• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heinolta kysyin tarjousta Kappa K33N -laukuista ja SW-Motech:n raudoista ja yhteishintaa tulisi 495,-. Tosiaan yksi vaihtoehto olisi hommata laukut jostain erikseen ja pelkät raudat Suomesta, mutta juurikaan halvemmalla en onnistunut netistä löytämään, kun joskus vähän aikaa nettikauppoja selailin.

Mulla olis nyt ensipyöräksi kiikarissa Versys -08. Miten kawa sopii meikäläiselle, pituutta 185 cm ja painoa vähän vajaa 100kg?  Kylmät tyypit olen ottanut ja tuntui ihan ookoolle. Matka-ajoa ei paljoa tulisi, ehkä maksimissaan n. 200 km:n siivuja.

Ps. nii ja tota painoa olis tarkotus vähentää ainakin 15 kg...
wink.gif

Jäi Kawa meeting väliin...  tana.. prkl.. ttu...
033102ass_1_prv.gif
tää vuorotyö..
sad_orig.gif
Sitten asiaan, onko kokemusta/hyötyä tästä Versyksen takajousen säädöstä?
omg.gif

Mulla olis nyt ensipyöräksi kiikarissa Versys -08. Miten kawa sopii meikäläiselle, pituutta 185 cm ja painoa vähän vajaa 100kg?  Kylmät tyypit olen ottanut ja tuntui ihan ookoolle. Matka-ajoa ei paljoa tulisi, ehkä maksimissaan n. 200 km:n siivuja.

wink.gif
Mää taidan olla suurinpiirtein samaa kaliberia...Pyörän/ukon mittojen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia. Tilanne saattaa muuttua jos laitetaan toinen takapenkille ja tavaraa...Ai niin, peileistä tuskin tulet näkemään muuta kuin omat olkapääsi.

Meikäläisen mopoilut on tollaisia samanlaisia jotain 300 kilometrin päiväkruisailuja GT-kartasta löytyvillä reiteillä. Siihen se on ihan soiva peli. Suoran tien paahtaminen sillä on ihan p:stä mutta kunnon mikkihiiri-pätkällä alkaa elämä hymyillä. Eikä sitten tartte tehdä uukkaria jos tulee soratietä vastaan.

Ensimmäiseksi pyöräksi se on mun mielestä hyvä valinta. Erittäin helppo, nöyrä ja monipuolinen laite. Siinä voi rauhassa miettiä sitten sitä omaa suuntautumistaan jos ei ole aivan varma. Pari tuttua on jo isompaan vaihtanut. Toisen valinta oli 1400GTR ja toisen 1200 GS Bemu. Menivät aikalailla eri suuntiin. Mää voisin ottaa seuraavaks tuon 990SMT Kotarin tahi tonnisen Versyksen jos sellanen olis...

Mut nythän noita ylivuotisia Versyksiä saa sopuhintaan. Osta pois vaan.

wink.gif
Hyvin varmasti sopii, mulla on pituutta 178 ja liikennevaloissa ja parkkipaikoilla välillä toivoisi että jaloissa olisi pari senttiä lisää mittaa. No, sit kun vauhtiin pääsee, niin pyörä on hyvinkin sopiva.

Toinen kesä versyksellä menossa ja ekaksi pyöräksi mainio. Moottoritiellä ja pitkiä suoria ajettaessa on tuuliset oltavat, mutkaisella asfalttitiellä meno on hauskaa. Alle 120 nopeuksissa kone jaksaa kulkea, siitä kovemmissa nopeuksissa saa vääntää kaasua tosissaan (mutta niin lujaahan ei Suomessa saa ajaa  
wink.gif
Sopivia teitä pitkin menee päivässä viisi, kuusi tuntia helposti. Isompiin pyöriin verrattuna myös varsin edullinen pitää.

Ensi kesäksi voisi ehkä jo isomman laittaa. Oma mielenkiinto kohdistuisi gessun tyylisiin norsuihin tai nakupyörin (rexi / bandiitti), mut ainakin toistaiseki versys vaan paranee, kun kilometrejä tulee mittariin lisää  
biggrin.gif

Ajattelin askarrella paskarrella tuon tupakinsytytin ulostulon piiloon penkin alle  
idea3.gif
 Tarvikkeet löytyy varmaan biltemasta johdot+sulakkeenpidin...mutta mistä virta? Akku...
omg.gif
vai...  
Ja lisää kyssäreitä...Oisko tää "takahuarukan" nostin Biltemasta ihan ok hankinta 22,90€...ketjujen rasvaus/puhdistus... onnistuisi
nixweiss.gif

No niin, nyt olen onnellinen Versyksen omistaja. Siispä kysyn, mikä on halvin yhtiö vakuuttaa kyseinen laite? Tämä on siis ensimmäinen prätkäni eikä siis aikaisempaa mp-vakuutustakaan ole, mitä siis laitan niihin tarjouskyselyiden bonuskohtiin? Autossa mulla on täydet, vaikuttaako se mp:n vakuutukseen mitenkään?

Ajattelin askarrella paskarrella tuon tupakinsytytin ulostulon piiloon penkin alle  
idea3.gif
 Tarvikkeet löytyy varmaan biltemasta johdot+sulakkeenpidin...mutta mistä virta? Akku...
omg.gif
vai...  
Motonetistä mieluummin, venekäyttöön tarkoitettu suojattu pistoke. Siinä on mukana sulakekin johdossa valmiina. Eikun akkuun kiinni ja avot, vähän sähkärinteippiä pistokkeen runkoon vielä suojaksi.

