Varadero XL 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok, thx V-Strom.
Taidan viikonlopun aikana vaihtaa sen eturattaan ny sitten piikkiä pienempään, ja puran siinä sitten mopoa senverta samalla että tuloo se perhanan kadonnu liitin vastaan jostakin.

Tämä on simppeli asia noin galaktisessa mittakaavassa. Mutta meinasin vaan jos joku on aiemmin näpränny samat setit niin olisi helpottunut entisestään...
All in all, taidan tehdä sillai että otan kameran viereen ja napsin muutaman kuvan samalla kun laitan tuon speedohealerin kiinni. Tuo kuva on nimittäin Healtechin saitilta ainua kuva Varaderoon liittyen, sanoisinko aika kuppainen suoritus vaikka yritystä ehkä on ollutkin.

-k-
 
Joo, eturattaan vaihdossa ei mitään ihmeellistä ole, ei sieltä mitään lentele. Koppa irti vaan, sulla tuskin on vielä ehtinyt kertyä mitään putsattavaakaan sinne kopan alle. Malta katsoa ne kiinnityspisteet huolella, parissa on sellainen holkki joita ei ole kiva haeskella tallin lattialta...

Nopeusanturi löytyy moottorin lohkosta takimmaisen sylinterin alta takahaarukan edestä, siitä lähtevää johtoa kun seuraa niin kyllä se liitin tulee vastaan. Näkyy kun otat satulan ja oikean sivuposken irti (siis siinä järjestyksessä). Eli kun kurkkaat takahaarukan ja takimmaisen sylinterin väliin niin näet anturin ja siitä lähtevän johdon
wink.gif


Jos kiinnostaa niin Haynesin manuaalit kustantaa esim. brittien ebaysta hinnat alkaen n. 16 puntaa (ehkä toimituskulut päälle). Hakusanaksi vaikka: Haynes manual Honda Varadero.. On hyvä apu, ja tulee nopeasti. Toki, jos Alfamerilla on hyllyssä niin se on vielä nopeampaa.
 
Ok TiuSo. Kiitosta. Tuon perusteella liitin löytyypi ja ratas vaihtuupi, varmasti ja helposti. Ja pitää laittaa manuska tilaukseen juu.
Jossain näin lentävän lauseen.....
If you want them to RTFM, make a better FM.

-k-
singledero.gif
 
Joo, ja eiköhän se nykyään ole niin että RTFM on KVG... Toista oli ennen kun Haynes/Clymer ruletti..
tounge.gif
 
No, heippatirallaa. Kävin starttaamassa mopetin ja hyvinhän se tuntui käyvän.  
sport05.gif


Kysymys: Mitenkäs/mihin asentoon  kannattaa säätää etupää niistä teleskooppien päistä. Olikos se monta naksautusta johonkin suuntaan vai.. Saattaisi mopo kääntyä vähän paremmin/kevyemmin?

ps. Haynesin manuaali Briteistä tilattuna n.41puntaa= 46,5e  ja Stormin nettikaupasta 37,90e (jaa, oli siihen lisäksi vielä toimituskulut). No, samahan tuo on mistä tuon hommaa..
 
Ei iskareissa mitään säätöä ole, voit toki nostaa tai laskea etupäätä. Viisammat kertokoon mitä vaikutusta sillä on. Jos veikata pitäisi niin jos lasket etupäätä (eli liu'utat putkia ylöspäin kolmioissa) niin saattaa kääntyä helpommin. Toisaalta, se on Varadero: ei se sen helpommin käänny kuin ennenkään
tounge.gif


Tosta Haynes kotiin kannettuna vähän alle 28 eurolla
eBay
 
Ei iskareissa mitään säätöä ole, voit toki nostaa tai laskea etupäätä. Viisammat kertokoon mitä vaikutusta sillä on. Jos veikata pitäisi niin jos lasket etupäätä (eli liu'utat putkia ylöspäin kolmioissa) niin saattaa kääntyä helpommin. Toisaalta, se on Varadero: ei se sen helpommin käänny kuin ennenkään
tounge.gif


Tosta Haynes kotiin kannettuna vähän alle 28 eurolla
eBay
No voi hitto, kyllä mä oon nyt ymmärtänyt jotain tosi pahasti väärin
crazy.gif
:tyhmäminä:Kun en osaa enää vaikeammin asiaa ilmaista.Mopokin tuolla niin etten pääse sitä tutkailemaan.

