• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Varokaa dösäkuskeja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rekkakuskien liikenne käyttäytymiselle sen sijaan nosta nykyään hattua!
biggrin.gif
. täs yks päivä olin eräällä teollisuus alueella pommittajien pommitus suoralla kokeilemas keulimista ja kumin polttoa. no, siinä nostelin keulaa vähäsen kun vastaan tuli rekka niin eiköhän sil kuskil ollu käsi ulkona ikkunasta ja peukku pystyssä!!
biggrin.gif
biggrin.gif
..hyvä meininki! itelläki jäi hymy ..

Jep, onnea onnettomuudessa. Kun polisit ovat tehneet paperityönsä niin täytyy katsoa miten asiaa vie eteenpäin.

Tähän asti olen pojalle sanonut ettei moposta poisteta kuristuksia, tämä kyllä laittaa miettimään sitä uudestaan. Onhan tämä aivan älytöntä että mopot pakotetaan ainakin täällä pääkaupunkiseudulla muun liikenteen sekaan. Taitaa olla valtaosa pyöräteistä varustettuna "ei mopoille" kyltilllä. Sinne sitten vaan turvallisesti ajelemaan 45km/h 50/60 rajoitusalueille ajoväylille.

Vaittäisin kyllä turvallisemmaksi mopottaa 60 kympin vauhdilla niin kuin muutkin ajoneuvot, silloin ei olisi tämän ammattitaitoisen linja-autonkuljettajan ehkä tarvinnut pyrkiä ohitse. Onneksi yksi matkustajista jäi todistamaan poliisille poikani ajaneen niin tienreunassa kuin mahdollista ja säikähtäneensä kun näki miten läheltä kuski koukkasi.

Me moottoripyörillä liikkuvat sentään pääsemme liukkaasti altapois jos huomaamme vaaran, mopoilla kuljetaan valmiiksi vauhti tapissa ja alle jäädään vaikka kuinka koittais kahvaa vääntää.

harmittava tapaus...
confused_orig.gif
mut löytyy niitä hyviäkin bussi kuskeja

Kele. Haettiin pojan Derbi tallista ulos äsken ja läheltä piti ettei loppunut leikki lyheen. Tykkäsi 77A linja-auton kuljettaja kaataa mopopojan ohittamalla ja palaamalla suoraan eteen niin että mopon stonga otti ensimmäisen kerran linja-auton kylkeen jo bussin keskiovien kohdalla.

Kuski ei oikein tuntunut ottavan törmäämistä vakavasti, hänen mielestä mitään vakavaa ei ollut sattunut kun poika oli hengissä. VITTU!!! Kuulemma 12 vuotta ajanut ja kaikenlaista sattuu, minä koitin isänä kohteliaasti kertoa että miettisi mitä puhui.

Minun syynihän se on, en ajanut autolla pojan perässä koko matkaa, poikkesin kiskalle lehden ostamaan ja siitä parin kilometrin päässä oli dösä rullannut päälle.

Mutta onneksi poika on hengiss' vaikkakin naarmuisena. Ehkäpä hän oppi jotakin. Bussikuski ei kyllä tuntunut oppineen, toivottavasti poliisien rikosilmoitus saa hänet hieman ymmärtämään.

EMPY +1
Hyvä kun pystyit hillitsemään ittes, sehän olis voinu TAPPAA poikas. Mulla olis ainaki nyrkit puhunu välittämättä seurauksista. Hullu kun oon.

Onhan siellä bussikuskeissa joitakin fiksujakin nähty (talvet bussia käyttävän kokemuksella), mutta kyllä bussiin on viisainta aina suhtautua kuin mahdolliseen viholliseen. Se ei paljon linjuria heilauta kun se mopoilijan päältä kurvaa.
sad_orig.gif

Huh ...toi juttu kirpas ja pahasti ...itsekkin isänä olen enemmänkin kiitollinen että pojallesi ei käynyt pahasti...olisin kyllä ilolla vetäny bussi kuskia käkättimeen ja kunnolla ...hitot siitä mitä siitä olis seurannu ...

