• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vanha viteo?

Nyt kun ollaan luontevasti päästy keskusteluketjussa Vihdissä tapahtuneesta lyhyehköstä takaa-ajo videopätkästä 1930-1940luvun juutalaisvainoihin niin mitäs seuraavaksi?
Vaalit on lähellä, ehdokkaat yrittävät kaikilla mahdollisilla foorumeilla tuoda omia fiksuja näkemyksiään esille ja vastaavasti mustamaalta vihulaisen mielipiteitä. Demari-teema, talvisota ja natsit tulee esiin vain joka toisessa ketjussa. Kyllä tämän kestää siinä missä pappamopotkin.
wink.gif

Mennääpäs videon alkuun:
Poliisi ajaa alle sallitun nopeuden, joka lienee sata km/h, tai sitten molemmat ajoi ylinopeutta. (poliisilla 96 km/h). Ilmeisesti näki motoristin peräpeilissä, kun alkoi pienen kiihdytyksen, 98 km/h. Tässä kohden sattui motoristille, kuten meille kaikille joskus pieni arviointivirhe ja lähti ohittamaan niin, että se kesti keltaiselle (katkoviivalle) saakka ja ehkä joutui kiihdyttämään, ettei menisi vielä pidemmäksi. Motoristi ohitus päättyy kuitenkin vielä keltaisten katkoviivojen kohdalla (ei rangaistava teko.). Moottoripyörän nopeus ei tiedossa, mut ohitus ärsytti poliisia, ei aiheuttanut vaaraa kenellekkään. Ja ehkä se että ohittaja oli nuori motoristi, varmaan joku pomperi, ärsytti erityisesti. Aivan mahdollista, että motoristin nopeus oli +- sallittujen rajoissa ohituksen jälkeen.
Poliisiauto kiihdyttää moottoripyörän perään ja provosoi niin, että nopeus kohoaa ja vasta kun se on reilusti yli sallitun, ottaa lukemaa, 127 km/h. Ei ohituksessa tapahtunut mielestäni mitään niin provoa, et olis tarvinnut perään sännätä. Ja kaikki tämän jälkeen on poliisin aiheuttamaa ja saavat mielestäni ottaa vastuun tapahtumista. Kyllä nuori kuski helposti menee paniikkiin, kun saa poliisin perään sireenit ulvoen ja valot vilkkuen. Minäkin meen aina ihan kipsiin yli 50 v:n poliisin kans keskustelukokemuksilla ja vaikka niitä on perhetuttuinakin, minä vaan jähmetyn, mut joku toinen saa pakorefleksin. Jos kaveri olisi saanut jatkaa matkaansa, tuskin mitään olisi tapahtunut, lievää ylinopeutta lukuunottamatta, mut se ei tapa, äkkipysäys tappaa, johon poliisit kaverin painostivat.
Ei yhtää käytännön sykolokiaa, vaan seriffien ratkaisumalli kaikkeen: Kiinni ja rautoihin, tai jos kuolee, kiinni ja lautoihin.
Poliisin toiminta
033102ass_1_prv.gif

JK. Rekisterinumero merkattiin kyllä jo heti ylös, mutta ei ollut näyttöä mistää rikoksesta ennenkuin sellainen hankittiin painostamalla kaveri ajamaan ties miten. (Tutka ei ollut päällä, eikä ohittajan nopeutta saatu mitatuksi) Elikkäs alkutilanteessa näyttöä mistään rikoksesta ei ollut, mutta sitähän tuli kun vähän autettiin..... Ja tosi tarpeeton ja surullinen näyttö saatiinkin.
Ei vissiinkään olla kateltu samaa videota ensinkään. Toi sun alustukses on muuten ansiokasta, mutta ekat 10 riviä on täynnä asiavirheitä, jotkut voisivat luonnehtia sitä paskanjauhamiseksi, totuuden vääristelyksi jopa valehteluksi.

Sen ekan noin 500 metriä gyy ajelee aivan tasaista vauhtia + - 1 -toleranssilla 97 km/h vauhdissa eli en kyllä näe sitä kiihdytystä missään. Gyy kiihdyttää vasta hetken päästä mp:n ohitettua auton ja mp:n vauhdin ollessa jo mitattu. En edelleenkään katso, että vauhdin nosto 98 -> 103 olisi hirmu kiihdytystä, eikä sillä voinut olla mitään vaikutusta mp:n kuljettajan vauhdinjakoon tai mitattuun nopeuteen ennen pakoonlähtöä, koska vauhdin nosto 103 tapahtui vasta mp:n ohitettua poliisiauton.

