Vasenta kaistaa ja futista 2020

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Batmanninja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..
-alustan säätö omille painoille, keulan huolto, ohjauksen välykset tarkistettava...

Jos perä muuttuu hyytelöksi 10 min rata-ajon jälkeen, niin takaiskari saattaa olla syyllinen. Voi olla, ettei kestä kauheaa rääkkiä ja ylikuumenee.

Mitään faktaa ei ole aiheesta (ko. pyörämallista), mutta hihatuntumalla vakio takaiskarit vähän on mitä on.
Hyytelötakaiskari saattaa myös syödä renkaita, että niistäkin voi pohtia, onko vaimennukset ok vai onko menty pelkän jousen varassa.

Muuten oikein kivan oloinen ratapyörä!
Rata-cliparit myös ostaisin. Ne saa säädettyä sopivaan kulmaan (horisontaalisesti) ja niissä on yleensä radalle mietitty kulma myös vertikaalisesti oikeaksi. Lisäksi kun ne on ~5 cm pidemmät kuin orkkikset, niin se tuo tukevuutta jarruissa ja mutka-ajossa.

Oliko tossa vakiot muovikatteet? Jos on, niin itse miettisin ainakin perän vaihtamista hiilikuituiseen. Siitä syystä, että siihen kun liimaa 10-20 mm paksuisen pehmusteen, niin tuntuma pyörään ja rataan paranee hurjasti, verrattuna vakiopenkkiin, mikä on pehmeä ja joustava (kuinka monta pilkkua voi laittaa yhteen lauseeseen? :D )
 
Jos perä muuttuu hyytelöksi 10 min rata-ajon jälkeen, niin takaiskari saattaa olla syyllinen. Voi olla, ettei kestä kauheaa rääkkiä ja ylikuumenee.
Tää selviää itsellekin ens kesänä että oliko syypää misukan Road 5 vai iskari... Oli meinaan vähän outoa ku takanakki sanoi sopimuksen irti kierroksen ajamisen jälkeen... Vähän tossa kokeneempien konsultaation jälkeen alan kallistua iskarin puolelle mutta en voi vielä sanoa varmaksi.

Mut kyseessä kuitenkin vakio iskari 14 vuotta vanha ja rataa piiskattu useampi päivä, ni ihme ois jos öljyt EI ois luokkaa virtsa.
 
Jos perä muuttuu hyytelöksi 10 min rata-ajon jälkeen, niin takaiskari saattaa olla syyllinen. Voi olla, ettei kestä kauheaa rääkkiä ja ylikuumenee.

Mitään faktaa ei ole aiheesta (ko. pyörämallista), mutta hihatuntumalla vakio takaiskarit vähän on mitä on.
Hyytelötakaiskari saattaa myös syödä renkaita, että niistäkin voi pohtia, onko vaimennukset ok vai onko menty pelkän jousen varassa.

Muuten oikein kivan oloinen ratapyörä!
Rata-cliparit myös ostaisin. Ne saa säädettyä sopivaan kulmaan (horisontaalisesti) ja niissä on yleensä radalle mietitty kulma myös vertikaalisesti oikeaksi. Lisäksi kun ne on ~5 cm pidemmät kuin orkkikset, niin se tuo tukevuutta jarruissa ja mutka-ajossa.

Oliko tossa vakiot muovikatteet? Jos on, niin itse miettisin ainakin perän vaihtamista hiilikuituiseen. Siitä syystä, että siihen kun liimaa 10-20 mm paksuisen pehmusteen, niin tuntuma pyörään ja rataan paranee hurjasti, verrattuna vakiopenkkiin, mikä on pehmeä ja joustava (kuinka monta pilkkua voi laittaa yhteen lauseeseen? :D )

^joo vakiokatteilla mennään aluksi. Niitä voi sitten myöhemmin korvata kuitukattein. Tuleepahan nuo vakiot käytettyä. Penkin aattelin modata vakiosta/hommata toisen orggispenkin aihioksi, tai sit joku leikkuulauta tai vanerinkappale pohjalevyksi ja siihen sopivasti tiivistä pehmustetta Etolasta. Teen itse ja säästän:grin:

Katuajoon tätä ei ole tarkoitus palauttaa. Kilpipeli ihan vaan vakuutusten vuoksi.

Takapamppuja olen katsellut inderwebsin ja osakauppiaiden valikoimista mutta kun kierrostakaan radalla tuolla vehkeellä ei ole vielä ajettu, paha sokkona tilata uutta. Toi vakio on kuitenkin säädettävä ja ehkä lähdetään sillä liikkeelle. (?)
Cliparien uusiminen odottaa samoin vaikutelmia radalta. Tossa on kyllä ideaa mitä sanot - ihan jo syksyn vähäisen katuajon perusteella - jos saisi leveämmän otteen niin vois olla bueno. Fillarihan on niin pienen tuntuinen kuin mopolla ajais. Kait siihen tottuu?
 