Me moottoripyörillä liikkuvat sentään pääsemme liukkaasti altapois jos huomaamme vaaran, mopoilla kuljetaan valmiiksi vauhti tapissa ja alle jäädään vaikka kuinka koittais kahvaa vääntää.
Mulla lienee joku asennevika, kun mun mielestä jarruttamalla saattaa myös päästä pälkähästä. Ainakin joskus.

Ja mä pyrin valitsemaan reitin silleen, että voi ajella vähän rauhallisemmin. Vaikka joutuis vähän kiertäänkin.

Kiva kun expressbussikuskit ajelee täällä maalla taajamissa semmosta kaheksaakymppiä neljänkympin rajoituksella
crazy.gif
Mukavahan se on risteyksestä lähteä kun saattaa tulla painava ohjus päälle jos ei tajuakaan että toinen kaahailee. Muutaman kerran ajanut heittämällä ohi vaikka itekin ajellu kuuttakymppiä
eek.gif
Pitäis bussejakin hiukkasen ratsailla ja ottaa puhutteluun ylinopeuksista, kyllä nuokin on yhtä vaarallisia kuin rekat, ainakin pienemmän osapuolen kannalta.

Kun oltiin 17-kesäisiä rattijuoppo HKL:n bussikuski pyyhkäisi kaverini vierestä asfalttiin - muutaman metrin ilmalento ja 3 kk sairaalassa, 2 viikkoo teholla, jonne ei päässy kuin perheenjäsenet. Reisi poikki, kädestä luu irti poikki, toisesta korvasta meni kuulo, joka leikattiin myöhemmin, nyt toimii, perna repes, eli vatsa auki.   Aika karsee juttu, kuski oli yli kahden promillen humalassa Helsingin Laajasalossa, tämä tapahtui yhtenä torstai-iltapäivänä syyskuussa -87, kun tultiin lukiosta. Kuski ei ovee uskaltanu avata, kun juoksin jyskyttään ovee, et hälyttäis apua, olin kai sen verran hurjan näköinen. Bussi oli täynnä ihmisiä, ja tämä tapahtui valtatien ylittävällä sillalla, johon kuski ajoi kilpaa valtatien liittymästä, hyvä ettei menny koko paska sillalta alas, oli saanut oikaistua ennen sillan kaidetta, tuli vaan metrin verran jalkakäytävälle ja lujaa...minä kerkisin väistää, mut kaveriani en kerinnyt vetämään turvaan. Toivottavasti sillä kuskilla oli yhtä v***umaiset painajaiset kuin mulla ambulansseista sen jälkeen  
bawling.gif
...ei saanut kuin 3 kk ehdollista ja vahingonkorvaukset, mut työpaikka sentään meni. Kaverini kipuja ei sitten mikään korvannutkaan, ja oli siinä makeeta yrittää suorittaa lukion tokaa luokkaa, vaikka läpi meni silti hyvin (siis mulla, kaverilla tuli yks välivuosi eteen). 
kaboom.gif

veryangry.gif

Maxkari.
Pidäpä foorumin lukijoita ajan tasalla siitä miten juttu kehittyy.

Hyvä että poikasi on kunnossa ja sulla maltti säilyi.. (ei varmaan helppoa). Ja kiitos ku varoitit meitä kevään huumaamia. Kyllä suututtaa.
veryangry.gif

Jään seuraamaan aihetta.

Joo... nyt odotellaan poliisilta rikosilmoituksen kopiota ja kutsua kuulusteluun... saa nähdä mitä tämäkin ammattikuljettaja tästä saa. Varmaankin pidetään lieventävänä asianhaarana sitä että hän on ammattikuski ja tekee vain työtänsä
mad.gif
ja eihän häneltä voida viedä leipää suusta, eihän? Onko .orgissa lakimiehiä?

