VFR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry
Tein juuri vaihtokaupat ja vaihdoin CBF1000:n viimevuotiseen punaiseen VFR1200F:ään  
062802jumpie_prv.gif
. Kun ei vielä tuolle ole kunnon ketjua, niin aloitanpa tässä. Pyörä on vielä tallissa ja siinä on 0 km mittarissa. En ole koskaan vielä omistanut uutta, joten malttamattomana odotan työpäivän loppumista että pääsee ajelemaan.

Kun olen noita rakentelijoita, niin mitä muut ovat ruuvailleet VFR:ään? Itsellä menee ainakin putki vaihtoon, mutta en vielä tiedä mikä tulee tilalle. Lisäksi varmaan vähän korkeampi helibars'n "tanko" ja SWMotechin telineet, jotta saa laukut kiinni. Valitettavasti nuo vakiolaukut ovat auttamattomasti liian pienet jos kahdestaan heittää pidempiä reissuja. Ja sitten teline Zumoa varten pitäisi jostakin hommata.

Onhan tässä koko talvi aikaa rustata, joten yhtä sun toista varmaan pyörään ilmestyy...
 
Onnea uudelle, ei pöllömpi valinta kun hinta osuu kohdalleen.

Makuasia, mutta sinuna olisin ottanut kylmänrauhallisesti Hondan omat laukut ja unohtanut kaikki tarvikeversiot.

Miksi putki menee vaihtoon...ei ymmärrä...?
 
Kyllä tälle on avattu oma keskustelu jo aikoja sitten, mutta se ei varsinaisesti ole edennyt:

VFR1200

Toisessa keskustelussa tuota sivuttiin. Laita haku 'VFR1200' aikojen alusta saakka, niin löytyy muutama muukin keskustelu.

Hyviä ajoja vaan, mutta varovaisesti näin syksyllä.
062802moto_prv.gif
 
Onnea uudelle, ei pöllömpi valinta kun hinta osuu kohdalleen.

Makuasia, mutta sinuna olisin ottanut kylmänrauhallisesti Hondan omat laukut ja unohtanut kaikki tarvikeversiot.

Miksi putki menee vaihtoon...ei ymmärrä...?
Uusi on aina uusi. Onnea pyörälle ja mukavia kilometrejä.

Tuossa on yhden testin tuloksia:
http://www.motorcycle-usa.com/12....-V.aspx

Harkitse tarkkaan tarvikelaukkuja. Tarviitko sittenkään yhtään enempää kuljetuskykyä.
Alkuperäisillä kaikilla laukuilla vakaa ajettava isoillakin tiellä = kovilla nopeuksilla. Mitä välttämättä ei ole tarvike-sellaisilla.
Hienosti meni Saksassa männä kesänä kun kiirus oli.

Onko muilla kokemuksia?

Tuo putki? Ne tarvikkeet joita olen nähnyt eivät yhtään hommaa paremmaksi muuta.
 
Tein juuri vaihtokaupat ja vaihdoin CBF1000:n viimevuotiseen punaiseen VFR1200F:ään  
062802jumpie_prv.gif
. Kun ei vielä tuolle ole kunnon ketjua, niin aloitanpa tässä. Pyörä on vielä tallissa ja siinä on 0 km mittarissa. En ole koskaan vielä omistanut uutta, joten malttamattomana odotan työpäivän loppumista että pääsee ajelemaan.

Kun olen noita rakentelijoita, niin mitä muut ovat ruuvailleet VFR:ään? Itsellä menee ainakin putki vaihtoon, mutta en vielä tiedä mikä tulee tilalle. Lisäksi varmaan vähän korkeampi helibars'n "tanko" ja SWMotechin telineet, jotta saa laukut kiinni. Valitettavasti nuo vakiolaukut ovat auttamattomasti liian pienet jos kahdestaan heittää pidempiä reissuja. Ja sitten teline Zumoa varten pitäisi jostakin hommata.

