• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vfr Vtec ja slipari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veenelonen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

veenelonen

New member
Moikka!

Ajattelin talven aikana hommata sliparin vakioputkien tilalle ja kyselisinkin kokemuksia sekä slipareista ylipäänsä, että eri taka- ja sivulaukkutelineitten sopivuudesta niiden kanssa...

Kiinnostukseni kohteina tällä hetkellä olisivat ainakin Laserin Extreme ja Staintunen putket.

Nedin pyörän kuvia katseltuani ainakin Staintunen slipari ja Hondan oma laukkuteline näyttäisi olevan toimiva yhdistelmä, ellei Nedi ole sitten joutunut modaamaan jotain?...

Itseäni houkuttelisi eniten ainakin ulkonäöllisesti tuo Laserin Extreme, mutta olen saanut sen kuvan, että sen kanssa noita sovitusongelmia tulisi... Entä ko. putken äänet ja muut ominaisuudet?

Putkista en osaa sanoa, mutta mulla on SW-Motechin takalaukkuteline ja siinä Givi V46 -takalaukku, jota voin suositella. Ymmärtääkseni kyseisen pajan sivulaukkuteline ei aseta rajoituksia putkille. Sivulaukkutelinehän on sellainen, että sitä ei äkkiseltään edes huomaa, jos laukut on irti. Myös takalaukun teline on varsin siro.

Ilmoittele, jos haluat nähdä telineen livenä. Hesassa ollaan.

Toihan voisi tosiaan olla hyvä vaihtoehto! Googlettamalla löysin suomenkielisen esittelysivunkin tuosta. Polon katalogista olen tuota katsellut jo aiemminkin, mutta kun saksankielen taitoni ovat olemattoman ja mitättömän välissä, en ollut varmistunut siitä, että se sivulaukkutelineiden ruma soviteosa olisi helposti ja nopeasti irroitettavissa... Ilmeisesti ne jäävätkin laukkuihin kiinni, vai kuinka?

Kivahan noi olis tietysti nähdä. Itseasiassa luulen, että melkein ne jo livenä näinkin, tai oikeammin olisin voinut nähdä... Juuri äsken kotiin tultuani surffailin nimittäin kotisivuillesi, ja pyöränhakureissun kuvia katsottuani kas kummaa, etkös ollutkin juuri tunti sitten Stormissa käymässä? Ainakin pyörän väri täsmää ja ajopuku. Olisipa pitänyt tutkia pyöräsi tarkemmin...  
withstupid.gif

Se jolppi siitä vierestä punaisella VFR:llä...

Moikka!

Ajattelin talven aikana hommata sliparin vakioputkien tilalle ja kyselisinkin kokemuksia sekä slipareista ylipäänsä, että eri taka- ja sivulaukkutelineitten sopivuudesta niiden kanssa...

Kiinnostukseni kohteina tällä hetkellä olisivat ainakin Laserin Extreme ja Staintunen putket.

Nedin pyörän kuvia katseltuani ainakin Staintunen slipari ja Hondan oma laukkuteline näyttäisi olevan toimiva yhdistelmä, ellei Nedi ole sitten joutunut modaamaan jotain?...

Itseäni houkuttelisi eniten ainakin ulkonäöllisesti tuo Laserin Extreme, mutta olen saanut sen kuvan, että sen kanssa noita sovitusongelmia tulisi... Entä ko. putken äänet ja muut ominaisuudet?
Samat ajatuksen on veenelosen kanssa. Joko staintune tai sitten Laser 4-pipe (myös ulkonäkö houkuttaa).

Katsellaan miten etenee, tehdään vaikka kimppatilaus tarvittaessa!

> se sivulaukkutelineiden ruma soviteosa olisi helposti ja nopeasti irroitettavissa... Ilmeisesti ne jäävätkin laukkuihin kiinni, vai kuinka?