Eli tahtoo sanoa, että vauhti oli jo mitattu ennenkuin poliisi nosti oman nopeutensa. Eli ei tapahtunut provokaatiota.

AI NIIN. Jos ei katso yltiöpositiivisilla bomberilaseilla, niin menihän toi ohituskin keltaisella viivalle (sille kiinteälle) arviolta 50 metriä. Onko se vakavaa vai ei en ota siihen kantaa.

Psykologiasta tai muusta sellaisesta en tiedä juuri mitään, mutta kyllä mä oon aina pysähtynyt, kun poliisi on sellaista vaatinut. On sitten ollut aihetta tai ei. Joskus on, joskus ei. Ei kait täällä vielä poliisit oo ketään raiskannut, ryöstänyt tai pahoinpidellyt tällaisen toiminnan yhteydessä, että sen takia tarttis henkensä eestä pakoon lähteä.

Oon kyllä sitä mieltä, että jos hermot noin tiukassa tien päällä on, että menee tollaseen karkuunlähtökokovartalokipsiin, jotta istuu pyörän päällä kuin rautakanki, niin ei olis koko kortttia saanu ikinä antaa, pyörästä puhumattakaan.

Tässä meille kaikille hyvä huono esimerkki miten ei tulisi toimia. Vaikka kuinka varma itsestään olisi. Maailma on täynnä odottamattomia ja itsestä riippumattomia asioita.

Ps. En mä sano, että mun versio tosta alusta olis totta, mutta helevetin paljon lähempänä totuutta joka kohdin. Niin ja jokainen ottaa vastuun omasta tekemisestään ja siitä mihin se johtaa. On se kumma asia, kun nykypäivänä kaikki on aina jonkun toisen syytä.

Tää nyt oli tätä

baaa.gif
bawling.gif
withstupid.gif

Kylläpä saatiin taas vanhasta videosta kova väittely pystyyn, ja mikä kaikkein hauskinta niin tämä väittely ei lopu koskaan, on sitä niin monesti väännetty.

Kaikkein omituisinta minusta on kuitenkin tämä eri osapuolien kusipääksi nimittely, ja jopa kuoleman toivominen jollekulle. Olisikohan jokaisen fiksuinta miettiä ainakin kolme sekunttia ennen vastaa-napin painamista, mitä on kirjoittanut. Ottakaa nyt oikeasti järki käteen aikuiset ihmiset...Ei se maailma yhteen kaahariin kaadu, eikä edes sitä kaaharia jahdanneeseen poliisiin.

Ps. Joku tuolla toivoi, että se moottoripyöräilijä olisi loukkaantunut pahemmin. Ota hetki aikaa itsesi kanssa ja mieti pystyisitkö sanomaan tuon päin naamaa ko. henkilölle tai jollekin hänen läheisellleen. Äläkä lähde ainakaan liikenteeseen tuolla asenteella.

Ottakaa nyt oikeasti järki käteen aikuiset ihmiset...Ei se maailma yhteen kaahariin kaadu, eikä edes sitä kaaharia jahdanneeseen poliisiin.
Tällä logiikalla voisi jättää suurimman osan kaikista viesteistä lähettämättä. Maailma ei kaadu siihen jos pyörä ei käynnisty. Karkeana esimerkkinä, maailma ei kaadu siihenkään, jos mp-onnettomuudet kymmenkertaistuvat. Miksi siitäkään pitäisi siis keskustella?
nixweiss.gif

Ottakaa nyt oikeasti järki käteen aikuiset ihmiset...Ei se maailma yhteen kaahariin kaadu, eikä edes sitä kaaharia jahdanneeseen poliisiin.
Tällä logiikalla voisi jättää suurimman osan kaikista viesteistä lähettämättä. Maailma ei kaadu siihen jos pyörä ei käynnisty. Karkeana esimerkkinä, maailma ei kaadu siihenkään, jos mp-onnettomuudet kymmenkertaistuvat. Miksi siitäkään pitäisi siis keskustella?
nixweiss.gif
Eikä se maailma siihen kaadu, vaikka autoilija ajaa moottoripyöräilijän päälle. Silti niitä autoilijoita jaksetaan lynkata tällä palstalla.

