Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luultavasti helekatin fiksu ekapyörä(kin) - katselin itsekin tuota melko vakavalla mielellä. Kun kone olisi n. 850-950 ja n. 60+ kilowattinen + mopo ihan hiukan isompi niin kaupat tulisi
062802moto_prv.gif

Tämä moto ois tulossa alle.. Kokemuksia pyörästä...
omg.gif
kuvaltako ostit?
joo kuvalta tää on..näitä ylivuotisia pyöriä..hinta 7600€+takuu 24kk...
Ei oo paha hinta Versyksestä. Vuosimallien 07-09 välillä ei taida olla eroja kuin värityksissä.

Tuolla  ER 6-ketjussa, oli juttua että takarengas linkoaisi ilman huggeria moskat sähköboksiin. Vähän ikävältä kuullostava piirre, vaikka ei mulla ainakaan viime kesän sateissa ollut sähköjen kanssa mitään ongelmia.

Onko kellään muuten kokemuksia Leo Vincen sliparista Versyksessä? Tartteeko powercommanderin ja olisko muuta hyötyä kuin paremmat äänet ja kevyempi paino kuin alkuperäisessä pöntössä?

Itse olen vakavissani harkitsemassa Versystä seuraavaksi pyöräksi, kertokaas miten sillä onnistuu kakspäällä reissaaminen?

Nykyisessä SV 650 S:ssä tehot riittävät mulle ainakin Suomen rajoituksille ihan mukavasti, mutta jousitus, kyytiläisen polvikulma ja itselle liian etukeno ajoasento on alkanut häiritsemään hieman liikaa...

Toi KTM 990 SM T olis kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta hinta, arvonalennus ja KTM:n kestävyys aiheuttavat hieman miettimistä.  
blush.gif

Ei mikään raketti, mutta ihan jees käyttö- ja harjoittelupyörä. Kiva ajella kaupungissa - nöyrä kone, ketterä käytös ja ylväs ajoasento. Mutkapätkällä yllättävänkin nopea. Eikä tartte pelätä sorateitäkään, varsinkin jos vaihtaa vähän karkeempaa alle.

Rumahan se on, edestäpäin tulee lähinnä mieleen lehmänturpa, mut onneks sitä ei itse näe, ainakaan ajaessa. Tekisivät nyt vaan sen huhutun tonnisen version niin ei tarttis tuohon toiseen koolla alkavaan vaihtaa.

Engelsmanneilla on mallille omistetut webbisivut joilta saa paljon käytännön tietoa kyseisestä laitteesta.

Tämä moto ois tulossa alle.. Kokemuksia pyörästä...
omg.gif
kuvaltako ostit?
joo kuvalta tää on..näitä ylivuotisia pyöriä..hinta 7600€+takuu 24kk...
Ei oo paha hinta Versyksestä. Vuosimallien 07-09 välillä ei taida olla eroja kuin värityksissä.

Tuolla  ER 6-ketjussa, oli juttua että takarengas linkoaisi ilman huggeria moskat sähköboksiin. Vähän ikävältä kuullostava piirre, vaikka ei mulla ainakaan viime kesän sateissa ollut sähköjen kanssa mitään ongelmia.

Onko kellään muuten kokemuksia Leo Vincen sliparista Versyksessä? Tartteeko powercommanderin ja olisko muuta hyötyä kuin paremmat äänet ja kevyempi paino kuin alkuperäisessä pöntössä?
Oletko sinä Tuna.. sij. tähän huggeriin??? Ja jos olet, niin paljon maksoit?

Kävin hakemassa juurikin tuon Ermaxin huggerin viikonloppuna Stormilta. Hinnaksi maalaamattomalle mustalle tuli 119,-. Tarttis pääsiäislomalla viritellä paikalleen.

Kävin hakemassa juurikin tuon Ermaxin huggerin viikonloppuna Stormilta. Hinnaksi maalaamattomalle mustalle tuli 119,-. Tarttis pääsiäislomalla viritellä paikalleen.
Joko huggeri on asennettu? Kausi on muuten korkattu, eilen hain oman Versyni talliin
062802moto_prv.gif
Tuli tuossa muutama sentti lunta maahan mutta näyttää tuo onneksi sulavan
062802jumpie_prv.gif
Pitää ostaa tää huggeri, on tuota loskaa, p askaa, vast.

Kausi on korkattu tänään, huggeri on paikoillaan ja Acerbicsin kahvasuojat ruuvailin myös kiinni. Huggerin toimivuutta en päässyt testaamaan, kun en lenkillä löytänyt oikein lainkaan vesilammikoita. Kahvasuojat tuntuvat suojaavan näppejä mukavasti viimalta. Noissa Dual Roadeissa on kätevä kiinnitys ohjaustangon päähän että helposti vaihtaa tankopainot suojien tilalle takas kun kelit lämpenee.

