• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Versys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasavika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kawasaki on myös tälle kaudelle päivittänyt Versystä (vanha malli saikin ulkonäön puolesta aika murska-arvioita) Talven pähkäilyn jälkeen tuli sitten talliin uusi 1000 musta versys. Ulkonäön lisäksi moottori sai päivitystä. Lyhyellä kokemuksella todella mukava ajettava ja hyvä paketti muutenkin :D

Mullakin meni Versys 1000 tilaukseen. Nyt joutuu ootteleen ainakin pari viikkoa. Miten on sulla lähteny matka taittumaan?


Eipä menny Kawan maahantuojan arviot toimitusajasta ihan putkeen. Tilaus tehty yli 3 vk sitten mutta pyörästa ei oo saanu oikein mitään tietoa missä se on, ilmeisesti kuitenkin on jo Suomem puolella. Tilauksen yhteydessä sanottiin toimitusajaksi 2 vk. Odottavan aika on pitkä kun nuo kelitkin rupes lämpeneen.:rant::orgmp:
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin meni Versys 1000 tilaukseen. Nyt joutuu ootteleen ainakin pari viikkoa. Miten on sulla lähteny matka taittumaan?

Ei varmaan tarvi katua hankintaa. Kokemuksen rintaäänellä tästä ei voi nyt romaania kirjoittaa. Ei ole ehtinyt mittariin, kuin muutama saturainen, säät ja työt haittaa :pissed: Hienosti ja tasaisesti vääntävä moottori, voimavaroja en ole kehdannut vielä mitata tappiin asti, annetaan nyt muutamia rauhallisia metrejä alkuun. Minulle sopiva istuin korkeus (185) tosin näillä kylmän sään varusteilla ei oikein enää jalka nouse penkin yli lennokkaasti:D kun korkeutta on reilusti.
Mulla oli iso Banditti aikaisemmin, Bandu oli -09, niin kyllähän 6 vuodessa tekniikka ottaa harppauksia eteenpäin. Jarrut ja jousitus on aivan eri planeetalta. Tosin eipä näitä kahta kannata verrata, kun eri pyöriä ovat.
Eiköhän tässä saa lähipäivinä nyt enemmän kilometrejä alle, niin saa vertailupohjaa eri moodeille ja säädöille eri ajotilanteissa. Lisävarusteita jäi puuttumaan, asennetaan ekassa huollossa kohta, kahvalämppäreitä tässä on eniten kaivannut +2 kelissä ei oikein mulla verenkierto riitä sormia lämmittämään ja ei viitti ottaa lasoliakaan kiertoon.
 
Mitä takapään huoltopukkeja olette käyttäneet Versys 650:ssä? Ainakin vuoden 2015 mallin rekkarikilven teline on niin pitkä, että biltema tai motonet eivät mahdu. Pukin pää ottaa kiinni kilven alapuolella olevaan heijastinlätkään. Muutama sentti pitäisi saada ainakin nostovarren pituutta pois. Bike-Lift RS17 matalana versiona saattaisi mahtua renkaan ja kilven väliin, mutta ei viitsi tilata ennen kuin varmistuu.
 
Mitä takapään huoltopukkeja olette käyttäneet Versys 650:ssä? Ainakin vuoden 2015 mallin rekkarikilven teline on niin pitkä, että biltema tai motonet eivät mahdu. Pukin pää ottaa kiinni kilven alapuolella olevaan heijastinlätkään.

Mä ratkaisin tuon ongelman z1000sx:ssä sillä, että mulla on tallissa pätkä kakkosnelkkua jonka päälle työnnän takarenkaan ensin. Silloin nostopukin kulma loivenee sen verran ettei heijastin ole enää tiellä. Bonuksena myös itse nosto on helpompi, kun vipuvarren asennon kannalta hankalin vaihe on jo ohi.
 
Tuossa edellä voi ihastella "katoavaa luonnonvaraa"...... yksinkertaista ongelmanratkaisukykyä! :thumbup:

Alkaa olla nykyisin sellainen fiilis, että puolet populaatiosta saisi poistettua kartalta
ihan vaan vaihtamalla salaa jääkaapin kahvan oven saranapuolelle.

Täyden, mutta aukeamattoman jääkaapin edestä voisi sitten hetken päästä käydä
keräämässä nälkään nääntyneet pois :p.
 
Mä ratkaisin tuon ongelman z1000sx:ssä sillä, että mulla on tallissa pätkä kakkosnelkkua jonka päälle työnnän takarenkaan ensin. Silloin nostopukin kulma loivenee sen verran ettei heijastin ole enää tiellä. Bonuksena myös itse nosto on helpompi, kun vipuvarren asennon kannalta hankalin vaihe on jo ohi.

Loistavaa! Hyvä, että jollain on hoksottimet tanassa.
 
Viime kesänä vaihtui Jammu uuteen ylivuotiseen tonniseen Versykseen.

Loistopeli matkan tekoon ja kaikenlaiseen muuhunkin ajeluun. Orkkis pleksin vaihdoin Givin Airflowhun niin loppui kypärästäkin huminat.