Mennääpäs videon alkuun:
Poliisi ajaa alle sallitun nopeuden, joka lienee sata km/h, tai sitten molemmat ajoi ylinopeutta. (poliisilla 96 km/h). Ilmeisesti näki motoristin peräpeilissä, kun alkoi pienen kiihdytyksen, 98 km/h. Tässä kohden sattui motoristille, kuten meille kaikille joskus pieni arviointivirhe ja lähti ohittamaan niin, että se kesti keltaiselle (katkoviivalle) saakka ja ehkä joutui kiihdyttämään, ettei menisi vielä pidemmäksi. Motoristi ohitus päättyy kuitenkin vielä keltaisten katkoviivojen kohdalla (ei rangaistava teko.). --
Moottoripyörän nopeus ei tiedossa, mut ohitus ärsytti poliisia, ei
aiheuttanut vaaraa kenellekkään. Ja ehkä se että ohittaja oli nuori motoristi, varmaan joku pomperi, ärsytti erityisesti. Aivan mahdollista, että motoristin nopeus oli +- sallittujen rajoissa ohituksen jälkeen.
Poliisiauto kiihdyttää moottoripyörän perään ja provosoi niin, että nopeus kohoaa ja vasta kun se on reilusti yli sallitun, ottaa lukemaa, 127 km/h. Ei ohituksessa tapahtunut mielestäni mitään niin provoa, et olis tarvinnut perään sännätä. Ja kaikki tämän jälkeen on poliisin aiheuttamaa ja saavat mielestäni ottaa vastuun tapahtumista. Kyllä nuori kuski helposti menee paniikkiin, kun saa poliisin perään sireenit ulvoen ja valot vilkkuen. Minäkin meen aina ihan kipsiin yli 50 v:n poliisin kans keskustelukokemuksilla ja vaikka niitä on perhetuttuinakin, minä vaan jähmetyn, mut joku toinen saa pakorefleksin. Jos kaveri olisi saanut jatkaa matkaansa, tuskin mitään olisi tapahtunut, lievää ylinopeutta lukuunottamatta, mut se ei tapa, äkkipysäys tappaa, johon poliisit kaverin painostivat.
Ei yhtää käytännön sykolokiaa, vaan seriffien ratkaisumalli kaikkeen: Kiinni ja rautoihin, tai jos kuolee, kiinni ja lautoihin.
Poliisin toiminta
033102ass_1_prv.gif

JK. Rekisterinumero merkattiin kyllä jo heti ylös, mutta ei ollut näyttöä mistää rikoksesta ennenkuin sellainen hankittiin painostamalla kaveri ajamaan ties miten. (Tutka ei ollut päällä, eikä ohittajan nopeutta saatu mitatuksi) Elikkäs alkutilanteessa näyttöä mistään rikoksesta ei ollut, mutta sitähän tuli kun vähän autettiin..... Ja tosi tarpeeton ja surullinen näyttö saatiinkin.
Ei vissiinkään olla kateltu samaa videota ensinkään. Toi sun alustukses on muuten ansiokasta, mutta ekat 10 riviä on täynnä asiavirheitä, jotkut voisivat luonnehtia sitä paskanjauhamiseksi, totuuden vääristelyksi jopa valehteluksi.

Sen ekan noin 500 metriä gyy ajelee aivan tasaista vauhtia + - 1 -toleranssilla 97 km/h vauhdissa eli en kyllä näe sitä kiihdytystä missään.
--
Mulla on poliisin alkunopeus 96 ja ohitustilanteessa n. 99.
--
Gyy kiihdyttää vasta hetken päästä mp:n ohitettua auton ja mp:n vauhdin ollessa jo mitattu.
---
Tuo mittaus ei näy mun viteolla, sorry!
----
En edelleenkään katso, että vauhdin nosto 98 -> 103 olisi hirmu kiihdytystä, eikä sillä voinut olla mitään vaikutusta mp:n kuljettajan vauhdinjakoon tai mitattuun nopeuteen ennen pakoonlähtöä, koska vauhdin nosto 103 tapahtui vasta mp:n ohitettua poliisiauton.
---
Sulla lienee lukihäiriö, kirjoitin pikkukiihdytyksestä, en hirmu...
---
Eli tahtoo sanoa, että vauhti oli jo mitattu ennenkuin poliisi nosti oman nopeutensa. Eli ei tapahtunut provokaatiota.
----
Mistä se näkyy videolla, eikä sitä kuulu pollisen puheestakaan, väsyttävää vain oli (viteolla josta minä tein arvioni)???
---