Tuon Ermaxin kiinnittäminen oli kohtuu simppeli juttu. Semmoinen 2x2 cm toiselta puolelta tarrapintaa oleva osa jäi yli, kun en keksinyt mihin se olisi pitänyt laittaa. Asennusohjeissa oli jotain mainintaa jarruletkun pidikkeestä, mutta sen ja huggerin väliin tuo ei ainakaan mahtunut. Tukevasti tuo huggeri tuntui pysyvän ilman tuota osaakin.

Käänsin plexin kokeeksi ylösalaisin. Ei se ainakaan huonommin toiminut kuin oikeinpäin:). Hartiolle tai kypärään tuleva pyörteily tuntui jopa pienentyneen. Talven jäliltä huomasin pihatiellä kolmen tonnin kierroksilla jotain resoinoitia katteista. Semmoista ylimääräistä särinää kuului, viime kesänä en tuohon kiinnittänyt oikeastaan mitään huomiota.

Mukana pari kännykällä räpsäistyä kuvaa.

versys_edesta.jpg

huggeri_oikea.jpg

huggeri_vasen.jpg

Tuli sitten lauantaina laitettua tilaukseen 2009-vuosimallin musta Versys.  
062802jumpie_prv.gif

Pikaisen koeajon suoritin ja pyörä oli oikeasti todella hauska ajettava järjellisillä nopeuksilla. Koeajoin myös SM T:n, joka oli jonkin verran parempi ajettava ja tehoa oli todellakin riittävästi, mutta ainakin Akran vaimentimilla varustettuna moottori ei oikein tiennyt mitä tekisi kun ajoi tasakaasulla 3000-5000 kierroksen välillä. Toi tuntui todella ärsyttävältä ajatellen kruisailua 60-100 km/h välillä, joten annetaan Versykselle mahdollisuus näyttää kykynsä (olihan noilla myös hintaeroa aika reilusti). Vielä pitäisi melkein kuukausi odotella, ennenkuin toi oma pyörä olisi noudettavissa...

Versys kyllä käy nätisti alakierroksilla. Ykkönen on mukavan lyhyt, valoista on helppo lähteä ja käännellä pihalla, kun tuo ei sammu vahingossa millään. Viime kesänä tumppasin kerran valoihin, kun olin jättänyt kakkosen päälle. Vaihteen näyttö olisi kätevä.

Nopeissa kiihdytyksissä kolmonen on aika tarkka siitä miten vaihdepoljinta nostelee. Uudella ajosaapikkaalla meinaa välillä joutua nostamaan toisen kerran, kun vaihde jää kakkoselle. Luultavammin tuo on Kawasakien ominaisuus kuin pelkästään Versyksen oma piirre (muista lukeneeni zetoista vastaavaa).

Tuunaaminen jatkui tänään. Kilpiteline vaihtui Romatechin tuotteeseen, asennuksessa tarvittiin rautasahaa ja sähköporaa
omg.gif
. Lopputulos oli kuitenkin hieno. Samalla kertaa olisi kätevästi vaihtuneet vilkut kirkkaisiin, jos semmoiset olisi ollut hollilla. Mitähän seuraavaksi Versykseen... Kirkkaat vilkut ja crash padsit. Ainakin vilkut tarttee laittaa hankintaan  
smile_org.gif

Kiitos kuvista :jippikaijee:Pitää tilata tää takahuggeri. Entä tää etulokarin lärpäke...onko itua hommata se?
omg.gif
Saako näitä kahvasuojia esim. Stormilta...ja hinta?

Itse ajattelin tilata Englannista (esim. intobikes.co.uk) tuon Ermax:n huggerin, etulokarin jatkeen ja R&G:n kahvapainot. Kohtalaisen paljon halvemmalla tuolta näyttäisi nuo saavan kuin Suomesta. Vielä kun sais päätettyä huggerin värin...

Mä hommasin kahvasuojiksi KTM:n mallin, hintaa tuli noin 50 €.

Pikkaisen kuumottaisi saada jo Versys alle, täytyy vaan yrittää sinnitellä tuonne toukokuun alkuun...

Minulta jäi muuten yli tuolaiset mustat KTM:n kahvasuojat jotka meinasin liattaa Versykseen. Jos kiinnostaa niin voin myydä ne pois 25,-.
Niin ja jäi myös käsiin kaatumaraudat SW motech nämä lähtis vaikkapa 80,-

Back