Briteillä on aktiivinen foorumin laitteen ympäriltä osoitteessa http://www.versys1000.com
 
Kuukausi sitten vaihtui pikku versys isoon versykseen. Aikamoinen muutos tehoihin ja muuhunkin tekniikkaan. Oikein hyväntuntuinen peli.
 
Versys 1000:een lisää valotehoa LED polttimolla.


Eräs kaveri on laittanut omaan pyöräänsä tuollaisen (ensimmäinen linkki)

https://www.facebook.com/photo.php?f...6905633&type=3

http://www.ebay.com/itm/331430472818...818%26_rdc%3D1

Tuossa ei ole mitään tuuletinta, vaan hoidetaan se jäähdytys muulla tavoin. 2 LED:iä, toinen ylös ja toinen alas?

Kiinnostaisi kovasti. Yritin kysellä kuinka paljon haja-valoa tulee, ei vielä vastannut.

Lisäys:
Meni tilaukseen! Tulee näköjään postikuluittakin...saas nähdä :) Konkreetisesti?

Versyksessä on kuulemma jokin "metallinen ohjain"? joka ohjaa valon oikein. Yritän laittaa tänne ennen-jälkeen kuvia kun on valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Kawasaki on myös tälle kaudelle päivittänyt Versystä (vanha malli saikin ulkonäön puolesta aika murska-arvioita) Talven pähkäilyn jälkeen tuli sitten talliin uusi 1000 musta versys. Ulkonäön lisäksi moottori sai päivitystä. Lyhyellä kokemuksella todella mukava ajettava ja hyvä paketti muutenkin :D

Ei se vanha malli niin pahalta näytä satulasta päin katsoen :)
 
Ei se vanha malli niin pahalta näytä satulasta päin katsoen :)

On muuten täysin sama näkymä vanhassa VS uudessa :) Aniways on se uus paremman näkönen mutta vanhaa saa ihan hyvään hintaan. Ja nyt kun jo yhden kesän katsellut niin se vanha on enempi kaikkien africka twinien yms kanssa samaa näköä...
 
Tervehdys kanssamotoristit, Versystelijät ja muutkin!

Kevään aikana pihaan siirtyi punainen 2011 vuoden 650 Versys. Pyörähän on mitä mainioin ja vielä en ole osannut vähentynyttä tehoakaan kaivata. Ehkä siellä ihan ylhäällä voisi pikku tehopiikki vielä olla, kun huipputeho kuitenkin löytyy jo 8000 kierroksesta.

Vakiopleksi on kuitenkin minun mitoillani (178cm, vähän persjalkanen) todella meluisa kaikissa asennoissa. Meinasin vielä modata siihen poran kanssa yhden alemman asennon lisää, jos viiman saisi pois kypärän tienoilta. Jos tuokaan ei jeesaa, niin aftermarket-pleksinhän se tarvitsee. Tuollaista Stormin mra-pleksiä 153e ihailin tuossa, olisiko siinä apu? Sitä kaikkein suurinta en mieluusti laittaisi, ihan ulkonäön puolesta. Löytyisikö täältä apua tai pyörää/pleksiä testiajolle? Minä sijaitsen pyörineni E-Karjalassa.
 
Toi pleksi on surkea munkin 2013 vuoden mallissa, mutta itselläni ala-asennossa kohtalaisen huomaamaton. Yläasennossa jytisee just visiirin kohdille. Tosin mitään en ole vielä asialle tehnyt :)
 
Toi pleksi on surkea munkin 2013 vuoden mallissa, mutta itselläni ala-asennossa kohtalaisen huomaamaton. Yläasennossa jytisee just visiirin kohdille. Tosin mitään en ole vielä asialle tehnyt :)

Pistinpä pleksin tilaukseen kun hyvällä hinnalla sain.

Jos ei ole tuokaan hyvä, niin sit seuraavaksi isompaa spoileria pleksin päähän, näitä kehuivat kovasti tuolla ulkomaan foorumeilla.

Eli tällainen on nyt tulossa, huomenna ehkä jo testissä.http://www.storm-motor.fi/osat/moot...ring-maxi-smoke-versys-650-10-11mra-katelasi/
 
Pitäisi muuttaa Versys 650 alle 35kW:ksi, eli A2 luokan opetukseen sopivaksi. Mitä muutoksia siihen pitää tehdä ja missä kannattaa teettää?
 
Ei muuta asiaa kun että malli mahdollisesti kiinnostaa tulevaisuudessa joten pannaan ketju seurantaan.
 
Vink vink, meikällä ois erinomainen Versys kaupan: Nettimoto id 206654.

Näköjään vaikka pyörään ois kuinka tyytyväinen, niin vaihtokuume yllättää.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Jos nyt kaikki menee niin kuin pitää niin 2008 vuosimallin pikku-Versyksellä pitäisi kurvailla keväästä alkaen. Tätä topiccia kun olen lukenut, niin huggeri ja syylärisuoja lienee hankintalistalla.
 
Back
Ylös