Niin, siis ajatuksena etuhaarukan kulman muuttaminen teleskooppeja nostamalla, jolloin etuhaarukan akselin ja etujätön välinen suhde myös muuttuu. Ajattelin kun tuo Varre on niin pitkä mopo jotta taittuis paremmin.
nixweiss.gif

Eli vaan käytänkö siihen dynamiittia vai avaanko pultit ja painan stongasta putket ylös ja kiinni.
033102beer_1_prv.gif

Sainkin tuosta sen verran tietoa, jotta 5mm nostoa olis hyvä
nixweiss.gif


Palaamma näköjään aina tuohon Haynesiin
biggrin.gif
Tilaan niitä stana laatikollisen....
crazy.gif
biggrin.gif
sport05.gif
 
Tänään varre alkoi säikyttelemään.
eek.gif
Lähdin pikku lenkille ja muutaman kilometrin jälkeen vare-eero alkoi rötäämään ja sammui. Starttailun jälkeen lähti todella huonosti käymään ja pysyi vai ryyppy päällä käynnissä eikä kärsinyt yhtään kaasua. Talven jäliltä heikko akkuhan antautui starttailun tuloksena ja eikun soittamaan apujoukkoja.
tounge.gif


Kaverin autosta kaapeleilla virtaa ja mopo lähti heti käyntiin ja toimi taas kuin enkeli. Tankissa viime vuotista bensaa, tiedä sitten oliko sillä osuutta.(?) Huoltamolta tankki täyteen ja ajelemaan. Reilut 150km ajelin eikä merkkiäkään röpötyksestä.

Voiskohan kuuluisa bensapumppu oireilla noin? Vai olikohan eerolla vaan kevät flunssa..
biggrin.gif


Jokatapauksessa, hevletin lystiä oli! Huomenna lisää testailua
062802moto_prv.gif


moppo015.jpg
 
Mulla oli täysin sama juttu. Kävi vähän röpötellen aluksi, likkeelle kun lähdin niin sammui (uudet tulpat ja uusi latingissa oleva akku, eli ei johtunut ainakaan niistä). Muutaman kerran käynnistin ilman rikastinta ja sitten starttasin ja heti kun lupas niin reilusti kaasuttelin. Sen jälkeen ei mitään. Ajoin jonkin verran ja kävin laittamassa tuoretta bentsiiniä sekaan.

Ja joo, oli hyvä fiilis ja hieno keli.
sport05.gif


(outoahan tuossa oli se kun just kävin viikko sitten starttaamassa ja silloin lähti hyvin käyntiin. Olisko siinä sitten samalla tankin pohjalta mennyt jotain asiaankuulumatonta mukana
nixweiss.gif
)
 
Huomenna pitäisi ajokausi availla rauhallisesti. Lähimmälle ABC:lle uudet kurat tankkiin. Pitää aloittaa varovaisesti E98:lla... ei tuo uusi litku oikein houkuta. Vai mitä mieltä muuta varaeeroilijat?

-Shrekki
 
Huomenna pitäisi ajokausi availla rauhallisesti. Lähimmälle ABC:lle uudet kurat tankkiin. Pitää aloittaa varovaisesti E98:lla... ei tuo uusi litku oikein houkuta. Vai mitä mieltä muuta varaeeroilijat?