Onhan tässä koko talvi aikaa rustata, joten yhtä sun toista varmaan pyörään ilmestyy...
Vielä,

Jos ajelette kaksistaan niin takapenkki on liukas, kannattaa hommata tuo: http://www.triboseat.com/

Meillä rouva tykkää kun pidemmällä matkalla on tuokin:
http://www.mc-lifestyle.com/Lis%E4v....dV2UDoA
 
Onnea uudelle pyörälle, hyvä valinta.

... mitä muut ovat ruuvailleet VFR:ään ... teline Zumoa varten ...

Etulokasuojan jatke, Pyramid Fenda Extenda, Stormilta löytyy.

Itsellä on Zumolle ohjaustangon keskiöön kiinnitettävä RAMin teline + lyhyt varsi, kts. RAM 342-U

Tarvikeputket ei mielestäni sovi VFR:ään lainkaan, ei vaan istu ulkonäön puolesta. Sama kuin laittaisit (autossa) 5-sarjan bemariin tms. efektoriputken.

Jos nyt kuitenkin se putki on pakko vaihtaa, niin hanki DAMin putki, kts. VFR 1200F DAM Exhaust Part 2
 
Ekat kilometrit on nyt takana. On kyllä upein pyörä millä olen ajanut. Nuo vakiolaukut ovat ihan ok, mutta jos kahdestaan ajelee niin on vähän naftit. Nyt on ollut Kapan V35:t ja 43:n perälaukku. SwMotech'n raudoilla olivat ainakin CBF:ssä tosi passelit.

Nuo putket ovat vähän sellaisia makuasioita. Itse en vain yhtään tykkää tuosta läppäsysteemistä. Saahan sen tietysti poistettuakin, mutta saa nyt nähdä.

Kiitos tuosta etulokari- ja zumotelinevinkistä. Saa nähdä pitääkö satulalle tehdä jotain. Viettää eteenpäin mikä ei tunnu oikein kivalta.

Yksikään mp ei tähän asti vakiona ole tyydyttänyt ja pitää tähänkin päästä muuttamaan yhtä sun toista...
 
kaveri hankki tuollaisen nyt ja akran pöntön olivat laittaneet paikoilleen. oli siinäki se läppäsysteemi... mut paremmat äänet oli mun mielestä ku vakiolla.
 
Esim. se Akra on vain niin ruma verrattuna vakioon...

Laukut, jotka RTG paketin mukana tulevat (2 x 29L + 31L = 89 L), eivät ole suuren suuret, mutta niiden kanssa tullee toimeen...pari viimeistä reissua on tehty huomattavasti vähäisemmällä (Diavel 14 + 18 L = 32L)...ja yleensä mukana on ollut liikaakin tavaraa.

Kahvalämppärit on sellaiset kapineet, että kun niitä ei ole, niitä ei osaa kaivata...ja kun ne on, niitä käyttää ja siunaa että onneksi ne on. Nyt mulla taas vaihteeksi siis on.

Se etupleksin jatkopala näytti silmään hassulta, mutta ilmeisesti siitä on apua, koska ei pyöritä, eikä turbulenssi-meluakaan ole. Asento on ihan perus keskiasento, muita en ole kokeillut, eikä takapenkiltä ole esitetty asiaan parannuspyyntöjä. Triboseat poisti turhan liukkauden penkistä. Vaikkei se ollut edes ongelma normiajossa, kun vaihtaessa ei synny minkäänlaisita nykimistä ja heiluntaa...kiitos tomaatin.

Hyvin tuntuu liikkuvan, ei ole edellisen pirun jälkeen edes laiskalta tuntunut...käytännön suorituskyvyssä löytyy, ilman turhaa melua tyhjästä. Bensaa palanut vaihtelevasti yli ja alle viisi litraa, välillä päälle kuusikin...saakelin bensamittarin näyttö vain ei ole kovin lineaarinen...toki jälleen, pirussa ei ole bensamittaria lainkaan...joten turhaa valitusta kenties.

Etulokarin jatke ja takalokasuoja ostettu, vaan ei vielä asennettu. Eka sade opetti.

Kyllä mä tällä ainakin ensi kaudella ajan.
 