AI NIIN. Jos ei katso yltiöpositiivisilla bomberilaseilla, niin menihän toi ohituskin keltaisella viivalle (sille kiinteälle) arviolta 50 metriä. Onko se vakavaa vai ei en ota siihen kantaa.

Psykologiasta tai muusta sellaisesta en tiedä juuri mitään, mutta kyllä mä oon aina pysähtynyt, kun poliisi on sellaista vaatinut. On sitten ollut aihetta tai ei. Joskus on, joskus ei. Ei kait täällä vielä poliisit oo ketään raiskannut, ryöstänyt tai pahoinpidellyt tällaisen toiminnan yhteydessä, että sen takia tarttis henkensä eestä pakoon lähteä.

Oon kyllä sitä mieltä, että jos hermot noin tiukassa tien päällä on, että menee tollaseen karkuunlähtökokovartalokipsiin, jotta istuu pyörän päällä kuin rautakanki, niin ei olis koko kortttia saanu ikinä antaa, pyörästä puhumattakaan.
-----
Samaa vois sanoo polliiseista....
-----

Tässä meille kaikille hyvä huono esimerkki miten ei tulisi toimia. Vaikka kuinka varma itsestään olisi. Maailma on täynnä odottamattomia ja itsestä riippumattomia asioita.
----
Tuosta olen harvinaisen samaa mieltä, paitsi että minusta se oli hyvä esimerkki, miten ei pitäisi toimia. oppia MOLEMMILLE osapuolille...
----
Ps. En mä sano, että mun versio tosta alusta olis totta, mutta helevetin paljon lähempänä totuutta joka kohdin. Niin ja jokainen ottaa vastuun omasta tekemisestään ja siitä mihin se johtaa. On se kumma asia, kun nykypäivänä kaikki on aina jonkun toisen syytä.
---
Varmaan meillä on eri viteo :-)
----
Tää nyt oli tätä
---
Ja tätä...
---

baaa.gif
bawling.gif
withstupid.gif
Ei meillä vissiin ole sama viteo, mulla kyllä vilimi alkaa sillä, kun polliisit ajaa jonkin matkaa 96 km/h (Jos nopeuslukema kuvan oik.alalaidassa on poliisin lukema. Siitä se pikkuhiljaa kohoaa niin, että mopon ohittaessa nopeus oli n. 99 km/h. Ja ensimmäisen kerran mopon nopeus mitataan jonkin matkaa perässä ajon jälkeen, kun polliisinkin nopeus on noussut 106 km/h:n. Ja ehkäpä se, että polliiseilla oli väsyttävää puuhaa (kuten puheesta sai kuulla) laukaisi takaa-ajovietin, et sai pikkuisen vaihteluu väsyttävään päivään.
Enkä minä kyllä puhunut hirmukiihdytyksestä, puhuin pikkukiihdytyksestä.
Eikä mun videolla näkynyt todellakaan nopeuden mittausta ennenkuin jonkin matkaa perässäajon jälkeen.
Ja missä kohden viteoo sun mielestäsi mopo lähti pakoon?
Mulle ei se kohta viteosta valjennut. Ei se ainakaan mun mielestä ohittaessa pakoon lähteny, aika ovela pako, jos niin teki :-) Alkutilanne oli, mulla näkyvässä viteossa, et motoristi ohitti polliisit ja siitä ne kirmasi perään. Mulla ei usean kelaamisen jälkeenkään näkyny mitään todistetta rikoksesta, ennen poliisin jonkin matkaa suorittamaa takaa ajoa/nopeuden mittausta. Ja tämä nopeuden mittaus tapahtui aika kaukana ohitustilanteesta.
Mulla on kyllä Mozilla Firefox, et voi näkyä väärin, mut mun mielestä enemmän mun kertoma pitää paikkansa mulla näkyvästä viteosta, kun sun kertoma.
Spekulaatiot meillä molemmilla saattaa olla yhtä mehtässä.
Pyrkisit sinä edes totuuteen, kun olet kivittämässä muiden sanomia noin kärkkäästi...
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Kylläpä saatiin taas vanhasta videosta kova väittely pystyyn, ja mikä kaikkein hauskinta niin tämä väittely ei lopu koskaan, on sitä niin monesti väännetty.