-Shrekki
Joo, mäkin aion käyttää vain E98. Ihan vaikka vaan varmuuden vuoksi. Ajelin myös tänään sellaisen rauhallisen "kevätsisäänajon; en tiedä onko tarpeen kun en talven aikana muuta tehnyt kun öljynvaihdon, mutta kuitennii...
sport05.gif
 
Viime kesä meni 95E:llä mutta nyt ajattelin ajella ysikasilla.
smile_org.gif


Edittiä: Onkos kukaan maalauttanut vanhemman varren etulokaria samaan väriin katteiden kanssa? Tai edes nähnyt mokomaa.. Menisköhän ihan metsään jos värjäisi sen siniseksi?
biggrin.gif
 
95E tankkiin, jossei aio seisottaa kauaa; reissun päällä ei ole aikomustakaan tankata muuta. Jos kerran 95E menee se muutama % enemmän, ja sattuu niin että hintaero on sopivan pieni niin saattaa 98E olla jopa halvempaa (?) käyttää --> silloinhan valinta olisi kyllä helppo...

Mikko76: minulle kertoivat aikoinaan äijät että bensapumpun oireet on vähän samat kuin jos olisi bensa loppumassa --> kun avaa kunnolla kaasua niin se vaan buuaa (?) (ööää..?) (;suomi on kaunis kieli)... Siis kaasaripelissä. Miltäs on muuten Karoot tuntuneet?

edit: kirjoitusvihre...
 
Taajama köröttelyssä alkoi röpötellä ja sammui. Mut nyt toimii niinkuin pitääkin.  
thumbs-up.gif


Vasta kolmisen sataa kilsaa ajelua Karoot alla. Onhan ne hieman erituntuiset verrattuna edellisiin anakee kakkosiin. Vähän mutkissa vielä huteraa menoa. Mutta eiköhän noillakin saa tapit maahan.
tounge.gif


Pari kymmentä kilsaa vasta soratieta takana mutta siellä tuntui erittäin hyviltä.
 
mulla varre samalla värillä kuin Mikko76lla
smile_org.gif
kolmella laukulla.. pyörä vaan vielä säilössä...lauantaina olis tarkotus hakee mikäli ovat huollon siihen tehneet
smile_org.gif
 
Hiano väri valinta!
tounge.gif
Mulla myös kolmet laukut, ruuvasin ne helisevät sivulaukkuraudat irti.
biggrin.gif
Sivulaukut aika naarmuset / kolhuiset ja ne väripaneelit puuttuu. Saapas nähdä hommaanko pehmoset laukut vai yritänkö fixailla vanhat kuntoon. Niitä pyörän värisiä paneeleita näin jossakin netin syövereissä myytävän irrallisina.
 
mikä pleksi sul tossa on? mulla on ihan orkkis pleksi ja kokeilen eka tuleeks kypärään pyörteitä, jos tulee niin sit menee vaihtoon.. Mitkä noi renkaat on? Mulla vissiin misukat..anakeet vissiin..en o varma
biggrin.gif
 
Gummit on Metzeler Karoo T merkkiset. Pleksi on MRA Vario screen tjsp.. stormilta tilasin.
smile_org.gif
 
Varaneron pettävän bensapumpun oireitahan nuo röpöttelyt ja kaasua kestämättömyydet ovat. Oman kokemuksen mukaan saattavat korjaantua hetken kuluttua itsekseen ja pumppu pettää lopullisesti vasta myöhemmin.

Kärkien vaihtohan on helppo homma ja halpa vakuutus. Myös pysyvä palamisen esto siirtämällä kipinöinti erilliseen releeseen. Ohjeitahan Interwebistä löytyy.
 
Oolrait! Täytyypä laitta uudet kärjet tilaukseen. Mopon mittarissa jo 60tkm eikä pumpun vaihdosta tietoa. Lueskelin C-A-D sun tekemää vanhaa topikkia. Otit avatusta pumpusta kuvia? Onkos fotoja vielä tallella? Olisi kiva nähdä etukäteen minkälainen häkkyrä se on.
tounge.gif


Edittiä:Tässähän se näkyykin elävänäkuvana musiikin kera..  
talktohand.gif


Ruuvasin tänään SW Motechin 25mm tangon korotuspalikat paikalleen, kylläpä vaan tuli hjyvä! Ajoasento parani kerta heitolla noinkin pienellä säädöllä.
inlove.gif
biggrin.gif
 
Back
Ylös