• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävinpä tuossa kokeilemassa SMT Kotaria. Oli yllättävänkin kiva peli. Kevyt, riski kone, vakaa ja kiva ajaa - hyvä ajoasento eikä aivan niin karu kuin nämä Kivat Tyttöjen Mopot yleensä. Aika samanlainen idea kuin Versyksessä kun pykälää tai paria isompana. Tykkää.

Mut pitäis antaa yhden uuden Versyksen hinta väliä. Tuo pikku-Tikru olis kyllä päällisin puolin passeli tehoiltaan ja hinnoiltaan...mut odotetaan Havukan kliinisiä testejä.

Meikäläinenkin kävi vaihtamassa Versyksen Tigeriin, valkoinen perusmalli abseilla ja mustalla rungolla tuli alle. Kävin kokeilemassa Kotariakin, mutta Trumppa tuntu vaan jotenkin laadukkaammalta ja paremmalta  
062802moto_prv.gif

Versys sitten vaihtui 1200GSA:n. Mitään tarkoitusta ei ollut mutta just ennen euroopan reissua vaihingossa löytyi sopiva. Vähän jännitti lähteä reissuun kahden päivän kokemuksella kakspäällä täydellä kuormalla. Reissu meni hyvin ja kokemukset pelkästään positiivisia
biggrin.gif

Vaikka painoa ja kokoa melkein tuplat Versykseen verrattuna mutta luonteeltaan ja ajoasennoltaan silti hyvin samankaltaisia ajettavia.

No niin,

nyt on sitten testattu Versyksen matka-ajo-ominaisuudet. Lähtö oli täältä Helsingistä viime torstaina n. 14:30 ja paluu eilen samoihin aikoihin ja suuntana oli Nordkapp, Norja.

Kilometrejä tuli laskujeni mukaan n. 3688 km ja pisin päivämatka oli 910 km.

Ainoa paikka missä tuntuu on ranteet (ja pää). Jaloissa ei tuntunut missään vaiheessa ongelmia vaikka pituutta on kuitenkin 186 cm. Puolet matkasta oli vielä kyytiläinen mukana.

Suomen puoli oli tosi tylsää, mutta Norjan mutkaiset tiet sitäkin hauskempia, suosittelen.
Yritin laittaa kuvaa pyörästä tähän, mutta ei oikein onnistunut....

Pyörä on muuten mallia 2007 ja sillä on ajettu jo 65 000km...

Osaisiko kukaan selittää takaiskunvaimennuksen paluuvaimennuksen säätämistä.

Eli koska se pitää säätää suureksi ja koska pieneksi.

Miten pyörä käyttäytyy eri säädöillä käytännössä?

No niin,

nyt on sitten testattu Versyksen matka-ajo-ominaisuudet. Lähtö oli täältä Helsingistä viime torstaina n. 14:30 ja paluu eilen samoihin aikoihin ja suuntana oli Nordkapp, Norja.

Ainoa paikka missä tuntuu on ranteet (ja pää). Jaloissa ei tuntunut missään vaiheessa ongelmia vaikka pituutta on kuitenkin 186 cm. Puolet matkasta oli vielä kyytiläinen mukana.

Suomen puoli oli tosi tylsää, mutta Norjan mutkaiset tiet sitäkin hauskempia, suosittelen.

bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Ollaan suurinpiirtein samanmittaisia mutta kyllä mulla polvet kuolis tohon retkeen tolla mopolla. Mut ois kieltämättä kiva kurvailla kunnon serpoja Kawalla. Kukahan ajas sen valmiiks vuonon reunalle...

No niin,

bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Ollaan suurinpiirtein samanmittaisia mutta kyllä mulla polvet kuolis tohon retkeen tolla mopolla. Mut ois kieltämättä kiva kurvailla kunnon serpoja Kawalla. Kukahan ajas sen valmiiks vuonon reunalle...
Mulla on tosin asennettuna nuo jalkatappien laskemispalat jotka pidentää pikkuisen (3,5cm) satulan ja jalkatappien välistä etäisyyttä.

Minä kokeilin ennen niiden ostoa tuntuuko tuo 3.5cm:n ero istumalla tuolilla ja laittamalla puhelinluettelon toisen jalan alle.
Kyllä sen eron huomasi selvästi.