Esim. se Akra on vain niin ruma verrattuna vakioon...
Onhan tuohon vakioonkin silmä vähän tottunut, mutta on edelleen minusta aika karmee esim akraan verrattuna. Arveluttaa tosin siinäkin tuo läppä. Mutta makuasioista on tunnetusti turha kiistellä.

Laukut, jotka RTG paketin mukana tulevat (2 x 29L + 31L = 89 L), eivät ole suuren suuret, mutta niiden kanssa tullee toimeen...pari viimeistä reissua on tehty huomattavasti vähäisemmällä (Diavel 14 + 18 L = 32L)...ja yleensä mukana on ollut liikaakin tavaraa.
Yksinään tuleekin hyvin toimeen, mutta oliko kyytiläinen mukana?

Se etupleksin jatkopala näytti silmään hassulta, mutta ilmeisesti siitä on apua, koska ei pyöritä, eikä turbulenssi-meluakaan ole. Asento on ihan perus keskiasento, muita en ole kokeillut, eikä takapenkiltä ole esitetty asiaan parannuspyyntöjä.
Kokeilehan piruuttaan ilman. Minulla ei nimittäin jatketta ole ja en ole ikinä paremmalla pleksillä/katteella ajanut. Ei pyörteitä eikä melua. Tämä riippuu tietysti kuskin mitoistakin ja vertailukohdasta. CBF:ssä kokeilin kolmea eri pleksiä kaikkia kahdessa eri korkeudessa, mutta tulos ei ollut ikinä lähelläkään tätä.

Triboseat poisti turhan liukkauden penkistä.
Minua vähän häiritsee tuo eteenpäin viettävä penkki. Mikähän se on kun Honda tekee tällaisia. Jouduin CBF:ssäkin panemaan lisää täytettä etuosaa. Tai jos syy löytyykin omasta takapuolesta .
biggrin.gif


Ongelma jatkossa saattaa olla se ettei oikein löydy paljon vastaavia johon vaihtaa. Kokeilin K1200S:ääkin ja se oli hyvä jos päästelit reilusti yli sataa, mutta alle sen oli kankea kuin rautakanki
sad_orig.gif
.Eli varmaan ajellaan tällä pitemmän aikaa...
 
Se etupleksin jatkopala näytti silmään hassulta, mutta ilmeisesti siitä on apua, koska ei pyöritä, eikä turbulenssi-meluakaan ole. Asento on ihan perus keskiasento, muita en ole kokeillut, eikä takapenkiltä ole esitetty asiaan parannuspyyntöjä.
Kokeilehan piruuttaan ilman. Minulla ei nimittäin jatketta ole ja en ole ikinä paremmalla pleksillä/katteella ajanut. Ei pyörteitä eikä melua. Tämä riippuu tietysti kuskin mitoistakin ja vertailukohdasta. CBF:ssä kokeilin kolmea eri pleksiä kaikkia kahdessa eri korkeudessa, mutta tulos ei ollut ikinä lähelläkään tätä.
Etupleksi on todella erinomainen ilman jatkopalaakin. Jatkopala ohjaa ilmavirran ylemmäs ja leveämmälle. Syyskeleillä siitä on varmastikin hyötyä.

Helibarsit on kuulemma vaikea saada sovitettua, jos jatkopala on asennettu. Jatkopalan kiinnikkeet syövät tilaa katteen ja tangon välistä. Tilaa katteen ja tangon sekä tangon ja tankin väliin jää hyvin vähän, kun tanko on käännetty ääriasentoonsa.
 
Laukut, jotka RTG paketin mukana tulevat (2 x 29L + 31L = 89 L), eivät ole suuren suuret, mutta niiden kanssa tullee toimeen...pari viimeistä reissua on tehty huomattavasti vähäisemmällä (Diavel 14 + 18 L = 32L)...ja yleensä mukana on ollut liikaakin tavaraa.
Yksinään tuleekin hyvin toimeen, mutta oliko kyytiläinen mukana?
Yksinäni olin, jos 32 litraa riitti mulle, ja turhaakin oli mukana...
niin kyytiläisen kera täten 89 litraa pitäisi riittää, vaikkapa mulle vajaa kolkyt ja mammalle kuuskyt...

