• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Valohoito huollossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiji
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
veryangry.gif
 ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...
Anna kun arvaan... Suzuki ja 1000 km ensihuolto?

En voi tajuta miksi ihmiset ei huolla itse pyöriään.
Helposti; kaikki eivät osaa...
Ja takuu vaatii huollattamista liikkeessä.
Periaatteessa ei muuten vaadi, käytäntö on kuitenkin toinen juttu. Takuun säilymiseksi tulee noudattaa valmistajan/maahantuojan julkaisemia huolto/hoito-ohjeita. Jos ohjeita noudatetaan, on takuu voimassa luvatulla tavalla. Mutta jos tulee näytön paikan tarve, niin milläpä todistat mitä itse tallissa olet puuhastellut...

En yleensä tällaisiin juttuihin kommentoi, mutta eipä tämä kyseinen asia nyt aivan näin ollut.
Hyvää Juhannusta silt
Terv.J-P

Mulla aikoinaa annettiin Yamaha FZ 750 oikein tosi huoltoa. Vein syksyllä pyörän huoltoon talveksi, jotta ehtivät saada sen mulle seuraavaan kauteen kuntoon. Piti katsoa läpikotaisin. Pyörä oli valmis ei seuraavaan kauteen vaan seuraavaan talveen. Mutta piti olla hyvin huollettu. JA
033102ass_1_prv.gif

Nokka-akselin ketju oli vaihdettu, ja öljyt, ja männänrenkaat. No siihen toki tarvittiin tuo yli 1 1/2 vuotta aikaa. Mutta mutta...

500 kilometriä huollon jälkeen:

Oikeasta poskesta kiertokanki pihalle...
ghostface.gif

Ei muuta kuin ammattimiehille tutkittavaksi että mikä mättää, kun rempasta tullut kone noin pian hajoaa.

No mitä löytyi tutkimuksessa:

- Kiertokankien pultit oli samat jotka oli ollut kiinni ennen avaamista -> liikaa venyneet.

- Yhdetkään niistä ei oltu väännetty lähellekään oikeaan momenttiin kiinni

- Lohkot oli tiivistetty taloussilikonilla, jota oli sitten irronnut öljyn sekaan

- Kutosvaihteelle ei ollut riittänyt enää voitelua, koska sille tuovan putken pää oli rikki, kutos vaihde kulunut

Toullaisen työn jälkeen luonnollisesti reklamoin liikeeseen ja vaadin hyvitystä kirjallisesti, tämä kaikki sattui n. 4 vuotta sitten, enkä vieläkään ole saanut vastausta.
nixweiss.gif

No ei viitti liikaa muistella kun taas alkaa
mad.gif

Ei muuta kuin jusseja kaikille
033102beer_1_prv.gif

En yleensä tällaisiin juttuihin kommentoi, mutta eipä tämä kyseinen asia nyt aivan näin ollut.
Hyvää Juhannusta silt
Terv.J-P
Jos tuohon nyt on jotain sanomista, niin liikkeen virallinen vastine varmaan olisi paikallaan. Ketaan kiinnosta tuollaiset puolittaiset vihjailut.

Mulla merkkihuollossa jattivat mahaspoilerin (hehe..varsinainen termi, varmasti vaara) pultit kiristamatta. Tuuria oli etta olivat tupeksineet muutakin niin ajoin suoraan luottomekaanikolle, joka asian huomasi. Sita vailla ettei lahteny koko katepala irti..

Ostin liikkeestä tuontipyörän oli ajettu 5800km tinkasin kaupanpäälle 6000 huollon. Ei ne kyl sitä tehny vaik väittivät.
Myönsivät lopulta. Jälkeenpäin lähettivät edes öljyt ja putsarin.
veryangry.gif

Näemmä yhdellä, jos toisellakin on huolloissa "kusetettu"  
crazy.gif
ja "hyvitykset oleet, mitä olleet
nixweiss.gif
. Eikö todella kannattasi ilmoittaa merkkihuolloista maahantuojalle, jonka pitäisi taata "laadukas?" huolto, valitsimillaan liikkeillä. Tarpeeksi, kun laiminlyöntejä ko. pajalla tulee
veryangry.gif
, saa ruuvata ko. valmistajan kilvet pois.
buttrock.gif
. Sehän palvelee, ei yksistään sinua, vaan muitakin motoristeja
bowdown.gif
.

Merkatkaa suodattimia, todentakaa muutenkin, että huolto ON todella tehty JA ilmoittakaa laiminlyönneistä maahantuojille, johan alkaa laatu paranemaan.
buttrock.gif
buttrock.gif

Mulla on pettämätön lääke tuohon:

a) tuttu kaveri duunissa huollossa

b) luuhaan siellä koko huollon ajan, en jaloissa mutta kuitenkin paikalla

Mulla aikoinaa annettiin Yamaha FZ 750 oikein tosi huoltoa. Vein syksyllä pyörän huoltoon talveksi, jotta ehtivät saada sen mulle seuraavaan kauteen kuntoon. Piti katsoa läpikotaisin. Pyörä oli valmis ei seuraavaan kauteen vaan seuraavaan talveen. Mutta piti olla hyvin huollettu. JA
033102ass_1_prv.gif

Nokka-akselin ketju oli vaihdettu, ja öljyt, ja männänrenkaat. No siihen toki tarvittiin tuo yli 1 1/2 vuotta aikaa. Mutta mutta...

