• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR800X Crossrunner

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pande_K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole minäkään ulkolämpöö mittariin löytänyt,paljonko ollut teillä kulutus lukemat 100km kohti noin?
 
paljonko ollut teillä kulutus lukemat 100km kohti noin?
Viime vuoden toukokuun ja marraskuun välisenä aikana 5,56 l/100 km. Yksin ajoa vähäisellä kuormalla ja enimmäkseen keskivauhtisia maanteitä.

Sen jälkeen en ole laskenut kun yksittäisen tankillisen kohdalla tulee väkisin epätarkkuutta sen mukaan miten täyteen tulee tankki lorotettua. Täytyy taas jossain vaiheessa laskea, kaikki tankkausmäärät mulla on ylhäällä kyllä.
 
Hyvät Crossrunnerin omistajat. Kertokaapa kokemuksia lisää ko. pyörästä (risuja ja ruusuja). Kävin tänään kyselemässä vaihtoa nykyisestä pyörästäni Crossrunneriin ja tarjous pisti miettimään vaihtoa tosissaan. Ongelmana se että pyörää ei voi koeajaa, kun ei ole rekisterissä ja käytettyjäkään ei liikkeissä ole joita voisi kokeilla. Pyörä on aavistuksen korkea (varpaat yltävät maahan). Onko kenelläkään kokemuksia keulan laskemisesta, muuttuuko pyörän ajo-ominaisuudet/käyttäytyminen miten? Satulassa kyllä on tavaraa josta voi ottaa pois, joten parin sentin madallus ei liene ongelma.
 
Vantaan Bikeworldissä on netisivujen mukaan ainakin yksi käytetty myynnisssä, joten luulisi, että siellä pääsee koeajolle.

Itse olen nyt omallani ajellut kesäkuusta alkaen 3tkm, ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.
Mopo on toiminut moitteetta.
Edelliset mopot ovat olleet kardaanivetoisia, joten noiden ketjujen kanssa pelaaminen on hieman outoa, tosin tosi helppohan niiden kireys on tuossa säätää, mutta keskiseisontatukea kaipailisin ketjujen rasvauksen helpottamiseksi.




QUOTE=Ertzi5;6214008]Hyvät Crossrunnerin omistajat. Kertokaapa kokemuksia lisää ko. pyörästä (risuja ja ruusuja). Kävin tänään kyselemässä vaihtoa nykyisestä pyörästäni Crossrunneriin ja tarjous pisti miettimään vaihtoa tosissaan. Ongelmana se että pyörää ei voi koeajaa, kun ei ole rekisterissä ja käytettyjäkään ei liikkeissä ole joita voisi kokeilla. Pyörä on aavistuksen korkea (varpaat yltävät maahan). Onko kenelläkään kokemuksia keulan laskemisesta, muuttuuko pyörän ajo-ominaisuudet/käyttäytyminen miten? Satulassa kyllä on tavaraa josta voi ottaa pois, joten parin sentin madallus ei liene ongelma.[/QUOTE]
 
Kuka kurja osti Vantaan Biketeamista maanantai iltapäivän-tiistain välisenä aikana mustan 5tkm ajetun Crossrunnerin?:rant:
Kävin maanantaina alkuiltapäivästä ajamassa sen ja olin jo keräilemässä rahoja kasaan tuota varten, vaimo suostuteltu kukilla jne.
Olisin säästänyt kukkarahatkin bensaan jos olisin tämän tiennyt:jpstyle:
 
Hyvät Crossrunnerin omistajat. Kertokaapa kokemuksia lisää ko. pyörästä (risuja ja ruusuja).
Eipä mulla aikaisempiin viesteihin nähden oikeastaan mitään uutta kerrottavaa ole tullut. Harvakseltaan olen ajellut, nyt kesälomalla ainoat reissut ovat viime viikolla huollossa Riihimäellä käynti ja eilinen Hangossa käynti. Jos ensi tai seuraavalla viikolla taas joitakin pitempiä lenkkejä ajaisi. Tyytyväinen kaikinpuolin olen ollut.