Lisätään nyt vielä, että:
-orkkikset istuu hyvin tyyliin
-ovat suht kapeat, ei levennä mopoa
-kaikki toimii yhdellä avaimella
-pakkotilanteessa lisätilaa saa vielä tankkilaukusta, repusta yms. jos moiseen tilanteeseen ajautuu...takalaukun päällykanteenhan voi laittaa erillisen telineen, hih hih...mut joo...yhä mulle riittänee.

Edit.2. Saatan muokata satulan uusiksi myös, juurikin tuon etureunan osalta.
 
Satulan alle saa lisätilaa pikku operaatiolla.

Runkomuovissa olevat väkäset, joiden tarkoitus on pitää papereita, rekisteriote & ohjekirja & muuta,  järjestyksessä pienentävät alapuolista tilaa.

Leikkasin nuo väkäset pos pienellä "rälläkällä" missä oli kaponen millin laikka.

Tilaa tuli mukavasti lisää ja nyt niihin kumilenksuihin penkin alle mahduttaa helposti kaksi pienempää renkaan paikkauspulloa ja työkalusetin, jos sillä jotain luulee tekevänsä.
Lisäksi mahtuu levylukko ja vaijerilukkokin mukaan.

Eteenpäin viettävästä penkistä, että itseäni ei haittaa kun on Goret, joissa persauksissa nahkavahvike, tai nahkahousut, eivät luista. Uuden uutukaiset kevlar farkut tuppasivat luistamaan, vanhemmiten sekin on loppunut.
Takapenkkiläisen tilanteeseen sitten nuo, joista aiemmin mainintaa.
Ensi talven mp-messuilla tsekattava, että minkälaista geelipenkkitarjontaa on tullut. FJR:ssä ja Panikoissa noita olen nähnyt.
Ja kahvalämppärit minäkin alleviivaan.

Tuosta takalaukusta vielä TÄRKEÄ huomio ennen hankintapäätöstäsi.
Orggislaukussa tulee Hondan oma teline ja ao. telineessä kyytiläisen kiinnipitokahvat ovat huomattavasti paremmat kuin
"häränsarvet". Parantaa kyytiläisen matkustusmukavuutta huomattavasti.

Aikanaan kun renkaanvaihto on edessä, niin Misukan PR:stä, sekä kakkosista, että kolmosista hyvää on kuulunut. Nyt on alla 3:set ja alkuvaikutelmat todella erinomaiset.
 
Oletteko  missä säädöissä pitäneet jousitusta. Ilokseni huomasin että takajousi on aika napakka, joten voi olla että vakiojousella pärjää myös kaksipäällä matkatavaroin(?). Tosin tuo säätörillukka on inhottavan lähellä muovikoteloa, joten sitä on hankala käännellä.

Ajattelin itse kokeilla ohjesäädöillä mutta löysäsin takajousta vähän eli nyt on 10 napsua 16 napsun sijaan (painan 85 kiloa ilman varusteita), mutta en ole kokeillut vielä. Ainakin "rider sag" oli aika hyvä 35 mm.

Oletteko laskeneet etupäätä (nostaneet putkien päitä ylemmäs), onko miten herkkä muutoksille?
 
Oletteko  missä säädöissä pitäneet jousitusta. Ilokseni huomasin että takajousi on aika napakka, joten voi olla että vakiojousella pärjää myös kaksipäällä matkatavaroin(?). Tosin tuo säätörillukka on inhottavan lähellä muovikoteloa, joten sitä on hankala käännellä.

Ajattelin itse kokeilla ohjesäädöillä mutta löysäsin takajousta vähän eli nyt on 10 napsua 16 napsun sijaan (painan 85 kiloa ilman varusteita), mutta en ole kokeillut vielä. Ainakin "rider sag" oli aika hyvä 35 mm.

