korve
New member
merkkikeskusteluista jo keväällä kyselin, mutta kokeillaan josko täältä löytyisi paremmin kun ongelma is back.
Pyörä cbr 600f -04 ja ongelmana nyt tämän vuoden ollut vilkun sulakkeen satunnainen palaminen, keväällä meni silloin tällöin ja nyt syksyllä jopa pari kertaa päivässä. Mutta voi mennä viikkojakin ettei pala. Päivittäistä työmatkaa tulee vajaa 100 km, joten kilsat viikosta toiseen suht samat. Nyt tuntuisi, että palaminen vaatii kostean ilman / vesisateen, koska varsinkin sateella ei montaa kertaa tarvitse vilkkua käyttää. Nyt esim. tänä aamuna paloi vaikka oli kirkas ja lämmin (+10 astetta) keli eikä edes satula ollut kosteana lähtiessä. Keskikesällä ei palanut kertaakaan.
Tähän mennessä katsottu/testattu:
- jännitteensäätäjän toiminta -> huoltomanuaalin mukaisissa arvoissa (muistaakseni 14,5V antoi akulle 5500 kierroksella pitkät päällä)
- vilkut -> ei hapettumia, huonoja liitoksia, rikkinäisiä johdon kuoria
- vilkkukatkaisija -> purettu, putsattu, toiminta tarkastettu.
- rele -> vilkkuu täysin normaalisti, mutta ei pidä mitään ääntä?
- johtoniput olen tarkastanut niin pitkälle kuin pystyy ilman nippusuojien purkamista ja kaikki ovat täysin kunnossa.
- sulakerasian olen myös katsonut ja ei silmämääräisesti hapettumia/huonoja liitoksia
-kaikkiin liittimiin suihkutettu sähkösuojaa ilman tulosta
Paikallaan olen saanut tämän palamaan vain vasemmalle vilkutettaessa ja kierroksia sahatessa useista testailuista huolimatta. Vaihdoin oikean puolen vilkut vasemmalle ja ongelma säilyi.
Joku ehdotti jännitteensäätäjää, mutta voiko olla tämän tyyppisessä viassa kyse siitä? Eikös pitäisi polttaa kaikissa tilanteissa? Uusi jännitteensäätäjä maksaa stormilla 135 e, joten turhaan ei viitsisi hankkia.
Pyörä cbr 600f -04 ja ongelmana nyt tämän vuoden ollut vilkun sulakkeen satunnainen palaminen, keväällä meni silloin tällöin ja nyt syksyllä jopa pari kertaa päivässä. Mutta voi mennä viikkojakin ettei pala. Päivittäistä työmatkaa tulee vajaa 100 km, joten kilsat viikosta toiseen suht samat. Nyt tuntuisi, että palaminen vaatii kostean ilman / vesisateen, koska varsinkin sateella ei montaa kertaa tarvitse vilkkua käyttää. Nyt esim. tänä aamuna paloi vaikka oli kirkas ja lämmin (+10 astetta) keli eikä edes satula ollut kosteana lähtiessä. Keskikesällä ei palanut kertaakaan.
Tähän mennessä katsottu/testattu:
- jännitteensäätäjän toiminta -> huoltomanuaalin mukaisissa arvoissa (muistaakseni 14,5V antoi akulle 5500 kierroksella pitkät päällä)
- vilkut -> ei hapettumia, huonoja liitoksia, rikkinäisiä johdon kuoria
- vilkkukatkaisija -> purettu, putsattu, toiminta tarkastettu.
- rele -> vilkkuu täysin normaalisti, mutta ei pidä mitään ääntä?
- johtoniput olen tarkastanut niin pitkälle kuin pystyy ilman nippusuojien purkamista ja kaikki ovat täysin kunnossa.
- sulakerasian olen myös katsonut ja ei silmämääräisesti hapettumia/huonoja liitoksia
-kaikkiin liittimiin suihkutettu sähkösuojaa ilman tulosta
Paikallaan olen saanut tämän palamaan vain vasemmalle vilkutettaessa ja kierroksia sahatessa useista testailuista huolimatta. Vaihdoin oikean puolen vilkut vasemmalle ja ongelma säilyi.
Joku ehdotti jännitteensäätäjää, mutta voiko olla tämän tyyppisessä viassa kyse siitä? Eikös pitäisi polttaa kaikissa tilanteissa? Uusi jännitteensäätäjä maksaa stormilla 135 e, joten turhaan ei viitsisi hankkia.