Versys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä ostan nää jutut....95€. Laita sähköpostia, niin sovitaan tuo hinta
smile_org.gif
 
^Juu, laitan viestiä lähiaikoina. Pitä etsiä nuo kamat, muistin vaan yhtäkkiä että ne ei menneet pyörän mukana kun en ehtinyt niitä asentaa.
 
Nuo SW Motechin kaatumaraudat näyttää asiallisilta, suojaa varmaankin kaatumisissa paremmin konetta kuin Crash Padsit. Eikä kustantaisi sen enempää. Tarttee laittaa harkintaan. Hiekkaa on meinaan tällä hetkellä vielä risteyksissä sen verran ettei yhtään huonompi varuste olisi jos pyörä sattuisi lähtemään alta  
omg.gif
 
Tänään tuli postissa tuo huggeri ja tää pyramidin etulokarin jatke. Pitää asentaa viikonloppuna tuo huggeri...mutta tää pyramid vaatii muutakin kuin "asennus kaljoo"
033102beer_1_prv.gif
Neljä reikää pitäis porata
crazy.gif
työkalut uupuu..
 
Itsekin sain eilen tilattua Ermaxin carbon huggerin, etulokarin jatkeen ja kahvapainot Englannista. Toi huggeri pitäis olla aika helppo asentaa ja tuota etulokarin jatketta jotkut on kiinnitelly maailmalla ihan pelkällä liimalla ja hyvin on pysynyt menossa mukana...

Tuli myös hommattua Givin V35-sivulaukut, 12V:n ulostulolle tarvikkeet, Kawan takalaukkuteline, GPS-teline ja Z1000-mallin peilit. Ei ainakaan puuha lopu kesken, kun noita pääsee vääntämään paikoilleen...
 
Kiitos kuvista :jippikaijee:Pitää tilata tää takahuggeri. Entä tää etulokarin lärpäke...onko itua hommata se?
omg.gif
Saako näitä kahvasuojia esim. Stormilta...ja hinta?
Acerbis:n kahvasuojat löysin  Off Road World:lta. Postikulujen kanssa hinnaksi tuli noin 70 euroo.  

Tuolla Pyramid Plastics:lla näyttäisi olevan etulokarin jatketta, tuosta ei ole kokemusta, mutta ei tuo pahan hintainen ainakaan ole
smile_org.gif
30€ näköjään säästää kun tilaa Acerbikset Englannista, omani ostin Nakkilasta satasella.

Tuo eturoiskeläpän tekele on ihan tarpeellinen varuste. Vähän kosteammilla saviteillä kun kiskoo menemään, niin alkaa äkkiä mennä syyläri umpeen. Laitoin vielä lisäksi Romatechin syylärisuojan isompien kivien varalta.
 
Huggeri on asennettu sitten paikalleen...Pitää kysyä, että pysyiskö tää etulokarin jatke paikallaan ihan jollain tökötillä vai pitääkö laittaa ruuvit?
omg.gif
Isäukko sano,että on näitä liimasilikooneja... pitää olla puhtaat pinnat,hionta,puristin+vuorokausi lämpösessä paikassa ja sitten pitäis pysyä...
omg.gif
 
Jollain Sikaflexillä varmaan pysyis, mää kyllä laitoin niillä ruuveilla...eikä menny ku 5 minsaa.

Jos sulla ei oo poraa niin käy hakemassa halpahallista joku rakkine, sillä on käyttöä myöhemminkin. Ja taitaa olla halvempikin kuin Sika-tuubi.
 
Tunan väkkärä näyttää aika tutulta. Mullakin on musta -07 jossa pleksi ylösalaisin, Acerbikset ja Ermax huggeri. Ja sit Romatechin kilpiteline & syylärisuoja ja Pyramidin etulokarin jatke.

Edelleenkään tuo pleksi ei vaan satu kohalleen. Humisee vaan niin pirusti. Tekisi mieli tilata sellanen säädettävä pleksin kiinnike (kts www.madstad.com), mutta kun sen hinta nousee postitusten ja tullien jälkeen kai jonnekin 170€:n tienoille niin mun mielestä se on vaan liikaa mokomasta. Onko joku löytänyt vaihtoehtoja?

Sitten kun löytäis jostain sellaiset peilit joista näkis muutakin kun MP-asun merkit olkapäistä. Ja kypärälukon niin peli ois valmis kesän koitoksiin.
062802moto_prv.gif
 
Kiitos kuvista :jippikaijee:Pitää tilata tää takahuggeri. Entä tää etulokarin lärpäke...onko itua hommata se?
omg.gif
Saako näitä kahvasuojia esim. Stormilta...ja hinta?
Acerbis:n kahvasuojat löysin  Off Road World:lta. Postikulujen kanssa hinnaksi tuli noin 70 euroo.  

Tuolla Pyramid Plastics:lla näyttäisi olevan etulokarin jatketta, tuosta ei ole kokemusta, mutta ei tuo pahan hintainen ainakaan ole
smile_org.gif
30€ näköjään säästää kun tilaa Acerbikset Englannista, omani ostin Nakkilasta satasella.

Tuo eturoiskeläpän tekele on ihan tarpeellinen varuste. Vähän kosteammilla saviteillä kun kiskoo menemään, niin alkaa äkkiä mennä syyläri umpeen. Laitoin vielä lisäksi Romatechin syylärisuojan isompien kivien varalta.
Tämä Romatechin syylärinsuoja on sitten tilattu..suas nähä milloin tulee
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif
 
Houkutteleva pyörä todellakin, vaikka ruma se kyllä on...  
tounge.gif


Itseä mietityttää kaksi asiaa, millainen pyörä on pitkillä reissuilla joihin sisältyy moottoriteitä ja sorateitä? Jos nämä kriteerit täyttyy hyvin, on pyörävalinta aika selvä.  
wink.gif


Mistä näihin saa isompia pleksejä matkakäyttöön?
 