Oletteko laskeneet etupäätä (nostaneet putkien päitä ylemmäs), onko miten herkkä muutoksille?
Elopainoa on 100 kg ilman vermeitä ja pituutta 192 cm.
Kaksi päällä takajousi jäykimmässä asennossa ja yksin ajellessa neljä - viisi napsua löysemmälle.
Etujousitusta en ole kokeillut säätää. On maahantuojan jäljilta ja hyvin tuo on toiminut.
Sanoisin, että valtaosalla Matti ja Maija Meikäläinen kuskeilla se pyörällä pärjääminen on muusta kiinni, kuin alustan viimeisen päälle säädettävyydestä.
Esim muutama aika sitten alkup. Dunlop takana ja Mezteler edessä vaihdettuna Misukan PR3:iin taasen muuttivat pyörän täysin toisen planeetan laitteeksi. No olihan se takanakki aikas kantikas - silti.
Kyllä nyt uskaltaa painaa kantilleen.
 
Sanoisin, että valtaosalla Matti ja Maija Meikäläinen kuskeilla se pyörällä pärjääminen on muusta kiinni, kuin alustan viimeisen päälle säädettävyydestä.
Kyllä minusta on kivempi ajella kun paikat ovat kohdallaan vaikka aika hissukseen ajelenkin. Sen olen huomannut aikaisemmista pyöristä että takajousen kiristäminen ja/tai etupään laskeminen muuttaa ratkaisevasti ajokäyttäytymistä. Eli onko pyörä vakaa kuin juna tai sitten herkästi kääntyvä.

Omassa tapauksessa hankaluutena on se että ajan osan ajoista yksinään ja osan kahdestaan matkatavaroiden kanssa. Silloin tuo takapään säädön riittävyys tulee tärkeäksi. Jos takajousi on liian löysä niin takapää laskeutuu liikaa eikä pyörä tahdo kääntyä (eikä homma ole omalla kohdalla mitään hifistelyä vaan esim. rata-ajosta aika kaukana).

Kiva harrastuksen puitteissa saada hienosta pyörästä kaikki ominaisuudet kohdalleen kun potentiaalia selvästi on. Edelliseen pyörään (CBF) vaihdoin Öhlinsin  taakse jäykemmällä jousella ja auttoi kyllä, mutta ei ollut kuitenkaan niin herkkä muutoksille kuin Ducati. VFR:ssä luulisi säätöjen vaikutuksen huomaavan paremmin. Aika näyttää. Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Tuli eilen asennettua tuo alkuperäinen tavarateline ja siihen rakenneltua systeemit joihin alkuperäinen takaboxi kiinnittyy.

Jos Hondan takaboxi on liian pieni käyttöösi, niin laita kuitenkin oma takajakkara kiinni, ja siihen sitten modaamalla joku laukku, minkä haluat.

Nimittäin todellakin. Kyytiläisen kiinnipitokahvat ovat aivan eri planeetalta verrattuna niihin "häränsarviin".
Kun on nuo kunnon kahvat, selän takana selkänoja, ja vielä kun tuohon penkkiin kyytiläisen osalta panostaa, niin hommassa on takanaistujankin osalle kunnon Tourerin meininkiä. Ja kuskillehan on Toureria enemmän kuin kylliksi.
RTG:tä jos ei ota, niin kahvalämppärit ovat kyllä mainiot vekottimet.
 
Kun on nuo kunnon kahvat, selän takana selkänoja, ja vielä kun tuohon penkkiin kyytiläisen osalta panostaa, niin hommassa on takanaistujankin osalle kunnon Tourerin meininkiä.
Tuohan alkaa kuulostaa ihan Gold Wingiltä  
biggrin.gif


Jäi edellisestä pyörästä nuo laukut niin pitää kokeilla ensin niitä. Kunhan saan ensin pyörään sopivat SWMotechin raudat postista.

Eilen virittelin sen touring jatkeen kokeeksi. Kyllä se ihan hyvä on. Tosin pitää olla reilusti yli sata ennenkuin on isompaa hyötyä. Olkoon nyt toistaiseksi ainakin vielä kiinni.
 
Back
Ylös