12 000 km huollossa kävin siis Sefotecillä. Halpa oli sekin huolto, halvempi kuin aikaisemman CBF:ni vastaava huolto oli vaikka siitä on jo 5-6 vuotta aikaa. Eivät olleet mitään poikkeuksellista huomanneet.

Tuohon aikaisemmin mainitsemaani pikku säilytystilan puutteeseen ilman laukkuja ajaessa ajattelin ratkaisuksi Bags Connectionin bensakorkin ympärille kiinnitettävään kiinnikkeeseen napsautettavaa pikkulaukkua, ei olisi kalliskaan mutta enpä ole vielä tullut ostaneeksi.

Ei näitä varmaan kovin monta ole myyty, edullisesti saisi nyt vähän ajettujakin, alle kymppitonnillakin on ollut myynnissä eli jos kiinnostaa niin kannattaa mennä kauppoja hieromaan. Mullahan kilometrit ovat tosi kalliiksi tulleet jos arvonalennuksen huomioi kun uuden ostin, mutta eihän se tässä vaihessa minua mitenkään haittaa kun en vaihtamassa ole.

Aika korkeahan tuo on tosiaan, itse olen 179 cm pitkä eikä mullakaan kovin tukevasti molemmat jalat yllä maahan tasaisella mutta eipä tuo ole haitannut. Zenery tuossa valitteli keskiseisontatuen puutetta, itselläni se on kun tuli RTG-paketin mukana ja olisin sen kyllä muutenkin tilannut, on se hyvä olla olemassa. Saa sen jälkikäteenkin hommattua.

Pikkuhiljaa olen ajelukuvia lisännyt tuonne http://panu66.kuvat.fi/kuvat/Honda+VFR800X+Crossrunner/
 
... Zenery tuossa valitteli keskiseisontatuen puutetta, itselläni se on kun tuli RTG-paketin mukana ja olisin sen kyllä muutenkin tilannut, on se hyvä olla olemassa. Saa sen jälkikäteenkin hommattua.

/[/url]

Pistin juuri jalan tilaukseen, joten viikolla on keskituki minunkin mopossa :)
 
Tekisi mieli hankkia omaan Crossrunneriin kovat sivulaukut. En kuitenkaan halua niitä kapan tms. laukkuja joissa on ne rumat jättitelineet. Olisiko kellään ideoita että mitä ja mistä. Eikä haittaisi jos hinta ei olisi kaikkein kallein mitä markkinoilta löytyy.

Tulis jo se kesä :orgmp2: :D
 
Enpä ole laukkuihin asti päässyt perehtymään. Tampereelta olisin toissakesänä saanut ylivuotisen tosi asiallisella välirahalla. Piti miettiä pitkään. Selkä oli tuolloin kuitenkin niin huonossa hapessa, ettei olis ollut kovin nautittavaa ajaa Oulu-Tampere-Oulu. Kaveri sitten sanoi, että "laitetaan Sprinterin perään, ja haetaan pois". Piti taas miettiä uudelleen. Noh, sitten tuli kaupat eri pyörästä kotikaupungissa. Kylmätyyppien perusteella 800 X jäi kiusallisesti kutkuttelemaan. ja V4, olishan se jo jotakin se ... :jpstyle:
 
Ei näy olevan Crossrunner enää ens vuonna Brantin listoilla myynnissä,NC 750X taitaa korvata runnerin,minkä lainen olis 750 X ?
 
Kuka kurja osti Vantaan Biketeamista maanantai iltapäivän-tiistain välisenä aikana mustan 5tkm ajetun Crossrunnerin?:rant:
Kävin maanantaina alkuiltapäivästä ajamassa sen ja olin jo keräilemässä rahoja kasaan tuota varten, vaimo suostuteltu kukilla jne.
Olisin säästänyt kukkarahatkin bensaan jos olisin tämän tiennyt:jpstyle:


Sori....se olin minä.... :jippikaijee:
 
