Taas jotain…. kuukausi mennyt...
Vuosi alkaa lähestyä finaalia ja niin tämä tarinakin pitänee viimeistellä ja kenties aloittaa sitten taas uusi. Toivottavasti ensi vuonna saadaan aikaiseksi vähän oikeampi matkakertomus.
Tallissa on siis 7 pyörää talvehtimassa tai sitten ropattavana. Omia vaan osa.
Naapurien iloksi olen noita silloin tällöin työntänyt ulos ja pistänyt tulille vuoron perään. Ai sitä sinfoniaa! Tuo Hookakkonen varsinkin ilman killeriä - jaksaa yllättää jopa itsenikin! Auts! Mitääh sä sanoit….?
Em. laitteeseen ei tarvi kuin vaihtaa renkaat. Ne on pinossa valmiina ja kiikutan irtovanteet joutohetkinä kivijalkakauppaan.
Renkaita onkin tullut hamstrattua alennuksista. 5 Metzelerin TD-sliksiä ja katupyöriin Misukan Power 5 setit ja vielä Dunlopin Geomaxia Sheriffin rattaisiin. Toinen uusi setti onkin jo alla.
Rouvan ihmetellessä korkeaa rengaspinoa mutisin epämääräisesti jostain kimppatilauksesta….en tohtinut mainita että mullehan nuo on kaikki ja vieläpä vain alkukesäksi…
Museopeliin (ZXR750) ois tossa muutamat stefat ja tiivisteet. Lämpötila-anturi ja virtalukko ois kans vailla huomiota. Muuta se ei tarvii, eikä välttämättä noitakaan. Mutta se harrastus!
Harrastuksesta puheenollen rouva pääsi yllättämään mut ruuvaushommista Separin kimpusta ja kysyi sitten että mikäs ihme vehje tää on ja kenen? Pakkohan se oli rysän päältä tunnustaa että se on tota se on… Honda! Ja se on semmonen Racing! Vielä ei tarvinnut paljastaa kenen se on
Separi sai muuten kasteessa uuden nimen…
Hommasin Hondaan toisen takavanteen Saksasta joltain reising-ruttukasaa realisoivalta hempalta. No sieltähän tuli kiiltävä vanne edellisen omistajan personoimin vannetarroin: "Schweine-Benno #183"!
Eli Sika-Sebarihan tästä meidän tiimin pelistä sitten tuli...
Saksalaisen täsmälliseen tapaan myyjä ilmoitti tarvittavien painojen tarpeen. Ja ilmoitti myös vanteella ajetut kierrosajat eri Keski-Euroopan radoilta. Kovaa oli Schweine-Benno menny - kunnes lopuksi sitten lähtenyt lapasesta…
Jäljellä on tämän Sika-Sebarin viimeistely kevättä varten valmiiksi.
Kovin homma oli erottaa Hondasta paska. Ei ollut Soichiro-san suunnitellut tällaista yhdistelmää. Ennen kaikkea toi aiemmin mainittu ihmeellinen kivettynyt ketjurasva joka paikasta….
Mut hyvä tuli noin niinkuin omasta mielestä. Yllättävänkin paljon tossa on ollut hommaa. Listaa modauksista pääpiirteissään olikin tuossa ylempänä.
Huoltohommista havaintona, että venttiilivälykset oli ihan tikissä, tulpat varmaan alkuperäiset, öljyt kirkkaat ja nyt vielä kirkkaammat, ilmanputsarikin oli puhdas mutta uusi K&N meni siihenkin reikään.
Kylmien tyyppien perusteella toi Brembon etujarrujen modaus antaa mahtavan tuntuman. Tuskin malttaa odottaa, että pääsee oikeisiin olosuhteisiin testaamaan.
Toi pyörän läpikäynti ja kevyt modaus on ollut mukavaa hommaa - vaikkei siinä mitään järkeä olekaan. Ehkä just siks mukavaa
Pian se on taas kasassa, vien sitten seuraavaksi Samille säädettäväksi. Penkkiajon jälkeen puran vielä irtaalleen etu- ja takapamput ja huollatan ne asiantuntijalla. Sitten uudestaan kasaan - ja kai sitä jotain pientä hinkkaamista vielä jäi.
Kevättä odotellessa! Tarina jatkuu:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/302730-Vasenta-kaistaa-ja-futista-2021
(Muutama huono kuva liitteenä)