Joo, siihen telineeseen laitetaan ensin se sovitinpala ja laukku kiinnitetaan siihen sovitinpalaan. Kiinnitys käy esim. kolikolla kääntämällä ja kestää noin 5 sekuntia. Purkaminen tapahtuu käänteisessä järjestyksessä, ja sen sovitinpalan voi säilyttää laukkuun kiinnitettynä. Laukkua ei voi irroittaa niin, että sovitinpala lähtisi samalla kertaa (kiinnilukittavuussyistä), joten tässä on pieni ylimääräinen vaiva. Mutta sen viitsii kyllä lusia, kun näkee, että telineet ei raiskaa koko pyörää. Systeemi on vissiin prikulleen sama myös niissä sivulaukkutelineissä, joita mulla ei ole.

> etkös ollutkin juuri tunti sitten Stormissa käymässä?

Juu, ajattelinkin siinä silloin, että "toi on varmaan se". Ei näitä VFR:iä täällä kuitenkaan niin paljoa liiku. Niin kuin varmaan huomasitkin, se rakennus näkyi mun pyörän takaa, joten ei se teline kovin iso ole.

jeps, tuota luokkaa..

laukkuasiasta. Itselläni tuli pyörän mukana alkuperäiset hondan sivulaukut, ja giwin takalaukku. Näissä kummassakin omat telineet jotka eivät TIETENKÄÄN sovi samanaikaisesti...perhana.

Eli joko takalaukku TAI sivulaukut.. Tehdä tällä nyt sitten pitkää matkaa 2-päällä. Takajarru vaatii ehdottomasti laukun selän "tueksi" mutta sinne ei juuri tavaraa mahdu. toisaalta sivulaukkuihin mahtuisi tavaraa mutta...

ideoita?

Piti vähän muokata, kun viesti lähti ulos vähän ennen aikojaan...

> se sivulaukkutelineiden ruma soviteosa olisi helposti ja nopeasti irroitettavissa... Ilmeisesti ne jäävätkin laukkuihin kiinni, vai kuinka?

Joo, siihen telineeseen laitetaan ensin se sovitinpala ja laukku kiinnitetaan siihen sovitinpalaan. Kiinnitys käy esim. kolikolla kääntämällä ja kestää noin 5 sekuntia. Purkaminen tapahtuu käänteisessä järjestyksessä, ja sen sovitinpalan voi säilyttää laukkuun kiinnitettynä. Laukkua ei voi irroittaa niin, että sovitinpala lähtisi samalla kertaa (kiinnilukittavuussyistä), joten tässä on pieni ylimääräinen vaiva. Mutta sen viitsii kyllä lusia, kun näkee, että telineet ei raiskaa koko pyörää. Systeemi on vissiin prikulleen sama myös niissä sivulaukkutelineissä, joita mulla ei ole.

Juu, ajattelinkin siinä silloin, että "toi on varmaan se". Ei näitä VFR:iä täällä kuitenkaan niin paljoa liiku. Niin kuin varmaan huomasitkin, se rakennus näkyi mun pyörän takaa, joten ei se teline kovin iso ole.

> Juu, ajattelinkin siinä silloin, että "toi on varmaan se". Ei näitä VFR:iä täällä kuitenkaan niin paljoa liiku. Niin kuin varmaan huomasitkin, se rakennus näkyi mun pyörän takaa, joten ei se teline kovin iso ole.

Pitäis varmaan munkin alkaa uskaltaa ottaa päätä pois puskasta vähitellen ja tulla rohkeasti juttelemaan, kun jotain kiinnostavaa näkee... Vielä kun olen vähän newbie tuon mopoilun suhteen ylipäänsäkin, niin aina vähän jännittää... ;) No, kyllä tämä varmaan tästä...

Takaisin asiaan... En sitä tullut kuin vilkaisseeksi, mutta ei se tosiaan isokokoinen ollut, tukevan näköinen silti. Toi on kyllä kieltämättä aika houkutteleva vaihtoehto. Pitääpä soittaa tuonne Tampereella olevalle jälleenmyyjälle, josko heillä olisi faktaa niiden sivutelineiden sopivuudesta sen Laserin kanssa...