...tiivistä pehmustetta Etolasta...

Lähde sillä takapampulla vaan liikkeelle. Veikkaan, että toimii loistavasti alkuun, mutta kun vauhti nousee ja rasitus, niin sitten se ylikuumenee ja nesteet menevät ihan litkuksi. Viskositeetti muuttuu iskariöljyssä lämpötilan mukana.

Tässä referenssihintaa penkkipehmusteelle. Etola kun on törkeen kallis paremmilla/kestävämmillä pehmustemateriaaleilla.
https://www.ebay.com/sch/raceseatfoam_uk/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=
&
https://www.ricambiweiss.com/en/category-189/pad-seat/
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys viisaammille?(CBR600RR)

Sain peräpään purkamisen, putsaamisen ja uudelleenkasaamisen uusilla ja alkuperäistä huomattavasti vähemmillä osilla valmiiksi. Jarrutkin tuli huollettua. Nyt on racing.:thumbup:

Siispä tuli aika siirtyä keulan puolelle…. Purkupuoli käy liiankin sukkelaan ja talliin levittäytyy osia ripeää vauhtia. Niitä osia sitten käsissäni pyöritellessäni nousi mieleen kysymys johon kaipaan oikeaa vastausta.

Vasemman puolen kliparista poistin valo/vilkku/töötti-katkaisinmöykyn. Siitä on haaroitettu kytkinkahvalle 2 johtoa. (kts. kuva) Varmaankin ko. kytkentä kertoo eculle että kytkin on pohjassa ja koneen voi käynnistää ja päinvastoin? Kertooko jotain muuta?

Amerikan 600RR-foorumeita tutkin ja siellä oli aiheesta laidasta laitaan - ihan vastakkaisia näkemyksiä, alla muutama esimerkki:
1) Ei vaikuta mihinkään, voi poistaa ilman muita toimia
2) Pitää kytkeä kytkinkahvasta liittimet yhteen, sitten tulee hyvä ja lähtee käyntiin vaihde
päällä, myös niin ettei kytkin ole pohjassa. Käyntiin ei vaikusta
3) Nämä 2 piuhaa pitää johdottaa eculle, että skulaa niin kuin suunniteltu
4) Kytkennän poisto vaikuttaa mm. tyhjäkäyntiin, kaasuvasteeseen, moottorijarruun,
moottorijarrun alkamisen viiveeseen yms. eli ei kannata poistaa

Ois tietty helppo kokeilla, mutta nyt pyörä on niin levällään etten ilman isoa kasaamista saa sitä vielä käyntikuntoon saatikka sitten että vois tiellä käydä kokeileen.

Aikomus on yrittää tehdä kerralla kuntoon ja ettei käy sitten vaikka säätäjälle viedessä että säätäjä alkaa kiukuttelemaan että toi ja toi ois pitänyt tehdä erilailla….

Seisontatuen ja johdotuksen poistin myös. Varmaan jenkkifoorumien perusteella saattaa herättää Manaajan henkiin.

Niin ja hei, muuhunkin saa vastata kuin kysymykseen. Mikä on elämän tarkoitus? Mitä on avaruuden takana? Sopiiko Delvac Cebariin?:;):
 

Liitetiedostot

  • Inkedleft handlebar switch.jpg
    Inkedleft handlebar switch.jpg
    20,6 KB · Katselut: 31
Niin ja hei, muuhunkin saa vastata kuin kysymykseen. Mikä on elämän tarkoitus?

Tämän päiväinen elämän tarkoitus on katsoa, kun Huuhkajat kaatavat Walesin ja nousevat A-Liigaan :WAZAAP:
 
^täsmälleen oikea vastaus! Ei tosin varsinaiseen mp-aiheiseen kysymykseen.....mutta oikein!

Huuhkajilla on ollu kyllä kova saldo, toi Ranskan kaato Pariisissa erityisesti löi mut ällikällä. Mutta parempi voittaa! Sofiassa poimittiin pisteet.
Vieläkö vire jatkuu Cardiffissa? Oi Suomi on!
 
Taas jotain…. kuukausi mennyt...

Vuosi alkaa lähestyä finaalia ja niin tämä tarinakin pitänee viimeistellä ja kenties aloittaa sitten taas uusi. Toivottavasti ensi vuonna saadaan aikaiseksi vähän oikeampi matkakertomus.

