi!
Tästä jo aikaa tapahtuneesta virheestä/laiminlyönnistä olen yrittänyt parhaani mukaan kantaa vastuumme, kuultuani virheestä otin heti yhteyttä asiakkaaseen lupasin hyvittää koko huoltohinnan kokonaisuudessaan ja näin myös tein, samoin lupasin tehdä hänelle uuden huollon veloituksetta Hänen valvovan silmän alla.
Uskoisin , että myös tämän keskustelun avannut henkilö saattaa myös tehdä virheitä elämässään,ehkä.
Virheen/laiminlyönnin tehnyt asentaja on kuukauden palkattomalla lomalla joka mielestäni kuvaa vastuun
kantamishaluamme asian suhteen.
Itse sain maahantuojalta henkilökohtaisen varoituksen, jota he syvästi pahoittelivat koska kahtaviikkoa aikaisemmin he palkitsivat minut Suomenparhaana mekaanikkona, tosin minähän tässä sen vastuun kannan ja parhaani mukaan olen asiaa yrittänyt sovitella.
Kun nyt luet nämä vastaantulot meiltä asiakasta kohtaan niin vaikeaa tässä on vielä enenpää keksiä.
Tässähän nyt kumminkin tuntuu olevan takana vaan "mustamaalaus" ja jonkun henkilön oman egon kohottaminen....tavalla tai toisella.
Mutta kyllä tästä Juhannus tulee...:(
Terv.J-P Laine
Huolloissa säästämällä pätäkällähän ostaa parin vuoden päästä uuden moottorinNiin ja jotta takuu säilyisi voimassa koneen kilahtaessa, sun pitää pystyä osoittamaan, että kone on huollettu asianmukaisesti. Mites sen teet, kun itse olet tehnyt kaiken?
no eiköhän oteta kaikki opiksi tästä jotain.....nyt tää aihe loppuun kaluttu.Moi!
Tästä jo aikaa tapahtuneesta virheestä/laiminlyönnistä olen yrittänyt parhaani mukaan kantaa vastuumme, kuultuani virheestä otin heti yhteyttä asiakkaaseen lupasin hyvittää koko huoltohinnan kokonaisuudessaan ja näin myös tein, samoin lupasin tehdä hänelle uuden huollon veloituksetta Hänen valvovan silmän alla.
Uskoisin , että myös tämän keskustelun avannut henkilö saattaa myös tehdä virheitä elämässään,ehkä.
Virheen/laiminlyönnin tehnyt asentaja on kuukauden palkattomalla lomalla joka mielestäni kuvaa vastuun
kantamishaluamme asian suhteen.
Itse sain maahantuojalta henkilökohtaisen varoituksen, jota he syvästi pahoittelivat koska kahtaviikkoa aikaisemmin he palkitsivat minut Suomenparhaana mekaanikkona, tosin minähän tässä sen vastuun kannan ja parhaani mukaan olen asiaa yrittänyt sovitella.
Kun nyt luet nämä vastaantulot meiltä asiakasta kohtaan niin vaikeaa tässä on vielä enenpää keksiä.
Tässähän nyt kumminkin tuntuu olevan takana vaan "mustamaalaus" ja jonkun henkilön oman egon kohottaminen....tavalla tai toisella.
Mutta kyllä tästä Juhannus tulee...:(
Terv.J-P Laine
Kerran on huollossa unohdettu kiristää öljyproppu! Onneks pärrä yöpyy tallissa, lattialla näkyi öljyläikkä. Sitäkin epäilin ensin poikani kevarin tekemäksi, mutta sijainti oli kuitenkin tasan propun kohdalla. Proppua sai sormin pyöritellä tovin, ennenkuin avainta tarvitsi...Nimim. 200km ajettu uusi pyörä ja etu jarrusatulan kiinnityspultit irtosivat kesken matkan![]()