500 kilometriä huollon jälkeen:

Oikeasta poskesta kiertokanki pihalle...  
ghostface.gif

Ei muuta kuin ammattimiehille tutkittavaksi että mikä mättää, kun rempasta tullut kone noin pian hajoaa.

No mitä löytyi tutkimuksessa:

- Kiertokankien pultit oli samat jotka oli ollut kiinni ennen avaamista -> liikaa venyneet.

- Yhdetkään niistä ei oltu väännetty lähellekään oikeaan momenttiin kiinni

- Lohkot oli tiivistetty taloussilikonilla, jota oli sitten irronnut öljyn sekaan

- Kutosvaihteelle ei ollut riittänyt enää voitelua, koska sille tuovan putken pää oli rikki, kutos vaihde kulunut

Toullaisen työn jälkeen luonnollisesti reklamoin liikeeseen ja vaadin hyvitystä kirjallisesti, tämä kaikki sattui n. 4 vuotta sitten, enkä vieläkään ole saanut vastausta.  
nixweiss.gif

No ei viitti liikaa muistella kun taas alkaa  
mad.gif

Ei muuta kuin jusseja kaikille  
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif
parasta mitä olen pitkään aikaan kuullut
biggrin.gif
hienoa viihdettä
033102beer_1_prv.gif
rock! alan korjaamo!

veryangry.gif
ei tehä mitään mutta rahat otetaan.....venttiilivälykset piti tarkistaa mutta mitään ei tehty ja rahat otettiin...
yamaha ja 1000km
1000km ajettu Yamaha ja pitäisi ensihuollossa säätää jo venttiilit? Miksi?
Tuon liikkeen erittäin hyvän maineen tuntien juttusi haisee tosi pahasti!
wink.gif

veryangry.gif
yamaha ja 1000km
1000km ajettu Yamaha ja pitäisi ensihuollossa säätää jo venttiilit? Miksi?
Tuon liikkeen erittäin hyvän maineen tuntien juttusi haisee tosi pahasti!
wink.gif
Jos itse tekisin 1000km huollon pyörääni ja se ei pitäisi pahaa ääntä niin en tarkastaisi venttiilien välyksiä.
nixweiss.gif

Olikohan huoltolaskussa paljonkin työtunteja? meinaan, että oliko tuosta työstä laskutettu vai oliko huolto edullisempi, koska aikaa ei mennyt niin paljon? Jos on laskutettu työstä mitä ei ole tehty niin sitten on toimittu väärin. Jos taas ei ole tehty turhaa työtä eikä siitä ole myöskään laskutettu niin en näkisi suurta ongelmaa.

Moi!

Tästä jo aikaa tapahtuneesta virheestä/laiminlyönnistä olen yrittänyt parhaani mukaan kantaa vastuumme, kuultuani virheestä otin heti yhteyttä asiakkaaseen lupasin hyvittää koko huoltohinnan kokonaisuudessaan ja näin myös tein, samoin lupasin tehdä hänelle uuden huollon veloituksetta Hänen valvovan silmän alla.
Uskoisin , että myös tämän keskustelun avannut henkilö saattaa myös tehdä virheitä elämässään,ehkä.

Virheen/laiminlyönnin tehnyt asentaja on kuukauden palkattomalla lomalla joka mielestäni kuvaa vastuun
kantamishaluamme asian suhteen.

Itse sain maahantuojalta henkilökohtaisen varoituksen, jota he syvästi pahoittelivat koska kahtaviikkoa aikaisemmin he palkitsivat minut Suomenparhaana mekaanikkona, tosin minähän tässä sen vastuun kannan ja parhaani mukaan olen asiaa yrittänyt sovitella.

Kun nyt luet nämä vastaantulot meiltä asiakasta kohtaan niin vaikeaa tässä on vielä enenpää keksiä.

Tässähän nyt kumminkin tuntuu olevan takana vaan "mustamaalaus" ja jonkun henkilön oman egon kohottaminen....tavalla tai toisella.

Mutta kyllä tästä Juhannus tulee...::((
Terv.J-P Laine

Moi!

Tästä jo aikaa tapahtuneesta virheestä/laiminlyönnistä olen yrittänyt parhaani mukaan kantaa vastuumme, kuultuani virheestä otin heti yhteyttä asiakkaaseen lupasin hyvittää koko huoltohinnan kokonaisuudessaan ja näin myös tein, samoin lupasin tehdä hänelle uuden huollon veloituksetta Hänen valvovan silmän alla.
Uskoisin , että myös tämän keskustelun avannut henkilö saattaa myös tehdä virheitä elämässään,ehkä.