Kerron ja palailen miten asia etenee.

joo kaiken näköisiä tempauksia jotku bussi kuskit saavat aikaan.........onneksi ei käyny pahemmin.
jos olis minua ruvennut kiilaamaan olisi sen jälkeen puhuttu käsillä
veryangry.gif
veryangry.gif

onneksi ei kaikki tiellä liikkujat ole yhtä piittaatomia muista tiellä liikkujista, kuin tämä kyseinen bussi kuski
idea3.gif

Noniin, asia etenee.
Vastahan mällistä on lähes 3 kuukautta kulunut. Heinäkuun loppupuolella sitten on Syyttäjä VS. Bussikuski.
Kuljettajaa syytetään liikenteen vaarantamisesta ja sakkoja kai se tulee saamaan (liian) vähän.
Linjuria hän on saanut koko tämän ajan ajaa ihan kuin ammattimies, jotenkin hassua jos vertaa moneen muuhun rangaistukseen mitä liikenteessä voi saada ja mistä kortin voi menettää.
Kuski kiisti kuulusteluissa kaiken (näin ymmärsin rivien välistä), onneksi yksi matkustaja jäi paikalle ja antoi hlötietonsa minulle niin ei jääty ihan pojan väittämän varaan.
Amerikassa jos oltaisiin niin voisi hakea henkisistä kivuista muutaman miljoonan
mad.gif
täällä kai voi saada korvausta rikkoutuneista varusteista jos niistäkään. Onhan kundin mopon mittariin tullut nyt mällin jälkeen jo 100 km ajoa kolmessa kuukaudessa - sen verran kova juttu oli ettei ole ajo maistunut vaikka oli innoissaan ennen.
Täytynee kysäistä joltakin lakimieheltä mitä on tehtävissä - tuommoinen kuljettaja pitää saada pois liikenteestä.

Ei perhana, ei mun paranis näitä juttuja lukee enää tähän aikaan, rupee vaan keittään ihan simona
veryangry.gif
Ja sit ei tuu uni...

Ehkä tuo oli se 'paras mahdollinen' opetus uudelle kaverille liikenteen seassa, mitä vain voi tapahtua kun on puusilmiä liikenne täynnä
confused_orig.gif

Eipä nämä tarinat kovin positiivista luettavaa ole, mutta kaikesta huolimatta toivon meidän kaikkien edun nimessä, että vältetään liian pitkälle menevää yleistämistä ja ahdasmielistä vastakkainasettelua ja annetaan niille busseille, takseille ja muulle ammattiliikenteelle sitä mitä ne haluaa, eli tietä. Mun kokemusten pohjalta ne suhtautuu suht positiivisesti meihin kun myös me suhtaudumme suht positiivisesti heihin (tässä yleistäminen saattaa jopa toimia). Totesin viime kesänä, että vaikka annoin heille tilaa läpi koko ajokauden, ehdin silti talvisäilytystallille jopa pari tuntia ennen vakuutuskauden päättymistä.

Itselläni olisi kyllä käämit palaneet kyseisessä tapauksessa kokonaan. Vituttaa nämä kaiken osaavat bussi- ja taksiammattilaiset. Tänäkin kesänä on muutaman kerran meinannut tulla kyseinen ammattilainen isommanoikeudella eteen.

Itse olen "perkeleendösäkuski" joka minäkin vain hoidan työtäni, näkyy olevan aika kovaa yleistystä täälläkin...

Miettikääpä jos istutte pikavuoron kyydissä ja se on myöhässä joka pysäkillä 30minuuttia, millaista palautetta kuljettaja saa, vaikka on hoitanut työnsä parhaalla mahdollisella tavalla eli ajanut liikenne sääntöjen mukaan. En minä ainakaan saa positiivista palautetta, mutta ajan siksi rajoitusten ja liikenne sääntöjen mukaan, että ne aikataulut oikaistais joskus vähän inhimillisemmiksi.

Valitettavan paljon on myös kahjoja jotka otsasuoni pullottaen tuijottavat kelloa ja ajavat oikea jalka dösän rintapellistä pihalle painettuna rajoitintavasten... Näille niitä läheltäpiti tilanteita ja konflikteja sitten sattuukin päivittäin.

Pyydän siis älkää leimatko kaikkia kuljettajia, meitäkin on hyvin ja rauhallisesti työnsä hoitavia!

Bussi kuskit ovat kuopiossa ainakin niin röyhkeitä että aivät anna tietä ja tulevat risteyksistä miten haluavat.

Back