Onko kenelläkään omassa Crossrunnerissaan korkeata pleksiä? Kannattaako hankkia? Miten tuuli ottaa kypärään korkealla pleksillä? Olen pienikokoinen kuski joten tuulen vaikutus on varmaan eri kuin pidemmällä kuskilla. Osaako joku vielä kertoa paljonko tuollainen korkea pleksi kustantaa? :cruising:
 
voisi katsella jotakin pikkuista tankkilaukkua, kun vanha laukkuni ei tuohon tankin päälle istu.
Heti 2 vuotta asiaa haudottuani :D ostin Bags Connectionin Dayback-mallin. Etukäteen olin ajatellut myös City-mallia, mutta luonnossa nähtynä tuo Dayback on just sitä mitä ajattelin. Laukkuhan on tosi siistiä työtä. Vaikka asensin sen takimmaiseen mahdolliseen asentoon niin hieman se rajoittaa ohjaustangon kääntymistä, mutta eihän siitä ole haittaa kuin korkeintaan paikallaan vekslaillessa.

_small.jpg
 
Tähän mennessä olen nähnyt omani lisäksi vain yhden Crossrunnerin, sekin parkissa Pitskussa viime kesänä (valkoinen). Tänään näin mustan liikenteessä. Mechelininkatua ajoi ja Länsiväylälle, ajelin perässä kunnes Lauttasaaressa porhalsin ramppia rinnalle ja käännyin Lauttasaareen. Samat kirjaimet rekkarissa kuin minullakin ja numero heitti vain kolmella omastani. Väri musta, tarvikeperälaukku ja pyörän päällä kaksi henkilöä kesäisissä shortseissa. Oliko kukaan tämän ketjun lukijoista?
 
Onko kenelläkään omassa Crossrunnerissaan korkeata pleksiä? Kannattaako hankkia? Miten tuuli ottaa kypärään korkealla pleksillä? Olen pienikokoinen kuski joten tuulen vaikutus on varmaan eri kuin pidemmällä kuskilla. Osaako joku vielä kertoa paljonko tuollainen korkea pleksi kustantaa?
Tuolta ketjun alkupäästä voit lukea minun kahden vuoden takaisen mielipiteeni. Olen 179 cm pitkä. Uutta kerrottavaa ei ole, sillä korkea pleksi kiinnitysrautoineen on ollut siitä lähtien pakkausmuoviin käärittynä varastossa. Ainakin jossain vaiheessa korkea pleksi erikseen ostettuna maksoi Brandtilla 193 euroa.
 
Viikonloppuna tuli tilattua omaan runneriin säädettävät jalkatapit. Meinaa polvikulma olla omaan makuun vähän liian jyrkkä, niin katotaan saako noista apua. Kyseessä siis tällaiset:
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Shinobi-Adjustable-Rider-Footpegs-40mm-for-Honda-Crossrunner-X-800-11-13-/321396619596?ssPageName=ADME:L:OU:GB:3160

Laukkusarja tuli myös hommattua, V46 taakse ja sivuille V35:set. Tyytyväinen olen ollut kyseisiin laukkuihin ja voi ottaa tavaraakin mukaan kun lähtee ajelemaan. Myös suuri plussa se, että V46 -laukkuun mahtuu kaksi kypärää. Olen harkinnut myös korkeampaa satulaa, mutta en ole hommannut, koska uuden satulan haluaisi testata ensin ja mahdollisuudet siihen on aika huonot.. Mutta jalkatappeja odotellessa ja katsoo miten ne vaikuttavat ajoasentoon :)
 
Mopokuume nostaa (taas) päätään :right:

Nyt saa haukkua 2011-2013 mallin VRF800X ja oikein olan takaa.

Miksi sellaista EI kannattaisi hankkia tulevan kesän rientoihin? Hinta ylivuotiselle olisi ainakin kohdallaan.

:orgmp:
 
Nimi paperiin vaan!! Helppo, kevyt, luotettava... V4-koneen väännöllä!
 
Laiska, löysä ja ruma. Hankala hukata käytettynä mutta toisaalta, helppo ajaa ja omistaa. Jos haluaa mopon joka on kohtuullinen kaikkialla muttei erityisen hyvä missään, pitäisi olla suht turvallinen omistettava.
 
Back
Ylös