• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Visiirin huurtuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Transalp

New member
Jotkut valittaa kypärän huurtumisesta, mutta itselläni ei ole mikään kypärä koskaan huurtunut, vaikka oli mopoaikana halpojakin pottia.

Vaikuttaako enemmän kypärän rakenne vai sen käyttäjän hengitystekniikka?

Mitä mieltä muut?
sport05.gif

Jotkut valittaa kypärän huurtumisesta, mutta itselläni ei ole mikään kypärä koskaan huurtunut, vaikka oli mopoaikana halpojakin pottia.
Onkos sulla avopotta?
idea3.gif
tounge.gif

Kyllä mulla vaan on visiiri huurtunut, varsinkin vesisateella ja ihan pilviselläkin säällä. Olen kokeillut naama mutkalla kaikenlaista hönkimistekniikoita, mutta huuruun on aina mennyt.
nixweiss.gif

Nykyään ei huurru kun on tuo X-Lite 801 ja Pinlock.
062802jumpie_prv.gif

Tänä aamuna hieman huurtu (+0.5 astetta) töihintullessa, muuten ei oikeastaan ollenkaan. Kypärä on IXS 225, peruspotta leuka- ja otsailmastoinnilla, ei tietoakaan mistään pinlockeista...

062802moto_prv.gif
Minulla ainakin huurtuu aika paljon, mahtaako huurteen estoaineista olla hyötyä
confused_orig.gif
? onko kellään kokemuksia ko.aineista??
ghostface.gif

Mä oon käyttäny Fog City-kalvoja ja ne on ainakin mulla toiminu moitteettomasti. Oma hommansa on tietty siinä kalvon liimaamisessa. Kypärä on Arai Quantum/f

Ainakin Shoein kypäriin saa Pinlock-visiirejä, siihen kypärän omaan visiiriin pitää vaan porata reiät, että Pinlock-visiirin saa laitettua varsinaisen visiirin sisäpuolelle. Ainakin itsellä on tarkoitus kokeilla, jos kiinnittäminen onnistuisi. Kypärä on Raid, johon ei reiällisiä valmiita visiirejä saa. Ainakin All Rightissa sanoivat että reiät voi laittaa tavalliseen visiiriin. Hankala on mielestäni nää huurteenestoaineet, kun tuntuu, että visiiri jää aina enemmän tai vähemmän harmaaksi.  
sport05.gif

Mulla Shoei XR-1000, jossa vakiona pinlock-visiiri. Ei saa huuruun menemään, vaikka kuinka hönkisi. Äärettömän hyvä
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Minulla ainakin huurtuu aika paljon, mahtaako huurteen estoaineista olla hyötyä
confused_orig.gif
? onko kellään kokemuksia ko.aineista??
On tullut joskus käytettyä, mutta ei enään hajuakaan merkistä.
Se oli sellaista puhdistusainetta, joka samalla toimi huurteenestäjänä. Toimi muuten hyvin, mutta vaikutus ei kestänyt kuin pari päivää kerrallaan. Oliko sitten jo menetänyt teränsä, vai muuten vain huonoa..

Ainakin Shoein kypäriin saa Pinlock-visiirejä, siihen kypärän omaan visiiriin pitää vaan porata reiät, että Pinlock-visiirin saa laitettua varsinaisen visiirin sisäpuolelle. Ainakin itsellä on tarkoitus kokeilla, jos kiinnittäminen onnistuisi. Kypärä on Raid, johon ei reiällisiä valmiita visiirejä saa. Ainakin All Rightissa sanoivat että reiät voi laittaa tavalliseen visiiriin. Hankala on mielestäni nää huurteenestoaineet, kun tuntuu, että visiiri jää aina enemmän tai vähemmän harmaaksi.  
sport05.gif
Mulla on Raidissa ProGripin liimattava kalvo. Toimii joka tilanteessa ei huurru pakkasellakaan.

Sama kypärä ja kyllä veti huuruun tänään +3 lämpötiloissa jos hitaammin ajeli. Moottoritiellä kyllä pysyi kirkkaana.
Epäilisin, että sulla ei ole se Pinlock kunnolla kiinni. Itsellä kyllä on visiiri huurussa, mutta vain pinlockin ulkopuolelta. Enemmän on ongelmia sen kanssa, että pokat vetää huuruun, jolloin näkyvyys on 0 vaikka visiiri onkin kirkas. Uudessa Iridiumissa ei niitä tappeja ole. Eli voiko ne porailla itse ? Mistäs sabluuna, että saa reiät oikealle kohdalle ?

Kyllä mulla menee kaikki potat huuruun jos nopeutta alle 60. Tuo anti fog mömmö toimii kyl aika hyvin et voi välillä pitää risteyksissäkin viisirin alhaalla. Tarvii vaan ilmeisesti uusinta käsittelyn aina välillä.

Jeps, mullakin on Raidissa toi ProGrip kalvo eikä huurtumista esiinny lainkaan. Tilasin Shopista.

Toimii kuin tupakka.
biggrin.gif

Vanha kypärä Nolan N81 huurtui jatkuvasti hiemankin kylmällä/kostealla ilmalla; sateella piti ajaa visiiri raollaan. Käytin sellaista antifog -ainetta, auttoi kyllä. Uusi kypärä on Nolanin avattava malli ( N100 ? ) varustettuna Pinlock -visiirillä ja ongelma näyttää olevan poissa. Katsotaan nyt vielä se sateessa ajo...  
wink.gif

Hengitystekniikalla on varmaan jonkin verran merkitystä, mutta vaikea on ajessa jokaista hengähdystä kontrolloida  
tounge.gif

Tänään kävin hakemassa Shoei Syncrotec II kypärän, jossa mukana pinlock-kalvo. Huurtumista ei esiintynyt, mutta ei kyllä esiintynyt vanhallakaan. Ilmeisesti osaltaan mm. hengitystekniikkaan liittyvä juttu (vanha huurtui jos hönki kovemmin), osaksi tekninen.

Nyt ei siis ole odotettavissa näkyvyysrajoitteita ainakaan veden tiivistymisen osalta
baaa.gif

Back