• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vappu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen piti käydä vähän ajelemassa ennen
033102beer_1_prv.gif
Nyt sataa räntää ja olo on semmonen että taitaa jäädä mopoilut..

Meillä on kotona semmoinen juhlantynkä, että esikoinen täyttää tänään 18 vuotta. Tuon merkkipaalun kunniaksi tuli tuhottua ajokunto jo aamiaisella, joka koostui mansikoista, kermavaahdosta ja shampanjasta (aidosta
smile_org.gif
)

Vaasassa oli mitä ihanin vappuajelu sää. Lunta satoi ja oli tautisen kylmä. Mutta vaasan ajeluihin osallistu ihan kiitettävästi porukkaa, noin 300 pyörää.

Tänään ajelemassa,250km. miittariin,sai rauhassa ajella,ei ollu paljoo kotiloita tien tukkona,mut ei näkynyt paljoo motoristejakaan,mitä ihmettä kaikki on oikein eilen tehnyt
tounge.gif
(itse kuumeessa pedin pohjalla,ei paljoo viina maistunu)
ghostface.gif

Kaivarissa ajelin. 12-13 välillä. Siellä oli jotkut fixut ihmiset latailemassa bemarin akkua keskellä tietä. Ei tainnut pojat ymmärtää että riittää kun kytkee akut toisiinsa ja vääntää startista... Siinä vaan jutskailivat, akut kii toisissaan.

Siinä joutui sitten koukkasta jalkakäytävän kautta. Jänskätti etten vedä päin jalankulkijaa (~10cm kynnys) ja onnistuin tietenkin sammuttamaan oman moottorin siihen niitten vierelle, aiheuttaen entistä isomman tukoksen. Kysyivät hymy naamalla että tarvinko minäkin virtaa kun ei meinannut käynnistyä jostakin syystä. 0wned
lookaround_orig.gif

Aika hapokas olo kyl, ei olis ajeluista tullu tänään mitään. Fiiliksistä kertoo varmaan holtsun tänä aamuna ikuistettu olo : - klik -

No myönnettäköön et oon ollu joskus pirteämpikin. mut salmon oli aamusta kans aikas kovasssa kondiksessa  
tounge.gif
kaveri nukahti kesken tekstarin lähettämisen, puhelin ja buranat kourassa  
tounge.gif
KLIK

Onneks se vappu alkaa olemaan ohi
thumbs-up.gif

Ei tarttenu ajella - vaikka ilmat olis ollu ihan mukavat....
Kiitos vaan kaikille mukavasta vapusta... kai?
lookaround_orig.gif

Tänään aamulla stadis pyörähtämässä,Kaivarissa turistibussit tukki liikenteen ja kotilot peruutteli alta pois,ei mitään järkee,puolen päivän jälkeen oli semmoset autojonot,et en päässy lähellekkään Kaivaria,joten jätin sen teekkareiden haltuun.
Joo tulipa pyörittyä skumppapäissään kaivarissa ja pakko todeta, että taidan pysyä jatkossakin niillä linjoilla. Kadulla kaikki vapputunnelmissa ja ajotyyli sen mukainen. Yhtäkin autoa katsoin, kun ajoi mopon (sellainen 50 kuutioinen siis) perässä kirjaimellisesti takanakissa kiinni. Seuraavissa valoissa kuuluikin TUMPS ja sitten selviteltiin. Ei onneksi sen kummempaa ja suurimmat vahingot taisi tulla auton puskuriin ja kuskikin näytti vähän järkyttyneeltä. Toivottavasti otti opikseen.
Mutta jos ajan joskus vappuna, niin en aja ainakaan kaivarissa.

Kaivarissa piti käydä pyörimässä tänään. Lähdettiin kolmen kieppeillä pois ja näköjään muutama muukin oli lähdössä samaan aikaan. Kolme varttia meni että päästiin Kaivopuistosta Nosturin kohdalle, josta tie vähän paremmin aukeni ja päästiin kiihdyttelemään kotia.
Ruuhkarynnäily meni oikein kivasti; ajeltiin muun jonon mukana emännän kans ja naureskeltiin edessä tuskailevalle lapsiperheelle.
Kyllä se vaan on niin että pyörän selässä edes ruuhkajonottaminen ei ahdista, ainakaan tämänpäiväisellä säällä.
smile_org.gif

Nostetaas komiasti 5 vuotta vanha triidi :)

Vieläkös näitä vappuajeluita järjestetään? Vaikka lähinnä kiinnostaakin paikalliset letkat (Vaasa), niin mainostakaa ihmeessä omia jonojannekin. Jos ei sitten tämäkin hupi ole jo näinä mökämittaus aikoina kiellettyä.

Jos vaan antavat huomenna kortin niin mopoillen menee minun vappuni :D

Tosin, itse en ole tähän päivään asti alkoholia juonut paitsi rippiviiniä lähemmäs vuosikymmen sitten, joten mulle toi alkomahooli nyt ei olis ees vaihtoehto :D

Vieläkös näitä vappuajeluita järjestetään? Vaikka lähinnä kiinnostaakin paikalliset letkat (Vaasa), niin mainostakaa ihmeessä omia jonojannekin. Jos ei sitten tämäkin hupi ole jo näinä mökämittaus aikoina kiellettyä.

Vaasassa on ainakin letka-ajoa tarjolla satamasta kaupungin läpi -> jonnekin (itse jättäytynyt pois ABC:n kohdilla)

Hieman huonosti infoa saatavilla, mutta mainittu ainakin tuolla ja tuolla.

Ja lähtö siis tapahtuu tuolta : http://g.co/maps/rh624

Vaasassa on ainakin letka-ajoa tarjolla satamasta kaupungin läpi -> jonnekin (itse jättäytynyt pois ABC:n kohdilla)

Hieman huonosti infoa saatavilla, mutta mainittu ainakin tuolla ja tuolla.

Ja lähtö siis tapahtuu tuolta : http://g.co/maps/rh624

Pitääpä tulla vähintäänkin väijymään. Mitä noita aikaisempia letkoja youtubesta katsonut, niin hyvät jonot ainakin edellisvuosina saatu aikaseksi.

Kappas, on löytynyt vähän vanhempikin ketju.
Vappuna muodostan, mikäli sää edes jotenkin sallii, ainakin yhden miehen jonon.

Back