Kaikkein omituisinta minusta on kuitenkin tämä eri osapuolien kusipääksi nimittely, ja jopa kuoleman toivominen jollekulle. Olisikohan jokaisen fiksuinta miettiä ainakin kolme sekunttia ennen vastaa-napin painamista, mitä on kirjoittanut. Ottakaa nyt oikeasti järki käteen aikuiset ihmiset...Ei se maailma yhteen kaahariin kaadu, eikä edes sitä kaaharia jahdanneeseen poliisiin.

Ps. Joku tuolla toivoi, että se moottoripyöräilijä olisi loukkaantunut pahemmin. Ota hetki aikaa itsesi kanssa ja mieti pystyisitkö sanomaan tuon päin naamaa ko. henkilölle tai jollekin hänen läheisellleen. Äläkä lähde ainakaan liikenteeseen tuolla asenteella.
Tuossa on harvinaisen paljon asiaa...
Miettikää oikeesti, ennenkun alatte nimitellä toisia.
Pastaa saa- ja pitää jauhaa ja mielipiteitä vaihtaa, mut ei mennä nimittelylinjalle, eikä toivota kanssaihmisille pahaa, vaikka ne onkin eri mieltä. Jotenkinhan meidän on tästäkin kaamoksesta/talvesta selvittävä ja mikäs sen rattoisampaa puuhaa kuin haukkua polliisia, se kun ei oo kanssaihminen.
tounge.gif
tounge.gif

vitis vitsi.. Ihan vaan selvennöksenä, etten nimitellyt polliisia, totesin vaan mitä ne ei oo..
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei meillä vissiin ole sama viteo, mulla kyllä vilimi alkaa sillä, kun polliisit ajaa jonkin matkaa 96 km/h (Jos nopeuslukema kuvan oik.alalaidassa on poliisin lukema. Siitä se pikkuhiljaa kohoaa niin, että mopon ohittaessa nopeus oli n. 99 km/h. Ja ensimmäisen kerran mopon nopeus mitataan jonkin matkaa perässä ajon jälkeen, kun polliisinkin nopeus on noussut 106 km/h:n. Ja ehkäpä se, että polliiseilla oli väsyttävää puuhaa (kuten puheesta sai kuulla) laukaisi takaa-ajovietin, et sai pikkuisen vaihteluu väsyttävään päivään.
Eikä mun videolla näkynyt todellakaan nopeuden mittausta ennenkuin jonkin matkaa perässäajon jälkeen.
Mulle ei se kohta viteosta valjennut. Ei se ainakaan mun mielestä ohittaessa pakoon lähteny, aika ovela pako, jos niin teki :-) Alkutilanne oli, mulla näkyvässä viteossa, et motoristi ohitti polliisit ja siitä ne kirmasi perään. Mulla ei usean kelaamisen jälkeenkään näkyny mitään todistetta rikoksesta, ennen poliisin jonkin matkaa suorittamaa takaa ajoa/nopeuden mittausta. Ja tämä nopeuden mittaus tapahtui aika kaukana ohitustilanteesta.
Mulla on kyllä Mozilla Firefox, et voi näkyä väärin, mut mun mielestä enemmän mun kertoma pitää paikkansa mulla näkyvästä viteosta, kun sun kertoma.
Pyrkisit sinä edes totuuteen, kun olet kivittämässä muiden sanomia noin kärkkäästi...
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Niin mittaushan lähti siitä ohitustilanteesta, kun mp oli vierellä ja ajoi ohituksensa aikana keltaisen sulkuviivan väärällä puolella, eikä vasta mp:n ohitettua poliisit ja hetken matkaa sen jälkeen nopeuden noustua. Tää keltaisen sulkuviivan väärälä puolella ajamisnen oli poliisille uskoakseni jo se ensimmäinen rike, jonka perusteella he olivat valmiita lähtemään perään. Nopeus oli jutussa ekstraa ja eihän sitä 99 ajavasta autosta pääse järkevästi käytännössä ohi 100 rajoituksella muuten kuin ajamalla selkeää ylinopeutta. Ainakaan kyseisen oloisessa paikassa.

