Laitetaas vähän päivityksiä…vaikkei tää mikään varsinainen matkakertomus ole hetkeen ollutkaan.
Mut joo – matkalla tässä jokainen ollaan. Kuka minnekin. Peräseinä lähenee kenellä ennemmin kenellä myöhemmin – sitä ennen nautitaan! Tai kävellään kiirehtimättä ja juodaan paljon vettä…
CRF:n kanssa on tullut käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti rymyämässä metsässä, sehän toimii niin kuin Honda ja korkeintaan vaatii bensaa ja pesua. Uudet renkaat, ketjut ja rattaat siihen kuitenkin laitoin, jälkimmäiset enemmän harrastuksen vuoksi. Ulkoiltua on tullut tuolla Lahden kupeessa erinomaisella ja enimmäkseen hiekkapohjaisella radalla/reiteillä sekä tietysti kotikulmien Hanskalliolla. Pitäisikö olla huolissaan kun Hansiksella on alkanut olla hauskaa? Vauhtia lisää?
Talven kun piti tulla, niin sain talliini talvisäilytykseen muutaman pyörän lisää, nyt siellä lepää 7 fillaria ja tilaa jäi kuitenkin vielä ropaamiseen ihan hyvin.
Ropaamisen alla on ollut etupäässä tämä syksyllä hankittu CBR 600RR. Sehän on tarkoitus tulla pelkästään radalla ajoon.
Purkupuolta on pitänyt hillitä ettei mene pyörä liian pieniksi paloiksi ja kasaamisesta tulee mulle ylivoimainen tehtävä – mä kun en ole mikään tekninen virtuoosi…
Uusia osia tippuu hissukseen postiin ja kasailuakin sen vuoksi on ollut vielä aika vähän. Enemmänkin oisi voinut tehdä mutta toisaalta vähän pätkittäin olen aiheeseen keskittynyt ja osiakin tullut hommattua sen mukaan.
Tähän saakka tehty/hommattu/työn alla:
-huolellista putsausta. Oli muuten käytetty sellaista ketjurasvaa että olihan paska lujassa!
Mattoveitsellä pahimmat paikat sai jyrsiä puhtaaksi, liuottimet ei tehny minkaanlaista vaikutusta.
Penaltia tästä edelliselle omistajalle!
-katalysaattori pois, exhaust valve ja sitä operoiva servomoottori pois, exup servo eliminator rele tilalle
-alkukäyrän putsaus ruosteesta ja modaus rälläkällä/hitsaamalla decat -muotoon, + link-pipe
-lambda eliminoitu
-ketjunsuoja pois, ”hain evä” suoja tilalle
-uudet ketjut ja rattaat, 520, -1 piikkiä eturattaaseen
-K&N ilmansuodatin
-sytytystulpat
-uudet öljyt ja suodatin
-säädettävät jalkatapit/jarru- ja vaihdekytkimet
-jäähdytysjärjestelmän huuhtelu + water wetter sisään
-rekisterikilpi ja -teline, vilkut ja takavalo eliminoitu, etuvalot eliminoitu
-seisontatuen eliminointi
-PAIR-venttiilien eliminointi
-alustan säätö omille painoille, keulan huolto, ohjauksen välykset tarkistettava
-venttiilien tarkistus/säätö
-toinen takavanne ja jarrulevy hommattu
-vaihdenäyttö
-tankkigripit
-rengaslämppärit ja etujarrujen up-deittausarja (pääsylinteri Brembo), pitää katsoa vielä tarviiko ne
satulatkin uusia
-teräspunosletkut
-korjausmanuaali
-säätäjän kanssa konsultoitu. Imutorville tuli sieltäkin ääni, niitä ei ole tullut vastaan
sopuhintaisina.
Viedään säätöön kun modaukset/huollot on tehty, menee varmaan tammikuulle että kaikki hilut
on tulleet ja saanut asenneltua paikoilleen
Vielä hankkimatta/aloittamatta/suunnittelun asteella:
-renkaita. Tarjouksia pitäisi seurailla…
-penkin modaus
-etuvanne + levyt jos tulee vastaan järkevän hintainen...
-tossa on sellainen sähkömekaaninen ohjausiskunvaimennin, kannattaako se säädössä eliminoida vai jättää
paikoilleen vai korvata jollain? Millä?
-klipareista ei osaa sanoa ennen kuin on radalla jonkun aikaa ajanut. Onneksi 2 kuskia, jotka tätä tulee puikottaan, on saman mittaisia ja suurin piirtein myös saman painoisia
-mitä muuta vielä pitäisi? Orgin tarra on!
Niin ja otsikon toiseen aiheeseen, onhan syksyllä saatu käydä upeasti uusitulla Stadikalla katsomassa parit UEFA:n kansojen liigan maaottelut – joista Huuhkajat korjasi voitot! Ja Stadi on taas sinivalkoinen - HJK tuplamestari! Kolme tähtee rinnassa…..
Matkasuunnitelmat on jäissä. Olen nyt pessimistinen tautitilanteen suhteen - ja sitten olen sitten iloisesti yllättynyt jos johonkin suuntaan ensi vuonna pääsee. Dorna hyvitti vajaan 4 kk:n hautomisen jälkeen maksettujen MotoGP-lippujen hillot joten sekin meni viime kesän peruutusten osalta maaliin. Vielä olisi HEL-Trave-HEL -lauttaliput maksettuna, matkustusaika siirrettynä hamaan tulevaisuuteen. Finnlines ei hyvitä...