Edelleenkään tuo pleksi ei vaan satu kohalleen. Humisee vaan niin pirusti. Tekisi mieli tilata sellanen säädettävä pleksin kiinnike (kts www.madstad.com), mutta kun sen hinta nousee postitusten ja tullien jälkeen kai jonnekin 170€:n tienoille niin mun mielestä se on vaan liikaa mokomasta. Onko joku löytänyt vaihtoehtoja?
Mulla tuo plexin kääntäminen toimi parhaiten. Tosin ne vähäiset kilometrit tänä keväänä olen ajellut Rukan kaulurikypärähupun kanssa, joka tuntuu hiljentävän melua kypärässä. Ongelmana plexin kanssa on ollut juurikin se että pyörteet tuntuvat luontevalla ajoasennolla osuvan jossain nopeuksissa aina sopivasti kypärään tai vähän kypärän alle. Ja sit humisee.

Olen noin 178 cm pitkä, joten peilien kanssa ei ole ollut ongelmia. Oiskohan Kawasakin pelit mitoitettu vakiona alle 180 cm kuskeille
smile_org.gif


Viime kesänä käytin välillä Givin]http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/3831/652/]Givin tarvikeplexiä[/URL] joka kyllä hiljaisissa nopeuksisa toimi kivasti, mutta kovempaa ajettaessa olisi pitänyt kumartua plexin alle jos haluaisi pyörteet pois päästä.
 
Maailmalta kuultujen juttujen mukaan ja ihan omakohtaisen kokemuksen kautta huomattu että Nipponin pojat ovat laittaneet melko niukasti rasvaa Versyksen rungon laakerointipisteisiin (etenkin takahaarukkaan).
Tyhmä kysymys, mutta minkälainen homma tuo rungon laakerointipisteiden rasvan lisääminen on? Mitä työkaluja kautta rasvaa siihen tarvitaan?  
withstupid.gif
 
Tyhmä kysymys, mutta minkälainen homma tuo rungon laakerointipisteiden rasvan lisääminen on? Mitä työkaluja kautta rasvaa siihen tarvitaan?  
withstupid.gif
Taka- ja etuakselit sekä pyöränlaakereiden ympäristön saa rasvattua melko helposti. Takahaarukka tuotti hieman enemmän jumppaa, mutta siitäkin selvittiin ihan hylsysarjan ja kiintoavaimien avulla. Versyksen takahaarukkahan on kohtalaisen helppo irrottaa kun ei jousituksessa ole niitä linkustoja tiellä. Kaikki paino pois takapyörältä ja takahaarukalta (esim. asettamalla akselipukit kuskin jalkatappien alle), takapyörä irti, jarruletku irti kiinnikkeestään, takajarrusatula takajalkatapista roikkumaan, iskarin kiinnityspultit irti ja takahaarukan akseli auki. Rasvana on käytetty ihan tavallista laakerirasvaa. Ohjauslaakerit on vielä tarkastamatta ja rasvaamatta, nekin pitäisi kyllä katsoa ennen pitkää.

Kannattaa vaikkka täältä hakea tehtaan manuaali Versykseen, siinä on nuo huoltotoimet ja kiristysmomentit jne. selitetty melko tarkkaan.

-Jay
 
Mulla tuo plexin kääntäminen toimi parhaiten. Tosin ne vähäiset kilometrit tänä keväänä olen ajellut Rukan kaulurikypärähupun kanssa, joka tuntuu hiljentävän melua kypärässä. Ongelmana plexin kanssa on ollut juurikin se että pyörteet tuntuvat luontevalla ajoasennolla osuvan jossain nopeuksissa aina sopivasti kypärään tai vähän kypärän alle. Ja sit humisee.

Olen noin 178 cm pitkä, joten peilien kanssa ei ole ollut ongelmia. Oiskohan Kawasakin pelit mitoitettu vakiona alle 180 cm kuskeille
smile_org.gif


Viime kesänä käytin välillä <a href="http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/3831/652/]Givin</a> tarvikeplexiä joka kyllä hiljaisissa nopeuksisa toimi kivasti, mutta kovempaa ajettaessa olisi pitänyt kumartua plexin alle jos haluaisi pyörteet pois päästä.
Pleksin kääntö ja alimmaiseen asentoon on paras vaihtoehto meikäläiselle tuolla originaalilla. Pleksin ja valokopan välin kun tilkitsee umpeen niin onhan se sitten lähes siedettävä. Noilla ulkomaanelävillä tuntuu olevan vaikka minkälaisia mellakkakilpiä mopoissaa, mutta joku tyyli se pitää olla vaikka lehmänturvalla ajaakin...

Nuo peilit ei vaan synkkaa meikäläisen anatomian kanssa, vaikka ei mun pää nyt keiku kun 10cm ylempänä. Pahimmillaan pääs oikein virkapukuinen polliisiauto hiipimään selän taakse.

Ostin biltemasta sellaset 20cm varresa olevat mustat ja pyöreet peilit mutta niillä ei tehnyt yhtään mitään. Värisivät niin pirusti eikä siitä 5 cm pitemmästä varrestakaan ollut oikein mitään iloa. Äkkiä pois. No sellasta tavaraa saa viidellä eurolla, pitää myydä jollekin kiinalaisella mopolla ajelevalle teinille vaikka kolmella eurolla. Täytynee antaa periksi ja ostaa vaikka stormilta sellaiset 40€/4cm levikepalat...
 
Back
Ylös