Olen tuolta ostanut paljon muutakin. On ihan luotettava putiikki.

http://motowerk.com/loweringfootpegsblocks.aspx

Joo, tulin ostaneeksi tuohon, käytetyn leo vincen sliparin kuva. Mukaan tuli edelliseltä omistajalta itsetehty noise killeri. Tuo on kumminki niin tukkoinen, etten tohi sitä pitää paikoillaan. Periaatteessa se on 10cm pitkä, umpinainen putkenpätkä, jonka sivuun on porattu n.4mm reikiä vieri viereen, 3cm matkalla. Mitä tollanen voi saada koneelle aikaseksi? Ja jos nyt jollain olis tuonvincen oikea killeri, niin ostan pois. Äänet ilman minkäänmoista killeriä kun on infernaaliset.

Ja toinen juttu, mikä on mieltä askarruttanut, on käynnistyksen jälkeen heti pieni kakistelu tyhjäkäynnissä. Kun käynnistyy, niin ihankuin jäisi kipinä saamatta 2-3kertaa.. meinaa sammua. Mutta ei sammu ja sen jälkeen käy ja kehrää kun kissa. Kun ei mun mielestä voi tulppa sökö olla, muutenhan röpöttäis koko ajan. Ei kellään mitään ideaa?

Onkos kukaan muuttanu ratastusta vääntävämpään suuntaan? Mitkähän tuossa lienee vakiorattaiden koot?

loppu versyksestä virrat kesken ajon. mikähän lienee, kun itse asennetut kahvalämppärit ja lämpöliiville tuleva virtapiuha putos pois pelistä. ei lämpiä kumpikaan, molemmat vedetty suoraan akulta siis. samoin hävisi ajovalot (parkit kumminki palaa) ja äänimerkki. vilkku toimii. sammutin koneen ja kas kummaa, mopo ei lähtenyt käyntiin. naksuu vaan ja lopulta päätin mäkilähdöllä käynnistää mopon. lähti kerralla käyntiin. Sulakkeet oon penkin alta kattonu, ehjät ovat. olikos niitä vielä jossain muuallkin vai onko joku muu vika kyseessä?

No nyt ois mun kohdalta versystelyt versystelty tällä erää. Matka jatkuu SMT Kotariila.
062802moto_prv.gif

Useamman vuoden olen odotellut uutista tonnisesta Versyksestä ja saamari samana päivänä kun teen kaupat Kotarista tulee 'varmaa tietoa' isommasta Kawasta...greit. Mut enpähän kuitenkaan ole aivan saletti onko tuo uusi isompi Z:n rivinelosella yhtä kiva kuin originelli. Voi olla ainakin turhan painava.

No nyt ois mun kohdalta versystelyt versystelty tällä erää. Matka jatkuu SMT Kotariila.  
062802moto_prv.gif

Useamman vuoden olen odotellut uutista tonnisesta Versyksestä ja saamari samana päivänä kun teen kaupat Kotarista tulee 'varmaa tietoa' isommasta Kawasta...greit. Mut enpähän kuitenkaan ole aivan saletti onko tuo uusi isompi Z:n rivinelosella yhtä kiva kuin originelli. Voi olla ainakin turhan painava.
Onnea uudesta kulkineesta
033102beer_1_prv.gif
. Vielä jatkuu ajokausi Tikrulla  
062802moto_prv.gif
. Vai on tulossa se huhuttu "tonninen Versys"..Trumpalta näytti tulevan 1200 Tiikeri..

uutta versystä pukkaa klik. Pari asiaa heti näkemättä tökkää, eli paino ja rivinelosen motti. Ois ollu alle 200kg ja R2, nii sit oisi vaihtunu.

uutta versystä pukkaa klik. Pari asiaa heti näkemättä tökkää, eli paino ja rivinelosen motti. Ois ollu alle 200kg ja R2, nii sit oisi vaihtunu.
239kg...vieläkö bensat (21l) päälle? Löylyä olis ihan mukavasti paperilla (115hv+) mutta vasta 9000 kierroksen kohdalla. Väännöt (100+) 7700kierroksen kohdalla.

Aika paljon idea muuttuu...oiskohan tuo kiva
nixweiss.gif
Ruma se on ainakin. Toivottavasti on edes halpa.

Vielä ei harmita että otin SMT:n. Se taitaa kuitenkin olla enemmän sukua pikku-V:lle.

onhan kyllä vallan mahdottoman eriskummallisen näköinen kampe tuo uusi 1000! Ihan kuin jostain ylijäämäosista kasattu. Mutta on kyllä varmaan hyvä matkapyörä, sitä en epäile hetkeäkään. Hiekkatiehehkutukset näistä katuvanteilla varustetuista voisi jättää poijes, ne on vähän huvittavia.

Back