• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varoituksen sana liittyen terveyteen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Liinu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tsemppiä ja pikaista paranemista.
thumbs-up.gif

Pelottavia nuo punkit.
crazy.gif

Huh huh... Mahdollisimman nopeaa paranemista sinulle Liinu ja toivotaan, ettei pojallasi ole pöpöä! Pienestä on terveys ja henkikulta kiinni...
Kiitos kun tulit kertomaan tapauksestasi, varmasti moni (mm. minä) tästä lähtien tutkailee punkkeja ja niiden puremia paljon tarkemmin.
On tässä talvessa ainakin se hyvä puoli, ettei koiran kanssa metsässä möyriessään ainakaan punkkeja saa...

Pikaista paranemista toivon sulle. Näköjään hurja tauti
crazy.gif

Kivespussit jne  
crazy.gif
Tuosta tulikin mieleen toissakesäinen punkinpurema joka kohdistui juurikin kyseiselle seudulle... kasseihin siis. Ei kivaa.
033102ass_1_prv.gif

Sen siitä saa kun viuhahtelee heinikossa. No ei sentään, oikeasti ei ole aavistustakaan mistä se pirulainen oli mukaan tarttunut ja onneksi ei tullut mitään oireita...

Öh, sori vaan alapääjutut...
Voimia threadin aloittajalle!
pftroest.gif

Voimia ja pikaista paranemista!!
Tuli hieman enemmänkin kylmät väreet, nimittäin itselläni oli punkki toissa kesänä ja muutama kuukausi sen jälkeen sain antibiottikuurin, kun alkoi ilmestyä pureman kohalle kummallista renkulamaista ihottumaa..Lääkäri ei meinannu uskoa, saati tehdä asialle mitään. Joten toivottavasti oli sillä hoidettu..hrr. Mutta tukena ollaan ja taudille kyytiä ja kovaa!!

Voimia Liinu, yhden saman läheltä nähnyt... vieläkin oireina ollut ajoittaista kasvohalvauksen oireita.

Onneks sä oot niin kova jätkä, että moiset pöpöt ei tunnu missään!
smile_org.gif
Ei auta kuin toivoa parasta ja toivottaa paljon jaksamista!

pftroest.gif

Voimia Liinu! Minuakin on purrut, sen verran oon rannikkopöheiköissä ryöminyt - vaan onneksi ei tarttunt. "Dulce et decorum est... ...mori".

Hyj olkoon! ei ollut miellyttävää luettavaa, varsinkin noin miellyttävän henkilön kohdalla!
Tsemppiä Liinu!!!
pftroest.gif

sad_orig.gif
sad_orig.gif
Ei kivaa, miksi aina mukaville ihmisille sattuu kaikkea ikävää?
Voimia, tarjoan oluset, kun oot saanut ittes siihen kuntoon.

Pikaista paranemista. Minulla oli myös kolme vuotta sitten punkkin purema ja siitä seurasi tuo sama borre-tauti. Onneksi puremakohta oli reidessä ja huomasin sen helposti kun rengas alkoi muodostua pureman ympärille. Lääkärissä käyntihän siitä seurasi, ei yksi vaan useampia ja se he.....tin antibioottikuuri joka tuntui vaan kestävän. Ensimmäiselle antibiootille tulin allergiseksi ja nahka oli kuin nokkosella mätkitty, toinen kuuri toimi ilmeisen hyvin. Mulla hoito aloitettiin heti, ei päässyt muhimaan. Tiedä noita sivuoireita, muisti on mikä on, silmien tarkennus on heikentynyt, joskus tulee sellaisia rytmijuttuja (tosi kylmä, paha olo sekä älytön hiki). En tiedä liittyykö nämä tähän tautiin mitenkään. Sen muistan, että mitään jälkikokeita ei otettu antibioottikuurin jälkeen, vaan lekuri totes näppituntumalla -se oli siinä-

On nuo pirun ötiäisiä. Sais vaikka häipyä sukupuuttoon, tuskin linnut sun muut paljoa hetkahtais. Kuten moni tuossa ja sanoikin, tehoavia lääkkeitä onneksi on. Vaikka kauan meneekin. Voimia!

Anteeksi Liinu, ei ihan liippaa topiikkisi alkuperäistä tarkoitusta, mutta "venttiili"ole hereillä ja hae "kilpaileva" lausunto toiselta lääkäriltä. Suomessa ajetaan tällä hetkellä tehokkaasti terveydenhuoltoa alas. Olen itse joutunut tämän karvaasti kokemaan. Pitää todellakin olla omatoiminen ja hakea useampi lääkärilausunto ja näiden perusteella tehdä OMA päätös hoitotoimenpiteistä. Jos tohtorit antaa väärän diagnoosin niin eihän he ole mitenkään asiasta vastuussa.
Hautakivessä lukee vain oma nimesi, joten ota itse vastuu elämästäsikin.

Back