• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vilkku unohtu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smokdiver
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Smokdiver

New member
Kääntymisen jälkee seuraavasta risteyksestä auto meinas ajaa eteen, kun itellä oli unohtunut vilkku päälle. Ite aattelin vaa että meinaako tuo mennä eteen ja laitoin vaan kaasua lisää ettei se ehtis. Mitää ei käyny, Mut hitto mite noloa kun huomaa että oho vilkku jääny päälle
crazy.gif

Jos oot koko kesän onnistunut ajamaan, ja vasta nyt oli eka kerta, niin aika hyvin.

Mulla ittelläni vasen peukalo paineleee pakkotoistolla vilkkunuppia, mutta silti aina silloin tällöin, silmä huomaa vihreän vilkkeen mittarien yläpuolella.

No jotenkin sitä kortin saatuaa ollu enempi hereillä. Mut eiköhä tää tästä kun ittensä herättää välillä
biggrin.gif

Jos oot koko kesän onnistunut ajamaan, ja vasta nyt oli eka kerta, niin aika hyvin.

Mulla ittelläni vasen peukalo paineleee pakkotoistolla vilkkunuppia, mutta silti aina silloin tällöin, silmä huomaa vihreän vilkkeen mittarien yläpuolella.
Jaa tekee joku muukin näköjään samaa.
cool.gif
Meinaan tuota vilkun painelua. Ja tulee muuten iha automaattisesti.
nixweiss.gif

Välillä ihmetyttää kun pyörissä alkaa olla mitä mielenkiintoisimpia härpäkkeitä jo vakiovarusteina niin miksi automaattista vilkunpalautusta ei ole muilla kuin Bemarilla (tietääkseni)? Niillä se nyt on ollut mukana kuvioissa yli 25v ja varmuudella ei jää vilkku päälle. Kahden käden vilkkujärjestelmästä voi olla sitten montaa mieltä, mutta lähinnä tuo teknologia.

edit: typo

Välillä ihmetyttää kun pyörissä alkaa olla mitä mielenkiintoisimpia härpäkkeitä jo vakiovarusteina niin miksi automaattista vilkunpalautusta ei ole muilla kuin Bemarilla (tietääkseni)? Niillä se nyt on ollut mukana kuvioissa yli 25v ja varmuudella ei jää vilkku päälle. Kahden käden vilkkujärjestelmästä voi olla sitten montaa mieltä, mutta lähinnä tuo teknologia.

Oli mulla -88 Jammussakin automaattinen vilkun pois kytkeytyminen.Että on niitä ollut kui ovat vain varustelleet.

Sama täälläkin. Minulle on käynyt muutamia kertoja, että vilkku on jäänyt päälle kun olen kääntynyt risteyksestä. Tai sitten se, että minä olen laittanut vilkun ja kääntynytkin toiseen suuntaan. Onneksi sinä hetkenä ei ole tullut ketään muita ajoneuvoja. Toinen on se, että minulle on jäänyt laittamatta valot päälle kun olen lähtenyt liikenteeseen. Ajanut koko ajan ilman valoja. Ennen kuin toinen motoristi väläyttää valot minulle merkiksi siitä, että laita valot päälle. Kiitoksia niille jotka huomaa, että minulta puuttuu valot.

Oli mulla -88 Jammussakin automaattinen vilkun pois kytkeytyminen.Että on niitä ollut kui ovat vain varustelleet.
Onhan niitä taitanut olla muutamilla muillakin, mutta eipä ole kovin paljoa yleistynyt. Jos valmistajilla olisi tahtoa parantaa liikenneturvallisuutta niin tuossa olisi yksi hyvin simppeli paikka siihen. Vai onko tuossa jokin patentti vielä voimassa suojaamassa laajempaa leviämistä?

näitä kilometritolkulla vilkuttelijoita on ainakin tampereella yllättävän paljon. pari kertaa on meinannu tulla kuorkin ovesta sisään joku onneton motoristi uudella pyörällään joka ei näe kattoa sitä mittaripaneelissa vilkkuvaa vihreää valoa. nykyjään osaa jo malttaa ja odottaa että kääntyykö se vai ei. eräs piikkikuski ajoi kans vilkku päällä ja näytti centteriä kun luulin hänen kääntyvän ja valuttelin autolla eteenpäin.. mut sen verran alko ottaan päähän että teki mieli lähteä perään ja potkia juniorilta vilkut vittuun tuosta syystä.. järki voitti ja poltin tupakin.

Bemarissakin tuntuu tuo vilkun automaattinen palautus toimivan vain yli 60 km/h nopeuksissa. Eli kaupunkiajossa samat ongelmat vilkun kanssa riivaavat myös BMW kuskeja, jos on taipuvainen unohtelemaan vilkkua päälle.

Jep, mulla oli jo -81 mallisessa jytärissä automaatti vilkun palautin ja olenkin ihmetellyt että miksi jammu poisti laitteen 80-luvun jälkeen käytöstä.

Mun softailissa on automaattinen vilkunpalautin.
Toisaalta ei siinä ole vilkkuja enää.
Apesta vaan kättä sivulle jos meinaa kääntyä.

Itselläni ei ole jäänyt vilkku päälle muistaakseni kertaakaan, kiitos autokoulun opettajan tehokkaan huomauttelun. Toki olen myös pedanttinen luonne, joten tarkasti tulee vinkkari napattua pois heti kun vilkkua ei enää tarvita.

Taannoin yritin saada erään kanssamotoristin huomaamaan, että tällä oli jäänyt vilkku päälle. Semminkin kun kaverilla oli pikkupoika kyydissään. Ei huomannut, vaikka ohiajaessani jätin itse vilkun päälle ja vinkkasin kädellä omaa vilkkuani. Miten vilkun "hirttäminen" kannattaa siis ilmaista?

Back