No niin, nyt olen onnellinen Versyksen omistaja. Siispä kysyn, mikä on halvin yhtiö vakuuttaa kyseinen laite? Tämä on siis ensimmäinen prätkäni eikä siis aikaisempaa mp-vakuutustakaan ole, mitä siis laitan niihin tarjouskyselyiden bonuskohtiin? Autossa mulla on täydet, vaikuttaako se mp:n vakuutukseen mitenkään?
Onneks olkoon vaan. Loistava valinta.
buttrock.gif

Kysele tarjoukset. Kannattaa kysyä ainakin lähivakuutuksesta. Velipoika sai hiton halvat vakuutukset tusukiinsa sieltä. Itse en voinut siirtää sinne muiden kytkykauppojen vuoksi.

Itse sain liikennevakuutukseen parikyt pinnaa starttihyvää kun oli muinoin ollut piikin vakuutukset omissa nimissä samassa virmassa. Kaskoon sain samat (täydet) bonukset kuin autonkin vakuutuksessa oli.

Nykyään ei voi enää puljata bonuksia autosta mopoon ja takaisin ajokauden mukaan. Kerran voit siirtää ne autosta mopolle, mut takasi et saa vaikka lopettaisit mopoilut tyystin.

Tuon Ermaxin kiinnittäminen oli kohtuu simppeli juttu. Semmoinen 2x2 cm toiselta puolelta tarrapintaa oleva osa jäi yli, kun en keksinyt mihin se olisi pitänyt laittaa. Asennusohjeissa oli jotain mainintaa jarruletkun pidikkeestä, mutta sen ja huggerin väliin tuo ei ainakaan mahtunut. Tukevasti tuo huggeri tuntui pysyvän ilman tuota osaakin.
Päivän olen ollut Versyksen omistaja ja nyt jo tuunaan. Oliko sulla Tuna tuossa hugger-paketissa kaksi sellaista tarrallista osaa? Mihin se toinen tuli? Ohjeet oli vaan ranskaksi eikä se oikein suju meikäläiseltä.

Päivän olen ollut Versyksen omistaja ja nyt jo tuunaan. Oliko sulla Tuna tuossa hugger-paketissa kaksi sellaista tarrallista osaa? Mihin se toinen tuli? Ohjeet oli vaan ranskaksi eikä se oikein suju meikäläiseltä.
Hmm, vielä kun muistaisi... Muistaakseni niitä tarrallisia osia oli vain yksi, enkä sillekään keksinyt sopivaa paikkaa. Mut tosiaan hyvin tuo huggeri on mukana pysynyt. Ne ohjeet oli ehkä jokseenkin hanurista, vaikka mulla ne olikin englanniksi niin silti ymmärrys ei oikein riittänyt  
withstupid.gif

Mulla on vakuutukset Tapiolassa, kun sinne on muutenkin keskitetty.

Hmm, liikenteen lähtöbonus taitaa olla nolla, mutta kaskoon pitäisi saada täydet, kun vahinkohistoriaa ei ole. Tämä tieto on kyllä varsin huteralla pohjalla. Turva on pärjännyt vertailuissa hyvin, muistaakseni ER-6:lle olisi sieltä saanut jonkun MP-lehden vertailussa halvimmat vakuutukset. Itte kyselisin ensin Turvasta, jos olisin vaihtamassa yhtiötä.

Hmm, vielä kun muistaisi... Muistaakseni niitä tarrallisia osia oli vain yksi, enkä sillekään keksinyt sopivaa paikkaa. Mut tosiaan hyvin tuo huggeri on mukana pysynyt. Ne ohjeet oli ehkä jokseenkin hanurista, vaikka mulla ne olikin englanniksi niin silti ymmärrys ei oikein riittänyt  
withstupid.gif
Minäkin yritin survoa sitä sinne jarruletkukiinnikkeiden väliin. Ei riittänyt äly eikä voima. Taitaa olla turha osa (kunnes toisin todetaan)...

Ja noobie-kyssäri tähän väliin
lookaround_orig.gif

Millaisia kierroksia pidätte myllyssä esim. tasaista 80 km/h ajaessanne?

Viitonen on yleensä tuossa vauhdissa silmässä, paitsi kiihdytyksissä voi jokin muukin vaihde olla päällä  
smile_org.gif
. Mun mielestä Versyksen välitykset on vakiona vähän turhankin lyhyet, kuutosella käy matkavauhdissa turhan kovilla kierroksilla ja ykkönen on varsin lyhyt.

Moro. -08 versys ollut nyt viikon verran. sisäänajo pitäs vielä hoitaa alta pois.. ohjekirjan mukaan oon ajellu eli ekat 800km rpm max 4000.  
sport05.gif
kannatanee tehdä sisäänajo ohjeiden mukaan vai onko jollain muita ehdotuksia?  
nixweiss.gif

Moro. -08 versys ollut nyt viikon verran. sisäänajo pitäs vielä hoitaa alta pois.. ohjekirjan mukaan oon ajellu eli ekat 800km rpm max 4000.  
sport05.gif
kannatanee tehdä sisäänajo ohjeiden mukaan vai onko jollain muita ehdotuksia?  
nixweiss.gif
En paljon yli 5000 kierroksen kierrättänyt tuossa 800 km sisäänajossa. Vähän tylsää se oli, mutta tulipahan ajeltua  
062802moto_prv.gif
Siitä se ilo alkaa, kun sisäänajot on tehty.

Back