Virheen/laiminlyönnin tehnyt asentaja on kuukauden palkattomalla lomalla joka mielestäni kuvaa vastuun

Itse sain maahantuojalta henkilökohtaisen varoituksen, jota he syvästi pahoittelivat koska kahtaviikkoa aikaisemmin he palkitsivat minut Suomenparhaana mekaanikkona, tosin minähän tässä sen vastuun kannan ja parhaani mukaan olen asiaa yrittänyt sovitella.

Kun nyt luet nämä vastaantulot meiltä asiakasta kohtaan niin vaikeaa tässä on vielä enenpää keksiä.

Tässähän nyt kumminkin tuntuu olevan takana vaan "mustamaalaus" ja jonkun henkilön oman egon kohottaminen....tavalla tai toisella.

Terv.J-P Laine
Hieno vastine! Tällä tavalla kuuluu ottaa vastuu teoistaan. Kaikille todellakin sattuu virheitä, ja jos ne hoidetaan näin, niin hyvä tulee! Hyvää Jussia!
033102beer_1_prv.gif

Hyvin on liikkenharjoittaja hoitanut asiansa..

Mielestäni näissä asioissa ainoa oikea valitustie nykyisin on maahantuoja, jos heidän valtuuttama korjaamo on laiminlyönyt asioita.
Koska korjaamoiden ns. esimies on maahantuoja, ja kun valituksia kertyykin muutama, niin sitten maahantuoja harkitseekin heidän merkkihuolto/myynti edustuksen lopetusta tällaisessa paikassa.

Huoltojen yms. hinnat alkaa olla niin hinnakkaita, että ei korjaamoilla pitäisi olla paljoa varaa antaa valohoitoja..

TÖSÖS !
Kyllähän työnantajien /yrittäjien on vaikea valvoa työntekijöittensä työmoraalia .
Autojen korjaamisessa ja määräaikaishuolloissa on yhtä vaikeaa kuluttajan tarkastaa saako rahoilleen vastiketta .
Esim Rellun eka huollosta sanoivat hinnaksi 90 egee .
Kun hain autoo oli lasku pitkästi päälle kakssataa .
Kiinnostaako maksaa neljästä öljylitrasta 65 eur ? Ei todella .
Puhkiruostumattomuustakuun tarkastuksesta ei ollut merkintää huoltokirjassa ja kun sitä tivasin kertoivat ettei ollut tapana merkitäkkään .
Koskaan en saanut vastausta selvityspyyntööni ko tarkastuksesta ja menettelystä kuinka ruostumattomuustakuu autossani säilyisi .
Nuo nykykotilot kun tuppaavat ruostua alta aikayksikön ja mitä ihmeellisemmistä paikoista .
Eli kukaan ei ottanut kantaa varsinkaan alaistensa tekemisistä ei edes maahantuoja . Taitaavat vaan olla töissä siellä .
Uusia kotiloita ja mopoja en enää osta ei tartte tapella voin omat koneet sahata vaikka puolen metrin pätkiksi .
Ainoastaan osakorjauksia teetän virmoilla joita ei ite pysty !

Moi!

Terv.J-P Laine
no eiköhän oteta kaikki opiksi tästä jotain.....nyt tää aihe loppuun kaluttu.

Jotenkin yhteenvetona alkaa tuntua että (merkki)huollot on  
033102ass_1_prv.gif
:stä. Onneksi pystyy tekemään kaikki vastaavat tyrät itsekin...
thumbs-up.gif

Ei muuta kun lamppuöljyä koneeseen!

Nimim. 200km ajettu uusi pyörä ja etu jarrusatulan kiinnityspultit irtosivat kesken matkan  
veryangry.gif
Kerran on huollossa unohdettu kiristää öljyproppu! Onneks pärrä yöpyy tallissa, lattialla näkyi öljyläikkä. Sitäkin epäilin ensin poikani kevarin tekemäksi, mutta sijainti oli kuitenkin tasan propun kohdalla. Proppua sai sormin pyöritellä tovin, ennenkuin avainta tarvitsi...
Käytän muuten edelleen samaa huoltoliikettä, ei sitä nyt pidä pienestä hermostua  
wink.gif
 , sattuuhan noita. Itse kullekin.

tämän tarinan opetus lienee se että huoltoon vievät vähän katsovat ja merkkaavat että huolto tulee tehtyä asianmukaisesti koska jos huoltoa ei tehdä voi vahinko olla pahimmassa tapauksessa kohtalokas...ja kyseisen liikkeen kohdalla asia näköjään hoidettu tosi hienolla tavalla ja toivotaan ettei näin pääse tapahtumaan enään muissakaan huolloissa siitä pitävät huolta toivottavasti me merkkaajat ;)
buttrock.gif

Back