• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro. -08 versys ollut nyt viikon verran. sisäänajo pitäs vielä hoitaa alta pois.. ohjekirjan mukaan oon ajellu eli ekat 800km rpm max 4000.  
sport05.gif
kannatanee tehdä sisäänajo ohjeiden mukaan vai onko jollain muita ehdotuksia?  
nixweiss.gif
En paljon yli 5000 kierroksen kierrättänyt tuossa 800 km sisäänajossa. Vähän tylsää se oli, mutta tulipahan ajeltua  
062802moto_prv.gif
Siitä se ilo alkaa, kun sisäänajot on tehty.
Luulen että sisäänajo kannattaa tehdä kiltisti ohjeen mukaan. Se 4000rpm tarkoitti vauhdissa vaan just sellasta ärsyä pikkasen vajaata kahdeksaakymppiä, keljutti pyöriä autojen jaloissa. Mut menihän sekin sitten kuitenkin...

Millaisia lienevät pitemmässä juoksussa esimerkiksi nuo vanhat esittelypyörät. 500€ halvemmalla olisin saanut kuin laatikosta otetun. Ajattelin vain silloin kun vehkeessä oli 700km lasisssa ja oli poljettu kuin vierasta sikaa , että taidan kuitenkin korkata uuden tyttöystäväni ihan ite.
062802moto_prv.gif
 
Eihän se vaan Havukka lentänyt tänään neljän maissa Laukaalta Nykäskylän suuntaan. Sen verran harvinaisia ilmestyksiä nuo Persykset tienpäällä että pistävät heti silmään...
 
Moro. -08 versys ollut nyt viikon verran. sisäänajo pitäs vielä hoitaa alta pois.. ohjekirjan mukaan oon ajellu eli ekat 800km rpm max 4000.  
sport05.gif
kannatanee tehdä sisäänajo ohjeiden mukaan vai onko jollain muita ehdotuksia?  
nixweiss.gif
En paljon yli 5000 kierroksen kierrättänyt tuossa 800 km sisäänajossa. Vähän tylsää se oli, mutta tulipahan ajeltua  
062802moto_prv.gif
Siitä se ilo alkaa, kun sisäänajot on tehty.
Luulen että sisäänajo kannattaa tehdä kiltisti ohjeen mukaan. Se 4000rpm tarkoitti vauhdissa vaan just sellasta ärsyä pikkasen vajaata kahdeksaakymppiä, keljutti pyöriä autojen jaloissa. Mut menihän sekin sitten kuitenkin...

Millaisia lienevät pitemmässä juoksussa esimerkiksi nuo vanhat esittelypyörät. 500€ halvemmalla olisin saanut kuin laatikosta otetun. Ajattelin vain silloin kun vehkeessä oli 700km lasisssa ja oli poljettu kuin vierasta sikaa , että taidan kuitenkin korkata uuden tyttöystäväni ihan ite.  
062802moto_prv.gif
Sisaanajo kuuluu asiaan, mutta sen voi tehda toisinkin (monen mielesta paremmin).
Muistaakseni Vauhdin Maailmassa oli artikkeli aiheesta joskus, mutten loytanyt siihen linkkia joten ohjeet kolmannella kotimaisella http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
 
Paljonko Versyksen ensiasennus kumeilla pääsee? Takana on reilut kuusi tonnia ja olen alkanut katselemaan uusia kumeja. Michelin Pilot road 2:set olisi kiikarissa. Jotkut touring-renkaat sopisi ehkä omiin tarkoituksiini parhaiten.
 
Tuon Hyeenan postittaman linkin mukaan menee melko pitkälti nykypäivänä sisäänajot.

Nämä valmistajien sisäänajot ovat aika vanhaa perua teknisesti ajateltuna (nykypäivän koneistusten taso esim. hoonauksen jäljiltä) ja ilmeisesti aikamoista myrkkyä männänrenkaiden vuoksi (sisäänajossa ei periaatteessa paljon muuta nykyään "ajeta sisään").

Tuo oleellinen tapahtuu ihan ensimmäisen sadan kilsan aikana.

Itse en aja mitään vekotinta sisään noilla kierrosrajoituksilla. Näistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tehtaat pelaa kuitenkin ns. varman päälle, koska tuolleen hinkuttaenkin kone ei varsinaisesti paskaksi mene, mutta jos ne hepat haluaa sieltä oikeasti käyttöön ja renkaat pitämään kunnolla, niin kunnon kiihdytyksiä ja moottorijarruja tuo homma vaatii.

- P
 
Tuon Hyeenan postittaman linkin mukaan menee melko pitkälti nykypäivänä sisäänajot.