Pjs:lle:
Kyllähän toi kimppatilaus sopii, sitten kun alkaa olla kaikki tarvittavat vempeleet selvillä. Ja rahat niihin myös... Listani tosin taitaa olla loppumaton...

Yksi inhottavan houkutteleva nettisivusto saksanmaalta löytyikin...

http://www.thurn-motorsport.de

Sieltä saisi putkien lisäksi huggerin, sen kanssa sopivan alumiinisen ketjusuojan, Lasereitten kanssa sopivan lyhyemmän rekkaritelineen jne. jne.

Mitähän noista "välttämättömyyksistä" jo nyt tulisi? Ao. hinnat ihan hatusta vedettyjä, mutta sinnepäin kumminkin.

Slipari noin 800, PC III 350, Laukkutelineet 250, Laukut 400, Hugger 200, Ketjusuoja 65, Rekkariteline 130,
Yhteensä 2195 egeä.

Ai niin se nahkapukukin olis kiva +800...

Kukahan noi maksais? Hyviä moniveto- sekä lottovihjeitä otetaan vastaan...  
smile_org.gif
Tai jos jostain löytyy kaunis, rikas ja hyvätapainen vaimoehdokas, niin enpä laita hanttiin siitäkään vihjeestä...

Onkohan Suomessa kellään muulla kuin Nedillä Staintunen putkea VFR:ssä. Tuntuvat ainakin saarimaan keskustelupalstoilla pitävän ainoana oikeana pönttönä kyseiseen pyörään. Tekisi mieli koekuunnella putki ennen ostopäätöstä. Itsellä on -98 mallinen VFR ja tekisi mieli hankkia High- mallinen Staintune. Mahtuukohan yläputki SW-Motechin laukkutelineiden väliin. Onko kellään kokemuksia?
Ja saa kutsua koekuunteluun, jos jollain Staintune pyörässään.

JV

Äänet Laserin Xtremen kanssa ovat "rouheet", Yksi ääni Laserille  
cool.gif
Asennuksessa tosiaan mennee aikaa, mulla kun on Hondan originaali sivu- ja takalaukut, niin purettaa/kasattavaa oli paljon. Aikaa vaihtoon meni noin 3 tuntia(paljon pähkäilyä&ihmettelyä joko se alkuperäinen mahtuis tulla pois...). Laitoin myös PCIII:n, kävin penkissä. Suurimmat parannukset: VFR jaksaa vetää kunnolla 3000 rpm:stä lähtien kutosvaihteella ja kaasuunvastavuus on parempi  
smile_org.gif

Joku kun vielä osais kertoo miten saada 4-5 trpm väliltä "vääntökuoppa" pois...
sad_orig.gif

PCIIIR versiolla se vois onnistua, eli sytyksen ajoituksen "hienosäädöllä"(Ei ole tietääkseni VFR:ään myynnissä!?!)

Ulkonäköhän on makuasia. Tässä Staintunet takaa
http://user.sgic.fi/~victor/kuvat/vfr/STtakaa.jpg
Laserit ovat pyörän perästä katsoen hyvän näköiset, mutta sivulta aika tönköt. Varsinkin kohta, missä loppupillit alkaa, näyttää aika "kotikutoiselta".
Mitä ääniin tulee, niin Laserin nelipillisen äänet on aika piipitystä Staintuneen verrattuna. Tämä koskee siis vain VTEC:iä

Nedi

Makuasiapa hyvinkin.

Itse en ole kumpiakaan nähnyt vielä livenä, saati sitten kuullut noista syntyviä mölyjä... Ajelutaustaakin ekalla omalla pyörällä on tosin vasta 1,5 kk, enkä ole ehtinyt tehdä sille vielä yhtään mitään muuta kuin vääntää kahvasta...