Mp:n nopeushan oli jo mitattu, kuten varmaan huomasit omasta videostasikin,, ennenkuin poliisin nopeus nousi niinkin korkealle kuin 106 km/h.

Pakoon motoristi lähti kääntyessään valtatieltä sivuun tai viimeistäänkin seuraavassa käännöksessä, nää oli arvioita ja mielipide on se, että katsoessaan taakse ennen kääntymista valtatieltä, huomasi poliisit ja päätti koittaa...

Taustaa tai kyseisen mp-kuskin selityksiä lukemattomana sanon näin omana kommenttina, että varsin typerää touhua.

Muutaman kirjoituksen luin ja niissä sattu monessa olemaan mielipide, jonka mukaan takaa-ajo olis pitäny lopettaa kun rekisteritunnus on nähty. Itsellänikin tuli sama ajatus ensin. Sitten tuli mieleen josko on pyörä varastettu kun noin vähäpätöisen ylinopeuden takia lähtee päättömästi ajamaan karkuun. Voipi olla myös muuta taustalla moiseen käytökseen syynä.

Myös poliisit ottivat melkoisia riskejä joko tietoisesti tai sitten ei.

Onneksi ei kukaan kuollut !!!

tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Niin mittaushan lähti siitä ohitustilanteesta, kun mp oli vierellä ja ajoi ohituksensa aikana keltaisen sulkuviivan väärällä puolella, eikä vasta mp:n ohitettua poliisit ja hetken matkaa sen jälkeen nopeuden noustua. Tää keltaisen sulkuviivan väärälä puolella ajamisnen oli poliisille uskoakseni jo se ensimmäinen rike, jonka perusteella he olivat valmiita lähtemään perään. Nopeus oli jutussa ekstraa ja eihän sitä 99 ajavasta autosta pääse järkevästi käytännössä ohi 100 rajoituksella muuten kuin ajamalla selkeää ylinopeutta. Ainakaan kyseisen oloisessa paikassa.

Mp:n nopeushan oli jo mitattu, kuten varmaan huomasit omasta videostasikin,, ennenkuin poliisin nopeus nousi niinkin korkealle kuin 106 km/h.

Pakoon motoristi lähti kääntyessään valtatieltä sivuun tai viimeistäänkin seuraavassa käännöksessä, nää oli arvioita ja mielipide on se, että katsoessaan taakse ennen kääntymista valtatieltä, huomasi poliisit ja päätti koittaa...
withstupid.gif
mut minä en huomaa mittausta ennen kuin poliisin nopeus on se 106. Minä luulin, et se vasemman alareunan lukema, joka muutaman kerran lukitaan, on se mittaustulos, ja jonka poliisikin mainitsee kun se lukkiutuu. Muuta järkevää lukemaa minä en löydä videosta. Kerro, mikä se oikeesti on!!
(Se vasemman yläkulman lukema se ei voi olla mun mielestä, kun se vilkuu koko ajan samaa suuruusluokkaa, vaikka kaveri edessä lähes pysähtyykin.)
Eikä poliisien puheetkaan mitenkään vaikuta et ne olis jotain havainnoin takanaan, väsyttää vaan :-)

033102beer_1_prv.gif
Peace, brothers! Lopettakaa jo, pyydän.
smile_org.gif
Ei tässä mitään vihamielisiä fiiliksiä ole, ainakaan mulla, mut ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin selvittää, et miten se oikein se mittaus menee, kun minä näin sen tilanteen kuvaamallani tavalla.
Näinkö mä ihan höpöjä, niin kun mun väitettiin nähneen.
Oon meinaan muutaman kerran kelannu viteon, eikä vaan aukee....
nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Mun ihan totta, jänkkäämiseksi meni ja minä lopetan...

Nää on toisaalta ihan piristäviä väittelyitä syksyn harmauden keskellä, kunhan pidättäydytään nimittelystä ja pyritään omin argumentoinnein "laulamaan kaveri suohon".

Mut nyt on kirkas taivas Tahkolla ja pääsee vähän mönkkärillä tylsyyttä poistamaan.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Back