Nämä valmistajien sisäänajot ovat aika vanhaa perua teknisesti ajateltuna (nykypäivän koneistusten taso esim. hoonauksen jäljiltä) ja ilmeisesti aikamoista myrkkyä männänrenkaiden vuoksi (sisäänajossa ei periaatteessa paljon muuta nykyään "ajeta sisään").

Tuo oleellinen tapahtuu ihan ensimmäisen sadan kilsan aikana.

Itse en aja mitään vekotinta sisään noilla kierrosrajoituksilla. Näistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tehtaat pelaa kuitenkin ns. varman päälle, koska tuolleen hinkuttaenkin kone ei varsinaisesti paskaksi mene, mutta jos ne hepat haluaa sieltä oikeasti käyttöön ja renkaat pitämään kunnolla, niin kunnon kiihdytyksiä ja moottorijarruja tuo homma vaatii.

- P
Mulle sanottiin liikkeessä, että aja rajoitusten mukaan...siinä se sisäänajo sit tulee
sport05.gif
Toki välillä kiihdytyksiä ja moottorijarrua
wink.gif
mittarissa vasta 1400km
062802moto_prv.gif
eli vaihtelevat kiekat
tounge.gif
 
Eihän se vaan Havukka lentänyt tänään neljän maissa Laukaalta Nykäskylän suuntaan. Sen verran harvinaisia ilmestyksiä nuo Persykset tienpäällä että pistävät heti silmään...
Sama mies..
062802moto_prv.gif
Käytin "pikkumustaa" 300km:n lenkillä
wink.gif
Pitää laittaa paremmaksi, 420 kilsaa Kangasniemen, Toivakan, Tammijärven, Korpilahden, Jypkylän ja Laukaan maisemissa...Juhannuksen seutuun pitää tulla haravoimaan Jyväskylän pohjoispuolta Rautalammilta käsin.

Eksyin oikein katiskakalastuksen maailmanmestaruuskisoihin Korpilahdella. Ilman mopoa en niiden olemassaolosta olisi varmaan koskaan kuullut mitään.
nixweiss.gif
 
Paljonko Versyksen ensiasennus kumeilla pääsee? Takana on reilut kuusi tonnia ja olen alkanut katselemaan uusia kumeja. Michelin Pilot road 2:set olisi kiikarissa. Jotkut touring-renkaat sopisi ehkä omiin tarkoituksiini parhaiten.
Pikkasen päälle 6000 pääsin alkuperäisellä takanakilla. Nyt takana on Michelin Pilot road (ilman kakkosta). Se on musta ja pyöree, mut sain halavalla vaikka oli vähän hätäkin.

Seuraavaks täytyy ottaa hieman soratiekelpoisempi rengastus. Se yks lehtiin mopoja koeajava kuopion ukko vähän niinkuin tykkäs Dunlopin Mutanteista Versyksen alla. Vois olla seuraava satsi. Tai katotaan nyt ensin mitä halavalla sais.
 
Eihän se vaan Havukka lentänyt tänään neljän maissa Laukaalta Nykäskylän suuntaan. Sen verran harvinaisia ilmestyksiä nuo Persykset tienpäällä että pistävät heti silmään...
Sama mies..
062802moto_prv.gif
Käytin "pikkumustaa" 300km:n lenkillä
wink.gif
Pitää laittaa paremmaksi, 420 kilsaa Kangasniemen, Toivakan, Tammijärven, Korpilahden, Jypkylän ja Laukaan maisemissa...Juhannuksen seutuun pitää tulla haravoimaan Jyväskylän pohjoispuolta Rautalammilta käsin.

Eksyin oikein katiskakalastuksen maailmanmestaruuskisoihin Korpilahdella. Ilman mopoa en niiden olemassaolosta olisi varmaan koskaan kuullut mitään.  
nixweiss.gif
On tuo saunapaikka tuolla Savossa, joten pittää kurrautella tuota 69-tietä joku matka...joten voep olla että nähhään matkalla...
 
Vieläkö Tunalta löytyy tää Givin pleksi?? jos löytyy.. miten se eroaa tästä normi pleksistä? Vois tuosta vaikka kauppoja hieroa  
smile_org.gif
 
Vieläkö Tunalta löytyy tää Givin pleksi?? jos löytyy.. miten se eroaa tästä normi pleksistä? Vois tuosta vaikka kauppoja hieroa  
smile_org.gif
Juu, vielä löytyy ja on myynnissä
smile_org.gif
Givin plexi on isompi kuin vakio, kovemmassa vauhdissa pyörteet tulivat kuitenkin kypärään ja vakioplexin kääntäminen toisinpäin on ollut tähän saakka paras vaihtoehto. Tuolta löytyy juttua versyksen plexeistä: Webbike world
 
Itellä versyksen alkup. pleksi ei kyllä toimi missään asennossa.
bawling.gif
Oon 186 cm tarvisin kai korkeamman pleksin.Onko Givin pleksi paljon alkuperäistä korkeempi?  
nixweiss.gif
 
Tuossa linkki myynti-ilmoon, jossa on mitat. Onhan se korkeampi, alkuperäisen plexin mittoja en muista, pitäisi käydä mittanauhalla mittaamassa:).