Tallissa on siis 7 pyörää talvehtimassa tai sitten ropattavana. Omia vaan osa.

Naapurien iloksi olen noita silloin tällöin työntänyt ulos ja pistänyt tulille vuoron perään. Ai sitä sinfoniaa! Tuo Hookakkonen varsinkin ilman killeriä - jaksaa yllättää jopa itsenikin! Auts! Mitääh sä sanoit….?

Em. laitteeseen ei tarvi kuin vaihtaa renkaat. Ne on pinossa valmiina ja kiikutan irtovanteet joutohetkinä kivijalkakauppaan.

Renkaita onkin tullut hamstrattua alennuksista. 5 Metzelerin TD-sliksiä ja katupyöriin Misukan Power 5 setit ja vielä Dunlopin Geomaxia Sheriffin rattaisiin. Toinen uusi setti onkin jo alla.
Rouvan ihmetellessä korkeaa rengaspinoa mutisin epämääräisesti jostain kimppatilauksesta….en tohtinut mainita että mullehan nuo on kaikki ja vieläpä vain alkukesäksi…

Museopeliin (ZXR750) ois tossa muutamat stefat ja tiivisteet. Lämpötila-anturi ja virtalukko ois kans vailla huomiota. Muuta se ei tarvii, eikä välttämättä noitakaan. Mutta se harrastus!

Harrastuksesta puheenollen rouva pääsi yllättämään mut ruuvaushommista Separin kimpusta ja kysyi sitten että mikäs ihme vehje tää on ja kenen? Pakkohan se oli rysän päältä tunnustaa että se on tota se on… Honda! Ja se on semmonen Racing! Vielä ei tarvinnut paljastaa kenen se on :D

Separi sai muuten kasteessa uuden nimen…

Hommasin Hondaan toisen takavanteen Saksasta joltain reising-ruttukasaa realisoivalta hempalta. No sieltähän tuli kiiltävä vanne edellisen omistajan personoimin vannetarroin: "Schweine-Benno #183"!
Eli Sika-Sebarihan tästä meidän tiimin pelistä sitten tuli...

Saksalaisen täsmälliseen tapaan myyjä ilmoitti tarvittavien painojen tarpeen. Ja ilmoitti myös vanteella ajetut kierrosajat eri Keski-Euroopan radoilta. Kovaa oli Schweine-Benno menny - kunnes lopuksi sitten lähtenyt lapasesta…

Jäljellä on tämän Sika-Sebarin viimeistely kevättä varten valmiiksi.
Kovin homma oli erottaa Hondasta paska. Ei ollut Soichiro-san suunnitellut tällaista yhdistelmää. Ennen kaikkea toi aiemmin mainittu ihmeellinen kivettynyt ketjurasva joka paikasta….

Mut hyvä tuli noin niinkuin omasta mielestä. Yllättävänkin paljon tossa on ollut hommaa. Listaa modauksista pääpiirteissään olikin tuossa ylempänä.

Huoltohommista havaintona, että venttiilivälykset oli ihan tikissä, tulpat varmaan alkuperäiset, öljyt kirkkaat ja nyt vielä kirkkaammat, ilmanputsarikin oli puhdas mutta uusi K&N meni siihenkin reikään.

Kylmien tyyppien perusteella toi Brembon etujarrujen modaus antaa mahtavan tuntuman. Tuskin malttaa odottaa, että pääsee oikeisiin olosuhteisiin testaamaan.

Toi pyörän läpikäynti ja kevyt modaus on ollut mukavaa hommaa - vaikkei siinä mitään järkeä olekaan. Ehkä just siks mukavaa :D

Pian se on taas kasassa, vien sitten seuraavaksi Samille säädettäväksi. Penkkiajon jälkeen puran vielä irtaalleen etu- ja takapamput ja huollatan ne asiantuntijalla. Sitten uudestaan kasaan - ja kai sitä jotain pientä hinkkaamista vielä jäi.


Kevättä odotellessa! Tarina jatkuu: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/302730-Vasenta-kaistaa-ja-futista-2021

(Muutama huono kuva liitteenä)
 

Liitetiedostot

  • Vanne.jpg
    Vanne.jpg
    92,6 KB · Katselut: 43
  • Keula.jpg
    Keula.jpg
    94,1 KB · Katselut: 42
  • Keula 3.jpg
    Keula 3.jpg
    96,6 KB · Katselut: 49
  • Ahteri.jpg
    Ahteri.jpg
    91,8 KB · Katselut: 44
  • Nokat.jpg
    Nokat.jpg
    91,7 KB · Katselut: 43
Back
Ylös