Totta puhut Nedi kyllä, se Lasereitten kyljessä oleva hitsisauma on vähän tönkön näköinen joissain kuvissa. Takaapäin katsottuna näkymä on vähän erikoinen ja varsin herkullisen näköinen minun makuuni... Mutta enpä tosiaan kiellä, noi Nedinkin putket kiiltelevät tuossa kuvassa aika maukkaasti ja näyttävät istuvan paikalleen varsin mallikkaasti...

Se oli hyvä kuulla, että nuo Laseritkin saa sovitettua paikoilleen orggistelineiden kanssa, mutta entäpä tuo Staintunen putkien asennusprojekti? Heittämällä kiinni vai oliko hankaluuksia?

Allaoleva linkki löytyi joskus aiemmin, mutta tuolla ei ikävä kyllä noita Lasereitten ääniä ole, Staintunet löytyvät kyllä. ...Tiedä sitten, kuinka paljon nuo näytteet vastaavat aitoja.

http://www.yft.org/tex_vfr/tech/sounds.htm

No, saapi nähdä mihin päädyn... Nyt höpinät sikseen tältä erää, taitaa olla jo aika lähteä nauttimaan viimeisistä aurinkoisista ja lämpimistä ajokeleistä!

Vielä muuten vaan... Oheisen linkin takaa löytyy viestiketjun keskeltä kuvia noista Lasereista. Noissa kuvissa se hitsisauma ei näytä mielestäni lainkaan pahalta. Voi kyllä olla, että sauman päälle on laitettu jonkinlainen panta tms...

http://tinyurl.com/4v764

No nyt sinne lenkille...

Vaikka kuva ja nauhoitettu ääni ei koskaan vastaa todellisuutta, niin kysyn kuitenkin.

Onko sulla Nedi tai VFRPietu kuvia/ääntä/videoita pyörästä käynnissä putkien kanssa?

Nedin kuvat olen kyllä nähnyt mutta video olisi "mannaa"...

Kuola vaan erittyy noista putkista haaveillessa...  
blush.gif

(pitkä talvi tässä aikaa säästää ja suunnitella)

edit. oho, jo yli sata viestiä tullut raapustettua!

Staintunet menivät heittämällä paikalleen. Koitin joskus videoita ääniä, mutta kun matala äänet jäävät puuttumaan, niin lopputulos oli aika kaukana aidosta.
Tässä linkki putkivertailuun: http://www.is2k.com/autozone/exhaust_staintune.htm

Kannattaa lukea kokonaan. Valitettavasti Laserit puuttuu.
Ääninäytekin muistaakseni löytyy, tosin sekin aika huono.

sanoi:
mutta kun matala äänet jäävät puuttumaan, niin lopputulos oli aika kaukana aidosta.

Ettei vain olisi ollut kiinni toistolaitteistosta tuo matalien toistuminen? Kyllä kai kohtuullinen mikrofoni äänet tallentaa, pitää vaan olla subbari mukana jotta tulee "autenttinen tunne" kuunneltaessa
buttrock.gif

Ettei vain olisi ollut kiinni toistolaitteistosta tuo matalien toistuminen? Kyllä kai kohtuullinen mikrofoni äänet tallentaa, pitää vaan olla subbari mukana jotta tulee "autenttinen tunne" kuunneltaessa
buttrock.gif
Eipä ole toistolaitteistosta kiinni, sen voin vakuuttaa.
Sonyn T1 kameran mikki ei vain ole tarpeeksi laadukas tallentamaan ääntä riittävän matalalta.

Oletkos Veenelonen putkia hommaillut?

Olen kovasti yrittänyt nyt kevään tullen tutkia eri vaihtoehtoja, mutta hinnakkaita ovat kaikki tuohon 02-> malliin
sad_orig.gif

Ovatpa jääneet multakin toistaiseksi hankkimatta. Ylimääräiset rahat kun ovat löytäneet tiensä muualle, nahkoihin ja laukkuihin... Mutta mielessä ne tietysti käyvät aina kun pyörän päälle hyppään, mölyä kun kun saisi olla vähän eri malliin kuin näillä vakiopöntöillä... Ehkäpä ensi kesänä sitten???

Back