Totesin eilen että Versyksellä hiekkatielle lähteminen oli virhe. On meinaan tautisen hauskaa puuhaa kun kurvista avaa pienessä sladissa ulos
biggrin.gif
. Ainoo miinus, että tuli katurenkaat jo tilattua Saksasta... Noo, kyllä niilläkin varmaan soralla pääsee alkuun.
 
No nyt näkyy peileistäkin jotakin - apu tuli LSL:n 4cm:n peilinlevityspaloista. Mut nyt ne peilit värisee vallan kauhiast. Tarttee varmaan askarrella acerbiksen käsisuojien vuoksi poistetut tangonpääpuntit takas paikalleen...
 
Non ni, uudet gummit on nyt alla. Mynet motosta toimittivat viikossa renkaat postiin, joten hyvältä tuo pulju vaikutti.

Linkki sinne

Dunlopin Mutantit vois olla seuraava satsi täälläkin, tarttee alkaa tutkailemaan sorakelpoisempaa rengastusta, jos tuo hiekkateiden tutkailu alkaa innostamaan enemmänkin.
 
Tuossa linkki myynti-ilmoon, jossa on mitat. Onhan se korkeampi, alkuperäisen plexin mittoja en muista, pitäisi käydä mittanauhalla mittaamassa:).
Piti sitten mennä myymään tuo pleksi ennen kuin multa kysyit lupaa...
wink.gif


Tilasinpa sitten siitä harmistuneena herralta nimeltä Gorazd Marovic (aka Algard) säädettävät tellingit tuulilasille. Jos pääsis sitten tuo hel... tuota hieman harmillisesta huminasta eroon.
 
Pohjolan kurapyöräilijöiden foorumilla näyttäisi olevan juttua sorakelpoisemmista renkaista. Eilen annoin Versyksen maistaa Tammelan ja Hämeenlinan välillä kuraa. Hyväkuntoista hiekkatietä menee mukavasti, jännitysmomenttia tietysti tuo irtosora, mutta eipä nuo vauhdit sopivilla pätkillä tunnu kovin koviksi nousevan.

Kesäkuun lopulla olis sit tarkoitus lähteä kokeilemaan Ahvenistolle, miten Versys taipuu radalla. Kuski ainakin on kankea ja hidas  
biggrin.gif
 
Tilasinpa sitten siitä harmistuneena herralta nimeltä Gorazd Marovic (aka Algard) säädettävät tellingit tuulilasille. Jos pääsis sitten tuo hel... tuota hieman harmillisesta huminasta eroon.
Oisko linkkiä tuohon tuotteeseen? Tein pikaisen googletuksen herran nimellä ja löysin tuommoisen pohjapanssarin, joka ei näytä sekään yhtään tyhmemmältä.
Ei noista pleksiraudoista taida olla mitään järkevää valmistajan sivua. Tää veijari on vissiin sellanen autotallinikkari. Mut tuolla engelsmannien sivuilla tätä asiaa on pohdittu enmmänkin. Tuossa on samat kuvat kuin mullekkin tuli, minä onneton kun en osannut näille sivuille kuvia ladata...

Versys.co.uk

Lähetin postia tällaiseen osoitteeseen <algard@siol.com> ja kyllähän se sieltä aika nopsaan vastaili mm seuraavaa:

Hello ,
thank you very much for your interest in ALGARD products. Pictures and detailed description can be seen on www.versys.info

Here are the prices for  ALGARD engine guard (black or silver):
-engine guard 98.00 EUR
-rear extension 20,00 EUR
-screen bracket 48.00 EUR

Shipping cost additional:
-Europe___18,50 EUR (4-7 days)

How to purchase ALGARD products? They can  be ordered directly from me (producer). That's the guaranty for the lowest prices.

You have two options:
-PayPal
-Bank transfer.

Monet noilla enkkusivuilla vaikuttaa tyytyväisiltä toimitukseen ja tuotteeseen. Ajattelin kokeilla. Heitin tänää 370km lenkin ja vieläkin humisee...jospa tuo auttaisi. Toinen vaihtoehto olisi tuo Madstadin tellinki. Silläkin näyttäisi jo olevan kauppias EUssa.
 
Back
Ylös