Visalla maksaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2jorma2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

2jorma2

New member
Yritin löytää (ihan totta) mutta en löytänyt. Eli miten tapahtuu tilauksen maksaminen visalla ulkomailta? Card number; Koko kohopainettu numeroko? Security digits; mistä sen saa? start date; Kortin myöntämispäivä? End date; viimeinen kortin voimassa olo päivä? Issue number???
nixweiss.gif

Card number meni oikein. Start and end date meni oikein. Jos start datea ei oo korttiin merkitty niin sillon sitä ei tarvii laittaa.

Niistä security digiteistä ja muista tiedoista löytyy yleensä heti vierestä linkki ohjeisiin, jossa näytetään mistä numeroista on kyse.

En tiedä visasta,mutta eurocardilla oli ohjeet miten maksetaan,ja security number oli siinä paperissa joka tuli kortin mukana.
Katso onko luottokunnalla jotain ohjetta nettimaksuihin?

joo, koko numero. Security digits löytyy sieltä nimmarin läheltä kääntöpuolella neljä vai oliko kolme numeroa.
Viimeinen voimassaolopäivä etupuolella.. esim. 04/09 (huhtikuu -09).

Ei tuossa muuta muistaakseni tarvita.

Jos en ihan vääin muista niin security digits on sinne allekirjoitusnauhaan painettun numerosarjan 3 viimeistä numeroa. Issue number on mahdollisesti siinä kortin numeron (se kohokuvioitu) alla oleva nelinumeroinen numerosarja. Nämä siis mastercardissa. Visa saattaa vähän poiketa.

Joo just se. Siinä sinisellä pohjalla on kohta visa-opas, ja siitä kun sitten kelaa alaspäin niin tulee kohta internet maksaminen ja ohjeet jossa linkki Tästä. Mä oon kyllä niin pölhö näiden koneiden kanssa et möhlin helponkin asian.
bawling.gif

Mä tässä vielä arvuuttelen onko security digits vai issue number se ohjeissa mainittu cvv2. Voi helvata kun on taas tosi sekoilua meikäläiseltä
confused_orig.gif

En tiedä visasta,mutta eurocardilla oli ohjeet miten maksetaan,ja security number oli siinä paperissa joka tuli kortin mukana.
Katso onko luottokunnalla jotain ohjetta nettimaksuihin?
Älä anna tunnuslukua, joka on Sinulle lähetetty, kellekään äläkä edes pidä sitä mukanasi vaan opettele ulkoa. Täällä onkin kerrottu jo, että kortilla ostaessasi netin kautta myyjä tarvitsee kortin etupuolelta kortin numeron eli kohopainetun numerosarjan kokonaan sekä voimassaoloajan päättymisen kk/vv, joka on myös etupuolella ja takapuolelta allekirjoituskohtaan painetun kolminumeroisen tarkistusnumeron (siinä on myös kortin numeron loppuosa 4 numeroa, mutta sitä ei tarkoiteta). Näillä pitäisi jo rahan lähteä liikkumaan ja tavaraa tulemaan.
biggrin.gif

Kyllä Visalla maksaminen netitse on ihan simppeliä. Määki olen polttanut toista tonnia parin kuukauden sisällä mopokamoihin fc-motosta.

Eipä onnistunut
veryangry.gif
Vaatii start daten tai issue numberin. Mistä mä muistaisin koska ton kortin oon saanut? Onks siitä 15v vai 25v. Ei viitis heittää lonkalta jotain numeroa tosta kortista issue numeroksi. Tervetuloa helppoon ja yksinkertaiseen eu:n sisäiseen sähköiseen kaupankayntiin. Voi viduu mä oon liian vanha nykyaikaan.
033102ass_1_prv.gif

Millä sivuilla olet yritänyt maksaa. Jos annat linkin voin vilkaista miten tulisi toimia. Itse maksoin juuri kameran tilauksen englantiin. No broplemos

visanumerohan on muotoa xxxx xxxx xxxx xxxx ja se kirjoitetaan siihen kenttään yhteen pötköö xxxxxxxxxx... se varmistuskoodi löytyy kortin takaa nimikirjoituksen vierestä ja se on ainakin itsellä kolmenumeroinen

Vaatii start daten tai issue numberin. Mistä mä muistaisin koska ton kortin oon saanut? Onks siitä 15v vai 25v.
Se tarkoittaa sitä milloin sen sinulla nyt juuri kädessä olevan kortin voimassaolo on alkanut, ei sitä milloin sinulle on ekan kerran myönnetty kortti.

Minulla ainakin "uusiutuu" automaattisesti kortti kahden vuoden välein, joten se voimassaoloajan alku on -2 vuotta korttiin painetusta "parasta ennen" -päiväyksestä.

Tähän asti ainakin on hyvin kelvannut ja toiminut näin.

Millä sivuilla olet yritänyt maksaa. Jos annat linkin voin vilkaista miten tulisi toimia. Itse maksoin juuri kameran tilauksen englantiin.  No broplemos

visanumerohan on muotoa xxxx xxxx xxxx xxxx ja se kirjoitetaan siihen kenttään yhteen pötköö xxxxxxxxxx... se varmistuskoodi löytyy kortin takaa nimikirjoituksen vierestä ja se on ainakin itsellä kolmenumeroinen
Firma on Powerbronze. http://www.powerbronze.co.uk/Display....D=31434
Siinä on vielä se ongelma että mulle tuli uus sirukortti -joskus- En muista enkä mistään löydä koska. Siihen asti oli tullu vuoden välein, mutta nyt on piteempään kerralla. Enkä muista tuliko se vuosi vai kaksi vai kolme sitten. Siis juuri tämä kortti. Soitan sitten maanantaina luottokuntaan ja kysyn ohjeet. Ihan uteliaisuudestakin olis kiva tietää mitä sillä issue numberilla tarkoitetaan. Luottokunnalla on mainoksen mukaan 24h help-päivystys, mutta sieltä tuli nauhalla ilmoitus, että: "olemme auki arkisin 8-16". Että silleen.
bowdown.gif

Back